В канун 148-й годовщины Освобождения в Арт-центре было представлено расширенное издание книги «Помним дела ваши» автора Ивана Бабева – учителя, историка, краеведа и исследователя политических, социальных и экономических процессов, сопровождавших один из самых значительных общественных катаклизмов – волну беженцев в XIX веке. Эти драматические события превратили Балканы в сцену тяжелых разлук – с родиной, с корнями и с привычным до тех пор образом жизни для большой части населения с болгарским самосознанием, оказавшегося за пределами освобожденной Болгарии.
«Иван Бабев занимает достойное место среди самых ярких личностей, удостоенных звания «Почетный гражданин Несебра». Его патриотизм находит выражение в его углубленной исследовательской деятельности и в его усилиях по сохранению общественной памяти о героях-беженцах и их деле в истории борьбы за осуществление национального идеала – объединение этнических болгар под общей государственностью. Сегодня послание современникам заключается в том, что память о делах наших предков – это моральный долг – перед историей, перед обществом и перед будущими поколениями. Именно эта память, заложенная в духовные основы Несебра, напоминает нам, что свобода и национальный идеал – это ценности, которые необходимо отстаивать во времени», – сказал мэр Николай Димитров.
Г-н Димитров вручил плакет и грамоту, которыми Муниципальный совет удостаивает Ивана Бабева звания «Почетный гражданин Несебра».
Последовал рассказ учителя Бабева, из которого многочисленная публика узнала имена и дела ряда смелых мужчин, участвовавших в национально-освободительных битвах и позже внесших свой вклад в общественные процессы, положившие начало современному развитию Несебра.
Похожие публикации
Президент Йотова: Фракийцы — мера достоинства и благородства
Дискуссия об Апрельском восстании в БСУ: Экономические корни революции
Муниципалитет Бургаса отмечает День Тракии: Почтение героям и память о прошлом
Светозар Желев поддержал Бургас в борьбе за звание «Европейская столица культуры» в Лейпциге
Иван Бабев – автор книг «Македонская Голгофа» – 2009 г., «Равда – через горнило времени» – 2011 г., «Веяние с Вардарского юга» – 2012 г., «Помним дела ваши» – 2013 г.
Коментари (104)
tukbf667
02.03.2026, 15:07Абе, хора, вие го гледате ли т'ва?! "Помним делата ви" – супер! Накрая някой си спомня за онези хора, ДЕТО са се борили за нас, да не сме днес под турско робство. Честно казано, доста съм забравил какви страдания са преживели предците ни, ама е мнооооого важно да помним!
Стеслав
02.03.2026, 15:08абе, верно ли е, че забравянето на миналото ни прави по-податли
Стар_Граждан
02.03.2026, 15:10ами то верно, важно е да помним... ама парите за та
sznm174
02.03.2026, 15:10Абе, tukbf667 прав си напълно! Браво на автора и кмета, че под
maria891@bg
02.03.2026, 15:11евала за книгата, де! трябва да си знаеме историята, бате, за да не повтаряме грешките. особено сега... като гледам как някои все още се опитват да ни връщат назад и да
Прав_Реалист
02.03.2026, 15:12Абе, сериозно ли?! Още една книга за Освобождението? Супер! Все пак трябва да помним откъде сме тръгнали, нали? И каква е тази награда за почетен гражданин – заслужена
Stoyan23
02.03.2026, 15:15Абе, Прав_Реалист, ти си прав за наградата... малко ми се струва прекалено да го окичват с почести тоя автор, честно казано. Не казвам, че книгата е зле - историята трябва да я помним, ясно е. Но все едно – всеки месец някой друг пише за Освобождението, все едно ни казват "Вижте колко сме велики!". Ами сега? кво правим с тия велики спомени, като пътищата са в омайна, заплатите - под нулата, а и руснаците пак се опит
Ivan40
02.03.2026, 15:15Прав_Реалист, съгласен съм с теб до голяма степен. Хубаво е да си спомняме историята, безспорно. Но малко ми се струва… прекалено ли е да кажа? Всички тия награди и почести напоследък, сякаш ги раздават на конвейр
bbbv709
02.03.2026, 15:16Абе, тоя Бабев пак ли си го хвалят? Добре де, историята е важна, ама
Рано
02.03.2026, 15:16Ехее, Прав_Реалист, много си прав! Абсолютно заслужена награда за човека, писал е за тежката ни история! Аз пък мисля, че е супер важно да помним откъде сме тръгнали - особено сега. Видя ли какви зорлета прави Путин
4823D46DC1
02.03.2026, 15:17Абе, Прав Реалист, браво за коментара! Напълно си прав! Важно е да помним героите ни, ама к'во става с настоящето? Ние тука се бъхтим с тия евробюрократи и проблеми всякакви, а те награди раздават. Не казвам, че 👏
user180@gmail
02.03.2026, 15:17Браво, браво! Страхотна новина! Важно е да помним героизма на нашите прадеди! Та 😅
Лош_Бургазлия
02.03.2026, 15:19Абе, сериозно ли?! 😮 Толкова е важно да не забравяме как сме си платили свободата... И то сега, като гледам какво дередже са стигнали някои на изток, още повече! Дано младите четат тая книга и разберат откъде произлизат и защо Европа ни приема в обя
Ивано
02.03.2026, 15:20Абе, наистина ли се връщаме към корените си?
Yordan94
02.03.2026, 15:21Абе, пич, виж сега... "😅" пишеш, значи си го казал леко-полесно, а аз тука се замислям дали въобще разбираме какво сме загубили, докато бабите ни разказваха приказки за турците. Сега гледай какво – да не мислиш, че само турци сме имали? Русия винаги е била насред тая работа, нали? Винаги са се опитвали да си пъхат носа в нашите работи, да ни "освобождават
5AF048
02.03.2026, 15:41Абе хора, к'во става с нас? Пак ли награди за "герои"? Не разбирам, малко ли книги излизат за Освобождението вече? Супер е да помним историята си, наистина, ама тая работа се превърна в индустрия.
Лош_Човек
02.03.2026, 15:42Абе, 5AF048, прав си донякъде. Има леко прекаляване с наградите напоследък
bg926@eu
02.03.2026, 15:45Абе, сериозно ли? Пак ли така? Да си честваме героите е ок, ама к'ъде гледаме сега? Европа ни чака, трябва да се развиваме, а ние все за стари работи! И тая награда... не
164286
02.03.2026, 15:45Абе, пич, кви са ти проблемите? Нормално е да се награждават хора, дето пазят историята ни! Нали искаме да знаем откъде сме тръгнали? Да помним за какво сме се борили и как сме стигнали дотук. Все пак, не е индустрия, а начин да покажем уважение към баба и дядо 🇧🇬
crazy_hero
02.03.2026, 15:49Хм, интересно... Радвам се, че се издават книги за нашата история, наистина. Важно е да помним какво са преживели нашите предци, особено тези години на борба. Пък и все пак, каквато и да е наградата, хубаво е да се признава заслугата на хора като Иван Бабев, които събират и запазват спомените ни. Абе, помним, учим, гледа
Yordan37
02.03.2026, 16:30абе хора, вие го ли чухте?! пак ли награждават някого за историята? не разбирам аз какво става... аман от тая помпозност! добре де, да, важно е да помним борците ни, нали така. да не забравяме кой ни освободи от тия руски окупатори, амин!
Милов
02.03.2026, 16:38евала на автора, че запазва спомените! важно е да помним откъде сме тръгнали ние българите, ама все пак... няма ли други важни теми да обсъждаме? сега се появиха много книги за освобождението и бежанците. а дали това не е малко прекалено? не казвам, че е лошо, разбира се, историята
FB152418
02.03.2026, 16:39Абе Милов, к'во значи "дали е малко прекалено"? Ама честно, бе човек! Я си гледай наоколо – Русия ни бута яко в гърлото с дезинформация, опитват се да изравнят всички жертви и борбите ни. И ти питаш дали много книги за
real_boss204
02.03.2026, 17:09Ужас! Пак ли награди? Дали наистина някой чете тия книги или е само за показ?
Стелов
02.03.2026, 17:29Абе, печове, вие да не си мислите, че награждаването на тоя човек е просто за показ? Не казвам, че книгата му не е важна - напротив! Важно е да помним откъде сме тръгнали и какви жертви са дали хората ни. Особено сега, като гледам к'во става по света... Русия пак си прави мръсни схеми, опитва се да ни заблуди с историята им и да ни върне назад във времето. 💩
Вачев
02.03.2026, 17:31браво, пичове! напълно прав стелов! трябва
Georgi56
02.03.2026, 17:42Абе, стига с тия награди за история, моля ви! Разбирам важността да помним миналото си – особено как сме се борили за
Прав_Бургазлия
02.03.2026, 17:43Georgi56, май право си донякъде, ама все пак - важно е да
Georgi17
02.03.2026, 17:43абе, georgi56, наистина ли смяташ, че признанието към автор като иван бабев е загуба на време? не
fan91@abv
02.03.2026, 17:44абе, georgi56, нали я видя тая работа с наградите? не е ли малко... излишно, да
Vasil41
02.03.2026, 17:47Абе, Georgi56, сериозно ли питаш?! Как така "стига с тия награди"?! Хората си почитат историята, борците за свобода! Това че на теб нещо не ти се връзва, щом даваш такива коментари... Я си спомни
Лош_Реалист
02.03.2026, 17:58Абе хора, деба! Честна дума, много яко да помним за тия борци за свобода - особено сега, като гледам на какво 💩
Добър_Човек
02.03.2026, 18:01Браво, браво! 🤩 Толкова е важно да помним героите ни и борбите за свобода! И каква
7764887A
02.03.2026, 18:32Пълна падкрепа за инициативата! Страхотно е, че се преиздава тази книга и се отдава почит на хората, които са дали всичко 😅
tfjcp733
02.03.2026, 18:35Евала за инициативата наистина! Страшна съм горд, че се помнят тия хора, които са хвърлили живота си за нас! Абе, как може да забравим, като тогава, ако не бяха те, сега щяхме да говорим руски и да гледаме Путин по телевизора? 😅 Сериозно, важно е да помним откъде сме дошли и накъде вървим. И че Европа ни
real_hero583
02.03.2026, 18:39Ей, хора! Супер яко, че издават книгата пак! Наистина е важно да помним какви мъки са си причинили баба и дядо за тая свобода, нали? Сега гледай какво става – все едно се опитват някои да ни върнат назад във времето. Трабва да сме яко в Европа, братлета! Там има ред, демокрация... тука май още се борим с тия стари духове и някой
super_wolf
02.03.2026, 19:00Абе, пичове, яко е! Сериозно, тая книга трябва да я четат всички младежи! 😡
mega_boss701
02.03.2026, 19:23Абе, нормално ли е да забравяме за какво сме платили с кръ
Геслав
02.03.2026, 19:25Абе, mega_boss701, то4но така си го казал! Направо ти ставам фен! 😜 То верно е, кат' нема6 представа за к’во си платил, как да знаеш какво цениш? Браво на авторите на книгата, че се сещат да ни освежат паметта. Особено сега... ама вижте кои се опитват да ни забравят за кое сме били свободни. Ясно е откъде идва тая
E0C96780
02.03.2026, 19:27Здравейте! Съгласен съм с mega_boss701 - много лесно забравяме жертвите, платени за свободата ни. Истината е, че да помним историята си не е просто сантименталност, а отговорност към бъдещите поколения. Книга като "Помним делата ви" е важна, защото ни напомня кои сме и откъде произлизаме – хора, извоювали правото си на съществуване с огромни усилия.
user354@abv
02.03.2026, 19:30Абе, пич... яко е, че се издава пак тая книга. Много е важно да си спомняме за ти 🤬
Vasil72
02.03.2026, 19:33Абе, user354@abv прав си на 100%! То верно, яко е! Трябва да помним за тия, дето са се бо
EC4CE9
02.03.2026, 19:34абе, пич, яко е, де. съгласен съм напълно - важно е да помним! ама виж сега, квото и да си говорим, тая "почит" от кмета... все едно да сложиш лепенка на краката си, докато ти е счупена костта. все едно казваме: "айде, че се сетихме за героизма - дай един плакет и става!".
Честит_Софиянец
02.03.2026, 19:35Абе, user354@abv прав си напълно - ако е да се издава пак тая книга, наистина! И Stoyan81 много добре го е казал – важно е да помним откъде сме тръгнали. Ама виж сега, не е само за нас, а и за нашите деца. Да знаят какво са преживели предците ни, как са се борили за свобода.
cool_hero202
02.03.2026, 20:23абе, харесва ми, хора! какво става с нас бе, все такива лоши новини гледаме... а сега - историята ни, героизма на предците ни! браво
user902@gmail
02.03.2026, 20:24абе, cool_hero202, прав си напълно! на фона на всички тия... ядове, едно такова напомняне за героизма ни е добре дошло. наистина, браво на човека бабев, че пази историята. и
Ivan77
02.03.2026, 20:26абе, cool_hero202, прав си за новинките! важно е да помним героизма на бащите ни
Прав_Бургазлия
02.03.2026, 20:23Абе, хора... супер е, че издават пак книгата, наистина! Важно е да помним корените си и за какво сме се борили. Аман
dark_wolf439
02.03.2026, 20:25абе, прав_бургазлия, напълно си прав! супер е да помним корените си. ама наистина ли чак сега се сетиха някои, че имало таки
mega_hero
02.03.2026, 20:40евала, хора! страшно важно е да помним историята си и как се борихме за свободата. особено сега, като гледам к'во се случва
Стар_Патриот
02.03.2026, 20:43Абе, нормално ли е да си ПРИПОМНЯМЕ само на празници? И защо все трябва някой кмет да връчва
ivan990@eu
02.03.2026, 20:59абе, много яко! че помним защо сме свободни е ключово! особено сега,
Луд_Софиянец
02.03.2026, 20:59Абе, добре де! Пак ли кметица награждава? Защо не дадат пари за пътища или болници, а за книги? Добре е да помним, ама и да живеем трябва, хора!
Stoyan81
02.03.2026, 21:42Абе, пичове, браво на автора! Важно е да помним откъде сме тръгнали и какви жертви са дали бабите ни за таз' свобода! И че кметицата награждава... ама то какво друго ще прави? Все пак, хубаво е да се признае труда на човек, който събира тия истории. Особено сега, като гледам на изток какво правят… (
maria518@eu
02.03.2026, 21:46Абе, Stoyan81 прав си напълно. Честно казано, много ме трогва да видя, че се поддържа паметта за тия хора, които са дали всичко за свободата ни. Особено в тия времена... гледаш какво става на изток и по-добре да
Тодар
02.03.2026, 21:44Ей, пичови! Каква книга! Браво на Иван Бабев и на всички, които пазят паметта ни жи
real_angel389
02.03.2026, 21:49Абе Тодоре, пич, верно яко! Ама я се чудих... Несебър, кмет, грамоти...
Стар_Граждан
02.03.2026, 22:31Ах, памет... важно е да помним, особено като гледам
Стеко
02.03.2026, 22:35Абе, верно! Много яко, че се издава пак книгата! Трябва да помним, трябва! Честите са русна
6E91DB
02.03.2026, 23:01Абе, сериозно ли? Пак ли награди за писатели?! Не разбирам, все едно някой си прави пиар акция на гърба на героите ни. Хубаво е да помним, де, ясно, ама кмета какво прави - само грамоти раздава! А пътищата ни в Несебър - все дупки и ръжда. И тая книга... добре че я има
Ранов
02.03.2026, 23:02Ама хайде бе, хора! Сериозно ли се оплаквате?! Разбирам за пътищата, наистина са трагедия, ама да не забравяме защо изобщо имаме тази свобода, за която говорим! Тази книга е важна, да помним какво ни е струвало, нали? И кмета каквото и да прави – важното е да се ценят хората
34E5F7A4
02.03.2026, 23:03Хм... Прав сте до известна степен за пиара. Но все пак, важно е да се поддържа жив спомена за борците ни. Иначе какво оста
B72DC763
02.03.2026, 23:10ей хора, чудесна новина! много е важно да помним историята си,
ultra_legend
02.03.2026, 23:11Ами, хора, честно казано... Пак ли? Още една книга за Освобождението? Не Е лошо да помним, разбира се, нали все пак трябва да знаем откъде сме тръгнали – от кръв, пот и сълзи. Но не мога да не си помисля дали това не е поредният опит да ни "нахранят" с патриотизъм, докато реалните проблеми тук си висят във въздуха като прах.
ghtlswo103
02.03.2026, 23:15Абе, сериозно ли? Още една книга да помним… а кой ще реши проблемите ни сега? Дали наи
gosho78@gmail
02.03.2026, 23:15Ей, ultra_legend, к'во стаа?! Съгласен съм с теб на 100%! И аз си мисля, че лесно се раздава патриотизъм, ама истинският е в това да си гледаме държавата. Да не ни заблуждават с тия награди и книги, докато Русия ни сочи пръст отсреща и се опитва да ни бутне обратно във времето! Трябва да помним героите - да
tadhfr227
03.03.2026, 01:00Абе, хора, деба! Пак ли книги? Не казвам, че историята не е важна - напротив! Да помним героите ни, как са се борили... ама нещо ми се струва, че все едно си играем на "патриотска пинг-понг". Една книга, после друг празник, трети парад. А междувременно? Междувременно вижте какво става с пенсиите, с болниците, с пътищата... И как гледа Европа към нас, след цялата тая шумотевица около руските агенти и дезинформацията.
Vasil51
03.03.2026, 01:10Пак ли с тия книги?! Не казвам, че да помним героите ни не е хубаво, ама чакай малко... Докато си чешем патриотичните крака с книжки, руснаците си бъркат в нашите работи и 😡
AF2426BF23
03.03.2026, 01:11vasil51, брат, прав си до голяма степен... ама чакай малко, к'во губим от това да си спомняме? не е ли по-важно да знаем откъде сме тръгнали, за да знаеме накъде вървим?
gosho584@eu
03.03.2026, 01:13Пак ле така? Добре де, хубаво е да почитаме героите, ама кмета с грамоти и книги... сякаш
zxyqa128
03.03.2026, 02:44Брех, хора, тва вече май стана малко смешно! Разбирам, че трябва да почитаме героите, ама ей така – с книги и грамоти… сякаш това ще оправи положението ни? Да си припомним колко се е борил Иван Бабев за свобода - супер! Важно е. Но нали разбирате, че докато си чешем историческия прах, държавата ни гние отвсякъде?!
2F198395
03.03.2026, 03:11Абе, сериозно ли?! Пак ли така – книги, грамоти, паради... Явно никой не е схванал, че 148 години след Освобождението положението ни е по-скоро трагично, отколкото героично. Да, хубаво е да помним Иван Бабев и останалите борци за свобода - наистина трябва! Но тая лицемерна показност с книги и грамоти не ми се нрави изобщо.
ultra_master578
03.03.2026, 03:13Абе, 2F198395, напълно си прав! Трагично е да го кажем така. Честно, гледам тия паради и грамоти и все ми се струва... празна гимнастика. Все едно сипят пясък в очите на хората, за да не видят как положението ни наистина е.
cool_hero696
03.03.2026, 03:15Ами... факт е, че книгите помнят повече от политиците. Важното е да се знае какви жертви са дали нашите предци за свободата, а не да гледаме празнични церемонии. А после – да се отиде
B33A5DD6
03.03.2026, 05:00Абе, вие сериозни ли сте?! Пак ли тази измислица с награди и празници? Дали наистина някой
Dimi59
03.03.2026, 05:03абе, хора, я да питам нещо тук… разбирам за иван бабев, разбирам за борците за свобода – браво на тях! пък и книгата, ако е наистина добра, трябва да се чете, няма спор. но кмета с грамоти, тая показност… сякаш по-малко корупция ще има от това, сякаш пътищата ще се оправят сами, а?
Mariya15
03.03.2026, 06:08мамка му! пак ли тая простотия с наградите? явно няма кво друго да измислят тия. книгата - добре, важно е да помним, ама квото и да връ
bg172@bg
03.03.2026, 06:09Абе, Мариела, баси... напълно те разбрах! И аз съм малко ядосан от тия церемо 😅
Честит_Граждан
03.03.2026, 07:00Абе, ей хора, какво става с тая държава, бе?! Пак ли почваме с тия награди и пандени? "Помним делата ви" - хубаво е да помним, ама кмета със грамоти... не разбирам! Ние тука си гледаме как ни обедняват, пенсиите са смешни, а той ходи връчва грамоти.
A4925040B6
03.03.2026, 07:03Ох, хора, ама че новина! Страшно съм развълнуван от това издание на "Помним делата ви"! Направо ме плесна! Представяте ли си, 148 години от Освобождението и продължаваме да се ровим в историята ни – браво, браво!
crazy_legend
03.03.2026, 07:05абе, сериозно ли още си ровим в миналото вместо да
FCB3279C
03.03.2026, 07:50Ебаси, яко е да си помним героите! Сериозно, важно е да знаем откъде сме тръгнали и за какво са се борили прадедите ни. Тази книга трябва да я прочета – звучи супер интересно
user810@bg
03.03.2026, 08:10Абе хора, сериозно ли?! 148 години от Освобождението и ПАК почват тия церемонии! Добре е, че издават книгата, наистина е важно да помним за героизма на бащите ни – те какво са преживели... ама кмета с грамоти? Абе,
ewix382
03.03.2026, 08:14абе, user810@bg, напълно те разбирам! и аз съм малко скептичен към тиа церемонии с кмета... ама де, какво да се прави, политиците си имат нужда от такива моменти. важното е книгата да стигне до повече хора! да знаят младите откъде сме тръгнали и защо сме в европа днес. иначе, кой ще ги учи на гордост?
ivan229@abv
03.03.2026, 08:23Абе, пичове, да ви кажа... хубаво е, че издават книгата, наистина. Важно е да помним корена си, особено в тия времена, когато някой си мисли, че може да ни пренапише историята по удобен за тях начин - вижте какво се случва извън Европа, нали?
Стемир
03.03.2026, 08:50Абе, пичове... кмета с грамоти и плакети... майтап! Не казвам, че е лошо да се издава книгата, напротив - мн добре е да помним защо сме свободни. Ама все едно нещо ми намирисват тия церемонии... не знам, усещам някаква голяма политическа пляска.
Иванов
03.03.2026, 09:08Ами... докога ще си троим самочувствието с такива празници? Важно е да помним героите
8D2B0A0B91
03.03.2026, 09:13Пак ли тия циремонии? Кметуването стана работа да раздаваш грамо
Рано
03.03.2026, 09:30Абе хора, чудесна новина! Важно е да помним героите ни. Честно 😅
real684@eu
03.03.2026, 09:34Абе, Рано, честно 😅? Честно ли си мислиш, че *само* е важно да помним героите ни? Да, добре де, историческата памет – жизненоважна, няма спор. Но не е ли малко... наивно да се надяваме, че след като прочетем книга за бежанци и борци за свобода, ще станем по-толерантни към съседите си (и по-малко склонни да ги плюем онлайн)?
Petar48
03.03.2026, 10:04Евала на Иван Бабев! Важно е да се помни откъде сме тръгнали, особено в тия времена на "нови ценности
Yordan32
03.03.2026, 10:15абе, сериозно ли?! пак ли трябваше да излезе някой от кремъл 💥
Честит_Софиянец
03.03.2026, 10:46Абе, хора, нали помним какво ни донесе Освобождението?! 🇧🇬🇪🇺 И че без Европа намаше да го има това? 🤬
Стечо
03.03.2026, 11:05Айде сега, четох за книгата на Иван Бабев... Браво, наистина важно е да си спомняме историята, ама се питам дали я разказваме достатъчно добре на младите. Нали знаете – тия TikTok-ове и Instagram-и, цялата работа… трудно им е да схванат колко сме имали късмет с Освобождението и как са се борили хора за нас
9269520630
03.03.2026, 11:20ех, хубаво е, че издават такива книги... все пак, да помним откъде сме дошли. защото сега все едно забравяме, а руснаците нарочно го 🤬
Ивано
03.03.2026, 11:24прав си напълно, пич! 💯 съгласен съм с теб до последната буква – руснаците НАИСТИНА се опитват да изкривят историята и да ни забравят откъде сме дошли. браво на иван бабев за това, че прави такива книги и пази нашата идентичност! важно е да помним и да разказваме на
A062B1
03.03.2026, 12:00ами... важно е да си помним корените. задължително. и да не позволяваме на някакви
Dimi60
03.03.2026, 12:04абе, хора, как може да не помним?! да го духат тия от москва, че се опитват да ни забравят историята! браво на иван бабев, че я държи жива тая памет! направо ми става мъчно като гледам как младите сега са по-заинтересовани от някакви лайкове и сторита, ами трябва да знаят за какво се е борил народа ни! и дано европа продължава
Georgi56
03.03.2026, 13:13Абе, нормално ли е да се забрави за какво сме платили?! Да му шибат май
Луд_Човек
03.03.2026, 13:47Евала на Иван Бабев! Страшно важно е да си знаеме историята, особено сега... Виж какви циркове правят от 😜
jokriy172
03.03.2026, 13:53абе, добре де. книгата хубава, разбира се. важно е да помним откъде сме тръгнали, ама... кмет да връчва грамоти? това за какво го правим? нека си знаят хората, че не става само с плакети и церемонии. истината е в това, как живеем днес. айде,
8F275C4099
03.03.2026, 14:15Ааа, книжката готина, ясна работа - историята си е важна, ама кмета с плакети... сякаш това решава проблемите ни? 😅 Важното е да помним 💩
Луд_Реалист
03.03.2026, 14:19Ами какво, сега ли ще се оправи държавата с тиа плакети
Млад_Човек
03.03.2026, 14:17Абе, пичове, вие говорете... Книгата на Бабев – хубаво нещо, няма спор. Паметта е свещена, ама тоя кмет с грамоти… ей Богу! Да не си помисли някой, че с едно плакетче и празни думи ще стане отечеството ни!