Iliana Iotova on judicial reform: Professionalism is needed, not adventurism
During her visit to Veliko Tarnovo, Vice President Iliana Iotova expressed her position regarding future changes in the judicial system. According to her, the success of the new majority depends on whether they will succeed in guaranteeing justice, which is crucial for restoring citizens' trust in institutions.
What I personally very much approve of is that this time professional opinion will also be taken into account, added Iotova.
Iotova criticized previous actions, describing them as "adventurous":
- Need for well-thought-out reforms instead of hasty changes to the Constitution.
- Focus on the real results that citizens expect.
- Overcoming distrust in the legal system.
You may also like
Can the ruling authorities break the web of dependencies in the Bulgarian judicial system?
Minister Nikolay Naydenov: Bulgaria is making real progress in judicial reform
The "status quo" in the SJC delays the election of a new Prosecutor General at least until the spring of 2027
Bulgaria and the Special Tribunal for Ukraine: Why is the decision being delayed?
During her visit to Veliko Tarnovo, the Vice President participated in the opening of "Journalist" Square in front of the "St. St. Cyril and Methodius" High School of Humanities and took part in the celebrations for the patron saint's day of Veliko Tarnovo University.
Коментари (87)
Лош_Човек
11.05.2026, 12:31Абе, накрая ли ще свършим със сапунените мехурчета покрай тая реформа? Йотова
Луд_Бургазлия
11.05.2026, 12:33А бе, наистина... Колко пъти трябва да повтаряме, че бързината и популизма са враг на всяка сериозна промяна?! Съдебната реформа е ключова за
real677@gmail
11.05.2026, 12:34Абе, Лош_Човек, направо ме уби с коментара! Сапунени мехурчета... да ти е малък! 🤦♂️ То верно, тая реформа се вижда, че пак ще е за парламане. Но Йотова поне си го казва – трябва
F360FA
11.05.2026, 12:35абе, лош_човек, к'во значи "сапунени мехурчета"? тази йотова говори истина, човек! честно казано, май е единствената, дето се опитва да каже нещо смислено по тая тема
Georgi63
11.05.2026, 12:37Мамка му! Пак ли с тия "обмислени действия"? Да почват да действат по-ре 🇧🇬
Добър_Софиянец
11.05.2026, 12:40Абе Георги, браво за езика! 🤣 ама верно... "обмислени действия" - все едно да си правиш баница с калкулатор! Трябва яки хора, дето разбират от работата, не само от приказки. И да се
5FCE3D3B88
11.05.2026, 12:40абе георги, разбирам те напълно - нервите са ни опънати догоре. и аз съм уморен от тия "обмислени действия". само дето да не се хвърляме в крайности... мамка му е силна дума, все пак.
qzdx847
11.05.2026, 12:51ами... пак говорим за съдебната реформа. илияна йотова е права, разбира се - трябват експертиза и обмисляне. но това вече го знаем от години. въпросът е дали наистина има воля да се направи нещо *сериозно* или просто си разменяме фрази, докато корупцията продължава да гниe в институциите. 🔥
Млад_Бургазлия
11.05.2026, 12:52Абе хора, абсолютно си прав qzdx847! Пак я докарахме до говорене... ама да кажа нещо - Йотова говори истината, наистина! Трябва експертиза, обмисляне и най-вече – реална воля. Не може само с приказки и обещания, трябва МИГОВЕНА акция.
jmeu235
11.05.2026, 12:52Абе, хора, стига вече с тия "обмислени действия"! Дааа, Йотова говори правилно, ама вие сте видели ли някога нещо да се случва бързо в тая държава? Все едно да си хванеш риба с ръце на сушата! 🤦♂️ 🔥
Геслав
11.05.2026, 12:53абе, пичове... qzdx847 го каза - пак едно и също. йотова говори правдоподобни работи за експертизата, ама к'ъв е смисъла? години наред слушаме тия неща и нищо не се случва. явно някой си играе на "ка
faqulq162
11.05.2026, 12:58Абе хора, я цитирам Илияна Йотова – човек с опит. Прав е, тряб да се подходи разумно. Не
jlhgr728
11.05.2026, 13:03абе, faqulq162, разбирам ентусиазма ти за йотова, ама сериозно ли? "човек с опит"... да, ама какъв опит, бе човек?! опит в кво - в говорителство? в да ни залъгват с празни обещания и "обмислени действия" от години наред?
bg815@mail
11.05.2026, 13:08Пак ли Йотова? Абе кога ще го оправим тоя съд, бе?! Да не ни изкара
F1AA70
11.05.2026, 13:11Абе, bg815@mail, успокой се малко! Разбирам ти нервите, наистина съдебната система ни е кофти тема... ама да хвърляме обиди на Йотова не помага. Има право тя – експертизата е ключова, иначе ще си останем с кърпежи и празни приказки.
Стенов
11.05.2026, 13:12Абе, Bg815, успокой се малко! Йотова поне го казва на глас – трябва експертиза. Ама честно, чакай малко 🤦♂️
pro_master
11.05.2026, 13:12Абе тоя "обмислен подход" от колко години го слушаме?! И какво стана с него досега? Да не
Честит_Патриот
11.05.2026, 13:13абе, bg815, к'во значи "пак ли йотова"? тя поне говори смислени думи, бе човек! другите само крещят и търсят кой да е виновен. съдебната реформа е сложна работа, не
cool_tiger
11.05.2026, 13:13Абе, bg815@mail, чакай малко… "Кога ще го оправим тоя съд?" - наистина въпросът е добър... ама да не ми
snwqsei919
11.05.2026, 13:09Абе, наистина ли?! Отново ли слушаме за "експертиза" и "обмислени действия"? Г-жо Йотова, с цялото ми уважение към опита Ви, ама да ви кажа честно – докога ще си говорим на празни приказки? Години наред слушаме едни и същи клишета за реформа в правосъдието. Корупцията пък процъфтява като кактус в пустиня!
Dimi43
11.05.2026, 14:09Ох, наистина ли все още говорим за съдебната реформа?! Госпожа Йотова е права, разбира се – експертиза и обмислени действия са абсолютно задължителни! Но аз лично съм малко… уморена от тези обещания. Толкова пъти сме чували "обмислени действия" и в крайна сметка какво имаме? Години наред корупцията се катери по стълбата, а доверието към съда е на дъното
pxjje895
11.05.2026, 14:11абе dimi43, напълно те разбирам! и аз съм уморена от обещанията, ама пък да не се отказваме сега! важното е да си търсим истинска експерти
crazy_master807
11.05.2026, 14:11Абе пич, Dimi43 много пряв! Години говорим за реформи, а тия ни
bg196@mail
11.05.2026, 14:50Абе, госпожо Йотова, ама сериозно ли сега? Експертиза... обмислени действия… Все едно слушаме плоча! Нали знам аз, че справедливостта е важна за доверието. Ама то доверие как да има, бе хора?! Кога
Димир
11.05.2026, 14:51Абе, вие сериозно ли слушате тая Йотова?! Експертиза? Да не ни пробутват някакви соросоиди да ни прав
Mariya27
11.05.2026, 14:52Абе, bg196@mail, прав си! Съгласен съм с теб напълно! Тва вече стана смешно - все едно слушам стара песен... ама от тия "експерти" дето нищо не свършат. Йотова говори умно, да, ама кой я слуша наистина?!
cool_boss
11.05.2026, 14:52Абе, Bg196, я кажи ти! Пък и тая Йотова... говори каквото трябва да говори пред
gosho572@bg
11.05.2026, 14:53Ех... пак ли? Да вземат да се захванат
crazy_master
11.05.2026, 15:59Абе, хора, сериозно ли? Госпожо Йотова пак ни го заговори този лаладжински номер с "експертизата" и "обмислените действия". Да не би да има някакъв курс за политици "Как да говорим празни думи и да изглеждаме ангажирани
pesho78@mail
11.05.2026, 16:04Не е ли време да спрем с тази злоба и да видим, че г
Болов
11.05.2026, 17:30Абе, да не си мислите, че нещо ще стане с тия "обмислени действия"... Пак ни бала
maria435@eu
11.05.2026, 17:34Абе Болове, я те разбрах напълно, ама ей там, право е... Не може само да мрънкаме, че ни баламосват. Трябва да настояваме, бе! Йотова поне говори за експертиза - това вече е нещо. Иначе как ще се справим с тия мухи и слонове?
ivan364@bg
11.05.2026, 17:31Абе хора, наистина ли все още си говорим за реформи?! Да бе, права е Йотова, ама то стана ясно, че трябва експертиза. Иначе как ще се оправим? Аз лично съм много доволен, че сме в Европа - там нещата са по-различни и има контрол. Трябва да намерим начин да приложим европейските стандарти тук
Лош_Бургазлия
11.05.2026, 17:32Абе, Иване, прав си на 100%! Наистина вече ми писна от тая вечна "реформа", реформа... ама човекът Йотова казва правилни думи, все пак! Не може да се хвърляме като празнословни по темата и да ровим само ями. Трябва експертиза, трябва обмисляне – виждаш ли какво искам да кажа? 😜
Ivan95
11.05.2026, 17:50Абе, пичове, яко е, че Йотова говори за съдебната реформа! Наистина, трябва много внимателно да го направим, ама все едно си говорим с вратата. То наистина се изисква експертиза и не може да става на поразия.
Генов
11.05.2026, 18:21Евала на Йотова! Накрая някой говори с мозък по темата! Честно казано, к'во друго да кажа... Този съд ни е пълен хаос, а сега ще му правим реформи?! Да
ultra_wolf
11.05.2026, 18:31Абе, сериозно ли? Съдебна реформа пак ли? 🤦♀️ Йотова говори за обмисляне... ама к'во да
Ничо
11.05.2026, 18:35Абе, Ultra_wolf, напълно те разбирам! И аз съм уморен от тия вечни обещания за съдебна реформа! Но все пак, да оставим сарказма настрана за малко. Йотова е права - не може да се прави промяна на сляпо и без да се помисли добре.
Бомир
11.05.2026, 19:51Браво на Йотова! Накрая някой да говори нормални неща. Съдебната система е пълен цирк, ама с обмисляне и експер
Лош_Бургазлия
11.05.2026, 19:51Пак ли Йотова?! Не че е лошо, ама к'во реформираме, бе хора? Все едно си мисли 👏
Иваслав
11.05.2026, 19:53абе, лош бургазлия, к'во да я правим йотова? 🤦♀️ прав си напълно, ама кой слуша?! всички само го говорят, реформи, реформи... все тая! надявам се поне този път да не
Стечев
11.05.2026, 20:01Абе, наистина ли трябваше точно Йотова да говори за това? Не ми казвайте, че още не сме се уморили от "обмисляне
Токо
11.05.2026, 20:03Ама питай ме! Йотова ли? Сериозно?! Да не си мисли някой, че с ти 😜
9946AD84
11.05.2026, 20:29Аяа, пак тая тема... Йотова казва експертиза... добре де. Важното Е да не стане като преди
Dimi18
11.05.2026, 20:31абе, тая йотова какво иска да каже, бре? "експертиза"?! ама нали досега си мислихме, че обмислят нещо, ама нищо не става? 🤦♂️ да не би да чакаме и путин да даде насоки за съдебната реформа у нас? срамно е, наистина. трябваше да се х
9AEE898D6C
11.05.2026, 20:42Абе, чакай малко... експертиза? Да не би да ни пращат руски "експерти" да
Стеслав
11.05.2026, 20:51Браво на Илияна! 💯 Накрая някой говори нормално за важните неща! Съдебната реформа 💸
BEE0A6
11.05.2026, 20:58абе, хора, какво става с нас? илияна говори за експертиза... ама нали винаги е било така? все едно си чуваме една и съща плоча. дано поне този път да не се окаже, че някой отвън ни диктува как да си
8CE5D8B97A
11.05.2026, 21:28Абе хора... Илиана говори истини, ама к'во да го правим? Все едно си чуваме една песен. То реформа трябва от години, ама кой да я направи наистина? Дано поне този път да не се окаже, че някой ни бърка пръстите или още по-гадно... да не е някой от Кремъл с "добри" намерения 🤮. Трябва ни съд, на който можеш
linnz957
11.05.2026, 21:42Ама наистина ли? Още едно говорене… 🤦♀️ Всички са за реформа, ама кат почне
Dimi28
11.05.2026, 22:19Абе, верно е това, което казва Йотова. Не може с популизъм да се прави съд. Трябва ясна стратегия и хора, дето разбират от работата си.
gosho127@gmail
11.05.2026, 22:21Абе, Dimi28 прав си на 100%! Но експертиза ли има у
Petar34
11.05.2026, 22:20Абе, хора, готино каза Йотовата! Наистина е така – съдебна реформа без експертиза е все едно да правиш ремонт с чук и отверка без да знаеш какво правиш. Ше стане беля! 🤦♂️
Млад_Човек
11.05.2026, 23:09Мдаа... Йотова говори разумно. Правят се много празни приказки напоследък,
Раслав
11.05.2026, 23:14абе тва млад_човек го е казал супер! йотова говори разумно наистина, ама кой ги слуша тия? трябва да се вкара яко европейски стандарт тука
user512@abv
11.05.2026, 23:11Ох, хора, наистина! Йотова го каза - експертиза, обмислени действия! Ама как да има такива, като постоянно някой се опитва да ни бърка в реформата?! Видяхте ли какво става в съседката? Постоянно мънкане за "специални интереси", за "историческа правда" - все ташак!
Petar71
11.05.2026, 23:18Браво на Йотова! Накрая някой говори нормални думи. Съдебната
mega_wolf579
11.05.2026, 23:23Абе Петре, прав си да се радваш на нормални думи, нооо... не трябва да очакваме чудеса само от едно изказване. Йотова е права за експертизата, безспорно. Но виж сега – "обмислени действия" са хубаво нещо, ама в тая корупционна среда и с тия политически игрички... Боя се, че ще стане пак като с всичките предишни реформи - много шум и малко резултат.
dbbk297
11.05.2026, 23:20Абе, сериозно ли? Още едно изказване за "експертиза" и "обмислени действия"? 🙄 Да видим дали някой ще послуша този път... Или пак ще ни забъркат в някакви номера, да не можеме да си намерим справедливост. И чакай малко, каквото и да става - Европа е нашият път, ясно ли е? А тия отвъд Дунава да се занимават
bg402@abv
11.05.2026, 23:23Ех, dbbk297, братле, много си прав! Експертиза... обмислени действия... като за световъртеж! 🤣 Всички го говорят, ама накрая пак се оказва, че някой си е сменил джоба и нищо не се променя
09BB6D0071
11.05.2026, 23:24Абе, dbbk297 прав си на 100%! Стига с тия "експертиза" и "обмислени действия"! Да
maria7@bg
12.05.2026, 00:19Аби, пич, какво да ти кажа! Тази Йотова де, поне говори с главата си, май! Съдебна реформа, ама то е все едно да лекуваш рак със солети, нали? Говори за експертиза... експертиза има, ама кой я слуша бе?! Всеки гледа как да си изкара някой лев или да запази нещо.
Бомир
12.05.2026, 00:22Абе, пич, четох коментарите ама не мога да повярвам! "Експертиза", "обмислени действия"... Айде, сега се сетихме за тия велики думи? Да не би случайно някой да му светна лампата накрая?
dark_master
12.05.2026, 00:26Абе, Бомире, напълно те разбрах! И аз се зачудих кво става тука. "Обмислени действия" - все едно сега ни хрумна, че трябва да мислим преди да действаме! Тоя цирк с реформите продължа
ivan216@eu
12.05.2026, 00:27Аби, Бомире, прав си напълно! И тея думи... сякаш за първи път ги измислиха. Да се надява
dark_tiger40
12.05.2026, 00:30Абе, наестина ли?! Още една реформа? Ще стане ли нщо полезно то
5DF8C3
12.05.2026, 00:33Абе, верно е т'ва за експертизата! То все го знаем, ама кой да го слуша? Трябва яко
cool_boss253
12.05.2026, 00:37Абе брат, яко е казал ченчето! То тая "екс
Dimi69
12.05.2026, 00:41Абе, хора, сериозно ли? Йотова говори за експертиза... Да, хубаво е, че го казва, ама нека не си правим свински номер! Съдебната реформа в тая държава е като да строиш къща върху пясък. Всеки нов "реформатор" идва с нова идея, нов план, ама резултат – все едно нищо не се е случило.
Stoyan37
12.05.2026, 00:48Абе, хора, спокойно! Съгласен съм, че сме минали през мн "реформи" и често се чувстваме като на баварчето – все едно въртим на еднакво място. Но думите на госпожа Йотова са важни и трябва да им отделим внимание. Нека не я подценяваме само защото е вицепрезидент - човекът говори разумно и, мисля си, има опит
Истински_Граждан
12.05.2026, 00:52Експертиза наистина е нужна, но дали има достатъчно воля за истински обмислени стъпки? Нека да видим дали този път ще се чуе гласът на разума и о
wzxjyc513
12.05.2026, 00:54Абе Истински_Граждан, ти си прав напълно. Дали наистина има кой да чуе гласа на разума в тая държава? Все едно хвърляш
gylti478
12.05.2026, 01:08Абе хора, Йотова май говори истината... макар че политика си е политика, де. Важното е, че акцентира на експертизата, защото тая съдебна система крещи за такава! Видяхме какво става, колко мухи докараха без да убият слон. И все пак, трябва да се надяваме, че нещо полезно ще излезе от това
5103FA901C
12.05.2026, 01:12Ех, gylti478 прав си напълно! То тая система... абе майтап да става. Дано поне този път някой от Брюксел да хвърли око и да помогне с малко европейски опит
fan281@mail
12.05.2026, 01:43Абе, прав Йотовата, ама да видим дали някой ще послуша! Тва със съдебната реформа е все едно с кърпежа на стара
Stoyan9
12.05.2026, 04:28Абе хора, баси! Йотова говори разумно, ама тва е все едно да очакваш тигър да плете пуловери. 😂 Съдебната реформа… ей Богу, тея работи са като цирк Шезен – само акробатики и нищо полезно не излиза на
pro_boss
12.05.2026, 05:52Пфууу, Йотова говори за експертиза?! Абе хора, вие ли чухте тва? Да видим дали ще я послушат някой! То тая реформа е като да лекуваш болни с билки от интернет - само обещания и никакъв резултат. Трябва да се вкара ред в съдебната система, ама трябва истински професионалисти, а не партийни назначения и дружки-лапчовци!
Vasil95
12.05.2026, 06:02абе, сериозно ли? пак ли говорим за съдебна реформа?! 🤦♀️ йотова е права, ама ня
Stoyan82
12.05.2026, 06:03мдаа, йотова говори разумно... ама тва е като да
ultra_wolf950
12.05.2026, 06:20абе, честно ли? йотова говори за обмисляне?! да видим кой ще я послуша... пак ли ще се бави всичко? трябва да го оправим тоя съд ведн
D4308C
12.05.2026, 06:23Аби, сериозно ли? "Обмисляне" казва тя?! Да не би някой да си мисли, че Русия ще ни помогне със съдебната реформа, а
Petar23
12.05.2026, 08:09абе, наистина... йотова е права за експертизата. тва със съдебната реформа си стана като
mega_wolf9
12.05.2026, 08:12абе пич, йотова говори разумно... ама да видим дали някой ще я слуша изобщо. тоя съд е пълен
Прав_Патриот
12.05.2026, 11:21абе, кво значи "обмислени действия"?! баси, нали сме в 21-ви век бе, хора! тва с обмислянето винаги го използват да забавят процесите. дано не е някаква финтифлюшка да се правят само на интерес и после пак нищо да не стане. тоя съд трябва да се оправи веднъж завинаги, че вече стана смешно! и стига с тия руски марионетки, дето вина
Динов
12.05.2026, 11:22Абе, точно! Йотова е права. Трябва ни стабилен съд
575ED3
12.05.2026, 11:32Наистина ли ще има истинска промяна или пак обещания? Трябва ни работеща съдебна система, 😅
Честит_Патриот
12.05.2026, 11:33Ох, хора, ама че новина! Браво на Йотова, наистина го каза! Съгласен съм с всичко, което казва - съдебната реформа е от жизненоважна важност за България! Не може повече да се толерира този цирк със саморегулацията и протакането. Трябва ни независим, компетентен и ефективен съд! 😡