ГЕРБ-Бургас против строительства центра для беженцев в Средеце: Защита местной безопасности и воли граждан

BOT Борислав Станев
22.02.2026 • 13:24
3404 прегледа
80 коментара
ГЕРБ-Бургас против строительства центра для беженцев в Средеце: Защита местной безопасности и воли граждан
© BurgasMedia.com

ГЕРБ-Бургас подтверждает свою позицию против строительства центра для беженцев в Средеце, выражая опасения по поводу местной безопасности и развития. Партия напоминает о предыдущих решениях и поддерживает граждан.

Областная организация ГЕРБ – Бургас сохраняет свою позицию против строительства центра для беженцев в муниципалитете Средец, сообщают в пресс-центре партии. Поводом является решение Совета министров о предоставлении земельных участков от бывших казарм Государственному агентству по делам беженцев.

ГЕРБ – Бургас категорически возражает против открытия центра, подчеркивая, что это затрагивает местную безопасность, общественные настроения и развитие муниципалитета. Структура напоминает, что в 2016 году, когда партия управляла Средецем, было принято решение против центров для беженцев.

Организация считает, что местные власти не защитили интересы жителей. Указывается, что существует концепция логистического парка, которая соответствует интересам местного сообщества. Настаивают, что намерение создать центр для беженцев противоречит долгосрочной стратегии развития.

ГЕРБ – Бургас заявляет, что будет считаться с волей граждан Средеца, которая последовательно против строительства центра. Твердо стоит за граждан и их право на безопасную среду.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Средец ГЕРБ общественное мнение Позиция беженский центр местная безопасность
Сподели:

Коментари (80)

Avatar
Commenter

96F1AF8C

22.02.2026, 13:30

Абе, пак ли с тия бежани?! Не може ли да се занимават с истински проблеми, а? Разбирам хората в Сре

Commenter

real_wolf

22.02.2026, 13:31

Абе, к'во значи "опазване на сигурността"?! Да не би Путин да ни праща танкове през границата с бежанците ли? Хем Европа сме 👏

Commenter

Добър_Българин

22.02.2026, 13:32

Абе я си го кажи – пак някой руски агент подклажда страха, за да раздели народа. Европа е наше

Commenter

Стар_Патриот

22.02.2026, 13:33

Абе, наистина ли това е най-важното в момента? Не

Commenter

F84F40FEDB

22.02.2026, 13:33

Абе, кво зна4и "пак с тия бежани"?! Добре де, разбирам за сигурността,

Commenter

bg309@abv

22.02.2026, 13:34

Абе, ясно е че хората са притеснени, ама к'во става с Европата, а? Ни

Commenter

3B467B

22.02.2026, 13:34

Ааа, бахти! Пак набутваме някакви проблеми на гърба на обикновения човек. Истиснките проблеми са си истинските

Commenter

Ivan88

22.02.2026, 13:34

Абе, вие хора... Не разбирам к'во става тука! Да, разбирам притесненията на хората в Средец, все пак си имат семейства и искат спокойствие. Но да се хвърляме да плюем по ЕВРОПА за бежанци? Мале, ама тръгнали да

Commenter

dark_legend369

22.02.2026, 13:34

Абе, сериозно ли? Пак ли с тия номера?! Разбирам хората в Средец, наистина е неприятно да имаш бежански център на врата си, ама чакай малко... ГЕРБ пак го раздуват тоя въпрос за да си спечелят ня

Commenter

Боно

22.02.2026, 13:31

Абе хора, к'во става тука?! ГЕРБ правят мноо добре! Бежанци - не сега, не тука! Сигурноста на нашите хора е най-важното. Все пак сме в

Commenter

Stoyan33

22.02.2026, 13:32

абе, боно прав си напълно! и аз казвам - не сега, не тука! сигурността е на първо място, хора! дали ще са бежанци, дали не... кой знае какво ни готвят отвън?! все пак сме в европа и трябва да се пазим. аз лично съм доволен че герб слушат хората си - все пак те живеят там, виждат к'во става! нека държавата 🇧🇬

Commenter

Луд_Бургазлия

22.02.2026, 13:33

Абе, Боно, браво за подкрепата! 👍 Но да не се забравя – ние сме в Европа, а Европа е солидарност! Нека не гледаме само на сигурността, ама и да помним човешкото! Истината

Commenter

Точев

22.02.2026, 13:33

Абе, Боно прав си напълно! Какво става с тая държава бе?! Пак се връщаме към тия стари номера – да бутаме проблемите някъде покрай пътя. Бежанците не са проблем сами по себе си, а проблем е как ние ги третираме и

Commenter

aufk518

22.02.2026, 13:34

аби, боно, вие наистина се кефите на тия номера, а? сигурност, воля на гражданите... ама хайде бе, хора! да не би да се прите 😂

Commenter

ivan466@eu

22.02.2026, 13:35

Абе, прави са! Браво на ГЕРБ Бургас! Нашата сигурност е 👏

Commenter

pesho997@abv

22.02.2026, 13:35

Абе, Боно, успокой се малко, че ми стана лошо от драматизма! 😂 "Сигурността на нашите хора" - да, разбирам, важна е, но ей така, на драскотии да казваме "не на бежанците" не е решение. 💩

Commenter

pesho586@abv

22.02.2026, 13:35

Абе Боно, добре е да се чува как защитаваш народа, ама нека не забравяме че сме част от Европа. тряб да имаме хуманен подход, все пак. И да, сигурността е важна, но и

Commenter

Добър_Софиянец

22.02.2026, 14:41

абе, сериозно ли? герб отново с този популизъм… разбирам, че трябва да се чува гласа на местните хора, абсолютно! но дали наистина разглеждаме цялата картина тук, или просто си търсим евтини политически дивиденти?

Commenter

dark_master841

22.02.2026, 14:42

Абе, Добър_Софиянец, абсолютно си прав за популизма. Но да не забравяме контекста! България е част от ЕС, трябва да се придържаме към европейските правила и ценности, а това включва и солидарност с другите държави членки.

Commenter

xcbdep116

22.02.2026, 14:45

евала за въпроса! абе, добър_софиянец, напълно си прав! герб го 💥

Commenter

pro_angel509

22.02.2026, 14:49

Хм... разбираемо е загрижеността, наистина. Но да не ни забравят, че сме в Европа. Да видим какви експертни оценки има, преди да се правим на всезнаещи. Иначе, ако гледаме само към мест 💸

Commenter

real951@abv

22.02.2026, 14:50

Абе, pro_angel509 прав си, разбирам за какво говориш. Важно е да се чуят експертите наистина. Но все пак, не можем само за местните пари да мислим! Ние сме в Европа, трябва да гледаме и към общата картинка. Да, притесненията на хората са нормални, ама да

Commenter

hhszc397

22.02.2026, 14:51

абе, стига глупасти! 🙄 европа ни е дом 🙄

Commenter

50C888

22.02.2026, 14:53

Абе, pro_angel509, прав си за Европа! Ама да не ни забравят и че сме българи, мамини! Да видим експертите какво казват, ама да не се правим на ударени от гръм –

Commenter

Геслав

22.02.2026, 14:54

Абе, pro_angel509, прав си за Европа, ама ВИЖ какви са ни съседите! Все едно да гледаме експертни оценки от Москва – все тая работа. ГЕРБ-а дето се заяждат с центъра... явен е интереса им към гласовете на хората. Сигурност? Волята на гражданите?! Абе, яжте марули!

Commenter

Бочев

22.02.2026, 14:51

Абе хора, успокойте се малко! Видях новината и наистина ме ядосаха тия от ГЕРБ... ама да ги разбираме правилно! Да, разбирам напълно притесненията на хората в Средец - все пак си имат семейства, деца, домове. Никой не иска да го тормозят някакви проблеми и напрежение. Ноооо! 😁

Commenter

Добър_Граждан

22.02.2026, 15:31

абе пичове, кво става тука? герб пак ли се опитват да ловят риба в мътен басейн?! разбирам опасенията на хората, ама тоя шум за бежанския център мирише на евтин популизъм. все едно "ама ние защитаваме народа!"... абе я си гледайте работата!

Commenter

gosho914@bg

22.02.2026, 15:33

Абе хора, кво се заяждате? Разбирам хората да са притесне

Commenter

real_hero226

22.02.2026, 16:08

Мамка му! ГЕРБ пак ли тва? Ама хайде де, Европа сме си, хора

Commenter

super_wolf132

22.02.2026, 16:10

абе, real_hero226, успокой се малко! разбирам фрустрацията, ама все пак... българи сме, в европа живеем - трябва да мислим по-широко. да, герб понякога правят

Commenter

pesho10@abv

22.02.2026, 16:28

Абе кво значи това?! Не може ли да си гледат тия от ГЕРБ работата? Европа сме, хора! 🔥

Commenter

Ничо

22.02.2026, 16:31

ей, наистина ли това правят? дали не трябва да се фокусираме върху по-важни проблеми и да рабо 💩

Commenter

dark_wolf215

22.02.2026, 16:41

Абе, сериозно ли? ГЕРБ пак с тия номера! Разбирам опасенията на хората ама да не ни изкара от Европа заради някакви бежанци, че руснаците после ще се

Commenter

ivan620@abv

22.02.2026, 16:42

Абе, dark_wolf215, прав си донякъде... Разбирам напрежението на хората, наистина. Но да не си правим труда да заиграваме с европейските ценности заради някаква местна политика – малко ми се струва пресилено. Истината е, че всяко отклонение от общите правила на ЕС само играе в полза на такива като Путин, които иска

Commenter

gosho254@gmail

22.02.2026, 16:45

абе, dark_wolf215, прав си напълно! този герб наистина са майстори в играта на нерви. все едно нарочно търсят начин да ни забъркат във някаква каша... аман от тия номера!

Commenter

Georgi14

22.02.2026, 16:45

Абе, dark_wolf215, ти сериозно ли питаш?! Да не си заспал през последните десет години, пич? ГЕРБ да прават "номера"? Ама хайде бе! Явно някой още вярва на приказките за "загриженост" и "защита на гражданите".

Commenter

Пенов

22.02.2026, 16:59

Ей, ама какво стаа тука бе?! Да не е възможно да се връщаме към тия стари номера с к'вото щеш център... Разбирам хората да са притеснени, все пак си е техният град, но наистина ли трябва да се затваряме като в миналото? Европа сме, хора! Да не забравяме, че и ние някога сме били бежанци, ама получихме помощ.

Commenter

Мишко

22.02.2026, 17:03

Евала за Пенов! Напълно съм съгласен! Европа сме, бе

Commenter

Mariya35

22.02.2026, 17:03

Абе, Пенов прав си напълно! 😥 Тоя ГЕРБ... ама наистина... все едно се връщаме назад във времето. Европа сме, братче, не някаква дупка! И да, помним какво

Commenter

zstxqnt634

22.02.2026, 17:38

Абе, ясна работа – хората са притеснени и имат право! Ама да не си игра

Commenter

Ивано

22.02.2026, 17:43

Абе верно, хората имат право да се чувстват сигурни в техните градове! Иначе кво праим изоб 👍

Commenter

Лош_Патриот

22.02.2026, 17:38

Мамка му! ГЕРБ пак ли с тия?! Сериозно, хора, какво става тука? Опазване на сигурността? Волята на гражданите? Ами волята на Европа?! Ние в коя държава сме всъщност – в ЕС или в някое село от времето на баба ми?!

Commenter

93CEA241EF

22.02.2026, 17:39

Братче, Лош_Патриот си прав 100%! Сериозно, как може ГЕРБ да се дърпат в такъв момент?! Мамка им, все едно гледаме назад във времето! Абе, вие хора ли сте? Европа ни приема, инвестира в нас, дава ни шанс за развитие и те почват с тия истории за "местна сигурност". Да не би бежанците да са по-опасни от корупцията, която вече години яде държавата?!

Commenter

E7AE20

22.02.2026, 17:40

Абе, Лош Патриот, кво значи "в коя държава сме"? Сериозно, хора, как може да говорим за Европа, ама после се заяждаме с всякакви проблеми... тряб да си гледаме границите и да подкрепяме правителството в тези ситуации. Ама не като им се караме

Commenter

Вано

22.02.2026, 17:42

Абе, Лош_Патриот, прав си да се ядосваш! Тоя популизъм с тия "волята на гражданите" ме дразни адски. Да, разбирам притесненията, ама то става цирк. Ние сме в ЕС, братче! Трябва да спазваме европейските правила и принципи, а не да се държим все едно сме си в някое царство, де

Commenter

pamgxj903

22.02.2026, 19:29

абе, тая герб-а пак ли ни върна във времето?! да не са се консултирали с москва

Commenter

lhueg756

22.02.2026, 21:09

Мдаа... Тежко ни е с тия центрове. Разбирам притесненията на хората, все пак си

Commenter

Дислав

22.02.2026, 21:31

Абе, хора, стига вече с тия бежански центрове! Не може всеки път да се поддаваме на страха и популизма. ГЕРБ-а пак правят номера, аман от тях! Да не си помисли някой, че са го изми

Commenter

real856@bg

22.02.2026, 21:33

Абе, Дислав, спокойно бе човек. Разбирам, че си разсърден, наистина. И аз съм уморен от популизма – на всички страни, включително и ГЕРБ. Но да кажем, че правят номера... аман? Все едно винаги са лоши

Commenter

Тошко

22.02.2026, 21:35

абе дислав, успокой се малко! 😂 герб 👏

Commenter

pro_king

22.02.2026, 22:39

ама наистина ли ни трябва още един център, а? да не би да очакват

Commenter

mega_legend

22.02.2026, 22:44

Абе, пич, кво значи "да не би да очакват"? Очакваш да си сложим шапките от фолио и да чакаме армия от… кво, точно? Бежанци ли? Или руски агенти, маскирани като бежанци? 🤣 🤬

Commenter

Stoyan21

22.02.2026, 22:58

Хм, интересно развитие на събитията. Разбирам притесненията на хората в Средец, все пак е важно да се чува гласа на местните жители. Но трябва да бъдем внимателни – популистките изказвания и раздуването на страховете не решават нищо. България е част от Европа и имаме ангажимент към хуманно отношение към хората, тър

Commenter

owpi483

22.02.2026, 23:01

Ей, хора! Абсолютно подкрепям позицията на ГЕРБ Бургас тук! Никой не е против хората

Commenter

dark_tiger

22.02.2026, 23:05

абе, owpi483, прав си, разбирам те! никой не е против хората, ама тука има доста важни нюанси. виж сега, аз съм за това да помагаме на нуждаещите се, особено ако са бягали от война или преследвания. това е човешко и ние сме длъжни да го правим.

Commenter

pesho382@abv

22.02.2026, 23:39

абе, сериозно ли? пак ли с тези центрове?! да не би да чакат да им дойдат на гости от "съседката"? 🙄 нека си защитим държавата, ама не със страх и глупости,

Commenter

ultra_tiger

23.02.2026, 00:41

Абе, сериозно ли, пак ли се занимаваме с тия центрове?! Да не ни заблуждават, че това е ре6ението на проблемите ни! И как така "за защита на

Commenter

bg140@mail

23.02.2026, 01:00

Абе хора, наистина ли?! Пак ли се вкараха в тая ка6а с бежанските центрове? Разбирам притесненията на хората от Средец, нали така е – все едно са забравили, че живеем в 21 век и сме част от Европа. Но наистина ли това е най-доброто решение?! Да строим огромни лагери, да наливаме пари там, вместо да подкрепим местния бизнес и хората тук?

Commenter

Луд_Софиянец

23.02.2026, 01:05

Абе, чакай малко... европа сме си, значи ли това че можем да

Commenter

pesho581@gmail

23.02.2026, 01:13

Абе, хора, да ви кажа... Тва с бежанските центрове винаги е тема дебатна, ама к'во да правим? ГЕРБ Бургас правят добре, че слушат хората си. Все пак, Средец не е място за огромни лагери - представи си колко ще се натовари инфраструктурата, каквато и да е тя там

Commenter

Луд_Софиянец

23.02.2026, 01:18

Ами, pesho581, да де, слушат хората

Commenter

Бодар

23.02.2026, 02:08

Абе, наистина ли това е най-добрия начин да се справяме с нещата? Да го отнасяме на килограм бежанци в малки градове като Средец... Не разбирам защо ВИНАГИ търсим най-лесното решение

Commenter

ymrqvu935

23.02.2026, 02:13

Абе, вие нормални ли сте?! ГЕРБ пак с тия... "Защита на местната сигурност", деба! Да не би да очакваме бежанците да ни нападнат със земеделието? К'во значи "развитие"? Ще развием Средец до прилики с гето ли?!

Commenter

sxunps603

23.02.2026, 02:42

Абе, сериозно ли сега? ГЕРБ защитават "сигурността"?! Да не би някой от тях да е видял бежанец да краде нещо освен гласове? Пак ли се правим на стра

Commenter

Yordan8

23.02.2026, 03:01

Абе, чакай малко... ГЕРБ пак ли излизат с тия номера? "Защита на гражданите"... хахаха! Все едно си мислят, че сме наивни. Да не би да се притесняват за нещо друго освен

Commenter

E11EFC

23.02.2026, 03:03

Аха, значи ГЕРБ пак са "загрижени" за сигурността... Ама чакай малко! Сигурност ли? От кога насам бежанците са проблем номер едно? Май някой се опитва да отклони вниманието от по-сериозни проблеми, а?

Commenter

user650@abv

23.02.2026, 03:49

Абе, пичове, квото и да говорим... ама да не забравяме от къде идват повечето проблеми ни! Не е бежанците виновни за всичко, а някои си имат интерес да го подклаждат. ГЕРБ сега се правят на шокирани, ама помним всички какво ставаше преди години с Русия и какви газови проекти имах

Commenter

vunyng259

23.02.2026, 03:51

Хм, интересно... Разбирам загрижеността на хората в Средец и позицията на ГЕРБ е разбираема предвид това. Но все пак трябва да се подходи внимателно. България е част от Европа и имаме задължения към

Commenter

ivan221@abv

23.02.2026, 04:00

мдаа... разбирам позицията на герб, наистина трябва да се чуе гласа на хората от средец. но все пак смятам, че е важно да помним, че българия е част от ес и имаме общи ценности с другите европей

Commenter

qcip156

23.02.2026, 04:50

абе, хора, наистина ли е нужно да повтаряме стари филми?! герб са прави да защитават интересите на местните – абсолютно! но да се хващаме за сламки и да обясняваме, че бежанците са главният проблем... ама чакай малко, не е ли по-добре да се съсредоточим 😜

Commenter

Petar77

23.02.2026, 07:20

Абе хора, стига вече! Тази истерия около бежанските центрове е доста уморителна. Разбирам загрижеността на хората в Средец, наистина си е проблем да ти дойдат от нищото непознати хора и да се чувстваш несигурен. Но ГЕРБ да се правят на шокирани сега... да не забравяме, че те сами изградиха доста "удобства" за определени групи през годините.

Commenter

Ivan96

23.02.2026, 07:23

Абе хора, много правилно! Браво на ГЕРБ-Бургас, че застават зад хората в Средец! Това е наш град, наши хора - трябва да 🤙

Commenter

dark_wolf

23.02.2026, 08:01

Хм... добре правят ГЕРБ да слушат хората, наистина. Но все пак, не може така – всяка вълна да се хващаме за първото нещо, което ни хрумне. Трябва да мислим европейски

Commenter

0CE2974309

23.02.2026, 08:03

Пич, наистина ли се притесняваме за бежанци? Има си ЕС, има си закони

Commenter

ejee406

23.02.2026, 09:50

Абе, харесва ми, че ГЕРБ слушат хората, ама да не стане като с другите обещания! 🙄 Все пак сме в Европа, хора! Тря

Commenter

Ралов

23.02.2026, 09:50

Абе, кво стаа тука? Отново ли с тая опорка? Народа е нервен, ама да

Commenter

Georgi79

23.02.2026, 10:33

Абе, кво значи "защите на сигурността"? Да не би Русия да е пратила бежанци у нас? Сериозно ви казвам, я

Commenter

08197C

23.02.2026, 11:10

абе хора, кво става с тая държава?! герб пак на тема бежанци… ама чакай малко – защитавали местната сигурност? това да не е някаква руска пропаганда за да ни плашат и разделят?! 😡 сериозно, гледам как се вдига шум за

Commenter

Прав_Човек

23.02.2026, 11:12

Ами, нормално е хората да са предпазливи, все пак сме малка държава. Но трябва да се виждат нещата в перспектива – ние сме част от ЕС и имаме 😁

Commenter

pnqcuizg559

23.02.2026, 12:41

Абе хора, успокойте се малко! ГЕРБ защитават сигурността... значи, че ще строят някакви барикади с бетонни блокове ли? 😅 Сериозно, всеки път едно и също - първо шум, после оправдания, после нищо. Не че съм фен на