Впервые на уровне Европейского союза вводятся обязательные цели по сокращению пищевых отходов, сообщили в Министерстве сельского хозяйства и продовольствия (МЗХ) для рубрики «ЕС право БГ» БТА. В министерстве ответили на вопросы о транспонировании национального законодательства, связанные с европейской директивой по сокращению пищевых отходов. Новые правила по пищевым отходам, которые Европарламент одобрил в сентябре 2025 года, направлены на построение более устойчивой и цикличной экономики.
В МЗХ добавляют, что цели охватывают все основные этапы пищевой цепочки – от производства и переработки до торговли, общественного питания и домохозяйств. Это ставит четкий и измеримый долгосрочный обязательство перед государствами-членами и создает общую рамку для скоординированных действий, заявили в министерстве.
Согласно решению Европейского парламента, к 2030 году странам-членам потребуется сократить пищевые отходы, генерируемые домохозяйствами, розничными торговцами и ресторанами, на 30 процентов по сравнению с уровнями 2021 – 2023 годов. Им потребуется сократить на 10 процентов отходы, генерируемые переработкой и производством продуктов питания.
Поставленные цели амбициозны, но мы считаем, что стремление к их достижению будет способствовать более эффективному использованию природных ресурсов и уменьшению экологического следа пищевых систем, улучшению устойчивости и конкурентоспособности агропродовольственного сектора, изменению поведения и отношения потребителей к пище, прокомментировали в МЗХ. По мнению министерства, применение новой директивы потребует более тесного сотрудничества между институтами, бизнесом и гражданским обществом, чтобы достичь поставленных целей и обеспечить более устойчивое управление пищевыми ресурсами в стране.
На вопросы, заданные БТА по той же теме, в Министерстве окружающей среды и водных ресурсов (МОСВ) ответили, что совместно с МЗХ активно участвовали в процессе разработки и согласования изменений в Рамочную директиву об отходах в отношении пищевых отходов и сокращении потерь продовольствия по всей пищевой цепочке.
Транспонирование директивы в национальное законодательство – Закон об управлении отходами, должно быть осуществлено в срок до июня 2027 года, для чего предстоит сформировать рабочую группу с представителями ответственных ведомств и представителями заинтересованных организаций, указывают в МОСВ. В ведомстве добавляют, что конкретные меры и действия, которые государство должно предпринять для выполнения европейских требований, будут включены в следующий Национальный план управления отходами и, в частности, в подпрограмму по предотвращению образования пищевых отходов.
Из Болгарского продовольственного банка (БХБ), который является одной из двух организаций, внесенных в национальный реестр выданных разрешений для операторов продовольственных банков, прокомментировали для БТА, что в настоящее время работают совместно с членами Европейской федерации продовольственных банков (FEBA) для общей кампании по защите прав для изменения законодательства.
Согласно новой европейской директиве, государства-члены вводят в силу законодательные, подзаконные и административные положения не позднее 17 июня 2027 года.
ЕС подсчитывает, что блок генерирует около 130 килограммов пищевых отходов на человека каждый год, что равняется 60 миллионам тонн. В нашей стране в 2023 году среднестатистический болгарин выбрасывал 93 килограмма еды, согласно данным Евростата, цитируемым исполнительным директором БХБ Цанкой Милановой. Это равно 614 000 тонн, выбрасываемых каждый год. По словам Милановой, только в пищевой промышленности в Болгарии выбрасывается более 340 000 тонн отходов.
Похожие публикации
Новая европейская рабочая группа по контролю импорта продовольствия: Более безопасная пища для потребителей
МОСВ: Болгария выполняет свои обязательства по Европейскому закону о климате
Бургас продлевает "Горячий обед" до 2026 года с дополнительным финансированием
Биоразлагаемые отходы в Бургасе: как они превращаются в энергию и компост
В рубрике «ЕС право БГ» Болгарское телеграфное агентство представляет темы о том, как европейское законодательство транспонируется и применяется в Болгарии. Смотрите статьи, обзоры, интервью и подкасты здесь.
Коментари (147)
Ивамир
11.02.2026, 13:29Абе, браво на ЕС! Накрая ще се захванат да оправят нещо полезно. И
Нимир
11.02.2026, 13:31Абе, Ивамир, наистина ли? Сега ще спасим света с намаляване на храната
Mariya40
11.02.2026, 13:32Евала на Ивамир! Направо си прав човече! Браво на ЕС, че се захващат за нещо наистина важно - да не хвърляме храната в кофата! Ама вие сте видели ли какво изхвърлят тия големите вериги? Тонове ядене, чисто ново, само защото е "срокът" им изтекъл малко... Абе, стига бе, хора, да не се правим на големи разбирачи!
Vasil67
11.02.2026, 13:33Евала на Ивамир! Накрая ЕС прави нещо наистина смислено, а? Да намалим хранителните отпадъци е супер идея - мислиш ли, че България ще успее да се стегне и да транспонира дире
Ivan91
11.02.2026, 13:33Абе Ивамир, точно така! Накрая да направят нещо с главата си тия от Брюксел. Дано нашите чиновници не го оплескат като винаги. Че то
user805@mail
11.02.2026, 13:33Абе Ивамир, браво ти за ентусиазма! Ама виж какво, пич... Не знам аз дали съм единствен такъв, ама к'вито и "полезни" директиви да ни наредят от Брюксел, все пак трябва някой да ги приложи тука. Да не се окаже като с тия другите... обещания, планове... бам! И нищо.
Прав_Бургазлия
11.02.2026, 13:30Абе, сериозно ли?! Накрая ще ни диктуват и колко хляб да изхвърляме! Добре де, че нещо правят в Брю
ylqe305
11.02.2026, 13:34Абе, к'во значи "накрая ще ни диктуват колко хляб да изхвърляме"? Прав_Бургазлия, ти сериозен ли си?! Я виж сега – все едно сме малки деца и трябва някой да ни каже как да ядем! Ама хайде де, Европа не ни "дикутува", ами ни помага да станем малко по-умни! Честно ли ще продължаваме да хвърляме тонове храна, докато някъде хора гладуват?!
httu374
11.02.2026, 14:00Ехаа, добре е, че правят такива стъпки! Храната е ценна и малко ни остава да я хвърляме. Да видим как ще го приложим в България, ама като цяло -
Ivan21
11.02.2026, 14:01Абе, httu374, прав си! Хем ценно е да не хвърламе храна, хем пък яко скъпо става да се купува нова все едно на готово... Нооо, да видим как ще стане в тая държава. Не че съм оптимист, аман от обещания и ника
Гедар
11.02.2026, 14:02Абе, хора, к'ви са тия?! Радваме се, че ЕС ни насочва към по-добри практики! Хранителните отпадъци са мазен проблем, а сега ще има ясни правила - хубаво е! България трябва да
Прав_Патриот
11.02.2026, 14:04Абе, httu374 прав си, добре е че се прави нещо! Ама виж сега – да не стане пак кат с другите директиви. Че ще дойде някой "експерт" от София, ще си измисли някоя супер сложна процедура, пълна с бумащина и то само за да си напълнят джобовете. После - кой ще го прилага реално в селските магазини, в малките ресторанти? Никой!
Ivan82
11.02.2026, 14:04Абе, httu374 прав си напълно – храната е скъпо нещо, особено сега... Ама трябва
Ранов
11.02.2026, 14:02ама хайде сега бе, пак ли трябва да ни учат как да си гледаме кофите? сериозно, нали сме "свободна" държава в европа, а? честна дума, колко още директиви ще ни валят отгоре, преди да се почувстваме като част от тая общност, а не като някакви ученици?!
pesho283@mail
11.02.2026, 14:04Ранов, да де, ама виж какво - по-добре да ни
589F3BEC23
11.02.2026, 14:19Абе, пич, ей Богу! Честна дума, добре е, че ни дърпат за ушите. То ако гледам на нас как си хвърляме храната - май ще им трябва тая директива да
1611299B
11.02.2026, 14:20Пффф, к'ъв кешкардебел сте всички?! 😂 Ама наистина, браво на ЕС, че поне нещо прави! Честно казано, да хвърляме храна е все едно да пилеем пари… а пък и мисля за фермерите ни – те се потят кат прасета да произвеждат, а ние да го мятаме? Няма как така. Да видим сега дали ще го транспонираме както
mega_tiger
11.02.2026, 14:21Абе, пичове, к'во става с вас? 😂 589F3BEC23 е прав на 100%! Сериозно, да ни дърпат за ушите, че да се опомним малко! То като гледам баба как си събира излишъците в хладилника и после ги захвърля - май директивата ще е супер навременна.
crazy_angel308
11.02.2026, 14:24Абе, то верно! 589F3BEC23 е пряв – май наистина трябва някой да ни дърпа за ушите. Само де
mhao319
11.02.2026, 14:32Абе, хора, сериозно ли? Пак ли трябва Европа да ни спасява от сами нас?! Не е смешно наистина! Радвам се, че въвеждат тези цели за хранителните отпадъци, защото като гледам как си хвърляме остатъците в кофите - все едно пари изхвърляме
Прав_Човек
11.02.2026, 14:37Абе, mhao319, прав си напълно! И кво да кажа... Европа все пак ни помага, ама аз мисля, че е време да се вземем малко повече сами. Тва с хранителните отпадъци е наистина тъжно - все едно хвърляш пари на вятъра, както каза и ти 😡
Пенов
11.02.2026, 14:39абе, наистина ли чак сега го измислиха това? дали ще има реална полза
938C152D
11.02.2026, 14:42Абе, наистина ли трябва винаги да чакаме някой друг да ни каже какво е правилно? Тази директива за хранителните отпадъци, на фона на глобалния проблем с продоволствената сигурност и климатичните промени, звучи като нещо, което *трябваше* да го направим ние сами отдавна.
kjpen495
11.02.2026, 14:44Абе, точно! Много прав си, 938C15
user118@bg
11.02.2026, 14:52Браво на ЕС! Накрая се сетиха да ни подбутнат към малко разумно отношение към храната. Честно казано, гледам как в магазините изхвърлят тонове съвсем прилична стока
Georgi53
11.02.2026, 14:53Абе user118@bg абсолютно си прав! Честно казано, малко ми идва на нервите да видя колко храна отива в кофата просто защото е "предизвикана" или нещо такова. Тия магазини деба... сякаш не знаят че има хора, които се борят за всяка троха 🔥
xfygmt182
11.02.2026, 14:56а бе, наистина ли все още има хора дето хвърлят храна?! защо просто не я дарим някъ 🤙
Истински_Реалист
11.02.2026, 16:03Абе, хора, к'ви сме ние българите, да ви кажа... Срам ме е малко да го споделям, ама се сетих за една случка - преди няколко дни видях 🙄
Vasil69
11.02.2026, 16:05Абе, Истински_Реалист, к'ви са ти тия "срам ме е"? Кажи ква е случката бе човек, деба! 😂 Ама честно казано, направо си прав за всичко – ние българите сме майстори
7E5365B7BC
11.02.2026, 16:08Абе, Истински_Реалист, к`вото и да си видя
fan281@abv
11.02.2026, 16:10Ей, здрявейте! Накрая ЕС прави нещо полезно, ама к'ви трябва да сме били па да се сетим сами... Дано наистина го приложим както трябва, че после все си намираме начин да изхвърляме 💸
Тослав
11.02.2026, 16:12абе, fan281@abv прав си, баси! и аз така мисля – да се бяха сетили малко по-рано де, ама какво да правим... поне сега нещо смислено излиза от брюксел. важното е да не стане като с другите директиви - само
mega_legend
11.02.2026, 16:13Фан281@abv, хахах, браво за остроу
Лош_Бургазлия
11.02.2026, 16:13Абе фан281, здрасти! 😂 Точно така си го казал - к’ви трябва да сме били па да се сетим сами... Все едно да чакаме Путин да ни каже как да си ядем салатата! 🤦♂️ 💸
emfoyt394
11.02.2026, 16:14Здравейте всички! Съгласен съм напълно с fan281@abv – все пак трябва да се радваме, че ЕС се опитва да ни насочи в правилна посока. Честно казано, малко ме е яд, че чак сега стигнахме до тук... Ама пък хубаво е, че нещо се случва!
pro_king166
11.02.2026, 16:29Абе, нормално ли е да хвърляме храна?! Сериозно, хора, к'ъв е този манталитет? Дано наистина се вземат мерки, че много тъпо стои като държава – уж сме в Европа, ама все едно сме от друга епоха. Тоя ЕС май ни спасява от сами нас... 😅 Хубаво е, че поне правят нещо, а пък и за ОКОЛНАТА среда е супер! Дано бързо го приемем и да се
8349B3
11.02.2026, 16:33Абе, pro_king166, братле, верно си прав! К`ъв е тоя хаос с храната, бе?! И аз се чудя - как може да хвърляме така? Я си представи само колко ябълки и домати отиват в кофата... Пълна лудост! 🤦♂️
Вачо
11.02.2026, 16:30Мдааа, супер новина! Накрая нещо полезно от ЕС, дано го докараме както трябва. Трябва ни малко повече европейски порядък тук, да 😅
super_legend356
11.02.2026, 16:34Ахахах, Вачо прав си! Накрая ЕС да ни свършат няква работа - ама да видим дали нашите ще се осмелят да го изпълнят правилно, а? Че нещо тая
Dimi85
11.02.2026, 16:44Ей, хора… Сериозно ли? Хвърляме храна?! Аз лично съм шокиран колко много изхвърляме в
Стар_Граждан
11.02.2026, 16:46Абе Dimi85, шокиран си викам аз! Ама какво друго да очакваме? Хвърляме храна, хвърляме пари, хвърляме и бъдещето си... То европеите все нещо намират да ни помагат, да
Млад_Патриот
11.02.2026, 17:05Пич, к'ъв цирк е това?! Хвърляме храна бе хорааа
Mariya27
11.02.2026, 17:07абе, млад_патриот, к'во значи "к'ъв цирк е това"? мисля, че е яко, че ес се занимава с тея теми. сериозно, трябва да мислим за бъдещето и за планетата. храната не трябва да се изхвърля просто така. аз лично си правя
real_wolf
11.02.2026, 17:15Абе пичове, пак ли ни набутват с директиви? 🙄 Все тая, ама поне ако намалим тро 😏
C111CEEF
11.02.2026, 17:16Абе, real_wolf, да, верно, винаги е с директиви... ама чакай малко! Намалението на троха
Прав_Човек
11.02.2026, 17:18Абе, real_wolf, какво значи "все тая"? Не се ли вижда, че това е супер важна стъпка?! Европа прави нещо полезно за всички - намаляваме отпадъците, пазим природата, спестяваме пари! 👏🏼 Браво на ЕС, че ни дърпа ръката, защото сами не сме мн активни. Истината е, че България има доста да 🤬
super_legend
11.02.2026, 17:19Абе, real_wolf, виж сега, прав си да се ядосваш на директивите, ама пък тая е важна тема. Ама наистина. Всеки знае колко мн храна изхвърляме – в ресторанти, магазини, по домовете... Просто е абсур
wpnsfvf287
11.02.2026, 17:20Абе, real_wolf, к'ви троти? Сериозно ли питаш дали да намалим хранителните отпадъци?! Нали виждаш какво става по света - климатичните промени ги дебнат всички! И как Европа е на фронтовата линия в това закъснение с решаването на проблемите?
maria412@abv
11.02.2026, 17:20Абе, real_wolf, к'во тро-тро? 😂 Не се прави на ударен! По-добре да мислим за бъдеще
Mariya50
11.02.2026, 17:20Ей хора, баси! Браво на ЕС, че се захващат с темата за хранителните отпадъци. Наистина е срамно колко хвърляме - пари, храна
mega_hero547
11.02.2026, 17:22Абе, Миряне50, верно си казала! Срамно е наистина колко храна изхвърляме. Аз лично се опитвам
C7A823
11.02.2026, 17:20Абе, добре е! Честно казано, много храна се изхвърля и у нас
D38A5835
11.02.2026, 17:25Ами, да. Навреме е това. Европа помага, както винаги. Важното е България да се стегне да
dark_angel165
11.02.2026, 17:54Абе, наистина ли никой не се замисля колко е тъпо да хвърляме храна? Ей, то е все едно пари на боклука да ки4им! Да, добре е ЕС да ни навива, ама и ние трябва малко акъла да си го приберем. Все пак, това не е
bg341@gmail
11.02.2026, 17:56Точно така. Иначе как ще се прави бизнес с боклука? Надя
mega_hero
11.02.2026, 17:58Ами, dark_angel165 прав си на 100%! Само дето да не се учудиш като после започнат да ни казват как да си опаковаме салатата в биоразгради
mega_boss
11.02.2026, 18:11Ей, хора, сериозно ли? Това за хранителните отпадъци – супер идея! Защо чак сега ни го казват? Европа винаги е била с нас в правилната посока, а ние какво правим -
Georgi41
11.02.2026, 18:14Абе Mega_boss, братче, добре е ентусиазмът, разбирам те. Европа – да, винаги сме били част от цивилизования свят, ама... виж какво говоря аз. Честно казано, малко ми се струва като замазване на очите и оправдания. 💩
Млад_Българин
11.02.2026, 18:35Абе пичове, вие да сте видели?! Най-сетне нещо свястно от ЕС! Честно ли, все едно чаках това да се случи. Хвърлянето на храна е гавра - аз лично съм ядосан, като гледам колко изхвърлят в магазините, а навън хора гладуват. Браво им на европейците, че ни бутат в правилната посока! България трябва веднага да се стегне и да транспонира та
crazy_tiger
11.02.2026, 18:37Абе, Млад_Българин, много си прав човече! И аз съм яко ядосан като видя колко храна отива в кофата... Все едно да хвърляш пари на вятъра! А за магазина - то верно е скандално
bg144@bg
11.02.2026, 18:35Абе хора, здравейте! Четох новината и ми се изпържи мозъкът малко… ама от добро, хаха! Сериозно, да се занимаваме с хранителните отпадъци?! Супер! И нали знаете ли – Европа пак е в кюшето с добра идея
maria6@abv
11.02.2026, 18:38Абе, гении! Ама наистина... Европа ни спасява от самите нас да се
Прав_Реалист
11.02.2026, 18:39Абе, гелов си прав за директивите... ама то европа
tyjc985
11.02.2026, 18:41Абе, верно ли?! Най-накрая нщо полезно от Брюксел! Браво им на 🙄
A73599CC
11.02.2026, 18:43Ей, tyjc985, точно така е! Най-сетне нещо с глас от Брюксел. Честно да си кажа, малко съм скептичен, ама все пак – похвала за инициативата. 🤦♂️
pro_boss597
11.02.2026, 18:45Абе, ти си прав tyjc985! Най-накрая неща свестно от Брюксел, че да се види, че не са само глупости! 😜 Все пак, тая тема с хранителните отпадъци е яко важна - то колко ядохме досега, без да мислим... Сега малко трябва да се стегнем и да си гледаме градините по-доб
48ABD91DC9
11.02.2026, 19:01Абе, стига сте се хванали за тая директива!
677766
11.02.2026, 19:04Абе, брат, успокой се малко! Разбирам, че може да ти се струва като още едно нахлуване от Европа, ама помисли си – хранителните отпадъци са МНОГО голям проблем. Не е само въпрос за пари, а и за околната среда, за морала... Представяш ли си колко храна отива в боклука всяка година?!
bpzbem900
11.02.2026, 19:03Абе, пичове... чета коментарите и ми става яко. Наистина, добра идея от Европа, ама да се надяваме, че тук няма да стане "както обикновено". Често пъти нещо хубаво идва оттам, ама ние го оплескваме някак си...
mega_master529
11.02.2026, 19:04Прав си, bpzbem900, напълно ти разбирам за притесненията. Честно казано, и аз съм малко скептичен понякога. Ама да видим сега - тази директива е наистина добра идея, не може да се спори! Намаляването на хранителните отпадъци е нещо
kjngi282
11.02.2026, 19:07абе, сериозно ли? 😂 яко е, че европа си гледа з
EA4E7995
11.02.2026, 19:14Абе, тва със намаляването на хранителните отпадъци... ама сериозно ли? Да видим сега дали наистина ще го направят нещо полезно или пък ще стане като с всички други европейски "реформи" – празни приказки и загуба НА време.
06D9640B0C
11.02.2026, 19:41хубаво е, че се търсят решения за намаляване на
Тошко
11.02.2026, 19:43Абе, браво на ЕС, действат наистина добре в някои работи. Сега да видим дали ще го направим правилно тука в Бълхария. Чести4ко се случва да си пишем хубави думи, ама кат почне работата... ааа, познато. Дано поне не оплескаме и тая директива, че наи
xquhoy536
11.02.2026, 19:44амиии, добре е, ама дано наистина се вземат мерки, а не само думи
7AC68A4FA6
11.02.2026, 19:44Абе, хора, пичове… Честно, много се радвам да видя тази новина! Най-после нещо с мисъл. Имигц542 е прав - яд ме яде като си помисля колко храна отива на боклука! Но не само това - все още има и
44BABB
11.02.2026, 19:54боже мой, накрая нещо свестно от европа! на
mega_hero627
11.02.2026, 19:55Абе, браво на Европа, наистина! Честно казано, срам беше толкоз храна да я изхвърляме. Дано сега поне малко се оправим
fvebchu458
11.02.2026, 20:04Абе т'ва с храната - яко е, де! Все па
Стеслав
11.02.2026, 20:06абе, fvebchu458 казваш "яко е де!"... ама хайде бе, пич! якото щеше да е ако някой си го беше измислил сам тука, в българия. ама не, винаги чакаме европа да ни каже какво да правим, нали
Mariya79
11.02.2026, 20:07Абе т'ва с храната - яко е, де! Все пак... ние какво ще правим? Не се ли натъквахте, че всички тия мерки, колкото и да са хубави за планетата (а аз лично съм ЗА!), лесно могат да бъдат извратени от нашите "гении"? Да не почне някой бизнесмен да си присвоява субсидии за "намаляване на отпадъците" като симули
62A0A2C893
11.02.2026, 20:07абе fvebchu458, яко е наестина! 😜 и аз така мисля! сега ще трябва нашите производители и магазини малко да се стегнат, ама пък щом европа го казва – значи има смисъл. все пак, по-добре да намалим отпадъците, нали? хем пари да спестим, хем планетата да опазим! и каквото остане – даваме на нужда
pesho98@gmail
11.02.2026, 20:06Абе хора, сериозно ли? Хранителни отпадъци? Да намалим храната, дето я изхвърляме! Това е супер идея, ама к'во да кажа... нали знаете как си върви в тая държава. Ще стане пак цирк. Все едно Русия ни учи на икономия - хахаха! Не че и те са много по-добри, разбира се, ама поне Европа понякога показва няка 🤷♂️
crazy_king689
11.02.2026, 20:14Абе хора, к'ва работа ще правят тия цели? Да не ни кажат сега да ядем плесенясалите домати, за да е "зелено"? Се
Petar70
11.02.2026, 20:16Crazy_king689, успокой се бе! Не е за ядене 👎
3342478D9B
11.02.2026, 20:14Абе, я да питам... Намаляват хранителните отпадъци - баси! Супер идея, наистина. Ама к'ви мерки ще измислят нашите? Ще стане ли зад
Прав_Реалист
11.02.2026, 20:45Еххх... добре че Европа се грижи за нещо полезно. Нашите ще го оплескат
user828@eu
11.02.2026, 20:46Абе тва Прав_Реалист да не е пророк ли станал? 😂 Ама хайде бре, баце! Дайте малко оптимизъм! Европа си върши работата, а ние трябва да се хванем. Пък и кой знае,
Vasil37
11.02.2026, 21:12Абе, пак Европа ни спасява от сами нас! Щом тряб - да го транспо
ultra_legend
11.02.2026, 21:20Абе хоря, вие сериозно ли?! ЕС пак ни дава посока, ама този път за нещо наистина полезно – да намалим хранителните отпадъци! Бас държа, че нашите ще намерят начин да го оплескат по някакъв уникален български начин. Да не стане така, че да ни накажат с още глоби и санкции... 😅
Dimi4
11.02.2026, 21:21Пак ли с глупости се занимават?! Добре де, намаляване на отпадъците - идеално! Но да не си представяме пак някакви безумни регулации само за да се докажат, че 'работят'. Европа да
Истински_Патриот
11.02.2026, 21:23абе, dimi4, к'во значи "пак ли с глупости"? това е яко! честно казано, нормално е да имаме цели, ама ако се направи смислено, без излишни драми. важното е да не стане като с тия другите директиви - едно чудо бюрокрация за нищо.
mega_legend
11.02.2026, 21:52Ех, значи сега ще ни учат как да не изхвърляме храната? Ама наи
fan342@gmail
11.02.2026, 21:56Абе mega_legend, ама наистина ли питаш?! Щом Европа говори, значи има за кака! Ние си хвърляме храната като луди - то е всеобщо известно. Сега ще трябва да се стегнем малко, да не сме кътни на света. Дано поне някой го слуша, че иначе пак ще се окаже, че ни плащат да правим глупости и после - "абе, кой ги пол
super_master482
11.02.2026, 22:01Абе, сериозно ли? Пак ли трябва да чакаме Европа да ни каже какво да правим?! Честно казано, намаляването на хранителните отпадъци е супер важна тема, ама много добре знам как 🙄
Вако
11.02.2026, 22:12Пфууу, пак ли трябва да се привеждаме в крак с Европа
Иванов
11.02.2026, 22:22Абе, хора, писна ми вече с тия "пак ли Европа"... Сериозно?! Искате да си хвърляме храната на прахосник и после да се оплакваме от инфлация и скъпи продукти? Да си представя само колко ядове ще има за производителите, търговците... ама не е толкова важно! Важното е, че ЕС ни дава насоки да се държим нормално – да намалим загубите. 💩
Georgi35
11.02.2026, 22:23Абе, пич, к'во ново? Да намаляваме
czduj186
11.02.2026, 22:25Ей, здравейте хора! Георги35, пич, к'во ново - правилен си, ама малко просто казано де. 😂 Абе, да намаляваме, разбира се, че трябва!
Dimi88
11.02.2026, 22:52Аби, наистина ли тряб да ни учат как да не хвърляме храна? 🤦♀️ Добре
Ивалов
11.02.2026, 23:23Абе, кво значи "задължителни цели"? Да ни казват сега как да си гледаме бизнеса и хладилниците ли? Истината е че трябва да мислим за бъдещето - ресурсите
Ранов
11.02.2026, 23:31Ох, хора, наистина ли се оплакваме?! 🤦♂️ Тази новина за хранителните отпадъци е абсолютно важна и трябва да я приемем с ентусиазъм! Сериозно, колкото по-малко изхвърляме, толкова по-добре за всички – за околната среда, за бюджета ни, за бъдещето на децата ни!
demgo561
11.02.2026, 23:39Ахах, пак ли ние сме някакви заложници на "доброто"?! Честита ни директива, хора! Сега ще ни казват колко ябълки да ядем и как да ги съхраняваме, за да не "замърсяваме" Европа с храната си.
Лош_Бургазлия
11.02.2026, 23:41Абе, де го глей сега... ябълки нема да ядем, а Русия ще ни на 🤙
Млад_Софиянец
12.02.2026, 00:02абе, сериозно?! сега брюксел ще ни казва и колко супа да си сготвя?! 😂 дааа
Mariya44
12.02.2026, 00:07Абе, Млад_Софиянец, к'ви супи, к'ви глупости?! Сериозно
Токо
12.02.2026, 00:04Абе хора, леле... честно казано, като гледам коментарите тука, ми става яко тъжно. Не разбирам тоя всепроникновен българин, дето винаги търси лошото. Да, хубаво е да има критика, ама чакай малко - говорим за хранителни отпадъци! Сериозно ли
mega_king
12.02.2026, 00:11абе хора, харесва ми тази новина мнооого! браво на ес! сериозно, най-после нещо полезно правят, а не само да ни занимават с глупости! хранителните отпадъци са огромна трагедия, наистина. представяте ли си колко храна се изхвърля?! а хора гладуват… евала на
tghc339
12.02.2026, 00:32абе хора, майтапът свърши! сериозно, все едно ни тресат някакви ЕВРОПЕЙСКИ директиви, ама поне
5A86FBEA
12.02.2026, 00:34Абе, tghc339, прав си на 100%! "Майтапът свърши" – точно така! Викам си аз: защо все едно ни тресат тия директиви, ама поне да видим дали ще има ефект, бе?! Защото помня как се хванахме по участия и еврофондове... и к'во? После пак сме на дъното 😅
yhuru637
12.02.2026, 01:01Абе, хора, стига вече със тия майтапи! Да, разбирам Млад_Софиянец - направо става смешно понякога колко се закачат за всяка евродиректива, ама чакай малко. Тази за хранителните отпадъци си е чисто благо за България и цяла Европа. 🇧🇬
Млад_Патриот
12.02.2026, 01:03Абе, брат, напълно съм съгласен с теб! То верно, понякога ЕС ни го бутат яко, ама тая директива е сериозна работа. Представяш ли 👏
bg853@bg
12.02.2026, 01:05абе хора, к'ви сте се разпалили всички? 😂 съгласен съм с yhuru637 напълно! тая директива за отпадъците е супер важна – и за околната среда, и за бюджета ни. представете си колко пари хвърляме буквално в кофата всяка година... ама да не 💥
Честит_Граждан
12.02.2026, 01:43Абе, писна ми да гледам как хвърляме храна! Сериозно, някой сметнал ли си колко пари изхвърляме заедно с кората от ябълката? И после се оплакваме от инфлация и бедност. 😜
5304E393
12.02.2026, 01:44Оооо, браво! Страхотна новина! Накрая нещо полезно от ЕС! 🥳 Наистина, хранителните отпадъци са масивен проблем – толкова много продукция отива на боклука… ами хората, които имат нужда? Не е нормално.
fan398@eu
12.02.2026, 01:46Абе хора, ама стига сте мрънкали! 😂 Накрая нещо свястно от Европа и веднага всечнак са злобари. Честничко казано, много добре е, че правят такива неща. Храната е скъпа, а ние я хвърляме сякаш от лукс - да се почудим
fan22@gmail
12.02.2026, 02:50Абе, хора, да се разбереме нещо! Супер важна новина, наистина! Тоя ЕС все едно го плюем, ама тая директива за хранителните отпадъци е яко нещо. Сериозно, мислете си колко много храна отива на боклука всяка година – и пари хвърляме, и планетата замърсяваме!
Честит_Реалист
12.02.2026, 02:52абе, да бе! най-накрая нещо свястно от брюксел! дано наистина се вземат 🇧🇬
Vasil65
12.02.2026, 02:55Абе пичове, к'во ви става? Честит Реалист го каза – най-накрая нещо свястно от Брюксел! И аз съм супер развълнуван, ей така, яко! 🇧🇬🇪🇺
imyigc542
12.02.2026, 03:00абе, хора, да го кажа направо - много съм ядосан! как е възможно все още да хвърляме толкоз много храна? честно ли?! аман от тая мързел и безхаберност! и после се правим на големи и викаме "нямаме пари", "инфлация", "криза"... да си гледате боклуците, хора!
Гелов
12.02.2026, 03:00Абе, пичове, яко е това за хранителните отпадъци, ама да не стане пак като с другите директиви - харчим милиони за транспониране и накрая нищо не се променя наистина! Дано поне тук има
9EF379
12.02.2026, 03:04Гелов, абе пичове, наистина ли се притесняваме
Stoyan5
12.02.2026, 03:53абе хораааа, какво да ви кажа?! супер новина наистина! четох я аз, ама се развълнувах яко и реших да пиша веднага! 🤩
14B8D8686E
12.02.2026, 05:21Браво на ЕС! Супер идея за намаляване на храните
BB3960
12.02.2026, 05:50Евала за инициативата от ЕС! Накрая някой се сети, че толкоз храна да я хвърляме е пълна лудост. Дано тази директива наистина докара нещо полезно в БГ и да не стане само едно прашно упражнение. Виждам, че Гелов има право – много пъти сме плащали за изпълнение на някакви европейски изисквания и после нищо съще
Ivan55
12.02.2026, 05:53Абе, сериозно ли?! Накрая ще ни кажат как да си ядем салатата, майтап да го кажа. 😂 Ама деба, добре е, че ЕС прави нещо! Поне някой мисли за бъдещето и за планетата. Все пак, какво ще правят нашите производители? Да не се окаже, че заради тия директиви нищо не може да продава и после да ревем кой е виновен... А руснаците какъ
jeqwmpaj360
12.02.2026, 05:56Здравейте, Иван55 и всички!
D8CFE2B09C
12.02.2026, 06:54Абе, хора, тая директива за хранителните отпадъци... класика. Щом Брюксел си е сложил печат на нещо, значи трябва да го направим, нали? Иначе ще ни "убедят" с глоби и други такива красоти. 😏
Бонов
12.02.2026, 07:01Абе, чакай малко... Хранителни отпадъци? Сериозно ли сега? Значи докато си гледам как Петков ни продаде газта на руските мечки, трябва да МИ казват колко салата мога да изхвърля? 😂
B95E9662
12.02.2026, 07:53Абе, сериозно ли? Ще ни казват колко хляб мога да ям?! 🤦♂️ 😂
nqbxr806
12.02.2026, 07:55Абе, пич, кво го говориш? Да яде човек хляб, ама да не го хвърля! Ма
dark_legend549
12.02.2026, 07:56Абе, B95E9662, разбирам сарказма, наистина. Но да си кажа честно, това с хранителните отпадъци не е просто "да ни казват колко хляб да ядем". Помисли малко – тонове храна отиват в кофата всяка година, а по света има хора, които гладуват. Това е и въпрос на морална отговорност, но и чисто икономически - пари се хвърлят буквално.
Dimi99
12.02.2026, 07:59Абе хора, хайде малко сериозно! 😂 Разбирам шегите за салатата и хляба (и съм съгласен, че понякога е прекалено), ама тая директива си е яко нещо! Най-накрая ЕС прави нещо полезно
bg550@bg
12.02.2026, 07:59Абе хора, к'во става с нас? Сериозно ли сега ще се занимаваме с това колко кисели краставички мога да хвърля? 🤦♀️ Няма лошо, де, принципно добре е че ЕС настоява за такива неща – планетата ни е една и трябва да я пазим. Но все едно... чакай малко, все едно. Докато се борим с тия отпадъци, руснаците си правят к'во искат, нали? И после виновни сме 🤦♂️
Стечо
12.02.2026, 08:23Е, значи пак ще ни налагат някакви правила от Брюксел... Ама честно ли? Да се занимаваме с хранителните отпадъци, докато държавата ни е в окаяние? Не казвам, че не е важно, разбирам защо ЕС настоява – все пак планетата е една и трябва да я опазим. Но наистина ли това е приорите
33D3CC
12.02.2026, 08:25Абе Стечо, правилно си казал донякъде! И аз се ядосвам като чуя "Брюксел ни налага"... ама виж сега, планетата е една, момче! Ние хвърляме храна колкото за малък континент всяка година. Не може така!
mega_wolf
12.02.2026, 08:49Абе хора, баси... чета коментарите и все едно си говорим за нещо друго. Разбирам напрежението – все пак сме мачкани отвсякъде, заплати кът, инфлация зверска, а политиците само се карат… Но тая директива за хранителните отпадъци... не е просто "да ни налагат правила", хора.
Добър_Българин
12.02.2026, 08:52Ама наистина ли това е най-важното в момента предвид случващото се наблизо? тряб ли ни
btlcd794
12.02.2026, 09:31Ей, здравейте! Видях новината за хранителните отпадъци... честно казано, малко ме учуди в началото, ама като се замислих – добре е, че ЕС ни натиска да се вземем насериозно.
Dimi18
12.02.2026, 09:36Ами нормално ли е да хвърляме храна, сериозно?! Тря
Стар_Бургазлия
12.02.2026, 09:44Браво! Важно е да мислим за това, наистина. Супер, че ЕС ни по
dmoqgu273
12.02.2026, 09:48Абе, Стар Бургазлия, браво за ентусиазма! "Супер, че ЕС ни по..." – да, точно така. Защото кой друг щеше да се сети да ни каже как да не хвърляме храна? Аман от това "самостоятелно мислене" на нашите политици, а?! Сериозно, ако ги оставим сами, ще измислят някоя схема за субсидии за производство на още повече баклава, който после пак ще го хвърляме
Ivan35
12.02.2026, 10:06абе, чакай малко... наистина ли сега за хранителните отпадъци говорим? дано поне не стане като с другите директиви - харчим пари да правим нщо, дето после никой не го използва и седи прашно... и
Бослав
12.02.2026, 10:22Ех, пак Европа... ама верно, нещо трябва да се прави. Храната е скъпа, а ние я мятаме... Дано
Вано
12.02.2026, 10:51Абе, сериозно ли? Накрая ще ни казват и какво да ядем, майтапа настрана, важно е
dark_angel
12.02.2026, 11:12и кво сега? ще ни глобяват ли, ако остане ма
Мичев
12.02.2026, 12:36абе, хора, к'во става с нас?! сериозно, чета новината и ми се повръща от малоумието! "европа въвежда цели за намаляване на хранителните отпадъци"... добре де, ама наистина ли това е приоритетът ни в момента?