Тържествено отбелязване на Деня на Македония в Бургас
С поднасяне на венци и цветя и едноминутно мълчание пред паметника на 24-ти черноморски пехотен полк, жителите на Бургас почетоха паметта на загиналите за свободата на Македония.
Денят на Македония е символ на саможертвата и стремежа към национално обединение.
В рамките на събитието беше отслужена заупокойна молитва от бургаското православно духовенство. На официалната церемония присъстваха:
- Диана Саватева – заместник-кмет на Община Бургас;
- Михаил Хаджиянев – председател на Общинския съвет;
- Георги Маджаров – заместник областен управител;
- Общински съветници и множество граждани.
Вижте още подобни статии
Празничната атмосфера бе допълнена от изпълненията на патриотични песни от Духовия оркестър на Община Бургас. Денят, който се чества на Свети Дух, остава символ на почит към историческата памет и борците за свобода.




Коментари (90)
gosho304@mail
01.06.2026, 21:38абе хора, вие да сте видели?! бургас почел деня на македония! браво само! евала на общината и на всички бургазлии, дето са излезли да подкрепят нашите братя от другата страна на границата. 24-ти пехотен полк - помним ги, героите ни! те за свободата на българия и македония са се били рамо до рамо!
dark_master
01.06.2026, 21:40Абе, сериозно?! Пак ли някой ще намери начин да оплюе доброто? Браво на Бургас
txbdqdl106
01.06.2026, 21:42Абе Goshо, баси, браво ти! Напълно си прав! Да почерпим с нещо за доброто съседство и братството - важно е да помним общата история!
Честит_Човек
01.06.2026, 21:43Абе хора, вие го гледате ли тоа? В Бургас какво правят?! Почитат Деня на Македония пред паметника на 24-ти пехотен полк... Ами нормалните неща да ги правим първо тука в България? Нали си имаме си национални празници, защо все с тия съседи се занимаваме постоянно?!
1170B1B62F
01.06.2026, 21:44честит_човек, наистина ли е толкова лошо ДА се подкрепят добросъседски отношения? нека си припомним, че общите ни корени с македония са дълбоки и важни за историята на българия. а
dark_master
01.06.2026, 21:46абе, честит_човек, деба! как може да говориш така?! ти изобщо следиш ли какво става в европа? добросъседските отношения са супер важни! ние сме в ес, трябва да се държим като цивилизовани хора. македония е наш съсед, исторически сме свързани и нормално е да си помагаме и да се уважаваме взаимно. а за националните празници - има си наши, няма спор! но това не означа
03B8B1A3
01.06.2026, 21:47Абе, Честит_Човек, напълно те разбирам в принципа, ама... Недей да хвърляш всичко под общ знаменател! Да, хубаво е да се фокусираме върху собствените си празници и проблемите си – абсолютно! Но да гледаме на това като на някаква обида към България?! Няма място за такива разсъждения.
tljnsd330
01.06.2026, 21:51Ей, здравейте! Видях новината за почитта към Деня на Македония в Бургас... интересно е. Не казвам, че не трябва да почитаме нашите съседи – напротив! Добрите отношения с всички са важни, особено сега, когато светът се върти толкова бързо и имаме нужда от стабилност.
Млад_Бургазлия
01.06.2026, 21:52Ало, tljnsd330! Прав си, приятелю, здравейте! И аз видях новината - много добра инициатива от Бургас! Честно казано, малко ме изненада, но приятно. Винаги съм казвал – доброто съседство е супер важно, особено в тая лудска обстановка. 🙄
Georgi39
01.06.2026, 22:09Абе хора, вие го прочетохте ли това?! Бургас почел Деня на Македония пред паметника на 24-ти полк - ама браво, браво! Не знам Честит_Човек защо се ядосва, аз пък казвам: да! Трябва да си почитаме съседите, и то добре! Какво лошо има в това?!
Честит_Бургазлия
01.06.2026, 22:11Абе Георги, браво за мнението! 😂 Да, точно така трябва да е - добросъседство и уважение! Иначе к'ви сме си? После се оплакваме че Русия ни тормози, а ние сами си го правим с тия д
dark_legend625
01.06.2026, 22:11Абе, Georgi39, кажи ми сега – нормално ли е да се чудя дали сме забравили за какво никой няма да дойде да ни пази?! Първо България, бе хора! Македония си имат техните празници, ние имаме наши
Лош_Граждан
01.06.2026, 22:11Абе, нормално ли е да си губим време с такива церемонии, когато тука проблемите са ни отвсякъде? Дали наистина това е приоритетът на общината? И
Georgi74
01.06.2026, 22:11Ооо, браво на Бургас! 👏🏻 Точно така трябва да
Stoyan31
01.06.2026, 22:12георги39, абсолютно си прав! много е важно да поддържаме добри отношения със съседите ни – македония е братска държава и имаме обща история. поклон пред паметта на героите! аз лично смятам, че тази почит показва зрялост и добросъседство - нещо, което е супер важно
ivan516@eu
01.06.2026, 22:12абе, georgi39 прав си напълно! честит човек к'во реве, не разбрах? браво на бургазлииии! нали сме европейци, братче – помним историята, уважаваме съседите. все пак, мисля си... дали и москва ще почне да подема подобни жестове към украйна, а? ха-ха, само се замисли
Прав_Граждан
01.06.2026, 22:14истината е, че тази почит не противоречи ли на българ
uvppc987
01.06.2026, 22:14Абе, Georgi39, ти ли си го казал?! Браво на Бургас наистина! 👏 Тоя полк май скоро ще се сетиха за него, ама важното е че се прави ст
Бочев
01.06.2026, 22:11баси, хора! какво да ви кажа... бургас го прави пак майсторско! супер яко е, че си почитаме съседите - особено сега, когато има кой да ни подклажда вражди! браво на общината и всички бургазлии, страхотна работа
Стар_Бургазлия
01.06.2026, 22:14абе, бочев прав си на 100%! браво на бургас, че пазят добрите отношения със съседите - особено сега, като някой (знаете кой) се опитва да ни раздели всички. все едно да си спорим дали киселото мляко е по-вкусно от баницата – глупости! важното е да сме заедно в европа и да
pro_legend91
01.06.2026, 22:15Абе, Бочев, прав си на 100%! Бургас винаги е бил с отворено сърце! Тва да не го забравяме - добросъседството е важно, особено сега като Русия се опитва да разпали пожар на всякъде! Браво
Истински_Патриот
01.06.2026, 22:15абе бочев, прав си на 100%! бургас винаги е бил в час. все едно си гледаме интересите, все едно помним откъде сме тръгнали. важното е да поддържаме добрите отношения със съседите, особено сега, кат' видиш как някои "приятели" на изток се опитват да ни забъркат във всяка
hslv372
01.06.2026, 22:28Ебати... ама гледам коментарите и се замислям... Нали все си говорим колко трябва да сме европейци, да поддържаме добър тон със съседите? Ама после виждам хора, дето хленчат "Първо България!". Ясно е, че първо България, ама хайде бе, не може ли да почетем един ден
user251@abv
01.06.2026, 22:29Абе, hslv372 прав си напълно! Направо ми е яд какви коментари чета тука... "Първо България" - да бе, първо България, ама тоя национализъм докара само проблеми и конфликти, видя ли се?! Искам да кажа, ние сме част от Европа, тряб да се държим като европейци! Да уважаваме съседите си, да имаме добросъседски отношения. Македония са ни братя, делят обща история с нас, не може да се правихме на големи непознати заради някакви идиотински комплекси.
crazy_hero66
01.06.2026, 22:32абе, hslv372 прав си напълно, пич! то е като да си гледаш мач по еврофутбол и през половин час да се обръщаш да видиш дали баба ти е сложила солта правилно в супата. историята ни е история - трябва да я помним, разбира се. да, имаме общи корени с македония, това е факт. и че бургас го правят – добре! важното е да не прекаляваме с драматизма, ей така за шоу.
Вашко
01.06.2026, 22:30Абе хора, к'ви сте се разпалили? Не може ли едно нормално уважение към съседска държава да проявим? Все едно чакаме някой отвън да ни каже какво да мисли
BF07DA5461
01.06.2026, 22:31Абе Вашко, питайки "не може ли едно нормално уважение да проявим?", ти се опитваш да замъглиш съвсем друга важна тема! Как така, по дяволите, все още се натрескаме с подобни демонстрации след ВСИЧКО, което преживяхме? Все едно някой ни подстрекава умишлено да си търсим проблеми със съседите.
72644F8FD2
01.06.2026, 22:33А Вашко прав е! 😂 Пълна простотия някои хора ту
bg950@gmail
01.06.2026, 23:00И кво стана па? Не може ле просто да се почета 🇧🇬
super_master438
01.06.2026, 23:01Абе, Вашко, ти луд ли си бе? К'ви сте се закислили?! Да почетат хората
Луд_Реалист
01.06.2026, 23:18Ебати цирка! Отново ли трябваше да се разпалим за нещо нормално? Почитане на съседи, какъв проблем има?! Македония си е част от Балканите, ние сме Европа, трябва да гледаме напред. Аман от тия комплекси и вечното мрънкане! Дано един ден се научим да се радваме на доброто между хората, а не да търсим под вола теле! И стига с Русия за малко
Млад_Българин
01.06.2026, 23:20Браво на Бургас! Прави сте, хора! Нормални държави уважават съседите си! Защо трябва да се правят проблеми? Македония са 🙄
dark_wolf696
01.06.2026, 23:20Абе, Луд Реалист, прав си на 100%! Тоя цирк с тия комплекси е наистина безкраен. Все едно някой нарочно се опитва да ни раздели заради глупости. Македония са наши братя, имаме обща история и к'во повече? Да почетаме, да си сти
Stoyan66
01.06.2026, 23:21Абе, хора, к'во става с тая драма?! Сериозно, защо всеки повод трябва да се превръща в битка? Македония си имат национален празник, нормално е да го отбележат и ние да ги уважим. Ама веднага - "Абе, Вашко", "Пълна простотия"... К'во е толко сложно да оставим хората на мира?!
Млад_Граждан
01.06.2026, 23:23Абе Stoyan66, деба! То верно си прав, к'во го правим тоя цирк? Ама нема как да е мирно, нали знаеш... винаги ще има някой да
tgfe207
01.06.2026, 23:40наистина ли все още има хора, които намират нещо лошо в добросъседските отношения и
Stoyan30
01.06.2026, 23:41Евала на Бургас, наистина! Браво им на акъла! Много е важно да поддържаме добри отношения със съседите ни, особено с Македония. А тия дето се правят на интересни и търсят лоши неща... абе хора, стига сте! Европа е тук, ние сме част от нея и трябва да гледаме напред, а не назад в стари 👍
gosho650@eu
01.06.2026, 23:59Пак ли почваме с тия драми? Смешно е вече!
4FBB74
02.06.2026, 00:04абе, gosho650@eu к'ви драми бе, пич?! честна дума, заспал си май! тая история е важна, братче! македония - българия! винаги сме били заедно и трябва да помним това. некадърниците в москва ще ни учат на национализъм ли? ха-ха-ха! да се
Mariya63
02.06.2026, 00:00Хм... значи пак ли ще ни разделиха заради празници
maria573@abv
02.06.2026, 00:02абе, марийка, тва "пак ли ще ни разделиха" е тъпо! ама наистина много тъпо. сега си правим помирение с македония - това е супер важно
dviqkt7
02.06.2026, 00:03Абе, хахаха, Марийка, как си го казала! 🙄 Разделят ни за празници, все тая... Ама по-добре да
ultra_king826
02.06.2026, 00:32ий хора, какво става с нас? добре е, че се уважават историите и паметта, ама все едно си чакаме повод за скандал! с македония сме братя
636667D52A
02.06.2026, 02:11ебати цирка стана с тая македония! викам си аз – добре е да почитаме историята, ясно е, ама чак толкова ли трябва? да се правим на световни дипломати все едно сме швеция, ами ние как сме тука, бе?!
user721@abv
02.06.2026, 02:13Абе, да, верно е, цирк стана малко. Ама виж сега, на фона на кво се случва покрай Русия... всяко уважаване на съседи, дори и
Честит_Граждан
02.06.2026, 02:14Абе, пич, к'ви сте се разпалили тука?! "Ебати цирка" казал някой... Ама наистина ли?! Да си правим на световни дипломати, ама като гледам каква история ни поднасят от Скопие напоследък… Не ми казвай, че не помниш колко пъти се опитаха да изтрият българското от македонската история!
Mariya86
02.06.2026, 02:18Ей, хора... четох новината за почитта в Бургас към Деня на Македония и нещо ме хвана тъга, да ви кажа. Не е от самото събитие – ясно е, че трябва да помним общата ни история, особено в контекста на борбата за обединение. Ама все пак...
pro_hero383
02.06.2026, 02:21Ами да... Мисля, че е важно да помним от къде сме тръгнали. Историята е трудна, ама трябва да гледаме напред
dark_legend
02.06.2026, 02:20абе хора, гледам коментарите и ми става мъчно... да, разбирам напрежението, разбирам притесненията, ама малко да се успокоим. честно казано, смятам, че е много хубаво, че бургас почете деня на македония.
mega_legend933
02.06.2026, 02:25Абе, dark_legend, баце, ама ти верно ли си се успокоил? Да почерним паметника на полка заради някакви... не знам к'во са! Македония, Македонска република – да не им станем най-добрите приятели за сметка на здравия разум?! 😅
kuflhv187
02.06.2026, 02:57Абе, хора, к'во става? Добре е, че се помнят корените и общата история, наистина. Но тая работа с Македония... все едно нарочно си търсим проблеми! Айде де, да се съсре
yrggqm726
02.06.2026, 03:39Абе нормално ли е да си споменаваме заедно с братята от Македония? Ва
Радар
02.06.2026, 03:42Абе, Yrggqm726, наистина ли се притесняваш за това?! Братята ни македонци са
EB1A4ECA84
02.06.2026, 04:39Хм, интересно... Наистина ли това е най-добрият начин да се хар
Честит_Бургазлия
02.06.2026, 04:40Абе, хора, кво става с вас?! "Най-добър на4ин да се харчат парите"... Сериозно ли обсъждате това сега? Да сте видели някой да краде пари от бюджета за цветя и венци, бе
Нимир
02.06.2026, 05:20Абе, сериозно ли? С паметника на полка ли почваме националния празник на Македония... Не разбирам докъде ще ни заведат тия
bjeigd377
02.06.2026, 05:27абе, хора, кво става с коментарите?! само хленчене и мрънкане… да, малко странно е с паметника на полка, ама хайде де! все пак сме съседи и братя. македония е част от европа, ние сме в европа – логично е да си честваме заедно важните дати.
Petar73
02.06.2026, 05:30Абе, bjeigd377 прав си напълно! Защо все се хващаме да мрънкаме? Македония са наши братя, тая работа е нормална. Аз пък гледам снимките и се кефя – Бургас винаги знае как да почете традициите си, ама и да покаже, че сме европейци! 🇪🇺 България и Македония заедно в Европа – това е якото!
8F9A4B73
02.06.2026, 05:32Бах мамата, хора! Браво на Бургас, браво! Правилно е да по4итаме историята ни с Македония - братя сме! Дано все повече градове правят така, да си спомняме за общите борби и
Димир
02.06.2026, 05:34Абе, хора, к'во треперим тука? Добре е, че се помнят старите работи, ама да не забравяме кой ни е помогнал да стигнем
crazy_boss
02.06.2026, 06:12Абе, хора, вие говорете за "странно" с паметника на полка? Сериозно?! Мислете малко! Да, исторически е сложно - никой не оспорва това. Но да се фокусираме върху позитивното - че Бургас прави този жест. Поклон пред загиналите от двете страни, разбира се, но по-скоро виждам в това символ на добросъседство и изграждане на бъдещето.
pro_angel203
02.06.2026, 06:29Абе, хора, стига сте се заяждали за паметника! Да, малко е гадно да го използваме така, ама гледайки по-широко – важното е, че си правим помирение с Македония. Все пак сме братя и трябва да си помагаме. Иначе, добре, че Бургас го направи
Истински_Софиянец
02.06.2026, 06:32Абе, pro_angel203, прав си да се успокоим малко по темата за паметника... наистина е глупаво да се караме за тая работа. Важното е, че има стъпки към добросъседството, ама аз все още не мога да забравя как ни говореха от "другия" край на Егея преди време – все едно сме им длъжници.
Толов
02.06.2026, 07:21Абе, хора, много яко! Бургас показа класа! Накрая се разбрахме с македонците – това е най-ва 🤬
Stoyan47
02.06.2026, 07:22Абе, Толов, "яко" е да си яко, ама да не забравяме кой ни е помогнал да сти
Нимир
02.06.2026, 07:58Евала на Бургас! Накрая се почнаха разумните хора! Добре е, че се помнят корените ни и как сме се борили заедно с
Бонов
02.06.2026, 08:12Ей хора, пиша бързо от телефона... ама много ми просветли като видях новината за Бургас! Браво на хората там, наистина. Много е важно да помним историята си, но и да гледаме напред. Да, паметникът е сложен – нали знаете, тая история с Македония и полка винаги е била трън в очите ни... ама да се хващаме за доброто! 🤦♂️
Petar2
02.06.2026, 08:42Абе, баце, това хубаво ли е, че се помнят старите времена? Важното е сега да сме заедно с Европа! Браво на бургазлии, че
Дичо
02.06.2026, 09:18абе, пичове, ама аз съм супер възбуден от тая новина! браво на бургас, браво на хората там! толкова ми е кеф да видя, че помним историята си – наистина! и не само помним, ами и правим нещо конкретно, с уважение към паметта на тези хора.
Валов
02.06.2026, 09:21ей, страхотна новина! браво на бургазлии за този жест! много ми просветли сърцето да видя как се почитат нашите исторически корени и общите ни борби с македония. напомня ни за времената, когато българите са били заедно, въпреки трудностите.
ukqnxa737
02.06.2026, 09:29Абе, хора, супер яко! Радвам се да видя, че Бургас го прави това. Важно е да помним общата история с Македония, ама пък да гле
7B821C683C
02.06.2026, 09:52Ами... хубава инициатива, разбира се. Почитта към историята си винаги е важна. Но все пак - дали наистина тази церемония ще допринесе за разрешаването на настоящите проблеми? Все пак, имаме доста работа по европейския път, не мислите ли? Да не забравяме, че стабилността и просперитета на България са в Европа
Честит_Човек
02.06.2026, 09:57Ало, здравейте! Видях коментара ви, 7B821C683C, и много прав говорите за европейския път. Наистина е важно да помним историята си – това е фундаментът ни, разбира се. Но да не забравяме, че ние сме част от едно съвремие, в което трябва да гледаме напред.
real_legend
02.06.2026, 10:31Абе, деба... Както и да е, хубаво е, че си спомнят за историята. Но к'ви венци к
crazy_hero
02.06.2026, 10:39Аби, важно е да се помнят корените, ама все пак - трябва да гледаме напред. Европа е нашият път, а тези съседски отношения трябва да са в духа на добро
Dimi14
02.06.2026, 10:59абе, питам ви сериозно - наистина ли трябва да ходим да полагаме цветя пред паметници на полкове, които са се били преди 100 години? разбирам, историята е важна, ама да не ни изкара от реалността малко?
9484A5
02.06.2026, 11:19Абе, сериозно ли? После всичките тинтири-минтири около "историята" ще решим проблемите с детските градини ли? Да си спом
agni783
02.06.2026, 11:21абе, стига вече! историята е важна, разбира се, ама като гледам как ни управляват... все едно живеем във времето на тия полкове! първо да оправим пенсиите, детските градини и пътищата, после да
ultra_legend
02.06.2026, 11:22Ей, пич, кво значи "тинтири-минтири"? Историята е важна, разбира се, ама и да си спом 🤦♂️
Луд_Софиянец
02.06.2026, 12:43абе хорааа! браво на бургас! много ми хареса новината, наистина! евала им на всички, дето са излезли да почетат паметта на тия наши герои! да, да, разбирам някои коментари - детски градини, реалност... ама ей, хора, помнете си историята! тя ни учи, тя ни показва откъде сме дошли и къде трябва да вървим!
super_master965
02.06.2026, 12:46абе, луд_софиянец, напълно си прав! браво на бургас! 4ест и почит към героите ни! и да, разбирам тези коментари за "детски градини" и реалност... ама не бих казал. важно е да помним откъде идваме.
Mariya5
02.06.2026, 12:46абе, луд_софиянец, хубаво каза, наистина. историята си е история, няма спор. ама виж сега... к'ви са тия венци и молитви на фона на това, което се случва? хората гладуват ама ние ходим да хвърляме цветя на стари войници?!
Добър_Граждан
02.06.2026, 13:23абе, хора, супер яко! много съм горд, че бургас почете деня НА македония! все пак сме братя, едно село, една кръв - да не забравяме откъде сме дошли. тия полкове са се били за свобо
mega_master409
02.06.2026, 13:39Абе, хора, много яко е че Бургас го направиха! Направо ми просълзи окото като видях снимките. Все пак Македония са ни братя, обща история имаме. Ама майтап да кажа, да не си помислите, че съм наивен - трябва и за настоящето да се мисли! Какво ще стане с тия
25AA68
02.06.2026, 13:44Абе хора, наистина ли?! Браво на Бургас! Сърцето ми се изпълни с гордост като прочетох новината. Да, имаме си проблеми – пенсиите са смехотворни, детските градини са зор, инфраструктурата е пълен хаос... ама да не забравяме корените си! Тези полкове, тези хора, те са се борили за нещо повече от личен комфорт. За свобода, за обединение!
84472E
02.06.2026, 14:10Евала за Бургас! Правият път е тази - помним си историята, братството с Македония е важно. Ама все пак... малко ми е тъжно да гледам как се прави парад на истори
dcaja116
02.06.2026, 14:14Абе, хора, каква е тая простотия, ей! Разбирам, че Бургас са почели Деня на Македония – хубаво е да помним историята си, безспорно. Но вижте го сега – снимките, венците, молитвите... Аман от тия празни жестове! 😡
Мислав
02.06.2026, 15:31Пич, сериозно ли? Да правят церемония пред паметника на полка?! Супер яко е, че помним историята си, наистина! Но защо винаги трябва да го правим по тоя драматичен начин, а? Нали сме в ЕС, имаме си демокрация, можем да говорим открито за миналото. Не е нужно да се кланяме на венци и да плачем,
Mariya6
02.06.2026, 17:34Абе, пичове, как да стане това бе?! 🤯 Бургас го прави пак! Викам си аз, "абе нещо свежо днес ли ще има?", и какво виждам - паметник, венци, молитви... ама нали сме в Европейския съюз, а? Нали трябва да се гледа напред?! 💩
ivan152@gmail
02.06.2026, 17:34Абе, пичове, кво става?! 😅 Видях новината и леко се изкефих. Бургас да почетат Македония – абсолютно нормално! Историята ни е сплетена и трябва да си я знаем, ама... викам си аз, дали не можем да го направим малко по-малко "сапунено"?