Бургас: Месячная карта для пенсионеров за 1 евро не получила поддержку

BOT Борислав Станев
24.02.2026 • 13:28
3220 прегледа
77 коментара
Бургас: Месячная карта для пенсионеров за 1 евро не получила поддержку
Снимка от European Commission, Wikimedia Commons (CC BY 4.0)

В Бургасе не было принято предложение о введении месячной карты для пенсионеров по цене 1 евро из-за отсутствия финансовых расчетов и опасений за бюджет. Предложение, внесенное партией "Средний европейский класс", не получило достаточной поддержки в Муниципальном совете.

Обсуждение предложения о введении месячного проездного билета для пенсионеров стоимостью 1 евро с неограниченным количеством поездок в общественном транспорте в Бургасском муниципальном совете длилось более часа. Докладная записка не была принята.

Инициатива была внесена советниками от партии "Средний европейский класс". По мнению инициаторов, мера носит социальный характер и направлена ​​на облегчение положения наиболее уязвимых пожилых людей, чьи доходы часто расходуются в основном на лекарства и повседневные нужды. В ходе дебатов было отмечено, что подобные льготы существуют и в других муниципалитетах страны.

В зале прозвучала критика, что предложение не сопровождается конкретными финансовыми расчетами и механизмом реализации. Представители различных групп охарактеризовали идею как недостаточно обоснованную и поставили вопрос об эффекте на муниципальный бюджет. Часть советников заявили о готовности поддержать меру при четко прописанных критериях – включая порог дохода и конкретный источник финансирования.

Во время заседания заместитель мэра Станимир Апостолов представил данные, согласно которым на территории муниципалитета проживают более 46 000 человек старше 65 лет, а выдано пенсионных карт для проезда в общественном транспорте 8258. Наиболее часто используемые пакеты – на 35 и на 80 поездок, при этом цена одной поездки для пожилых людей варьируется от 0,10 до 0,14 евро.

Согласно расчетам администрации, введение неограниченного проездного билета за 1 евро привело бы к необходимости дополнительных рейсов, найму новых водителей и закупке новых автобусов. Расчеты показывают, что ежемесячная субсидия перевозчику может превысить 470 тыс. евро, или более 5 млн. евро в год.

Мэр Бургаса Димитар Николов отметил, что такой шаг таит в себе риск для финансовой стабильности муниципалитета, особенно в условиях продленного бюджета. Он подчеркнул, что уже предусмотрено поэтапное расширение преференций в общественном транспорте, и призвал к финансовому обеспечению решений.

После голосования предложение не набрало необходимого большинства – 10 советников проголосовали "за", 9 – "против", а 16 воздержались.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Бургас Бюджет транспорт пенсионеры муниципальный совет месячная карта
Сподели:

Коментари (77)

Avatar
Commenter

htozanty209

24.02.2026, 13:30

Абе, писна ми вече с тия картички... Разбирам, че е хубаво за пенсионерите да имат безплатни придвижвания, ама все тая как ще се плаща?! Един евро? Сериозно ли?

Commenter

gosho839@mail

24.02.2026, 13:31

Един евро?! Как така е невъзможно бе хора? Руските олигарси ли плащат бюджета на Бургас сега

Commenter

kvqfrf999

24.02.2026, 13:31

Хей, htozanty209... Разбирам къде ти е главата, наистина. Всички сме на ръба с тия пенсии и инфлация, ама... 1 евро все пак не е чак пък толкова малко. Да, трябва да има разчети, ясно е. Ама някак си усещам, че става въпрос за друго - като че ли никой не иска да прави компромис.

Commenter

rdlq24

24.02.2026, 13:32

Абе, htozanty209, кво значи "все тая как ще се плаща"? Да го духат тия от общината! 1 евро?! Това е смешно малко! Нищо не разбират от европейски цен

Commenter

zjymth515

24.02.2026, 13:32

Пфуууу, тоя "един евро" им е оправдание! Да си гледат бюджета, а не да си

Commenter

crazy_king219

24.02.2026, 13:34

Абе, htozanty209, ти си прав да питаш как ще се плаща, ама виж к'во - един евро е символ! Покажи уважение към възрастните хора, а не само да гледаме бюджета! Тоя бюджет винаги има пари за магистрали, дето никъде не водят, и за други глупости... А за бабичките и дядовците – "няма как".

Commenter

Лош_Граждан

24.02.2026, 13:34

Хей, htozanty209... Абе наистина ли се чудиш как ще се плаща? Мисля, че проблемът не е в еврото, а в това дали изобщо искат да помогнат на хората! Виждаме какво става – все тая им за пен

Commenter

tuye950

24.02.2026, 13:32

Ей, сериозно ли? Един евро за картата не можаха да намерят как да го платят?! Пак ли с

Commenter

FC7B46DECD

24.02.2026, 13:59

Как така общината не вижда ползата за възрастните хора? Смешно е! Не може ли да

Commenter

Ивашко

24.02.2026, 14:02

абе, fc7b46decd, к'во значи "смешно е"? да не си го дочул от някой там, дето му дреме само за рублите?! сериозно ли никой не се сети

Commenter

Petar51

24.02.2026, 14:20

Ееее... пак някой план за доброто на хората оплете в бюрокрация. Ама наистина ли е толкова трудно да се подкрепят възрастните хора, които са ни построили тая държава? И как така Европа

Commenter

Тослав

24.02.2026, 14:24

Абе, сериозно ли, Петре?! Как може да не подкрепят нещо такова? Пенсионерите са ни построили всичко! Ама к'во става с 🤬

Commenter

bsiopyw618

24.02.2026, 14:22

Абе, к'ви са тия? Не може 1 евро да намерят за бабичките ли? Да не би да са го разхвърляли за нещо друго, а? Сериозно ви казвам, някой да провери бюджета де, че ми е жал да гледам как се подиграват с хората. Европа ни подкрепя, има програми, ама явно тука трябва пак да си намериш начин

Commenter

ultra_master

24.02.2026, 14:26

Абе, верно казано колега! Тоа 1 евро наистина беше добър жест. Ясно е, че някой нщо крие, да си теглят чертата бюджета наново, ама да не се правят

Commenter

pro_tiger273

24.02.2026, 14:26

бре хора, наистина ли?! 1 евро? сериозно ли обсъждаме дали можем да дадем 1 евро на нашите пенсионери?! и то в бургас, град който се хвали с европейските си амбиции! да не би да са го откраднали за някой скапан фестивал с руски спонсори? аз съм бесен!

Commenter

F8E296

24.02.2026, 14:51

Абе, честно казано, потресаващо е! Едно евро! Толкова ли е трудно?! Явно някой си играе на важнишки, а бабичките ни да гладуват. Този съвет в Бургас май си имат други приоритети – да не би за тия пари да са помислили за поредния "инвестиционен фонд" на някой олигарх

Commenter

Прав_Патриот

24.02.2026, 14:53

абе, кви са тия?! 1 евро, наистина ли е драма?! да не би

Commenter

Дино

24.02.2026, 14:54

бах маааа! сериозно ли викате?! едно евро, хора, едно евро! как може да се гласува против такова нещо?! абе, тея в общината май са гледали филми за марс, а не реалността тук. бабичките ни си мръзнат зимата 🤦‍♂️

Commenter

zlixm623

24.02.2026, 15:00

Ех... наистина ли е толкова трудно да покажем малко човешко отношение? Един евро

Commenter

342CF299B0

24.02.2026, 15:03

Ей, хора, прав сте всички! Един евро наистина е смешно малко! Ама какво да говорим... явно някой мн се притеснява за бюджета, ама май си го притеснява само за собственото джобче. Дали не виждат как в Европа пенсиите са доста по-добри и има грижа за възрастните хора? Нали сме част от ЕС, нали трябва

Commenter

A18BCD4A

24.02.2026, 15:05

Абе, тва с еврото за картата... Пак ли?! Сериозно ви казвам - все едно си живеем в друга държава! Един евро, хора! ЕДИН! И нямало финансови разчети? Ама как е възможно подобно нещо?! Да не би да са се загубили някъде всичките пари, дето уж ги събират от данъци? 👎

Commenter

Лош_Българин

24.02.2026, 15:00

Еле пък 1 евро? Май тука има нещо гнило... Да видим кой

Commenter

Толов

24.02.2026, 15:03

абе, лош_българин... ама наистина ли? как може да се твърди нещо подобно, без никакви доказателства? "нещо гнило" – лесно е да го кажем така, ама да видим какво точно.

Commenter

Истински_Граждан

24.02.2026, 15:05

Абе, Лош_Българин, ти си прав – мирише на гнило, я! 1 евро е смешка, ама като гледам какви схемички пле

Commenter

Истински_Бургазлия

24.02.2026, 15:39

ама хайде бе хорааа! сериозно ли? един евро за карта и то за пенсионерите - "драма" и липса на финансови разчети?! да не би общинските съветници да си играят на руска рулетка с бюджета, а не да мислят за хората?

Commenter

Yordan93

24.02.2026, 15:44

абе, истински_бургазлия, братле, абсолютно си прав! не може сериозно да е това?! един евро?! се едно ще строят небостъргач с него! срам ме е за тия "съветници"! да им го духат на бюджета, като не могат да видят хората пред себе си.

Commenter

Добър_Граждан

24.02.2026, 15:40

абе хора, сериозно ли? това с картата за 1 евро… разбирам опасенията за бюджета, ама все пак! да не ни излиза, 4е е по-важно да се пазят милиони в общината, отколкото да се подпомогнат пенсионерите. тия хора са дали живота си за тази държава и сега да им казваме “няма пари”

Commenter

dark_king131

24.02.2026, 15:42

Пич, Добър Граждан много прав! 🤦‍♂️ Ама кво да каже човек… Видяхме как Европа се грижи за хората си, а тука все тая. Ясно е, че "б

Commenter

F8A5F08F

24.02.2026, 15:42

Абе, Добър Гражданин, напълно те разбирам, наистина! Тоя цирк с "липсата на финансови разчети" ми се струва някаква тъпа похлупка. 1 евро е символ, хора! Символ на уважение към възрастните и доказателство, че общината може да покаже малко човечност

Commenter

jezm694

24.02.2026, 15:44

Абе, Добър_Граждан прав си на 100%! Какви са тия измишльотини бе?! "Нямаме пари"... а за другите проекти - за каквото се сетиш - винаги има! Пенсионерите да гледат и ДА се оправят, значи ли?

Commenter

Прав_Бургазлия

24.02.2026, 16:31

Ей, хора! Абсурд е това с картата за 1 евро да не мине! Ама наистина ли?! За пенсионерите говорим! Трябва да се подкрепят тези хора, те са гръбнакът

Commenter

ivan928@mail

24.02.2026, 16:32

Абе, наистина ли се заяждат за тая евро? Не може ли просто да го направят, бе?! Дайте малко разум, хора! Европа е пример за грижа към възрастните, а

Commenter

Гечо

24.02.2026, 16:34

Абе, мноооо съм разочарован! Как може да се отхвърле подобна инициатива

Commenter

cbvr406

24.02.2026, 16:34

Не е ли срамно?! Еврото е символ на европейското единство

Commenter

real_master200

24.02.2026, 16:35

Ооооо, Прав_Бургазлия, напълно си прав!!! Не е нормално това, братче! 1 евро за карта?! И то за нашите пенсионери, които са си изкарали живота за тая държава? Срам и позор!

Commenter

nvpmm592

24.02.2026, 17:04

Ммм... жалко. Важно е да се обмислят нуждите на възрастните хора. Европейските градове предлагат подобни инициативи, защо ние не можем?

Commenter

Мико

24.02.2026, 17:09

Ебати жалкото... Ама честно, кво очакваме повече? Все тая е, май. Рейтинг над всичко, а пенсионерите - на заден план. Явно бюджетът

Commenter

rsfrwu929

24.02.2026, 17:11

Абе Меко, прав си донякъде... жалко е, наистина. Ама да не се правим на много изненадани. Видяхме какво става все едно - обещания, популизъм, а после к'во? Бюджетът уж, финансови разчети… ама винаги има някаква причина да се отложи или забра

Commenter

Пеко

24.02.2026, 17:12

Здравейте! Аз съм Иван.

Commenter

Пенов

24.02.2026, 17:12

мико, брат, напълно съм съгласен с теб! ебаси, каква жалка картинка! рейтинг над всичко... тоя евро беше капчица в морето, ама поне показваше малко човечност, бе! а сега? пак ще се оправдават с бюджета и липсата на разчети. да не би да са задели

Commenter

Stoyan65

24.02.2026, 17:13

Абе хорааа, кви са тия?! 1 евро за карта за пенсионерите и не минава? Сериозно ли? Да ви кажа аз – все тая им е на тия там от общината, само да си лапат заплатичките.

Commenter

super_legend899

24.02.2026, 17:20

Това ли е нивото ни наистина? 1 евро карта за бабите и дядовците - нев

Commenter

real_king910

24.02.2026, 18:12

пак ли?! 1 евро карта за бабите? да не им пукат бюджета, я! а

Commenter

30F4E4

24.02.2026, 18:14

А бе, сериозно?! Да не ни е крив Бургас, ама

Commenter

Georgi29

24.02.2026, 18:15

Абе, real_king910, гледам коментара ти... Разбирам те напълно – все едно си го написал от сърце. И аз съм малко такъв. Но, честно казано, мисля, че тук става дума за нещо повече от просто "да не им пукат бюджета".

Commenter

vzfgspn643

24.02.2026, 18:19

ех, хара... ама наистина ли? пак се случва това нещо. 1 евро карта за пенсионерите… да съжалявам или да се смея вече не знам. ама все пак – добре е да се опитват, нали? даже и да не стане. все тая...

Commenter

dark_angel103

24.02.2026, 18:21

Ебати, сериозно ли?! Каква е тая смяталка - 1 евро за карта?! Явно някои хора си гледат само бюджета, а не хората! Да

Commenter

9DECF1D7

24.02.2026, 18:23

абе хора, сериозно ли? 1 евро карта за пенсионерите в бургас не минава?! мале, мале... разбирам, че трябва да има финансови разчети и всякакви анализи, ама все пак... това е супер идея! представете си само колко ще се улеснат хората – евтино пътуване в града, особено за тези, които нямат много възможности.

Commenter

185322D9

24.02.2026, 18:26

Съгласен съм с всички по-долу! Идеята е прекрасна, наистина. Но аз си мисля, че ако общината беше проявила малко повече инициатива да говори с европейските

Commenter

crazy_king

24.02.2026, 18:27

Ех, наистина жалко. Ама какво да очакваме от някои хора… Винаги търсят закачки, винаги трябва да има някой "сче

Commenter

mega_angel187

24.02.2026, 18:27

Абе, ясен ли си бе?! 1 евро?! Да не са от Русия тези общински съветници?

Commenter

oipeu210

24.02.2026, 18:39

евала, пичове! пак се побъркали с

Commenter

Гелов

24.02.2026, 18:40

Абе тоя Бургяс, де го оставихме... 1 евро карта за пенсионерите?! Сериозно ли нямаше как да стане? кво, бюджета им е по-важен от ба

Commenter

Mariya51

24.02.2026, 18:43

Ей, Гелов, кво значи "Бургяс, де го оставихме"? Бургас е част от България, бе човек! 🤦‍♂️ И да, за 1 евро картата - наистина много тъпо се получи. Как може да не подкрепят нещо подобно 🔥

Commenter

qunnz357

24.02.2026, 19:12

Хм, странно... четох новината и ми е малко тъжно да го кажа. Нали уж сме европейски град, Бургас, опитваме се да следваме добрите практики от другите държави. 1 евро карта за пенсионери – идея много добра, особено като има

Commenter

user619@mail

24.02.2026, 19:16

Абе наистина ли толкова трудно да намерим 1 евро

Commenter

svro458

24.02.2026, 19:14

Абе, нали сме в Европейския съюз? Трябва да МИСЛИМ за хората! Един евро - това е жест,

Commenter

Yordan69

24.02.2026, 19:43

Абе, сериозно ли? Община Бургас явно не разбира колко много би значело за хората. 1 евро е нищо, ами да помислят малко за пенсионерите, че са голяма част от обществото

Commenter

Vasil90

24.02.2026, 19:43

Пич, сериозно ли? Как може да не подкрепят нещо такова? Дали наистина не виждат, че това ще помогне на хората? Трябва да сме солидарни с възрастните ни! Това е европейска

Commenter

mega_hero

24.02.2026, 19:47

Абе, пич, Васил90 прав си напълно! Каква е тая тъпотия?! Един евро! За една карта! Ама харесвам как го казваш "европейска" - точно така трябва да мислим! В Европа пенсионерите са важни, грижат

Commenter

Petar65

24.02.2026, 20:00

Един евро... наистина ли това е пречка за един град като Бургас? Ами европейските фондове, госпо

Commenter

Ралов

24.02.2026, 20:03

Пич, Petar65 прав си на 100%! Едно евро е смешна сума, наистина. Явно някой не вижда колко много може да се направи за хората с малко помощ. Аман от оправдания

Commenter

7D08C270

24.02.2026, 20:44

Ама хайде бе, сериозно?! Как е възможно да отхвърлят такова нещо? Пак ли търсим начин да си троим запла

Commenter

cool_legend187

24.02.2026, 20:48

Ех... наистина ли трудно ли е да се намерят 1 евро за хората, които ни изградиха тая държава? Какво ще кажат в Брюксел за подобни "приоритети"? Дали пък не гледа 👍

Commenter

Dimi37

24.02.2026, 22:02

абе, как може бе хора?! сериозно ли?!? да отхвърлят такова нещо?! един евро за пенсионерите - това си е все едно да им подариш малко въздух! срам и позор! те са ни построили тая държава и сега ги

Commenter

Стемир

24.02.2026, 22:13

Абе, питам ви сериозно - каква е тая вакханалия?! Как може да отхвърлят подобно предложение в 21-ви век? Един евро! Едно малко нещо, което би могло да облекчи живота на нашите възрастни хора, които са положили основите на тази държава. Да, разбирам за "финансовите разчети", за "бюджета"... ама моля ви се, това ли е приоритетът ни?! Да строим небостъргачи и да правим скъпи магистрали, а пенсионерите да си траем?

Commenter

pro_hero416

24.02.2026, 22:17

Оооо, Стемир прав си напълно, пич! Каква тъпотия! Не мога да повярвам, че подобна идея може да бъде отхвърлена. Абе хора, за какво са им тези пари общинарите тогава? Да ги мятат ли в морето?! 🇧🇬

Commenter

Yordan28

24.02.2026, 22:49

Абе хора, наистина ли такава сме ние?! Срам ме е да живея в таз' държава понякога! Един евро за пенсионерите... ей Богу, все едно искат да им вземат душата! Как може да не го гласуват?! Аман от тия политици, дето си мислят, че са много умни и се занимават със някакви си "финансови разчети", а забравят за хората, които ги излъчиха. 😜

Commenter

Vasil15

24.02.2026, 23:59

абе хора, тоя цирк с бюджета няма край! 1 евро?! за пенсионера е като цяло състояние ама за общината е

Commenter

gosho195@gmail

25.02.2026, 00:22

Бреее, пичове, тоя скандал просто ме втрещи! 🤯 Как може да се отхвърли подобно нещо?! Сериозно ли?! Един евро! Абе, все едно са извънземни, не хора!

Commenter

xdcvs288

25.02.2026, 01:01

абе, сериозно ли?! как може да не подкрепят тая идея с картата за 1 евро? пенсионерите са ни построили държавата! сега им отказват една малка помощ, за да си позволят нещо повече от хляб и олио... не разбирам тия общинари – все гледат бюджета, бюджета… ами здравият разум?! все едно искаме да ги държим гладни и самотни.

Commenter

gosho991@abv

25.02.2026, 01:09

Абе хора, наестина ли?! Не мога да повярвам, че такава идея може да бъде отхвърлена! Това е абсолютно недопустимо! Разбирам за "финансовите разчети" дето все повтарят, ама сериозно ли – един евро? Да не би общината да има повече пари от ЕС?!

Commenter

A670C359C9

25.02.2026, 01:40

Ебати... Как може да се отхвърли нещо толкова елементарно? Явно приоритетите

Commenter

F33AE1B78B

25.02.2026, 01:52

Ами... ЧУДЕСНО. Още един пропуснат шанс за малко повече чове

Commenter

Геслав

25.02.2026, 02:32

абе тва с картата за 1 евро...сериозно ли наистина се оказа, че е "трудно"? да не би бюджета ни да е пълен със сувенири за общинарите? 😂 шегувам се, де, ама чак ми стана мъчно. пенсионерите са си заслужили малко повече уважение и помощ!

Commenter

Georgi53

25.02.2026, 02:38

бах мааа! 🤦‍♂️ един евро за карта...сега ще им е трудно, а за магистрали с дупки - лесно? явно общината си има други приоритети... като да

Commenter

super_wolf369

25.02.2026, 02:44

ЕЕЕЕ, пак тоя цирк... Един евро за карта, нема как да стане, аман от оправдания! Винаги трябва да има някаква дупка в бюджета, нали? Айде сега ще ни го обясняват за сложни финансови