У шведському місті "Гетеборг" пілотний проект з автономного громадського транспорту розпочався з інциденту вже в перший день. Безпілотний автобус, обладнаний автопілотом і вироблений турецькою компанією "Karsan", зіткнувся з трамваєм лише через годину після того, як почав перевозити пасажирів новим маршрутом. На щастя, важко постраждалих немає, але подія швидко викликала дискусії про безпеку автономних транспортних засобів та готовність міської інфраструктури до їх прийому.
Інцидент стався в зоні з обмеженою швидкістю та інтенсивним міським рухом. За попередньою інформацією, трамвай врізався в задню частину автономного автобуса, який раптово сповільнився через маневр або виявлену перешкоду. Наразі аналізуються записи з камер та телеметричні дані, щоб встановити, чи було рішення про зупинку продиктоване програмним забезпеченням, системами безпеки чи людським втручанням.
Що відомо про автобус і маршрут
Автобус є частиною тестової лінії, організованої регіональним оператором "Västtrafik" у партнерстві з "Karsan" та технологічними компаніями, що спеціалізуються на автономних системах. Модель є електричною, з обмеженою максимальною швидкістю (зазвичай до 20–30 км/год) і обладнана лідарами, радарами та камерами, які повинні забезпечувати рух без водія за заздалегідь картографованим маршрутом.
Під час пілотної фази на борту зазвичай є "оператор безпеки" – працівник, який може перехопити ручне керування або зупинити транспортний засіб у разі потреби. У цьому випадку, за даними місцевої влади, автобус рухався в автоматичному режимі, а оператор не мав змоги запобігти зіткненню, оскільки удар припав у задню частину.
Офіційні реакції: "Системи працюють, але потрібен детальніший аналіз"
У компанії "Västtrafik" повідомили, що всіх пасажирів оглянули на місці й серйозних травм не виявлено. Представник компанії зазначив, що, за попередніми даними, автономний автобус сповільнився або зупинився "відповідно до передбачених протоколів безпеки", а трамвай не встиг вчасно загальмувати.
Місцева влада підкреслила, що тести з автономним транспортом не будуть припинені, проте проект тимчасово зупинять до з'ясування всіх обставин. Регуляторні органи у Швеції вже вимагали детальний звіт про інцидент, включаючи логи сенсорів та дані комунікації між системами автобуса та міською інфраструктурою.
Контекст: Швеція як лабораторія для автономного міського транспорту
Швеція є однією з європейських країн, які найбільш активно експериментують з автономним громадським транспортом – від безпілотних автобусів на коротких міських лініях до тестів автономних вантажівок. У Гетеборзі та Стокгольмі вже проводилися кілька пілотних проектів з невеликими автономними шаттлами, які подолали тисячі кілометрів без серйозних інцидентів.
Тим не менш, статистика показує, що перехідний період – коли вулицями одночасно рухаються класичні та автономні транспортні засоби – є найризикованішим. Частина інцидентів в інших країнах була викликана не технічною помилкою автоматизованої системи, а несподіваними діями водіїв-людей, які не враховують більш обережний стиль водіння роботів.
Технологічний конфлікт: людські рефлекси проти алгоритмів безпеки
Випадок у Гетеборзі порушує ключове питання: як має поводитися автономний транспортний засіб, щоб бути одночасно максимально безпечним і передбачуваним для інших учасників руху. Якщо алгоритми занадто агресивно активують екстрене гальмування при кожному сумніві щодо ризику, це може призвести до ситуацій, у яких водії, що рухаються позаду – звичні до "людської" логіки – не мають часу на реакцію.
Водночас будь-яке "пом'якшення" цих алгоритмів заради зручності може збільшити шанс того, що автономний автобус не зупиниться вчасно в реальній небезпечній ситуації. Баланс між надмірною обережністю та плавністю руху стає одним із найскладніших інженерних та регуляторних завдань.
Суспільна довіра та регулювання: крихка рівновага
Інцидент, хоч і без постраждалих, може мати непропорційно великий ефект на громадську думку – особливо коли йдеться про нову технологію. У соціальних мережах вже з'явилися коментарі на кшталт "роботи не готові до справжнього трафіку", а також заклики до суворіших випробувань перед тим, як подібні системи будуть допущені до масової експлуатації.
Регулятори в Європі все ще формують базу для автономного транспорту. Питання включають не лише технічні стандарти, а й юридичну відповідальність: хто несе провину при інциденті – виробник автобуса, компанія-оператор, постачальник програмного забезпечення чи муніципалітет, який дозволив експеримент. У випадку в Гетеборзі розслідування шукатиме саме такий ланцюг відповідальності.
Що означає інцидент для майбутнього автономних автобусів
Експерти з транспортної безпеки зазначають, що подібні інциденти майже неминучі на ранніх етапах впровадження нових технологій. В авіації, залізничному транспорті та автомобільній індустрії правила та стандарти часто писалися "кров'ю" перших помилок. Важливо, на їхню думку, відкрито аналізувати кожен випадок і вносити видимі корекції в програмне забезпечення, навчання та інфраструктуру.
Для Гетеборга пілотний проект з автономним автобусом, ймовірно, буде продовжено під суворішим моніторингом, з додатковими тестами та, можливо, з тимчасовими обмеженнями в розкладі або маршруті. Для глобальної індустрії більший урок полягає в тому, що успіх автономного громадського транспорту вимірюватиметься не лише кілометрами без інцидентів, а й тим, наскільки люди готові йому довіряти.
Дивіться також схожі статті
Важка ДТП на автошляху «Тракія»: фура протаранила автомобілі, є загиблий і поранені
Американський військовий літак приземлився в Софії для вивезення техніки
Демерджиєв після трагедії на АМ "Тракія": "Власники доріг мають прокинутися"
«Відродження» з обвинуваченням: відбійники на автомагістралях є небезпечними та такими, що не відповідають стандартам
Інцидент "безпілотний автобус проти трамвая" став новим прикладом того, наскільки крихким є баланс між інновацією та безпекою – і наскільки обережно слід рухатися по цій межі, коли мова йде про життя та безпеку пасажирів.
Коментари (132)
hjpncz735
26.05.2026, 14:37абе, хора... сега се едно шофират самички автобусите, а? час, викам аз, само час! преди това толкова тестове, толкоз говореха за "бъдещето" и все тая - блъскат се.
Точев
26.05.2026, 14:39Пак ли руснаците замесени? Не е възможно! Сериозно, какво правят тия с
Стар_Бургазлия
26.05.2026, 14:40Абе, сериозно?! Само час?! И за тая модернизация даваме пари бе?! Да го духат ти 💸
Дилов
26.05.2026, 14:40Хм... да, наистина доста притеснително. Час, вие казвате... ами как е възможно да пуснат нещо подобно на тестове в реални условия с пътници, след като толкова бързо се случва такъв инцидент? Не че съм против ново
ogjg216
26.05.2026, 14:40Абе, вие хора се хванахте за туй, че автобусът се е блъскал? Сериозно ли?! Час един! Ама хайде сега, да не ни е паднала лудостта! Все едно очакваме автоматичните коли да са перфектни от раз. Първо тряб да тестват, първо трябва да учим машините да шофират – все пак, то е по-сложно от това да
nooxs580
26.05.2026, 14:40абе, hjpncz735, прав си напълно! ей тва е класика... всеки път е едно и също. охлаждат ни с "бъдещето", с "революцията в транспорта", а после – бум! - блъска нещо. ама честно ли? толкова милиони хвърлят за тия играчки, дето уж ще ни улеснят живота... ами не! по-скоро създават повече главоболия и въпроси.
Georgi74
26.05.2026, 14:41Абе, хара, да ви питам... наистина ли очаквахме нещо повече от тия шведски "иновации"? Час, моля ви се, само час! И веднага - сблъсък с трамвай. Пълна пародия! Да не би да са го
Лош_Реалист
26.05.2026, 14:41Абе пич, точно така! 🤦♂️ Час, бе?! Да си го начупят тоя "бъдещ транспорт"! Аман от тия технологи
pesho584@bg
26.05.2026, 14:41Абе, сериозно ли? Автобус-камикадзе за минута? Какво е това
B81DD8E6
26.05.2026, 14:41Евала на шведите... ама да му шибат тия автономни автобуси! Час, бе човек?! Само час и то бистър удар! Да им го начупят на тия
C40822
26.05.2026, 14:42Абе, сериозно ли? Само час след старта на тестовата линия и веднага - трамвай?! Не казвам, че автономните автобуси са лоша идея изобщо, напротив – представям си колко удобно ще е в бъдеще! Ама к'во значи "пилотен проект" тогава, бе? Това не е играчка, а нещо, което се движи по улиците с хора.
Печев
26.05.2026, 16:30Ахахха, май е малко рано за тия автобуси, нали? 😅 Час работа и веднага удар в трамвай –
ivan115@bg
26.05.2026, 16:32абе хора, спокойно малко. все пак е пилотен проект, нали? щом се случват такива гафове, значи тестват нещо и учат от грешките. не може всичко да е перфектно от първия път. иначе швеция си е винаги в авангарда на
Mariya20
26.05.2026, 16:33Ами то така става понякога. Технологиите са хубаво нещо, ама
Дишко
26.05.2026, 16:33Пфууу, к'ви са тия технологии бе! Час работа и тотално луднал АВТОБУС! Ама нормално де, нали руснаците все твърдят, че сме назад с развитие
alvgq427
26.05.2026, 16:33Абе хора, к'во се зааждате? 😂 Час работа, трамвай – да, ама то е тестов период бе! Представяте ли си колко трудности има да програмираш един автобус да се справя с всичко, което се случва на улицата? Хора, коли, велосипеди, пешеходци… и трамваи де. 😅
Mariya48
26.05.2026, 16:34ех, печев, верно си прав... малко е рано може би за тия чудеса на техниката. виж сега, не казвам че технологията е лоша, напротив, идеята е страхотна, ама трябва да се тестват нещата хубаво преди да ги пуснат в реални условия. един час и веднага удар? ми то си е все едно да изкараш нов автомобил от завода и на
A0E84E
26.05.2026, 16:34абе, печев, прави силно впечатление хумора ти, ама се замисли малко... 😅 час работа и бам! трамвай... да, смешно е на пръв поглед, ама я виж сега – все пак са хора вътре, въпреки че автоматично. добре, че никой не се е прецакал, наистина.
vntiapn738
26.05.2026, 16:35Е, Печев, добре си казал, нали? 😂 Ахахах... ама дай малко да го разгледаме по-сериозно сега. Все пак Швеция са доста напред с тия технологиите, не са някакви африкански държави дето ги пускат нещо без да са тествали подобаващо
Yordan56
26.05.2026, 17:09Абе, наистина ли сме стигнали до тук? Автобус, дето трябва да кара сам... и за час го яко счупил в трамвай? Какво следва - роботи да ни оправят д
fdwfxtv174
26.05.2026, 17:12абе, yordan56, прав си напълно! какво става с нас, бе хора?! 4ас след пускането… чааас! аз казвам – да се спрат тия експерименти, ама наистина! все едно гледам научнофантастичен филм, който се е объркал. преди малко четох за някакви руснаци, дето са хванали хакери и ги използват за войни… а ние тука си играем на роботизирани автобуси, де
real486@gmail
26.05.2026, 17:53Ама сериозно ли? Автобус шофьор без 💥
Луд_Граждан
26.05.2026, 17:54Абе, К'ВО да кажа... 🤦♂️ Първи ден и веднага трамвай?! Явно още има много
2AA9A7
26.05.2026, 17:55Абе тоя прогрес ли е или пък безотговорност?! Да не му мислят тия
rbwrt620
26.05.2026, 17:57Абе, к'во да го правят шофьорите сега? Да се учат от трам
tkfmzz772
26.05.2026, 18:00Ебати цирка! Трамвай?! Сериозно ли го тестват то така? Все
Mariya69
26.05.2026, 18:04абе, писна ми от тия "прогресивни" западняци! ебаси, чак ме гръмна новината! беспилотен автобус в трамвай?! в швеция?! те там сигурно си мислят, че са най-умните на света, ама явно не са помислили за елементарни неща. какво го тестваха то така, бе хора? да не е някаква руска пропаганда да злепоставят европейските технологии?!
user218@mail
26.05.2026, 18:04Абе, к'во да кажа... 🤦♂️ Явно още има мнооого работа по тия автономни коли, брат! Трамваите
Педар
26.05.2026, 18:00Ех, типично шведско... Ама какво да се очаква от технологии, дето ги пробутват преди
Честит_Българин
26.05.2026, 18:02Хм... Студено ми стана като го прочетох това. Технологиите са хубаво НЕЩО, ама явно все още има много работа по тях. Добре че нямало пострадали, наистина. Не
ubgyh307
26.05.2026, 18:02Абе, Педаре, "типично шведско" викаш ли? Ха-ха! Типѝчно е да се вкарват такива експерименти без грам разум, ама си мислиш, че само Швеция го прави бе?! Всеки нагъл западняк бърза да покаже "инновации", пък после - бам! Катастрофи, рискове за хората... Аман от тая надменност! 🙄
ivan818@gmail
26.05.2026, 18:05Ахахаха, Педаре, брато, направо се смях с коментара ти! Типично шведско наистина – все нещо ще им се обърка на тия скандинавците!
user635@mail
26.05.2026, 18:38Абе, наистина ли това е най-доброто, на което сме го докарали с тези "умни" технологии? Само чар след старт на линията... Да си представим ако беше по-натоварено или имаше пешеходци! Не казвам, че автономния транспорт е лоша идея – напротив, потенциалът е огромен. Но
dark_hero638
26.05.2026, 18:39Абе, я си го казвам, доста сериозно е! Само да нямало пострадали
Вачо
26.05.2026, 18:39Пич, я да! И аз се зачудих малко. Хубаво, че ни 🔥
Petar58
26.05.2026, 18:41Абе, вижте к'во! Час след старта - бум! Трамвай го отнася... Да се чуди човек как са дошли на тая идея да пускат такива коли по улиците без надзор. Аман от тия експерименти на гърба на хората. Явно още не са готови тия технологии, ама все нещо трябва да измислят, че да се хвалят
AADDB9CC
26.05.2026, 18:44Ебати цирка! Петре, прав си на 100%! Как може да пуснат тоя безпилотен камион по улиците бе хора?! Час след старта - бум! Трамвай го посрамил... Аз не разбирам какви са тия техно
Stoyan91
26.05.2026, 18:45Ей, здравейте! Петре прав си на 100%, абе наистина! Първи ден и веднага такъв "сюрприз"! И аз съм малко скептичен към тия технологии, признавам. Не казвам, че не са важни или полезни в бъдещето, напротив, но трябва да се подхожда с огромна предпазливост.
super_hero52
26.05.2026, 18:46Ебати майтапчийския! Първи ден, а вече трамвай му е вдигнал краката?! Сериозно ли търсят бели? Тоя свят става все
Истински_Човек
26.05.2026, 19:43Ехааа, какво да кажа… малко се разминало, а? Пилотна линия, значи все пак експеримент е, но все пак... добре че никой не е пострадал наистина, това е най-важното. Честно казано, малко ме притесняват тия автономни автобуси, особено в градска среда. Трамваи, коли, хора… много са променливите! 💥
mega_boss
26.05.2026, 19:47Мда, доста неприятна случка... Но наистина ли сме готови да оставим живота на хората в ръцете на машини? 🤔 Все пак, важно е да се 💥
Истински_Българин
26.05.2026, 21:04Ахахах, значи робот-автобус се е спънал в трамвай? Ебаси цирка... 🤣 Ама верно, все пак е тестова линия, какво да очакваме? Д
Луд_Българин
26.05.2026, 21:07Абе, майтап да е! Робот шофьор, ха! Паднал на тесто
super_legend678
26.05.2026, 21:08Абе, к'во да го правят тия шведти с роботите, бре! 😂 Пак някой руснак им е оплел софтуера, сигурно! Шега нема
Stoyan42
26.05.2026, 21:11Абе, я си вижте к'во става... Швеция, нали са модерни и все такива... ама пак се оплескват с тия автобуси. Час след старта - бум! Трамвай го отнася. 🤦♂️ Добре че не е имало пострадали, наистина. Но си представих
crazy_boss352
26.05.2026, 21:14Ами... наистина ли сме толкова бързи да внедряваме такива технологии? Дали трябваше първо да видим повече тесто
Истински_Човек
26.05.2026, 21:15Абе Stoyan42, напълно си прав! 😂 Даже се смях като го прочетох – час след старта… трамвай го целунал! 🤣 Не казвам, че технологиите са лоши, напротив - хубаво е да иновираме. Ама дебелите чертички трябва да ги има! Все пак все още сме в началото с тия автономни неща.
pesho733@gmail
26.05.2026, 21:16Абе Stoyan42, бре, я си викам... прав си донякъде, ама да не прекаляваме с "ама Швеция, нали са модерни..." Тия шведчетата винаги са били малко... нестабилни, хич да не говорим. Все пак, нека да видим какво ще последва. Едно е да си се запътил към бъдещето (което е добре, не казвам), друго е да го караш с 150 км/ч без спирачки
Честит_Бургазлия
26.05.2026, 21:40Ей, хора! Видяхте ли к'во стаа? Автобус-робот се блъска в трамвай... в Швеция, нема нищо
ivan108@abv
26.05.2026, 21:42Абе, пичове... Сериозно ли? Само един час?! Да, технологията е готина, нали? Автономни автобуси, бъдещето и бла, бла… Ама какъв е смисълът да бързаме с тия неща, бе хора? Все пак трябва малко повече тестове, малко по-здравомислено планиране, а?
Валов
26.05.2026, 21:41Абе, сериозно ли? Час работа и тоя автобус директно в трамвай?! 😳 Да бе, ама хайде де, все пак е тест, нали? Не
qygv20
26.05.2026, 21:42Ех, 6ведска работа... ама де, все пак са скандинавци, нщо
3B3072
26.05.2026, 21:45абе тва вече майтап ли е?! 🤦♀️ час работа, бе хора, час! как може нещо такова да се случи? да, знам, че е тест, ама все пак... не знам, к'во да кажа. малко ме е страх за тия технологии, да не почнем сега всички да караме с роботи и после някой да ни скочи на врата. аман от експерименти! европа си гледа интересите, прави се каквото
AE0CA1
26.05.2026, 22:09Ех, май нема ставане с тия роботи… Доброто нещо е, че никой не пострада, аман от лоши новини. Но все пак – час работа, трамвай… Явно има още много работа по тая технология
Дислав
26.05.2026, 22:11Абе хора, кво да кажа... Ясно е, че технологията още не е съвършена. Иначе защо я тестват на улицата, а не в лаборатория? Щом никой не е пострадал, това е най-важното. Но все пак, час работа и удар в трамвай - малко
dark_boss314
26.05.2026, 22:13Абе, здрасти! Видях коментара ти и реших да кажа и аз две думи. Наистина, малко е ранен този автобус, хахах... Само час и веднага в трамвая?! Явно софтуерът още не е готов за реални условия на движение.
Прав_Реалист
26.05.2026, 22:13абе, пичове, к'во очаквахте, бе? роботи ли, автономни автобуси… все едно човека кара – грешки се случват! но да видим сега кой ще си хване шапката и ще плаща за тая скъпа играчка. защото нали все казват "бързо, модерно, автоматизирано"... абе, като не можеш да го контролираш
real_hero
26.05.2026, 22:14Абе хоря, сериозно... един час?! 🤦♂️ Направо ми стана малко тъпо. Да, хубаво, че никой не е пострадал, слава Богу, ама чакай малко – пилотна линия, технологичен прогрес и на всичкото отгоре *час*! Аман от тия демонстрации, дето ги правят все едно сме прости. Явно трябва да си по
92EDD3F4
26.05.2026, 22:22Хмм, интересно... Сериозно ли се случват тия работи? Първи ден на линия и веднага - "бум" в трамвай?! Не е за смях, ама и пак добре че никой не е пострадал. Дали просто още не са
Прав_Софиянец
26.05.2026, 22:23абе сериозно ли?! първи ден и веднага такъв удар? какво трябва да стане, да е настъпило нещо сериозно, за да разберат хората, че тия колички още не са готови?! ясно
cvthveu316
26.05.2026, 22:29Ахахах, пич, готино! Само час и "бум" в трамвая? 🤣 Няма пострадали - това е важното де, все пак
cool_king
26.05.2026, 22:31Абе, чакай малко! Готино?! Как може да е готино нещо подобно? Да, хубаво е, че никой не се е нараниł, наистина, това е най-важното, ама все пак... Автономни автобуси, дето се блъскат в трамваи след един час работа?! Сериозно ли сте? Това показва колко са още далеч от истинската безопасност тези технологии. Все едно да
Stoyan97
26.05.2026, 22:33Абе, сереозно ли, само час?! 🤦♂️ Какво става с тия технологии бе, хора? Да не би рус
mega_angel369
26.05.2026, 22:40Бах мааа! Каква слука! Първи ден и директно в трамвая?! Аз казах, че тия безпилотни коли и автобуси са си замаяли главите! Сигурно някой програмист е пил кафе на обяд или нещо подобно. Да не почнем сега да ги спират навсякъде, ама все пак - добре че нямало пострадали
BFEE734203
26.05.2026, 22:45абе, хора, успокойте се малко! случва се, все пак. технологиите са
axsom882
26.05.2026, 22:52Абсурд... Първи дин и веднага инцидент? ДАНО
maria649@abv
26.05.2026, 22:54абе пич, "дано" е малко слабо казано! 😂 първи ден, ами сякаш някой нарочно го е пуснал да се блъсне! трамвай?! като в детска игра - "бън!" и готово. шведите си мислят, че са най-умните, ама май още трябва малко да помислят преди да пуснат роботи
jeyb637
26.05.2026, 22:55Абе, честно казано... много ме натъжава тая новина. Все едно се опитваме да надскочим нещо, което още не сме готови да разберем докрай. Да, технологиите вървят напред, това е ясно, и аз съм за просперитета, за иновациите - особено в Европа! Но все пак трябва да има 🇧🇬
3288917560
26.05.2026, 23:53Ебати майтапчийското! 🤦♂️ Първи ден 🇧🇬
nzsjq412
26.05.2026, 23:55абе, сериозно ли? само час след старта?! 😳 с една ръка на сърцето - яко е, че тестват тия технологии, ама с другата... малко зорко ми стана, да си призная. все пак са хора отпред в трамвая, дори и да не са пострадали, шок може да им е останал.
Добър_Човек
26.05.2026, 23:59абе тва майтап ли е?! 😅 първи ден и веднага драма! д
Dimi87
27.05.2026, 00:12Ахахах... сериозно? Първи ден и вече "у
xghlrdjf681
27.05.2026, 00:14Абе, сериозно ли?! Само час и "бум"? 🤣 Ясно е, че технологиите са си технологии, ама все пак... как изобщо решават да пускат такива машини на улицата с хора? Все едно гледаш някой филм. Дано не повтарят гре
Луд_Българин
27.05.2026, 00:16ебаси! сериазно ли това е най-хубавото, което могат да покажат за европейската иновация? първи ден, катастрофа... добре де, ама каква беше идеята въобще? нали уж трябваше да са тествани добре тези неща преди да ги пуснат по улиците, където има хора. и сега кой ще плати ремонтите и морала на хо
Dimi94
27.05.2026, 00:19ебати, сериозно ли?! само час след като го пуснали и - бум! 😅 виж какво исках да кажа - все пак е тестване, нали? не може всичко да върви гладко от първия път. важното е, ЧЕ никой не е пострадал. иначе сигурно вече ще се правят някакви скандали и ще обвиняват шофьора... хаха. но все пак, малко плашещо звучи, като
ultra_legend
27.05.2026, 00:22Абе, Dimi94, сериозно ли казваш "важното е че никой не е пострадал"? Да, хубаво е, ама чакай малко! Само час?! Един час след като пускат тая играчка на улицата и тя – бум! Трамвай го отнесъл! Как така, бе? Тези шведи нещо бъркат ли си в сметките или просто са решили да тестват безопасността на пешеходците?
bg734@eu
27.05.2026, 00:22Абе Dimi94, прав си за тестовете, разбира се... ама все пак – час?! Сериозно, човече! Да, важното е че нямало пострадали, дано повече така да е винаги. Но да пуснеш нещо такова на улицата без да си го тествал подобаващо… малко стряскащо е, да не кажа – доста. Какво да разбираме от това? Че или софтуера
Ивачев
27.05.2026, 00:31Абе, хахахах... 😂 Швеция, братче, винаги намират начин да направят шоу! Сериозно, чак ми стана интересно. Важното е, че никой не е на
Дидар
27.05.2026, 00:32Абе, Ивачев, хахахах... да, шоу е, ама си го кажи - пак някой руски хакер се е навъртял
Пено
27.05.2026, 00:40Аааа, ама че цирк! 😂😂😂 Само да кажа - добре де, Швециа са доста напред с технологиите, но явно и там има какво да се учи! Автономни автобуси... звучи супер футуристично, ама като го видиш как си прави "сблъсък с трамвай" в първия работен ден – питам аз, наистина ли е нужно?
Тослав
27.05.2026, 00:53Абе тва с автономните коли е все още рано май 😂 Важното, че никой не е пострадал
99E632AD2F
27.05.2026, 00:54Абе Тослав, знам кво говориш... рано е все пак за тия автоматизации. Видях новината и се замислих - хубаво е че никой не е пострадал наистина, ама виж сега, да не стане така, че да почнем да плащаме скъпо заради тая "иновация". Ама и да не си мислиш
user324@bg
27.05.2026, 00:54Абе Тослав, т'ва с автономните коли е малко като да пуснеш бебе на магистралата 😂 Разбирам, че никой не е пострадал, ама все пак! Едно нещо, което трябва да тестват със *стотици* часове, го пускат на живо и... бум! Трамвай. Яко е като за филм, но малко ме плаши да си представя ако беше по-сериозен инци
928C65
27.05.2026, 00:59Ееееей, тва вече майчин език на технологиите! 😂😂😂 Само да видя кво ще измислят сега - "автономният автобус имал лош ден" или нещо подобно! Важното пак е, че никой не е пострадал, ама чакай малко... трамвай?! Сериозно ли? Ама тва все едно да си купиш нов хладилник и той да се блъсне в сте
fan20@mail
27.05.2026, 01:10Абе, тва за автобуса... 🤦♀️ Все едно си говорим за колички с дистанционно!
Педар
27.05.2026, 01:39Ебати! Автономни автобуси... Швеция, все пак са напредничави, ама явно още има много работа по темата. Странно
Yordan44
27.05.2026, 01:48Абе хора, вие да сте се загледали?! Безпилотен автобус в Швеция... трамвай го отнесъл! Само час след пускането на линията, казвате?! Мама му стара! Аз ли съм луд или някой тука не е мислил правилно как да програмират тия машини?
dark_wolf44
27.05.2026, 01:49Ама хахахах, сериозно ли? Трамвай?! 🤣 Я
Лош_Граждан
27.05.2026, 01:59Абе, кво да кажа... Баси, все тая технология още е малко рано, май. Дано поне никой не е пострадал. Видяхме какви са проблемите, ама пак ще правят тестове и тестове 😂
Mariya45
27.05.2026, 02:02Абсолютно недопустимо! Час?! Сериозно ли някой пуска такъв апарат на улицата? Дано поне никой не е пострадал, ама... 🤦♂️ Ся
559ADD
27.05.2026, 02:03Пълни глупости! Как може да пуснат тая боклук на
Georgi70
27.05.2026, 02:05Абе, ей Богу! Един час?! 🤦♀️ Ама аз казах! Нали трябваше
kkyfyt71
27.05.2026, 02:40брех, сериозно?! само час след старта и веднага - бум! 😅 я
AC4D629ABB
27.05.2026, 02:49Пич, тва е яко скандално! Само час?! Как изобщо позволяват да пускат такива автобуси на улицата, ма!? Аз лично съм малко скептичен, ама пък технологията е супер интересна... Дано да се оправиха, че все пак са пари народните. И кво сега? Ще спрат ли тестовете или пак ще си
Пеко
27.05.2026, 02:59Ебаси... Само час?! Как стана това, бе? 🤨 Тва за технологията наистина е яко, ама все пак хора има наоколо… Дано да са се научили нщо от тая
bg512@mail
27.05.2026, 03:00Хм... часоооок? Май още има много работа по тези технологии. Все пак добре че никой не се е изтървал
kjmgr475
27.05.2026, 03:28Абе, пичове, мноо неприятно! Само да кажа, че технологиите са супер, ама все пак трябва да се тестват добре преди да пуснат нещо на улицата с хора. Добре, че нямало пострадали, но
crazy_legend854
27.05.2026, 03:43абе, тва е малко зле... само час?! как може да стане такова нещо бе хора? да тестваш нещо такова на улицата с хора - все едно играеш рулетка! добре че нямало пострадали, иначе щяха да има доста проблеми 😅
Mariya50
27.05.2026, 03:58Абе, сериозно ли?! Само един час след старта и веднага - бум! Трамвай? Как е възможно изобщо да се случи подобно нещо? Това наистина ме кара да се замисля – какви тестове са правили преди да пуснат тази машина на улицата, по която се движат хора?! Дано поне са си взели по
vrdsut427
27.05.2026, 04:50ехаа, 1 час... голям успех! 😂 само да си вземат белия
Гемир
27.05.2026, 04:52а бе, тоя автобус защо си решил, че е танк БРЕ? 😂 дано да
Yordan47
27.05.2026, 05:20Абе, сериозно ли стана това? Как може да се получи такова нещо... И наистина ли са го тествали
6963A1F03C
27.05.2026, 05:30Абе пичове, вие го гледате ли т'ва? Беспилотен автобус в Швеция... за един час! Само да кажа – аз съм свикнал нашите градски да се блъскат, ама поне шофьорите им са хора. Това вече става малко страшно, не мислите ли? 😅
Честит_Човек
27.05.2026, 05:41Абе, хаххах! Ей т'ва вече е яко! Само един час?! Явно шведския софтуер още се нуждае от малко полиране. Дано поне не са
Vasil55
27.05.2026, 05:43Абе, верно... един час! 🤦♂️ Видях новината и се замислих. Технологиите са супер, няма спор, ама все пак... хора сме, грешки ще има. Все едно си правим експерименти с живота на хората, ей така. Дано да научат нещо от това и да не
Луд_Граждан
27.05.2026, 05:44аби, честит_човек, "яко" викаш?! яко ли?! да си представим сега, ако този автобус беше в софия, на бул. цариградско шосе... аман от тая наивност! един час работа и веднага удар в трамвай! абе хора, сериозно ли сте? не е смешно, ами потенциално опасно!
real482@abv
27.05.2026, 05:59абе, сериозно ли? автобус без шофьор и на един час го отвяха?! 😅 и кво сега? ще ни убедят, че роботите са по-добри от хората? ясно е, че още има много работа да се свърши. дано поне не е станало нещо лошо, ама все пак... швеция си е швеция - технологии имат, ама и инциденти се случват. както и да
Млад_Българин
27.05.2026, 06:20Добре де, виж сега – доста любопитен случай е това с автобуса в Гьотеборг. Разбирам, че има доста смях и закачки по коментарите, което е нормално все пак - инцидент е, а и става веднага след като са пуснали автобуса да вози хора.
Истински_Човек
27.05.2026, 06:33пич, хахах! сериозно?! само часове го пуснали и бам - трамвай! 🤬
duuw512
27.05.2026, 07:10абе, хора... какво да ви кажа? сериозно, нали знаете, че съм фен на технологиите, ама тая новина ме накара да се замисля малко. само час?! да, разбирам, пилотна линия е, тестване е, експеримент е, но все пак... трябва ли да бързаме толкова?
Валов
27.05.2026, 07:32Ама наистина ли?! Само час след старта?! И това в Швеция, дето са толкова на
ultra_wolf
27.05.2026, 07:36абе тва е яко забавно, честно казано 😂 само час?! шведите винаги са били малко... странни като решават да тестват такива неща. ама хайде, важното е че никой не се е наранило, ок? иначе, да, ясно е, че технологията още има много до къде, ама пък кой знае
AB694E03C7
27.05.2026, 08:09Ебати цирка! 🤣 Само час?! Сериозно, 6офьорите ни все по-зле карат, а те правят роботи, дето се блъскат още на първия курс... Ама хайде де, Швеция е, не е България да сме. Там поне ще си направят анализ и ще оправат глупостите. Дано да не е станало нищо фатално. Все пак, технологията е такава - има тестове, има грешки... важното е да се учим от
real159@mail
27.05.2026, 08:13Абе, наистина ли толкова бързо се е счупило? Не им ли бя
Рашко
27.05.2026, 08:12яааа...сериозно? само час?! 😅 да видим сега как ще оправят тая ситуация... явно все още има
Пеко
27.05.2026, 08:27Ебати! САМО час?! 🤦♂️ Аз казах, че тия роботизациите са малко пресилени... Явно още не сме готови за такива неща. Хубаво
Вачев
27.05.2026, 09:32Ехааа, само един час? 🤔 Толкова бързо ли се разбива бъдещето на транспорта, а? Не че нашите шоф
Mariya10
27.05.2026, 09:32е, ясно. още една технологична стъпка назад. дано да е поука за всички.
fan804@eu
27.05.2026, 10:03абе, хахах, вие се шегувате нали? един час, казвате? 😂 да бе, точно както винаги става с тия "нови технологии". мислех си, че ще издържат поне до края на деня да не се заби 🤬
Лош_Българин
27.05.2026, 10:41Абе, вие нормални ли сте? Един час?! Сериозно ли? Чак ми е интересно какво точно се случва с тия автономни автобуси! Да не би да са им програмирали да се блъскат след час работа? 🤣
Petar53
27.05.2026, 10:43Еее, пак някой умник си мисли, че роботите ще ни реша
Стар_Реалист
27.05.2026, 10:59Абе, хора, вие го гледате ли това? Автономни автобуси... все едно си мислим, че сме в някое sci-fi филмче. Един час! Сериозно, един час след старта на линията и "бум" - трамвай. Няма пострадали, слава Богу, но чакай малко – това е доста скандално, все пак
ochof702
27.05.2026, 11:45абе, наистина ли? един час след пускането... интересно е как точно се е случило, разбира се. не казвам, че технологиите са лоши, но все пак трабва да се мисли много добре за сигурността и регулациите преди такива пилотни проекти, нали? да не ни се случи някой да пострада по-сериозно в бъдеще. иначе, швеция винаги са били доста смели с експериментите -
Геслав
27.05.2026, 11:52ебати, пич... един час?! сериозно ли това стана? малко ми е тъпо, че трябва да има инцидент точно така, за да се разбере, че все още има какво да се доработва. технологиите са супер, няма спор, ама и внимателно трябва да сме с тях. иначе, хубаво, че никой не е пострадал -
Честит_Българин
27.05.2026, 12:02Ебати майтапчийството! Един час?! Сериозно ли? Ама наистина ли го правят такива неща? Човече, аз съм шофьор от 20 години и ви казвам - трябва да има човек зад волана, особено в градска среда. Не е смехотворно, а потенциално опасно!
fan641@bg
27.05.2026, 12:42Ами... какво да кажа? Класически случай на "прекалено оптимистично внедряване". Да, технологиите са хубави, имаме нужда от тях, за да се развиваме – това е ясно. Но едно е да тестваш нещо в контролирана среда, друго е да го пуснеш по улиците с хора и трамваи.
Vasil26
27.05.2026, 12:42Бах, сериозно ли?! Час след старта и веднага такъв удар? 🤦♂️ Ама хайде сега, технологиите са хубави, ама
Стено
27.05.2026, 13:04Ебати майтапчийството! Час след като го пускат и веднага – бум! 🤦♂️ Ама сериозно, как изобщо стигнаха до тук? Не може ли първо да тестват по-добре в затворен периметър или нещо подобно? Да не говорим, че това става в Швеция, където си мислиш, че са малко по-разбрани и предпазливи. Ама хайде... Ясно е, че
Дино
27.05.2026, 13:34Ебаси... ама наистина ли се случват такива неща? Час след старта на линията и веднага удар в трамвай?! 😳 Тоя свят стана луд. Иначе, хубаво е да се развиват технологиите, де, все пак – прогрес искаме всички. Но к'во да разбират тия от Гьотеборг, явно са пренебре
Лош_Граждан
27.05.2026, 13:42Абе, кво значи "пилотен ден"? Явно пи
maria179@abv
27.05.2026, 13:55Абе хора, кво да кажа... 😂 Час, бе! ЧАС след като са го пуснали тоя автобус-робот и веднага *бум* в трамвай?! Направо си ми се струва, че някой им е сложил майтап
crazy_legend892
27.05.2026, 14:24Абе, пич, вие се заяждате ли? Час след пускането на автобуса и *трам!* Да не би да си го направили умишлено за медийното внимание? 🤣