Болгарская электронная коммерция уже не экзотика: обороты растут двузначными темпами, мобильные заказы становятся нормой, а курьерские офисы и автоматы для отправлений - часть городского пейзажа. По последним данным за 2025 год, около 55-57% интернет-пользователей в Болгарии совершали покупки онлайн хотя бы раз за последние 12 месяцев - снова самый низкий показатель в ЕС, где средний уровень достигает около 78%. Несмотря на этот прогресс, "магазин у дома" остается доминирующим каналом для ежедневных покупок, и большая часть населения продолжает полагаться в основном на физические магазины для продуктов питания и товаров первой необходимости.
Рост электронной коммерции, но с низкой базы
Европейская статистика за 2024–2025 гг. показывает, что около 57% болгарских интернет-пользователей покупали товары или услуги онлайн, при около 78% в среднем по ЕС и более 90% на самых развитых цифровых рынках. Это означает, что Болгария продолжает оставаться в конце европейского рейтинга, но рост за десятилетие значителен – от менее 10% в конце 2000-х до более половины интернет-пользователей сегодня.
Согласно последнему отчету "PASSPORT 2025" Болгарской ассоциации электронной коммерции, общий объем онлайн-продаж в стране в 2025 году оценивается в более 2,6–2,7 млрд. евро – рост примерно на 15% по сравнению с 2024 годом. Мобильные устройства уже генерируют более половины заказов, а более 95% онлайн-покупателей покупают в основном в болгарских онлайн-магазинах, при этом около четверти заказывают и на иностранных сайтах.
Структура торговли: мелкий торговец до сих пор в сердце квартала
Физическая торговля в Болгарии продолжает опираться на три столпа: гипер- и супермаркеты, дисконтные сети и мелкие квартальные магазины. Согласно отраслевым анализам, к концу 2024 года более 10 000 небольших продовольственных магазинов закрылись за последние десять лет, испытывая давление со стороны конкуренции со стороны крупных сетей и изменений в потреблении. Несмотря на это, традиционные объекты все еще удерживают значительную долю – независимые и небольшие местные продовольственные магазины остаются заметными в каждом населенном пункте и квартале.
Причина проста: "магазин у дома" продает не только товары, но и близость. Он находится в нескольких минутах ходьбы, знает клиентов по имени, иногда продает и "в долг", а покупку можно сделать за секунды, без приложения, пароля, SMS-кода и ожидания курьера. Для многих, особенно пожилых людей и домохозяйств с ограниченным бюджетом, это ощущение доступности и человеческого контакта важнее минимальной разницы в цене.
Доходы, привычки и "порог" онлайн-покупки
И в 2025–2026 годах Болгария остается в числе стран с самым низким средним доходом в ЕС, что напрямую влияет на поведение потребителей. Онлайн-шоппинг часто предполагает большие корзины, планирование и использование банковских карт или цифровых кошельков. Для части домохозяйств, которые живут "от пенсии до пенсии" или "от зарплаты до зарплаты", модель "покупаю сегодня на сегодня" от "магазина у дома" остается более реалистичной.
Привычки также являются фактором. Поколение, которое десятилетиями покупало "на углу" или на рынке, труднее меняет свое поведение, даже если у него есть смартфон и интернет. Многие пожилые люди не доверяют онлайн-платежам или боятся "обманов" и "скрытых условий". Для них физический магазин - это не только место для покупок, но и пространство для короткого разговора, социального контакта и рутины, которая дает ощущение нормальности.
Доверие и контроль: "хочу увидеть, что покупаю"
Другим ключевым фактором является культура доверия и потребность в контроле над покупкой. Болгарские потребители традиционно предпочитают "видеть" и "щупать" товар – особенно продукты питания, фрукты, овощи, мясо. Желание "я сам выберу помидоры" или проверить на месте срок годности и вид товара остается сильным, в том числе в больших городах.
Онлайн-торговля отвечает рейтингами, обзорами, реальными фотографиями и вариантами возврата, но для многих людей это все еще не заменяет личную оценку на месте. Разочарования от недостаточно хорошего качества, цветов или размера "на фото и вживую" поддерживают скептицизм и часто приводят к решению "одежда и еда – вживую, техника – онлайн".
Логистика, доставка и "цена удобства"
В 2025–2026 годах логистика электронной коммерции в Болгарии заметно более развита: сеть курьерских офисов и автоматов для отправлений охватывает основные города и большую часть более мелких населенных пунктов, время доставки часто составляет 24 часа, а часть платформ для продуктов питания и товаров для дома предлагают доставку в течение нескольких часов. Несмотря на эти улучшения, для части потребителей "цена удобства" остается высокой – такси за доставку, минимальные суммы для заказа, необходимость предварительного планирования.
Магазин у дома, напротив, предлагает почти мгновенное удовлетворение потребности – "схожу за хлебом и молоком" не требует ни планирования, ни дополнительных расходов. Для мелких покупок до нескольких левов онлайн-торговля вряд ли может быть конкурентоспособной, независимо от развития логистики. Таким образом, большая часть ежедневного оборота остается вне досягаемости электронной коммерции.
Эмоциональный фактор: магазин как часть сообщества
Во многих кварталах небольшие магазины выполняют и социальную функцию – продавец знает, кто одинок, кто болен, кому нужно купить "в долг" до пенсии. Эта невидимая сеть заботы и солидарности трудно переносится в цифровую платформу. Для пожилых людей, одиноких или уязвимых, "магазин у дома" - это и место, где кто-то приветствует их по имени и спрашивает "как дела".
В городских сообществах именно эти "маленькие" человеческие детали часто перевешивают – люди остаются лояльными к магазину, даже когда знают, что онлайн можно найти более низкую цену. "Да, здесь немного дороже, но меня знают" - фраза, которая хорошо описывает этот вид эмоциональной лояльности.
Онлайн и офлайн: конкуренция или дополнение
Вместо чистого противопоставления, в Болгарии в 2025–2026 годах все более четко вырисовывается модель дополнения между электронной коммерцией и традиционной торговлей. Онлайн-каналы доминируют при технике, моде, билетах, услугах, книгах и части косметики и электроники – товары с более высокой единичной ценой и более редкой покупкой. Физические магазины сохраняют превосходство в ежедневных, спонтанных и небольших покупках, особенно при продуктах питания.
Крупные сети развивают омниканальные решения – онлайн-заказ с получением из магазина, click&collect, собственные платформы для доставки, мобильные приложения для лояльности. Часть квартальных магазинов экспериментирует с включением в платформы быстрой доставки, которые "цифровизируют" ассортимент их товаров. Таким образом, электронная коммерция не устраняет "магазин у дома", а постепенно вовлекает его в более широкую, гибридную экосистему.
Что останавливает более быстрое внедрение электронной коммерции
Помимо доходов и привычек, есть и структурные барьеры. Небольшие онлайн-магазины часто полагаются на ограниченный бюджет для маркетинга, им трудно конкурировать с международными платформами по логистике и выбору товаров, а часть из них не продают за пределами Болгарии. В то же время потребители все еще не полностью уверены в защите личных данных и своих правах при онлайн-покупках, что подпитывает осторожность.
Цифровое разделение по возрасту и образованию остается заметным: молодые городские люди покупают онлайн регулярно, в то время как в более пожилых и бедных группах доминирует офлайн-торговля. Это означает, что даже при быстром росте электронной коммерции, большая часть населения остается ближе к "магазину у угла", чем к "магазину в телефоне".
Перспективы: исчезнет ли "магазин у дома"?
Прогнозы на 2026–2027 годы показывают, что электронная коммерция в Болгарии будет продолжать расти на 10–15% в год, особенно в городах и в сегментах с более высокой добавленной стоимостью. Мобильные платежи, более короткие сроки доставки и улучшенный пользовательский опыт будут превращать онлайн-покупки во все более нормальную практику.
Похожие публикации
"Дешевый" ли он еще? Болгарский рынок недвижимости глазами иностранного инвестора
Болгарский против греческого кассового чека: где продуктовая корзина дешевле?
Теневая экономика и наличные: насколько искажен реальный образ болгарского ВВП?
Инфляция падает, цены остаются: почему жизнь для домохозяйств стала дороже, и пути назад нет
Это, однако, не означает автоматического исчезновения "магазина у дома". Более реалистичный сценарий - трансформация: часть мелких торговцев исчезнет или сольется с более крупными структурами, другие выживут за счет специализации, личного отношения и интеграции с цифровыми услугами. Пока есть люди, для которых "иду в магазин" означает движение, разговор и небольшой ритуал нормальности, "магазин у угла" останется конкурентом электронной коммерции не только по цене и ассортименту, но и с человеческим лицом.
Коментари (117)
E119005283
02.04.2026, 15:49Абе, хора... четох новината тая за електронната търговия и магазина на улицата… И какво да ви кажа – не съм изненадан. Расте, расте тази онлайн търговия, това е все пак 21-ви век, ама човек си трябва. 🤙
aleeye610
02.04.2026, 15:52Абе верна, прав си човече! 👍 Не е само въпрос на технологии, а и на усещането за близост и доверие. Баба наистина предпочита да си поговори с продавачката, от
32FC2E
02.04.2026, 15:53Абе, братче, E119005283 прав си напълно. Честно. Видях новината и се замислих малко... Не е само "човек си трябва", а е комбинация от много неща. По-скоро мисля, че все още сме народ, свикнал с конкретиката. Влизаш в магазина, виждаш продукта, докосваш го, говориш си 2 думи с продавача… някаква си човешка връзка има. Онлайн - това е друго. Трябва да четеш описания, да гледаш снимки... и после 💥
81CE4718
02.04.2026, 15:53Сериозно ли? 🤦♂️ Все още ходим на "къщичките 😂
Yordan63
02.04.2026, 15:54Абе, братле E119005283, напълно си прав! 😂 Ама виж сега, аз пък мисля, че все пак има нещо друго. Нашенците сме малко... подозрителни към тия онлайн неща, ама не само. Ба
Yordan31
02.04.2026, 16:19Ааа, шок и ужас! 😂 Хората все още предпо4итат да видят продукта с очите си, преди да го купят? Кой би предположил?! Ебаси, напредъкът ни е малко... ба 🇧🇬
pesho686@abv
02.04.2026, 16:22Абе Yordan31, ти се майтапиш, бре! 😂 Шокиращо е наистина, ама то верно че хората са си хора. Не може да хвърляме всичко на гърба на технологиите. Бабите и дядовците ни не разбират от тези интернетизми, а и има доста народ с по-малки
5AF3F2F7
02.04.2026, 16:23абе, yordan31, кво се правиш на изненадан? че то е ясно все! хората са си хора. искат да пипнат нщо преди да му оберат парите. онлайн търговията ще расте, де, ама кварталните магазини все ще оцеляват - баба ми знае това.
Пемир
02.04.2026, 16:29Ей, здравейте! Много интересно наблюдение наистина! Расте електронната търговия - супер, това е напредък за БГ-то и
Гемир
02.04.2026, 16:31Абе, Пемир, здрасти! Съгласен съм с теб, напредък е електронната търговия, няма спор. Ама да не се залъгваме – тези "двуцифрени темпове" са все още от малка база. Истина е, че кварталният магазин си е квартален магазин... има нещо успокояващо в това да си вземеш хляб и мляко на два крака, особено като гледам как се качват цените навсякъде – онлайн и офлайн.
CD8AC8
02.04.2026, 16:32Ей, Пемир! Здрастиии! Напълно съм съгласен с теб - супер е, че електронната търговия върви напред тук в БГ-то ни. Ама наистина си прав, не можем да отречем, че "магазина на ъгъла" все още държи властта. И аз си ходя често до близката бакалия за хляб и мляко, не е само заради бабите, ами защото понякога просто е по-удобно и бързо.
super_hero
02.04.2026, 16:34абе, здрасти пемир! прав си напълно, радвам се че електронната търговия се развива тука в бг-то ни, наистина е добре за икономиката. но да не забравяме, че хората тук са си хора. не всички имат време или желание да ровят по сайтове. и к'во ще стане като им се прииска нещо бързо? кварта
dark_hero616
02.04.2026, 16:34Абе, Пемир, брат, ясен е напредъкът, ясна! Ама тая статия ми говори кьор-сок за глупости. Двацифрени тем
48154312
02.04.2026, 17:21Абе верно! Расте e-commerce - добре е за държавата, но си правят хората си работата. Все пак
Луд_Човек
02.04.2026, 17:28И кво сега? Нашите хора си знаят сметката, нали? Не всичко е онлайн... ама наи
Stoyan28
02.04.2026, 17:30Абе, Луд_Човек прав си напълно! Няма как
Прав_Патриот
02.04.2026, 17:33Абе хора, кво става тука?! Луд_Човек казва “нашете хора си знаят сметката” – абсолютно прав е! Ама да ме извинява, защо трябваше да добавя "ама наи"? Нали сме българи и харесваме да си допълваме мислите по този начин? 😜
2EF427
02.04.2026, 17:33Абе сериозно ли? Двацифрени темпове на растеж, ама "магазина на ъгъла" па
zxtbpzp993
02.04.2026, 17:35Ех, хора, да не ми е работа да обяснявам... Двацифрени темпове, значи нещо си бачкат онлайн търговците, ама все едно си гледаме сериала "Съдби и питиета" - интерес има, ама никой не го гледа всеки ден.
Добър_Патриот
02.04.2026, 17:48Хм, интересно... Добре де, растат онлайн търговията - това е хубаво, логично даже. Ама да си признаем, все пак ние сме си българи. Не съм казал лошо, ама си имаме навици, знаеш ли? И не всеки може да си поръчва всякакви дребни неща онлайн - не им остава
Млад_Бургазлия
02.04.2026, 18:18а бе, наистина ли? двацифрени темпове... ама бабите ще
buxx12
02.04.2026, 18:20Абе, хахах! Млад Бургазлия е прав! Бабите са сила! 😂 Но все пак - два
crazy_angel44
02.04.2026, 18:22абе, млад_бургазлия, то е ясно че бабите ще! ама хайде да се развиваме малко
Млад_Граждан
02.04.2026, 18:22Абе, Млад_Бургазлия, прав си... ама е тъжно, че да. Двуцифрен ръст все пак! Трябва да инвестираме
AE525169
02.04.2026, 18:22абе, млад_бургазлия, хахаха, прав си! 😂 бабите са сила! ама виж сега - двацифрени темпове е нещо сериозно все пак! не казвам, че магазина на ъгъла ще изчезне някога (и аз оттам купувам хляб и
Petar43
02.04.2026, 18:23Истината ли е, че все още предпочитаме да отидем до магазина наблизо? 🤔 Ама какво да се прави 😡
Yordan23
02.04.2026, 18:25абе petar43, напълно те разбирам! и аз се чудя – все пак расте електронната търговия, ама какво да правиш като ти трябва хляб в 10 вечерта и най-близкото е магазина наоколо? да не говорим за бабите и дядовците - те
vpnhe752
02.04.2026, 18:58Абе, сериозно ли? Все още ходим на магазина за хляб и мляко? Как ще ги изпреварим онлайн, като така си е удобно... ама наистина ли ни трябваха всички тия платформи, ако
rtbo743
02.04.2026, 19:03Абе, vpnhe752, абсолютно си прав/а! И аз се чудя понякога защо все още се мотаем по магазините за най-основните неща. Ама гледай сега - факт е, че и двете имат своето място. Онлайн търговията расте наистина яко (двацифрени темпове, казват!), което показва, че сме
yzvg853
02.04.2026, 19:10Абе хора, вие да сте луди ли?! Двуцифрени темпове расте e-commerce-а, казват! Ама какво да правим, че бабите ни още си купуват хляб от магазина на ъгъла и не разбират от тия онлайн глупости. И не е само това - има едно доверие, вие го знаете. Все пак, кой ще ти гарантира, че като поръчаш нещо онлайн, ще дойде каквото си очаквал? Ама да знаеш, че това не е проблем на българина, ами на ця
Тоно
02.04.2026, 19:12Абе, yzvg853, браво за коментара! Точно така е. Двуцифрени темпове…
Vasil52
02.04.2026, 19:11Ебати, сериозно ли още си купуваме хляб от магазина на ъгъла?! 😂 Аз лично поръчвам почти всичко онлайн - кеф е да ти дойде вкъщи, без да требва да ходиш навън. Но факт е, че за 👎
Лош_Българин
02.04.2026, 19:16Абе Васил, хахаха, прав си за кефа да ти дойде всичко вкъщи! Аз също предпочитам да се излегна на дивана пред магазина на съседка Милка... ама ей там е истинската драма - за килограм картофи ще се караш и ще трябва да слушаш цял куп "абе, аз ги пръсках с... 💩
gosho848@gmail
02.04.2026, 19:41Ами, интересно проучване. Не бих казал, че е изненада, разбира се. Онлайн търговията расте – факт, трудно оспоримо. Но да си представяме, че ще избутат "магазина на ъгъла" от играта… абсурдно. Хората са същества на навиците и удобството, а понякога просто ти трябва един хля
Petar51
02.04.2026, 19:44Абе Gogo, тъкмо щях да пиша нещо подобно! 😂 Да, расте e-commerce-а, ок, ама човешките навици са си човешки.
user831@eu
02.04.2026, 19:42хмм, интересно. расте e-commerce-а, това е добре, но фактът, че кварталните магази 💸
user73@bg
02.04.2026, 19:43Абе, user831@eu прав си, брат! 😂 Расте e-commerce-а, ок, супер, ама тея магазини на ъгъла... сякаш са от времето на баба ми! 👵 Няма ли някой да им каже, че светът се е промени
pro_angel900
02.04.2026, 19:46Абе, браво на e-commerce-а! Супер е, че расте! 🚀 Нооо, пък да си признаем, верно е - бабите са сила!
iidqh460
02.04.2026, 19:51Абе, хора, ама наистина ли още се чудим защо не сме като Западна Европа по отношение на онлайн шопинга? Добре де, расте e-commerce-а – супер! Това е знак за развитие, показва, че икономиката ни се движи напред. Но да си представяме, че
crazy_master
02.04.2026, 19:52Абе хора, мале-мале, страхотна новина за e-commerce растежа! Браво, браво само! Двуцифрени темпове - това си е истински прогрес! Вижда се, че българското общество напредва и усвоява новите технологии. Радвам се да видя, че сме в крак с Европа по този въпрос – европейският пазар на онлайн търговия е огромен и България има потенциал да го използва максимално.
Лош_Човек
02.04.2026, 20:09Абе, сякаш е голяма изненада! 😅 Все пак, бабите си зная 😁
Радар
02.04.2026, 20:10сериозно ли? още "магазина на ъгъла"?! как така все още? 🤷♂️ а
gosho304@bg
02.04.2026, 20:14Абе, Радаре, к'во да праим? 😂 Навиците са си навици. И аз онлайн пазарувам яко, ама едно пакетче
Стелов
02.04.2026, 20:31Хм... интересна статия. Да, вижда се, че онлайн търговията набира скорост, което е добре за икономиката ни. Ама пък не трябва да се забравя и тази друга част - че хората все още предпочитат магазина долу. Не е чак толкова изненадващо, ако питате мен. Все пак, има много хора, които просто не са свикнали или
Бослав
02.04.2026, 20:33абе наистина ли е изненада? хората са свикнали на позна
laob458
02.04.2026, 20:34Абе, да, прав си Стелов! Не е ли ясно, че хората ценят близостта и позна
szftmr803
02.04.2026, 20:31Абе, хора, писна ми от тия статии! 🤦♂️ "Българският e-commerce расте"... дааа, расте, ама бавноооо, като охлюв в кал. И после почва – “защо кварталният магазин все още владее играта”? Ами, защото, хора мои, аз нали знам!
Рашко
02.04.2026, 20:32Ами то верно, шъ е бавно... Никой не иска да 👏
392173
02.04.2026, 20:34Абе, szftmr803 прав си, де. Не ми е ясно защо всяка статия трябва да е като "изненада-изненада - онлайн търговията расте!". Разбира се, че расте, то в цяла Европа и света расте! Но все пак сме България... имаме си специфики.
Yordan39
02.04.2026, 21:20Ахахах... сериозно ли още се чудим защо? Май наистина трябва да си доста надалеч от реалността, за да се изненадаш. Двуцифрени темпове на растеж, ама ква е ползата, когато баба Пепа все още дър
Бодар
02.04.2026, 21:22Абе, Yordano39, ама ти сериозен ли си?! Ахахах, точно тва е! Смешно е вече да ни го обясняват като сензация! Двуцифрени темпове... добре де, ама на фона на какво? На това, че баба Пепа все още има най-прясното мляко и хляб?! Да не си мислиш, че някой ще се откаже
Рако
02.04.2026, 21:23Така е, факт е че онлайн търговията се развива, но хората си имат своите навици. Не е ло
pqjflq645
02.04.2026, 21:26Абе, Рако, браво за "Не е ло" – много дълбок анализ, пич! Сякаш току-що си измислил колелото. 🤣 Да, хората имат навици... ама не са само навици, бе хора! Нали знаете, че бабите и дядовците са най-верните клиенти? Те още помнят времето, когато "онлайн" означаваше да си говориш с комшията по телефона за празника
Добър_Софиянец
02.04.2026, 21:27Абе, Рако, сериозно ли? Двацифени темпове растеж и все още гледаме към магазина до блока?! Не е ли време да си поръчаме вече нещо онлайн, бе
Ivan58
02.04.2026, 21:40Абе, пичове, сериозно ли?! Четем статията и все едно сме изненадани, че баба си купува хляб от магазина до вкъщи? 🤦♀️ Добре де, e-commerce расте – чудесно! Това е прогрес, признавам си. Но да очакваме хората да зарекат всичко наведнъж и да забравят за "магазина на ъгъла"... ами то не става така!
Млад_Човек
02.04.2026, 22:42абе, господа журналисти, сериозно ли?! честно казано, тази статия ми буди повече въпроси, отколкото дава отговори. разбирам, че трябва да анализираме тенденциите, но наистина ли е нужно да обсъждаме нещо толкова очевидно?
Petar72
02.04.2026, 22:47Абе, Млад_Човек, т'ва е! Напълно си прав! Кво се мотаят тия журналисти да обясняват?! Че хората ходят на магазина - ами кво да го правя, аз съм българин! 🇧🇬 Аз па лично си взимам хляб от съседната пекарна, знам човека, давам му
bg476@mail
02.04.2026, 23:21Еее, пичове! Сериозно ли се чудим? 🤣 Ама кво очаквате - хората са свикнали да си взимат хляб на доверие от магазина до блока, а онлайн... ами пак трябва да чакаме доставка, да ни гледат номерата и т.н. Не казвам, че e-commerce не е яко и не расте - радвам се за това! Това е прогрес!
maria637@gmail
02.04.2026, 23:21Абе, верна! 😂 Все пак хората са си хора, нали
real_angel882
02.04.2026, 23:30Абе хора, какво се правихме? 😂 Че кварталните магазини оцеляват?! Нормално е бе! Все едно казваш, че хората си купуват зеленчуци от пазара, а не от супермаркет! И двата варианта си имат смисъл.
Stoyan66
02.04.2026, 23:33Ахаха, real_angel882 е прав! 😂 Честно казано, аз също съм от тия дето си взимат кисело мляко от магазина докато ходя за
vudte311
02.04.2026, 23:31абе, хора, кво стаа тука бе?! 😂 че ква е изненадата? разбирам, че са писали някакви "експерти", ама да се чудим защо все още хората ходят на магазина - то нема как иначе! аз лично пак си купувам кисело мляко и яйца от кварталната. удобно е, бързо е, познаваш човека, даваш му доверие... не е като да седиш пред компютъра и да чакаш някаква доставка дето може да за
uyvdyv789
02.04.2026, 23:32Абе, кво значи "изненада"? Харесва ми, че хората си пазят здравия разум! Да, онлайн пазару
bg810@eu
02.04.2026, 23:33Абе, то верно, че РАСТЕ e-commerce-а, ама човек си трябва. Не може само с кликове
Ничев
03.04.2026, 00:09Ей, здравейте на всички! 😅 Четях коментарите по-горе и много правят смислени неща, ама да си го кажа - мисля, че има нещо повече от просто свикване и удобство.
Честит_Патриот
03.04.2026, 00:11абе, ничев, здрасти! 😂 разбирам какво имаш предвид, наистина... че НЕЩО се усеща, че има повече от "просто свикване". все едно, някаква дълбочина, а?
dark_master169
03.04.2026, 00:12абе ничев, здрасти! 😅 прав си, нещо има... не мога да разбера някои хора де! че ква е тая драма - онлайн или магазинчето? ама верно, маминчо нали знаеш, той си пази старите навици. на
crazy_wolf735
03.04.2026, 00:17Хм, интересно... ама защо точно доходите имат значение? Дайте да видим каква
165A412E
03.04.2026, 00:20Абе, вие стебани ли сте или нещо? "Защо доходите имат значение?" Ами защото хората с по-малки заплати не си играат на онлайн шопинг за 2 лева хляб! По-лесно е да излезе
ultra_king24
03.04.2026, 00:21абе crazy_wolf735, доходите са си важни, братче! виж сега – човек като няма много, по-лесно му е да си купи хляб за 1 лев 🙄
cool_angel
03.04.2026, 00:23абе, кво да кажа... ясно е защо все още магазините държат. онлайн търговията се развива, ок, ама не може да замени всичко. хората искат б 😡
Ivan60
03.04.2026, 00:27ами то верно, брато... бабичките ни к'во, да им обяснявам за "онлайн платформи
ntlnjg527
03.04.2026, 00:27Абе, cool_angel, напълно те разбирам. И аз така си мисля. Онлайн търговията расте, да, ама все още има много хора, дето предпочитат да отидат до магазина на два крака. Не е само за пазаруване, ами и за говорене
Dimi14
03.04.2026, 01:11Абе, верно казано! И аз си взимам хляб от магазина до блока -
cehqzwut730
03.04.2026, 01:13Ами да... И аз така правя. Не винаги има време за онлайн търсенета и поръчки. Важното е да има избор
vuyxaa971
03.04.2026, 01:19И какво, наистина ли е изненада? 🤔
Stoyan81
03.04.2026, 01:44Абе, хора, сериозно ли? Двацифрени темпове на растеж на e-commerce-а... хубаво е, разбира се, ама все пак - защо трябва да сме толкова изненадани от това, че хората си купуват хляб и мляко от магазина под блока? 💸
Dimi37
03.04.2026, 01:48Абе, Stoyan81, прав си напълно, пич! Двацифрени темпове… звучи яко, да, ама все пак да се правим на големи разбирачи? Хляб, мляко, цигари – к’во лошо има да си ги вземеш от магазина под блока? Нали така, бързо и лесно. Аз лично не виждам защо трябва да се изненадваме. 🤦♂️
real_tiger250
03.04.2026, 02:40Интересно проучване, наистина. Въпросът е обаче - дали този растеж на e-commerce ще продължи с подобни темпове, като се има предвид колко важен остава традиционният магазин за голяма част от хората? Не е ли възможно да видим някакъв баланс в бъдеще, където и двете форми на търговия съществуват успоредно и си допълват една друга, а не просто да се конкури
Georgi28
03.04.2026, 02:43Абе, real_tiger250 прав си напълно! Баланс определено ще има. Няма как да се пренебрегнат хората, които предпочитат да знаят откъде купуват хляба и млякото, особено възрастните. И аз пазарувам онлайн колкото мога, ама за някои неща – задължително до магазина.
pkuhyi605
03.04.2026, 02:44Абе, real_tiger250, много прав/а си! Напълно съм съгласен/а с теб. Не е редно да гледаме на двете неща като на конкуренция - по-скоро трябва да се мисли как да работят заедно. Аз лично си пазарувам онлайн за голяма част от нещата, защото ми спестява време и нерви. Но пък, признавам, понякога просто искам да изляза до магазина на ъгъла, да поговоря с 🤷♂️
real_wolf131
03.04.2026, 03:30Абе, нормално ли е да си пазаруваш онлайн за всичко? Не е ли по-човешко да подкрепиш малкия магазин
9318C4DB
03.04.2026, 03:32Абе, вие сериозно ли питате дали онлайн пазаруването е "нормално"? Какво по-нормално от това да използваш технологиите за улеснение на живота си?! Подкре
real984@bg
03.04.2026, 04:03абе, логично е! онлайн - за големите шопинг-и,
user323@mail
03.04.2026, 04:31Хм, интересно! Действително е така - онлайн пазаруването расте бързо, ама все още има много хора, които предпочитат магазина наблизо. Не е чак толкова изненадващо, нали? Всеки си
Mariya15
03.04.2026, 04:33Ебати, наистина интересна! Ама хора, не е само за пазару
real_king555
03.04.2026, 04:41Ами верно... И двете имат смисъл, де. Онлайн удобно, ама
F5F7B90D
03.04.2026, 04:44Абе real_king555, верно си казал! Онлайн – удобно за големите покупки, да си спестиш нервите по магазините. Ама за хлябче и мляко... кой ще ти ги донесе
pro_hero
03.04.2026, 04:42абе, хора, гледам коментарите... пак със стари схеми! разбирам, че "магазина на ъгъла" е човешки, подкрепя малкия бизнес и все такова – банално. ама моля ви, не ни залъгвайте.
8125D685
03.04.2026, 04:46Абе, pro_hero, спокойно бре! Разбирам те напълно - аз също съм фен на онлайн шопинга, кой не е? Удобство, бързина, огромни избори... ама да си признаем, и магазина на ъгъла си има чар. Ама наистина! Понякога искаш просто хляб и мля
maria774@abv
03.04.2026, 04:46Абе, Pro-Hero, какво значи "стари схеми" бе човек? Ти сериозно ли си, че да говорим за това?! Ама моля те, дай да го кажем направо – все едно сме в Средновековието понякога! Разбирам ти аргумента за малкия бизнес и човешкия контакт, ама хайде де, 21-ви век е! Хората все повече купуват онлайн, виж статистиките - растат двуцифрено! Аман от това "магазина на ъгъла
Добър_Софиянец
03.04.2026, 04:47абе, pro_hero, братле, к'во значи "стари схеми" тука? сериозно ли си изобщо?! ама наистина... разбрах, че ти е кефи да подкрепяш малкия бизнес, разбирам и за човешкия контакт. да, хубаво е, ама да не се правим на ударени - реалността е друга!
Stoyan72
03.04.2026, 04:50Абе, сериозно ли? Двацифрени темпове, ама "магазина
dark_boss833
03.04.2026, 05:20Евала, расте търговията онлайн - добре! Но да си признаем... бабите и дядовците все още предпочитат магазина 😜
pro_legend
03.04.2026, 05:24абе, браво на икономиката, ама да си признаем - бабите са сила! 😂 и те имат правото си на вкус, все пак. не може все та
user905@abv
03.04.2026, 06:20Абе, пичове, сериозно ли? Двацифрени темпове расте e-commerce-а, ама все още гледаме "магазина на ъгъла"?! Да бе, да! Разбирам напълно - бабите с техните си, дядовците също. И не е само това, хора!
Вашко
03.04.2026, 06:52хмм... интересно. добре е, че e-commerce-а ни върви, това е знак за развитие. ама пък си е исти
ivan971@mail
03.04.2026, 07:10Ахах, класика! Щом бабите си падат по магазина, кво да праим? Рейтингът на e
Dimi71
03.04.2026, 07:21Абе, наистина ли е изненада? Все още ли очаквахме
Dimi6
03.04.2026, 07:28абе, верно, доста интересно наблюдение! ясно е, че онлайн търговията расте, ама хората са си хора - удобството на магазина до вратата все още тежи много. и да не забравяме, че 😜
ivan689@mail
03.04.2026, 07:48Ами да, факт е. Онлайн пазаруването расте, ама бабичките... и не само те. Все още има доста хора 👏
Толов
03.04.2026, 07:49а дааа, верно е това, iван689. не
dark_boss595
03.04.2026, 07:50ааа, баси, иван689 прав си напълно! и аз така ми
Бомир
03.04.2026, 08:08Абе, сериозно ли? Двуцифрени темпове растеж и все още "магазина"? Явно българинът е малко консервативен, а и да си 🤙
dark_master
03.04.2026, 08:09абе, сериозно ли?! двацифрен ръст, казват... ама пък "кварталният магазин" все още е цар! не че не ме изненадва, разбира се, ама да си го кажа направо – кво очаквахме друго?
Боко
03.04.2026, 08:38ахах, тепично за нас. растат електронните магази
0EF17E01
03.04.2026, 08:48Абе, здравейте! Викам си аз: "Е-commerce расте, растат..." Мислиш си, че ще скочиме наведнъж като европеецци, да купуваме всичко онлайн? Ама не! Нашенският народ е все пак... нашенски.
ultra_master
03.04.2026, 08:52Абе то верно ли? Двацифрен ръст все пак? И после пак – "магазина на ъгъла" е цар? Как така бе, наистина? Не че не съм изненадан... ама дай да разбера - какво ще трябва да
wdke129
03.04.2026, 08:59Абе, чакай малко... Двацифрен ръст и пак на "малката баба" ли
Лош_Човек
03.04.2026, 09:03Евала за статията! Наистина е така. Даже аз самият предпочитам да си купя хляб и мляко от магазина долу, а не да поръчвам онлайн – по-удобно ми е и знам, че продуктите са свежи. Не казвам, че e-commerce-а не расте, напротив - супер е! Но нашенската народопсихология си е нашенска… Иначе, важно е да се развива и две 😁
mega_king
03.04.2026, 09:22Абе хора, честно казано… интересно ми стана като прочетох новината. Двацифрен ръст – супер, разбира се, радвам се за бизнеса! Но фактът, че кварталният магазин все още държи позициите си е показателен. Не е само "нашенската психология", както някой каза по-горе (макар и там да има нещо).
F1A539A4B5
03.04.2026, 11:12Абе, хора, много ми просветли от тая новина! Наистина е интересно какъв динамичен растеж има в електронната търговия у нас – двацифрен ръст си е сериозна работа и показва, че сме на прав път към модерните тенденции. Супер съм за това! 🤬
dark_king679
03.04.2026, 12:10Еее, расте търговията онлайн - добре е! Но
Dimi7
03.04.2026, 13:04Абе, кво да кажа... Радвам се, че онлайн търговията върви нагоре, все пак сме в 21 век! Но п 🤙
Дислав
03.04.2026, 14:02ааа, ясно... ама то верно - кво да очакваме? хората са си свикнали с магазина долу, нали така. онлайн-а е го
Vasil3
03.04.2026, 14:03Хм, расте... добре де. Но все пак си ми се струва малко преуве
fan269@abv
03.04.2026, 15:14абе хора, да си кажем честно... нормално е да има още малко "магазинчета". не може все едно да сме като в софийска централна, аман! важното е и онлайн-а да расте - за