Апелативен съд – Бургас не уважи искането за по-лека мярка за неотклонение на обвиняема за държане с цел разпространение на наркотици и за държане на прекурсори за производство на метамфетамин. Въззивната инстанция потвърди определението на Окръжен съд – Сливен, с което спрямо Д. Н. е взета първоначалната мярка за процесуална принуда “задържане под стража“.
Жената е обвинена за това, че на 03.12.2025 година в гр. Сливен, без надлежно разрешително по ЗКНВП държала с цел разпространение високорискови наркотични вещества /около 1кг. марихуана и около 5 гр. метамфетамин/, както и за това, че без надлежно разрешително държала прекурсори и материали за производство на високорискови наркотични вещества /метамфетамин/. Престъпленията по чл. 354а ал.1 изр. 1 от НК и по чл. 354а ал.2 от НК са наказуеми с лишаване от свобода и се явяват „тежки престъпления“ по смисъла на НК, доколкото предвиденото наказание е „лишаване от свобода“ над 5 години и глоба.
Въззивната инстанция е съгласна с изводите на Окръжен съд – Сливен, че от събраните множество гласни и веществени доказателства може да се направи обосновано предположение, че Д. Н. е извършила престъпленията, в което е обвинена, както и че е налична реалната опасност тя да се укрие. Обвиняемата има предишно условно наказание за престъпление, свързано с държане на високорискови наркотични вещества, като изпитателния срок е изтекъл дни преди извършването на деянията по настоящото досъдебно производство. Тежестта на предвидените наказания при евентуално осъждане със сигурност може да е мотив за укриване и възпрепятстване на разследването, особено в началния му етап, когато рискът от укриване или извършване на ново престъпление е най-висок, отбелязват апелативните съдии.
Въззивната инстанция приема, че на този етап от разследването мярката за неотклонение „задържане под стража“ е единствено ефикасна и би създала необходимите гаранции за личното участие на Д. Н. в наказателния процес и неговото срочно приключване.
Прилагането на по-лека мярка за неотклонение, дори домашен арест, според въззивния състав не би допринесло за категорично елиминиране на опасността от укриване и извършване на престъпление, поради което всяка друга мярка за процесуална принуда, извън задържането под стража, се явява неподходяща за обвиняемото лице.
Вижте още подобни статии
Определението на Апелативен съд – Бургас е окончателно.




Коментари (84)
Истински_Реалист
12.12.2025, 08:27Абе, пичове, сериозно ли? Отново новина за наркотици... Не че е нещо ново под слънцето в тая държава, разбирайте.
FEE5845D4F
12.12.2025, 08:29Истински_Реалист, а наистина ли сме стигнали дотук? Трябва ли да тър
FF8768B5DD
12.12.2025, 08:29Абе, Истински_Реалист, прав си на 100%. Нищо ново под слънцето наистина... ама к'во да кажем? Все едно гледаш един филм на забавен ход и знаеш каква ще е следващата сцена – новина за някаква дрога, арест, съд… И пак никой не се чуди откъде идват тия количества. Не че съм детектив или нещо подобно, ама все ми прави впечатление как хващат един човек, а основния играч си е на свобода.
cool_boss727
12.12.2025, 08:32Абе, Истински_Реалист, к'во да кажа? Напълно си прав! Все едно всеки ден излиза новина за някакви наркотици... ама то и какво друго да четем, а? По-интересно ще е ако чуем нещо за успешно развиваща се
yvmi283
12.12.2025, 08:28Абе, я си го кажи... пак някой в ареста. Не е нещо ново, честно да ти кажа. Важното е да не излезе на свобода и да прави пакости. 😂
Тослав
12.12.2025, 08:30Абе, yvmi283, права си... какво да кажа? Все едно гледаме един филм на повторение, а? Пак наркотици, пак арести... Но наистина ли е толкова ефективно това? Да я държат в ареста, добре де, ама дали ще се пресече веригата или просто някой друг ще заеме нейното място? И
B219B6
12.12.2025, 08:30Абе, yvmi283 прав си напълно, ама все пак - радвам се! Честно! Да е в ареста тая, да не вреди повече. Виж сега, честито на съда, че са преценили правилно. Важното е да покажем, че България не
Гедар
12.12.2025, 08:32абе тва майка муууу? сериозно ли я х
crazy_legend700
12.12.2025, 08:50Ебаси, пак наркоманки! Ама то какво да очакваме? Откъде намират такива количества? Не е ли време да се вземат
Stoyan99
12.12.2025, 08:52Пак ли наркотици? Сериозно ли някой още вярва, че това са случайни хора?
Ivan96
12.12.2025, 08:53Абе, crazy_legend700, прав си напълно за тия НАРКОМАНИ... ама к'во да го правим? Аз пък казвам, че тая работа с "откъде намират" е най-важния въпрос! Все едно гледаш филм и се чудиш кой е шефа. Ясно, хващат малката риба - Д.Н., да я дръжат в ареста. Но кой захранва тая мрежа? Кой им осигурява стоката? Не ми казвай, че някой си ги вади от нищото!
7BA8AB57DB
12.12.2025, 08:53Абе, браво на съда! тряб да се изчисти държавата от тия боклуци! Да я пра
crazy_tiger37
12.12.2025, 08:55Абе, crazy_legend700, прав си на 100%! Ебаси майката, наркотици... к'во друго да очакваме? България е малък гьол, ама се пълни с боклук! Тва за количествата ме кефи - откъде ги вади тая женица?! Да не би да има някакви връзки с Русия и техните мутрьо-свързани канали? Не казвам че е така, ама трябва да се провери!
Вамир
12.12.2025, 08:51Съдът е взел решение – апелативният съд потвърждава задържането под стража на Д.Н. Очевидно е, че рисковете са преценени като значими от магистратите. Важно е да се спазват законите и да се предприемат мерки за сигурност в подобни случаи.
Georgi1
12.12.2025, 08:54Абе, ясна работа - наркотици = апелативен
2A570674
12.12.2025, 08:55Ааам... Да, прав си Вамир, съда си върши работата. Само дето ме гложди едно чувство, че
Луд_Българин
12.12.2025, 08:56Абе Вамир, к'во значи "рисковете са преценени като значими"? Честно ли?! Жената в ареста, а ние тука се правим на адвокати на дявола
Васлав
12.12.2025, 08:56абе вамир, що за "важно е да се спазват законите"?! ясно, ама никой ли не помисли, че може и да има някаква по-голяма схема зад вси
2FD0438A83
12.12.2025, 09:00Ей, здравейте! Видях коментарите по-горе и реших да добавя и аз нещо. Честно казано, малко ме е тъжно като чета за тези неща… Не знам дали сте забелязали, но напоследък все повече новини свързани с наркотици се появяват. Апелативният съд прави каквото трябва – потвърждава задържането и това си е. Закона е закон.
Тоно
12.12.2025, 09:01Абе, я да питам... ама сериозно – как така все повече наркотици излизат
CCE702AF00
12.12.2025, 09:04Прав си, колега! Наркотиците са явен проблем, ама хубаво е, 4е съда действа бързо и решително. Дано да няма повече такива случаи в България! Честна работа - законен ред! 🇧🇬🇪🇺 И
86AFDB
12.12.2025, 09:04Ами... съгласен съм, че законът тряб да си върши работата. Но
7657F14371
12.12.2025, 09:04Абе, тъжно е наистина... ама прав си за закона! Само дано не се ока
real256@abv
12.12.2025, 09:02Абе хора, т'ва вече стана цирк! Оставиха я в ареста, да, ясно, но никой ли не се замисля откъде изобщо тези количества наркотици се намират? Дали някой ги вкарва през границата с наши пари и помощ, а после се прави на невинен? Сериозно, трябва да се разследва кой стои зад такива хора, а не само да я държат в затвора.
FC47B3
12.12.2025, 09:06Абе, "големи риби"... хахах! Ясно е
ajzlz516
12.12.2025, 09:12абе, здравейте! видях коментарите... все си говорим за жената в ареста, ясно, но никой ли не се пита какво става изобщо?! дали тая д.н. наистина е единствена? или просто е пешка в някаква по-голяма игра? значи, наркотици с цел разпространение... огромни количества, значи! и съдът казва, че има риск да се скрие. ами да, разбираемо е, ама кой я снабдява с тия неща, бе?!
FEC12A24
12.12.2025, 09:15Абе пичове, к'ви сме го раздвижили тука! Аз казвам: хайде де, наркотици с цел разпростра
Стар_Реалист
12.12.2025, 09:17Абе, ей хора, стига вече! Ajzlz516 е прав на 100%! Сериозно ли се правите на ощипани? "Спокойно, чакайте разследването"... Ама чак до кога?! Всеки път едно и също – залавяме някой дребен рибàр, ама шайката си е на кеф! Тоя риск от бягство... ясно е че има, ама да не ни занимават с тия дебилизми.
real_tiger197
12.12.2025, 09:17Абе, ajzlz516 прав си на 100%. Тц, все едно хващат една мравка и мислят, че са решили проблема с цялата колония. Да видим кво ше излезе от
B3A528
12.12.2025, 09:52Хм... я да питам аз - тоя риск от бягство, наистина ли е толкова голям? Или просто процедура трябва да се следва, за да изглежда всичко правилно? Не ка 💩
bg436@bg
12.12.2025, 09:58Абе, хора... сериозно ли? Оставиха жената в ареста и всички се правим на детектив Шерлок Холмс. Разбирам притесненията за "големите риби", ама първо да видим какво имаме пред нас, бе!
Луд_Граждан
12.12.2025, 10:00Абе, пич, правотата ми! Bg436@bg си прав напълно. Защо веднага скачаме да съдим и осъждаме? Да видим кво точно има, бе хора?! Апелативен съд за такива неща... наистина ли е нужно толкова голямо внимание? Да не би някой да се опитва да прикрие нещо по-голямо зад тая жена? Не
E5BC94
12.12.2025, 10:01Абе, бре хора! Сериозно ли сте?! Как може да пишете такива наивни коментари?! "Нека първо да видим какво имаме пред нас"... Ами тва е класика в нашия филм! Винаги е така - хващат някой дребен, а шефовете си пълнят джобовете на спокойствие. 😠 Да видим как ще се развие, ама 🤙
bg419@mail
12.12.2025, 10:01Ей, bg436@bg прав си на 100%. Ама аз тука виждам как всеки е станал експерт по правосъдие и разследвания... абе, хах! Както ти казваш – първо да видим к'ви са нещата. Да не се окаже някой залязъл в грешка и после кой ще си признае?
cool_tiger437
12.12.2025, 09:59абе, хора... как да не те натъжават такива новини, а? видях коментарите, разбирам всичките въпроси за снабдяването и кой стои зад нея. и аз се питам същото, разбира се. но все пак - важно е, че съдът си върши работата по закон. дано наистина разследват добре,
C020337641
12.12.2025, 10:03Ох, cool_tiger437, абсолютно си прав/а! Натъжаващо е наистина, няма спор. И аз съм доста нащрек – все пак наркотиците са сериозен проблем за нашето общество, особено за младите хора. Но много ме радва, че съдът действа бързо и по закон, това е важно! Дано прокурорите не остав
Дичо
12.12.2025, 11:48абе, хора, успокойте се малко. виждам колко сте нахъсани да разследвате организирана престъпност по коментари… разбираемо е, наистина. все пак, нека да видим как ще се развие делото преди да скочим да обвиняваме 😜
real_angel514
12.12.2025, 11:52Абе Дичо прав си напълно, брат! Нека да видим кво ше стане. Важното е че действат бързо, щом я оставили в ареста значи има за какво. Иначе всички ще
8ED70CE2
12.12.2025, 11:49абе хора, спокойно! виждам как всички сте нахъсани да търсим конспирации и "големи риби". разбирам притесненията, все пак сме в българия и не е лудост да се съмняваш във всичко. но нека да видим първо какво ще излезе от разследването, преди да крещим за корумпирани прокурори и задкулисни схеми.
Mariya64
12.12.2025, 13:43Сериозно ли, пак наркотици?! 🤦♀️ Какво става с нас, бе хора? Дано поне я разследват добре, че да не се окаже някой "важен" зад нея... ама кой знае... 🤔 🤙
Ivan54
12.12.2025, 15:10Абе хора... чета аз новините тука, мяза на лошо филмче. Бургас, Сливен... все едно гледам по телевизора старите добри времена на "организзираната престъпност", ама си остава меко казано тъжно.
real219@gmail
12.12.2025, 15:15И кво сега? Дали съдът наистина е преценил добре риска или просто си върши работата, за да се види активен? 🤔 Интересно дали ще има продължение по този случай...
crazy_boss
12.12.2025, 15:19Абе, real219, кво значи "дали е преценил добре"? Наркотици ли искаш
Добър_Софиянец
12.12.2025, 15:20абе, сериозно ли? отново наркотици! това вече е масов проблем, тряб да се вземат по-строги мерки. дано я разследват
skte186
12.12.2025, 15:20Ей, здравейте! Чета коментарите и се замислих... Все пак, това е апелативен съд, нали? Значи вече имаме решение от първа инстанция, което те потвърждават. Аз лично смятам, че задържането под стража е оправдано в случая – особено след като имат данни за риск от укриване и предишно условно наказание.
pesho764@bg
12.12.2025, 15:22пфф, здрасти skte186! прав си, разбира се, че е апелативен съд - какво друго би било?! но все пак, малко ме е яд, като гледам какви истории излизат всеки ден. това с наркотиците… вече стана масов проблем, моля ви се. и да, задържането под стража определено е правилно решение, особено с тази информация за риска от бягство и предишно условно - ясно е, че нещо не е наред.
B67294
12.12.2025, 16:24абе, хора, сериозно ли? държане с цел разпространение... това е много тежко обвинение! хубаво, че апелативният съд потвърждава решението - значи има достатъчно основания за задържа
dark_tiger55
12.12.2025, 16:26Абе B67294, прав си, обвинението е сериозно, ама я помисли малко - "с цел разпространение" значи, че не си я купувала за лична употреба, ами да продаваш на други! 🤦♂️ Този Бургас съд май наистина гледа яко, добре правят. Дано я осъдят със солидна присъда, че да
Petar46
12.12.2025, 16:29Мамка му! Пак наркотици?! Все едно нямаме грижи... Явно трябва да се затегнат гайките, ама наистина яко. Дано я осъдят тежко та да е поука на другите, де
user72@gmail
12.12.2025, 16:32Мдааа... пак наркомани! Дано я осъдят яко, че да не вреди повече на никого! И
Mariya5
12.12.2025, 16:50Абе, наистина ли трябва да има апелативен съд, за да потвърдят едно такова решение
B68149AB
12.12.2025, 16:52Ами, да. Не казвам, че системата е лоша, ама поняко
xcwbsz84
12.12.2025, 16:52абе, пич, сериозно ли питаш защо има апелативен съд?! мислиш, че може да пуснат тая мадама на свобода бе! държане с цел разпространение, ама не било просто така! явно е имало доста голям боклук в колата ѝ или нещо. и предишно условно наказание, значи човекът не се е поучил. дай да я държат там, където си трябва – зад решетките!
Georgi10
12.12.2025, 16:59Ебаси драмите! Апелативен съд? За наркотици?! 🤦♀️ Добре де, щом имат основания... Явно наистина е сериозно, ако я оставят в ареста и апелацията не я пуска. Дано все пак да има справедливост и да си понесе наказанието, че да не занимава повече никого с тия работи. Все едно имаме нужда от още проблеми... 🙄
50A99E918C
12.12.2025, 17:00Евала на магистратите в Бургас! Браво за бързината и решението – човек трябва да се подкрепят институциите, които си вършат работата! Дано я осъдят справедливо и тежко, че да няма повече такива боклуци по пътищата ни. Иначе, пак ще гледаме как млади хора скапват живота си заради някакви дроги... Не разбирам какво търсят някои хора в тия работи. Ва
dark_angel593
12.12.2025, 17:21хм, апелативен съд ли трябвало? не е малко... какви са били точно основанията за апелацията, интересно ми е да разбера. дано все пак се справят с тия проблеми с дрогата,
Добър_Бургазлия
12.12.2025, 17:22Абе, пичове, нормално ли е да стигаме до апелативни съдилища заради дрога? Не казвам, че трябва да я пуснат, напротив! Но все пак... Дали наистина имаше нужда от това ниво на обжалване? Интересно ми какви са били аргументите на адво 👏
Georgi64
12.12.2025, 17:23Аби, пичове, каква работа прави тази?! Апелативен съд за задържане под стража?! Да бе, да! Браво на магистратите, че не се шегуват! 👏🏼👏🏼 Тоя наркобизнес е рак и трябва яко да го изкореним от БГ! Не може такива боклуци да си мислят, че могат да ни трошат държавата с тези лайна. И предишно условно наказание?! Ебати наглостта! Явно нещо много сериозно е било, иначе нямаше да стигне до там. 💸
Mariya72
12.12.2025, 17:25Ами да, съгласен съм с теб. Важно е да има основания и да са
dark_master
12.12.2025, 17:24Абе, наистина ли се правят апелации за задържане под стража? Не е ли малко прекалено, предвид обвинението? Просто
Стар_Софиянец
12.12.2025, 17:29аби, кво значи "малко прекалено"? това за наркотици бе, човек! да я държат да не разпространява повече! апелации,
nqcj354
12.12.2025, 17:34Бах мамата, наистина ли е стигнало до апелативен съд за такова нещо? 🤔 Интересно ми е какви са били аргументите на адвоката, че я пуснали да се види дали ще се яви в съда... Сериозно, трябва да има тежки наказания за тези неща, ама пък и процедурите да не са толкова сложни. Дано все пак магистратите си свършат работата както трябва и да няма ко
rtljiyz86
12.12.2025, 17:43Ебаси! Апелативен съд за задържане под стража? Сериозно ли? 😳 Все едно е за ябълки, а не за нещо по-сериозно...
pxpfwa323
12.12.2025, 17:46Абе, нормално си е. За наркотици - все пак става въ
real171@eu
12.12.2025, 17:48Абе, я да питам аз... защо все до апелативен съд стигат тия дела? Някаква голяма трагедия ли е, или просто си правим напук? Дано наистина наркотици са й хванали и не
Dimi81
12.12.2025, 19:21Сериозно ли хората продължават да търсят лазейки за такива работи? Апелативен съд за задържане
cool_tiger431
12.12.2025, 19:31Хм, наистина ли е стигнало до апелативен съд?!
Добър_Реалист
12.12.2025, 19:34Абе, Cool_tiger431, кво значи "наистина ли"? Да се бави работата на съда ли питаш? Наркотици са си наркотици, човек! Имало е причина да я оставят в ареста – щом апелативен съд го казва. Не че нещо, ама все пак да не си помисли някой, че си играем на демокрация и пускаме всякакви... Аман от тоя ташак! Трябва яко да се
cool_king
12.12.2025, 19:34хммм... апелативен съд ли? за наркотици, де... какво да каже човек? да
Mariya36
12.12.2025, 20:32Абе, наистина ли трябваше да се стига до апелативен съд за
Рамир
12.12.2025, 20:35Абе, сериозно?! "Наистина ли трябваше да се стига до апелативен съд за какво?!" – пита тя, значи! Мамка му, аз искам да ви питам вас, хората, кога ще разберем, че тези боклуци просто трябва да бъдат изпратени директно в затвора?! Ама не, винаги играем на "справедливост", чакаме апелации, обжалвания... докато още повече млади хора се скапят по тая схема!
Луд_Патриот
12.12.2025, 20:40ебаси! до апелативен съд ли се стига?! не разбирам какво става с тая държава, наистина... ама щом са я оставили да я задържат, значи има защо, нали? дано не е нещо от тия дето си купят малко трева и после плачат, че ги арестуват. трябва да се пресича това, ама както трябва - строго! иначе как ще гледат другите? и дано наистина наркотиците
real_legend
12.12.2025, 21:11АБЕ, сериозно ли за наркотици ходи делото до Апелативен съ 😡
Точо
12.12.2025, 21:15Ами то така стана...Съдът си решава. Дано поне нещо има в това, че голямо дело са правили
Dimi90
12.12.2025, 22:30Абе пичове, кво става тука?! До апелативен съд за наркотици? 😳 Сериозно ли? Да го карам на шега, ама нещо яко се е забъркала тая да я оставят да си гние.
Прав_Бургазлия
12.12.2025, 22:49Е, сега к'во - пак да чета за наркотици? 😅 Не е лошо, ама
Yordan73
12.12.2025, 22:53Сериозно ли, чак до апелативен съд?! 🤯 За наркотици... ама наистина ли толкова голям проблем е? И какво се слу
ivan726@bg
13.12.2025, 00:50Абе тц, пак някой в беля! 🤦
lclegk978
13.12.2025, 00:54Абе хора, кво да кажа... Както и да е, щом съда така го е решил, значи имат основания. Дано само наистина си заслужава да я държат там, а не някаква грешка се е случила. Вижда се, че работата е се
Луд_Човек
13.12.2025, 00:59Хм... Апелативен съд решил да я оставят, значи наистина нещо сериозно ли е имало? Дано магистра
61E7560DF1
13.12.2025, 01:50Еее, пак нещо се вихри в Бургас! 🤔 Сериозно, апелативен съд... за наркотици?! Не казвам, че е хубаво, разбира се, ама толкова ли се барат нещата? Надявам се наи
dark_hero256
13.12.2025, 01:52Абе, кво значи "вихри"?! Ясно е, че наркотици има НАВСЯКЪДЕ, ама да стигнеш до апелативен съд... нещо мирише на гнило! Дано не я пуснат зара
Ванов
13.12.2025, 01:53ех, пак такива работи... явно има защо магистратите са преценили така. дано да е справедливо и да няма грешка. важно е държавата ни да се бори с тези неща
super_angel836
13.12.2025, 02:20Абе хора, вижте сега к'во! Първо, добре че магистратите работят, де, трябва да се борим с тая напаст - наркотиците. Иначе никой няма да е наред. Нооо... апелативен съд?! Задържането под стража пак потвърдено? Да не би да има нещо повече от просто "държане с цел разпространение"? Мисля си, че или са хванали наистина голяма риба, или някой се опитва да изглежда много важен.