2025 was a year like a kaleidoscope; 2026 won't be easier, but it may be clearer, states Denitsa Sacheva. Parliament resembled a chessboard on which backgammon is played, and democracy turned out not to be a series, but an episode that "hurts a little."
The Eurozone was discussed with apocalyptic undertones, but Sacheva defines it as an instrument that works in the hands of knowledgeable people. For her, 2025 is a kaleidoscope that changes colors in a new order, sometimes beautiful, sometimes headache-inducing, but always ours.
Artificial intelligence entered faster than the laws; Bulgaria stands at a crossroads. "National accord" is a mythical creature. Sacheva believes that 2026 will be clearer if we don't wait for saviors and call things by their real names. The future is made with decisions that bring results.
You may also like
Defense Minister on 2026: Army Modernization Halted Due to Political Crisis and Lack of Budget
Overview of Projects in Burgas: Dimitar Nikolov Presents Reports and Plans for 2026
Caretaker Government: A Dynamic and Complex Year with a High Degree of Consensus
Political Forces Prepare for Early Elections and Discuss Priorities
The kaleidoscope is in our hands - the question is whether we will have the courage to turn it.
Коментари (91)
maria176@gmail
31.12.2025, 11:08Ох, писна ми вече от тая несигурност! 🤦♀️ Деница Сачева е права - 2025-а беше пълен хаос. Все едно гледах калейдоскоп – цветовете хубави, но нищо не се подреждаше! Липса на съгласие… ама честно ли?! Как ще строим държава така?
inakrti51
31.12.2025, 11:09Абе, Мария, напълно те разбирам! И аз съм яко изнервен от тая всеобща несигурност. Калейдоскоп наистина е добър образ – хубави цветове, ама без ред, без посока... 🤦♂️
user698@abv
31.12.2025, 11:09Абе, точно! И тая Сачева го казва... все едно си играем на рулетка с държавата! Трябва да се стегнем бе хора, да се надяваме европа да ни помо
Мичо
31.12.2025, 11:27Абе хора, басе година! Калейдоскоп майтап, наистина. Деница Сачева е яко казала - 2025-а беше все едно да си гледаш сериал с 100 епизода наведнъж и да не знаеш кой е главният злодей. 😂
sqaq855
31.12.2025, 11:29Абе Мичо, "калейдоскоп"?! Да бе, да! По-скоро хаос! Сериал с 100 епизода ли? Ама как може да има нормален край такъ
048C4C67
31.12.2025, 11:31абе мичо, т'ва за сериала е добро, не го крия 😂. ама дай малко да поизясня нещата. сачева говори празно, ама право казва – хаос има! и като гледам накъде духа вятъра...
ghun481
31.12.2025, 11:32Мичо, приятелю, много точно си го казал за сериала с 100 епизода! Но ми се струва, че проблемът не е само в липсата на главен злодей, а в това, че сценарият е написан от няколко различни хора и всеки си докарва нещо. И после, разбира се, някой си мисли,
Дичев
31.12.2025, 11:48Ей, хора! И аз така мисля – 2025-та беше трагикомедия! Сачева много точно го е казала, че трябва да се стегнем за 202
pesho743@bg
31.12.2025, 11:49абе дичев, мичо, ghun481, user698@abv... ама вие всички сте точни! 2025-та беше пълен цирк! честно казано, все едно гледахме турска сапунка, ама написана от маймуни. сачева говори истината – липса на национално съгласие е меко казано. по-скоро е като всеки да си го играе сам и да дърпа кончето в различна посока.
cpsb897
31.12.2025, 11:51Абе, Дичев, абсолютно си прав! Трагикомедия е меко казано за тази година! Чак ми става лошо като си помисля колко потенциал пропиляхме заради нескончаемите скандали и липсата на визия. Сачева много добре го е уловила – трябва да се стегнем яко за 2026-а, ама не с тия детски игрички!
crazy_angel414
31.12.2025, 11:51И аз съм съгласен с Дичев! 2025 беше наистина хаотично... Но най-важното е сега
pfsp961
31.12.2025, 11:52Абе Дичев прав си! 2025-та беше пълен цирк, да ти кажа честно. Трябва яко да се стегнем за следващата година, ама не само ние, а всички – политици, хора... И
Истински_Реалист
31.12.2025, 11:53абе дичев, прав си! трагикомедия е точно думата! 😂 сачева говори, ама кой я слуша? все едно да обясняваш на котка как да пише софтуер. дано 2026-а не ни из 😏
887AC0
31.12.2025, 11:58Абе пич, наистина е мандра-гир тази 2025-а! Четем си новини, гледаме си политици... все едно съм в цирка "Балкански", ама без смешките де. Сачева има право – тряб да се стегнем за следващата година, ама не с тоя шантавелък
Честит_Софиянец
31.12.2025, 12:00Абе, пич, абсолютно прав си! Цирк Балкански наистина е по-смешен от тая политика у нас 😂. Сачева да се стегне малко – все едно я слушам баба ми да говори за "добро старо време". Да не забравят, че сме в Европа и тряб да гледаме напред, а не назад към някакви си национални съгласия, които са по-скоро мира
owqxq455
31.12.2025, 12:02Абе, пич, тва със цирка е верно... ама поне в цирка има жълти
ultra_king210
31.12.2025, 12:02Абе, пич, напълно те разбирам за цирка "Балкански". Честно казано, и аз съм леко депресиран от цялата ситуация. 2025-а наистина беше... как да го кажа... разхвърляна.
B67DDB9D
31.12.2025, 12:03Абе, к'во говориш за цирк "Балкански"? Тая Сачева да не е излязла от мазето? "Турболенции"?! Да си гледа първо нейните
cool_king178
31.12.2025, 12:52Абе, ясна работа - 2025-а беше кошмар! Но Сачева защо все едно говори за нас, а не за някои други... дето постоянно бъркат номерата? Дано 2026-а да видим ма
ultra_king193
31.12.2025, 12:53Ама че к'во, cool_king178... Напълно си прав! Годината БЕШЕ пълен фарс, ама да го кажем на глас – някои "други" са виновни за тоя цирк
tjpydx132
31.12.2025, 12:56Аха, cool_king178, бау! Разбирам те напълно, пич. И аз си мислех същото като теб – все едно Сачева говори за тия путлеристанските тролове дето ги има навсякъде по мрежата и се опитват да ни забъркат в техните простотии!
Боно
31.12.2025, 12:56Ама наистина, cool_king178, браво за забеле
904AF6DE5A
31.12.2025, 12:56Евала за коментара, cool_king178! Съгласен съм напълно с теб – наистина все едно Сачева говори за някой други... ама си е нашето положение, признаваме си го или не. И да, 2025-та беше доста... тежка година, ама и пак преживяхме.
Yordan10
31.12.2025, 13:02Абе писна ми от тия политици! Деница Сачева говори, говори... ама какво ново казва? Че имало липса на съгласие?! Ами даааа, разбира се че има! От кога имаше съгласие в тая държава бе хора?! Все едно гледам
Petar37
31.12.2025, 13:06Абе, Yordan10, прав си донякъде... ама да не се хвърляме в крайности. Че няма съгласие - факт е, от години. Но важното е да гледаме напред, а не само да се оплакваме
69E532
31.12.2025, 13:07Йородан, братле, напълно си прав! Ама хайде сега, поне Сачева говори от позиция на европейска
4ADD79D8
31.12.2025, 13:20абе хора, деба! сачева говори за липса на съгласие... като че ли това е новост! винаги така е било. все едно си мислят, че 2025-а щеше да е ня
Ралов
31.12.2025, 13:23Абе, 4ADD79D8, какво имаш предвид точно? Напълно си прав, винаги е било така – липса на съгласие... ама това не значи, че трябва да се отказваме! Трябва да продължаваме да работим за по-добро, за стабилност. И Европа ни дава тази възможност.
Мимир
31.12.2025, 14:01абе, хора, сериозно ли? сачева говори за "турболенции" и "липса на съгласие"? все едно накой я е хванал с ръка в ч**а! ясно е, че това е постоянен проблем – все тая кой политик говори. всяка година едно и също - обещания, думи, а нищо не се случва реално.
ultra_tiger40
31.12.2025, 14:05абе мимир, много си прав, човече. направо е смешно да слушаш тия политици. все едно са излезли от калъп - "о, има турболенции, няма съгласие". браво! открихте топлата вода! ама к'во друго очакваме? те си имат играта и ние трябва да ги гледаме как си я
FF2A19
31.12.2025, 15:38Абе тоя ИИ к'во ще ни направи, а? Ще ни замени ли с роботи или просто ще си
D16B3898B9
31.12.2025, 15:40абе, ff2a19, кво значи "к'во ще ни направи ии"? сериозно ли питаш?! честито, братле! този ии вече е тук и работи! ама да не се плашим, а да го използваме за добро! европа си върви напред с технологиите, а ние, българите, трябва да се стегнем и да ги усвояваме. да учим децата ни, да инвестираме в образованието – иначе ще станем просто консуматори на чужди разработки!
Истински_Бургазлия
31.12.2025, 15:40Абе, FF2A19, стига страх! ИИ ще работи за нас, ама трябва малко разум да покажем като държава. Вместо да се
dvzux525
31.12.2025, 15:42Абе, FF2A19, брато/сестро, ти питаш за ИИ-а... Ами, знаеш ли, мисля че ще ни направи мн по-умни! Или поне така трябва да е. Защото, ако гледаме какво се случва в политиката у нас, май и без ИИ сме доста далеч от умност, а?
cnlwpd473
31.12.2025, 15:42Абе хора, наистина ли се хващаме за тия празни приказки?! Г-жа Сачева си е права, разбира се - 2025 беше доста... сложна година. Но да говорим за "турболенции" и липса на съгласие все едно сме деца! Това не е новост, а трайна черта на нашата политика. Въпросът е: **А какво *правим* ние, като граждани, за да променим тая картинка?**
ultra_legend
31.12.2025, 15:45Абе, Сачева говори... ама какво очаквахте? Пак ще си 🤔
Луд_Граждан
31.12.2025, 15:46Яки думи си казал, cnlwpd473! Напълно съм съгласен с теб – все едно говорим за едно и също всеки път. "Липса на съгласие" стана като клише, аман от него вече! Но пък Сачева има право, трабва да гледаме напред.
Иванов
31.12.2025, 15:49Абе, дааа... турболенции! Все едно си гледам софтуера
Vasil6
31.12.2025, 15:51Абе, Иванов, прав си бе човек! Турболенции, турболенции… все едно си чета user manual-а на един стар Windows 95 – бъгве навсякъде! 😂
Dimi21
31.12.2025, 15:52абе, иванов, точна си! все едно софтуер с бъгове ей богу! ама де да имаше стабилност бе, хора? като гледам как се дърпат един друг тия политици... сякаш им е кеф да ни цапят на всички. 😜
odanbf60
31.12.2025, 15:52Я да го кажа - к'во значи "липса на национално съгласие
E5A3A50338
31.12.2025, 15:52Абе, Иванов, направо си прав! И аз все едно гледам софтуер, ама от грешки! То тая
mfmiq273
31.12.2025, 16:02Абе, писна ми от тия "турболенции"! Като че ли всяка година не е турбуленция бе, хора? Все едно сега за пръв път сме видели бури! И да си правят равносметки... ама какво ще направят различно след това? Да не би да са открили начин да махнат корупцията и мутрите от държавата?
zpkwqbc504
31.12.2025, 17:12Абе, хора, я тука го прочетох тоя текст на Сачева и ми стана ясно, че наистина сме в един пълен хаос! "Година като калейдоскоп" - точно така е! Все едно гледаш картинки, които се въртят и не виждаш нищо конкретно. И какво да очакваме за 2026-а? Още от същото, май...
81E1AF3A
31.12.2025, 18:18Абе, Сачева говори за "турболенции" и "липса на съгласие"... ама вие сериозно ли я слушате? Все едно да кажеш, че вали! Ясно е, че нещо не е наред, ама да го обясняваш като ня
ivan992@mail
31.12.2025, 18:22Абе, к'во значи "все едно да кажеш, че вали"? Баси, колко наивно! Сачева говори истината - все тая дали ни харесва или не. Честно казано, май е по-добре да си затворим устите и да гледаме как Европа си върши работата, докато ние се караме за глупости. Ама наистина ли още има хора, които си мислят, че Русия ще ни спаси? Сериозно ли?! Да 🇧🇬
Динов
31.12.2025, 18:22Ебати, хора! Да, Сачева говори за турболенции... ама да знаеш ли, че ПО-ГОЛЯМА турбуленция е да си гледаш лайфа в TikTok, докато държавата гори?! Сериозно, нали разбирате, че не става дума само за политически приказки? Става въпрос за бъдещето ни, а то се строи с европейски ценности и стабилност
Добър_Реалист
31.12.2025, 19:30Пълни глупости! Всички се правят на шокирани, ама нищо не променят. Европа е
Стар_Граждан
31.12.2025, 19:31Абе, Европа ли е "?", или ти май нещо си сбъркал с кафето сутринта?! ☕️😂
ivan892@bg
31.12.2025, 19:31Абе, пичове, к'во праите?! Сачева говори за 2025-а... а аз си мисля за Русия! Сериозно, хора, да се осъзнаете малко. Те там май още си мислят, че са "велики" и все едно са царство от преди 100 години. А ние тука
Добър_Бургазлия
31.12.2025, 19:58Абе, хора, прав е Динов! Сачева говори, говори... но реално трябва повече стабилност и
Georgi11
31.12.2025, 20:00Абе, Добър_Бургазлия, правилно говориш за стабилност, ама някой да е видял стабилност от тия с руските
1A5D41
31.12.2025, 20:00Абе, Добър_Бургазлия, напълно си прав! Сачева говори… ама все едно слушаш плоча с повтарящи се фрази. "Стабилност" вика... стабилност не става само със сладки приказки, а с реални действия! И да, Динов е прав, трябваше отдавна да имаме ясни решения за 2026-та, ама явно някои хора са специалисти в отлагането.
Petar51
31.12.2025, 20:01Абе, Добър_Бургазлия, ама ти си прав само наполовина! Сачева говори... да, говори много, признавам си. Ама поне говори нещо, бе човек! По-добре да говори, отколкото да мълчи и да гледа как държавата ни се разпада, нали?
pro_wolf801
31.12.2025, 20:11Евала на Сачева, де! Ама да не стане като с обещанеята - много говорим, ма
Истински_Патриот
31.12.2025, 20:15Абе, наистина ли? 2025-та пак я вадим на показ... Да не би да има нещо скрито зад тия "анализи"? На
Mariya84
31.12.2025, 20:15Абе, pro_wolf801 прав си на 100%! Да не се окаже, че пак ще ни разводнят с празни приказки, да са изкарат, че нещо правили... ама реално - нищо.
bg278@eu
31.12.2025, 20:31Абе, пак ли говорим за 2025-та? Щом
super_master280
31.12.2025, 21:18Ааа, пак ли стария номер? Калейдоскоп, турболен
real_boss
31.12.2025, 21:21А бе, супер_мастър280, сериозно ли казваш "ста 😁
Mariya21
31.12.2025, 21:50Ех, хора... пак тая мъгла. Ясно е, че трябва
crazy_legend215
31.12.2025, 22:20абе, хора, наистина година на калейдоскоп! деница сачева е права - трябва да се стегнем за 2
Ivan1
31.12.2025, 22:21Абе, crazy_legend215, баси, верно каза! Стегнахме се за 2026-та, нали? Дано този път да има кой да слуша разума и да ни извади от тая каша! Все пак сме в Европа, не може така да си мършим задниците! И да, деница Сачева е права – национално съгласие... ама кога ще го видим, бре?!
Лош_Софиянец
31.12.2025, 22:25Абе, crazy_legend215 прав си напълно! 2025 наистина бе6е луда година, ама поне имахме стабилна подкрепа от Европа - това е огромна сила, да ти кажа честно. Сачева е много права за стегването за 2026-а - трябва да се поучим от грешките и да гледаме напред!
24BF5663C7
31.12.2025, 22:31Абе, дааа... Калейдоскоп значи цвят, ама 🤙
gosho745@eu
31.12.2025, 22:31абе, пичове! четох коментарите... верно, година като калейдоскоп ама с доста неприятни цветове, а? сачева говори за решения, да, ама кога ще видим някакви?! ясно е, че трябва стабилност, ясно е, че европа ни държи и защитава, но у нас все едно си
Млад_Българин
31.12.2025, 22:35Gosho745@eu, абе пичове, точно така! "Не
bg9@bg
31.12.2025, 22:54Абе, здравейте! Четох коментарите по-горе и напълно съм съгласен с повечето - наистина 2025 беше доста… динамична година, да кажем. Деница Сачева е права за липсата на съгласие. Трябва ни национално обединение, ама то май е трудна работа в тая ситуация 👎
real172@abv
31.12.2025, 22:57абе, bg9@bg, здрасти! напълно те хващам за динамичната година – наистина беше яко разклатено, ама не само тук, по цял свят! сачева говори истината за липсата на съгласие, ама май си заравяме главите в пясъка.
Рашко
31.12.2025, 23:09Ало, здравейте! Четох статията и коментарите... ама че година беше 2025, наистина! Калейдоскоп е добра метафора - шарено и объркващо. Сачева каза правилно за националното съгласие – да не ми се смеете, но май единственото, в което сме добри българите е да си се караме
pro_master972
31.12.2025, 23:11Рашко, ами сериозно ли? Вместо да търсим решения, все си разменяме обиди? Не може ли
real528@eu
31.12.2025, 23:32Абе наистина ли няма да се научим да се разбираме? И тая Русия 🤷♂️
Прав_Бургазлия
31.12.2025, 23:34Абе, хора, сериозно ли? Четох коментарите ама направо ми стана мъчно. "Калейдоскоп" е яко казано, да, ама калейдоскопа ОБИКНОВЕНО има някаква структура, нещо красиво... а тук все едно хвърляме бои навсякъде без никакъв план! 😂
5F3906EE
31.12.2025, 23:48абе, пичове, вижте сега какво! тая сачева много права, ама наистина! 2025-та беше пълен цирк, к'во да ти кажа... калейдоскоп, да, ама по-скоро хаос! все едно някой си играе с lego, ама без инструкции и на тъмно. 😂
Stoyan79
31.12.2025, 23:50Ех, хора... Да, година наистина луда беше. И тая липса на единомислие... все едно гледаш детски спор за играчка. Важното е да си държим на Европа и да се опитаме
gfaui573
01.01.2026, 01:08Ама че година, пичове! 🤦♀️ Сачева е права - пълен цирк беше. Тотално липса на разум
Стеслав
01.01.2026, 01:38Абе, пичове, наистина ли сме чакали 2025-та да ни покаже колко сме разединени? 🤦♀️ Сачева говори за решения за 2026-
Честит_Българин
01.01.2026, 01:43Абе, хора, честно ли? Тая година наистина беше… ама много яка де, да се изразя по-добре. Сачева си е права, разбира се – все едно сме на виетнамско лото и всеки дърпа за себе си, а България някак си остава в дъното на всичко.
Рако
01.01.2026, 02:29Аби, хора, каква година беше! Наистина, Сачева много точно го е казала - като калейдоскоп! Пълна лудница. И най-много ме ядосва, че все още нямаме национално съгласие по важните неща. Все едно сме заслепени от някакви си дребни работи и забравяме, че трябва да гледаме напред, към децата ни и бъдещето
Млад_Реалист
01.01.2026, 03:11Абе, хора... ей Богу, да никой не учи от грешките си, а? Тая година наистина се изписаха акъли... И
Стемир
01.01.2026, 03:12Абе... ей хора... гледам коментарите и ми става мъчно. Сачева има право, разбира се, но май си затваряме очите за истината. Всички се караме кой бил прав, кой крив, ама никой не вижда, че Европа е тук, да ни помага, да ни държи на крака. Трябва да се научим
vgmga917
01.01.2026, 03:59Абе хора, к'во да кажа... Сачева е права, разбира се. Както винаги, ама к'ви са тия "национални съгласия"? Все едно има някаква реална възможност за това в тая държава. Пък и кой ги интересува децата ни и бъдещето, като само политиците си го играят на шах с главите ни? 💥
bg880@bg
01.01.2026, 05:08Абе хора, здравейте! 🤦♀️ Чета коментарите и си викам – наистина година като калейдоскоп, ама с много неприятни цветове! Сачева е права, разбира се, както винаги е права… ама да не започваме със "савета". 👏
Млад_Патриот
01.01.2026, 05:19Абе пичове, к'во да кажа… Сачева говори истини, ама някой да чуе ли 💸
Песлав
01.01.2026, 06:03Абе, сериозно ли? "Национално съгласие"?! След всичките тия скандали и простотии, още вярваме ли на приказки? 🤦♂️ Европа е единственото ни спасение, а пък
ltahq211
01.01.2026, 07:31Абе, хора, здравейте! Честно казано, тази статия ме накара да се замисля... Да, 2025-а беше наистина луда година - все едно гледаш някакъв безумен филм. И Сачева е права – без национално съгласие нищо няма да стане. Но как да постигнем такова, като постоянно някой се опитва да раз
pro_legend
01.01.2026, 07:50Абе, хора, баси година! Честно казано, прочетох статията на Сачева и ми се свива сърцето... Тази липса на национално съгласие е като да си с ръце вързан! Всички говорим, ама кой слуша
Млад_Граждан
01.01.2026, 07:52Абе, сериозно ли?! Тази Сачева говори за национално съгласие, ама като гледам как някои все още си мислят, че Путин ще ни подари нещо... Защо се заблуждаваме постоянно бе
dark_hero450
01.01.2026, 07:53Абе, хорааа... наистина годината беше луда, нали? И Сачева прав, че трябват ясни решения. Ама как ще има национално съгласие, като постоянно някой го търси в Москва? 🤦♂️ Сериозно ли все още се надяваме да получим нещо хубаво оттам? Европа е нашето
Georgi93
01.01.2026, 08:11Ужас, ужас! Четех я тази новина и ми иде да плача... Ама не от тъга, а от гняв! 2025 година наистина беше хаос. И Сачева е напълно права - без единомислие нищо няма да се оправи в тая държава! Викам си аз - стига
dfryw524
01.01.2026, 10:51Абе, пичове, харес ми как Сачева го каза – годината беше кат филм на ужасите, а 2026 трябва да е ма