Около двух десятилетий Болгария рекламируется одним простым числом: "10%". Это ставка как налога на доходы физических лиц, так и корпоративного налога – самая низкая официальная комбинация в Европейском союзе. Модель плоского налогообложения представляется как ключевое конкурентное преимущество страны в битве за инвестиции и рабочие места. Но пока бизнес радуется низкой налоговой нагрузке, общество все чаще платит "дорогую реальность" в виде недофинансированных услуг, неравенства и зависимости от дешевой рабочей силы. Вопрос уже не только в том, привлекают ли 10% капиталы, но и дает ли этот режим устойчивое преимущество – или блокирует качественное догоняющее развитие более развитых экономик.
"От 10% до 10%": простая формула в сложной среде
Болгария применяет плоский налог в размере 10% на доходы физических лиц и 10% корпоративный налог на прибыль компаний – независимо от их размера. На этом фоне многие государства в ЕС работают со значительно более высокими номинальными ставками: корпоративные налоги около и выше 20–25%, прогрессивное налогообложение доходов с максимальными ставками от 40% и выше. На бумаге болгарская формула "от 10% до 10%" выглядит как явное, понятное и конкурентное численное преимущество.
Эта фискальная политика действительно способствует нескольким видимым эффектам: более низкой налоговой нагрузке на официальные доходы, относительно простой системе администрирования и сильному маркетинговому аргументу перед иностранными инвесторами, особенно из стран с более высокими ставками. Не случайно ряд консалтинговых фирм и агентств по регистрации компаний подчеркивают "10% корпоративный налог" и "5% налог на дивиденды" как ключевые козыри Болгарии в ЕС.
Преимущества: что получает бизнес от плоского налога
Для предпринимателей низкий корпоративный налог означает большую долю прибыли, которая может быть реинвестирована или изъята в качестве дивиденда. Это особенно важно для малых и средних компаний с ограниченными ресурсами и для начинающих бизнесов, которые чувствительны к каждому проценту расходов. Плоский налог на доходы, без высоких верхних ставок, также делает менее болезненным официальное декларирование более высоких вознаграждений и бонусов.
Для иностранных инвесторов комбинация из 10% корпоративного налога, 5% налога на дивиденды и членства в ЕС предлагает сравнительно редкую комбинацию: доступ к единому европейскому рынку при налоговом уровне, более близком к уровню некоторых оффшорных или "налогово дружелюбных" юрисдикций. Плоская модель упрощает финансовое планирование – нет сложных сеток ставок, нет резких скачков при переходе определенных порогов дохода.
На макроуровне низкие прямые налоги помогают поддерживать относительно конкурентные расходы на труд и бизнес, что является фактором при привлечении аутсорсинга, ИТ-услуг, производственных мощностей и логистических центров. В региональном плане это остается одним из немногих явных численных преимуществ Болгарии по сравнению с некоторыми соседними странами.
Темная сторона: низкие налоги, низкие услуги и высокое неравенство
Низкие ставки, однако, имеют и свою цену. Когда прямой налог на доходы и прибыль составляет всего 10%, бюджет должен пополняться по другим линиям – через косвенные налоги (НДС, акцизы), более высокие страховые взносы, пошлины и ограничения на публичные расходы. Это означает, что относительная тяжесть падает сильнее на потребление и на людей с более низкими доходами, для которых налог на каждую покупку является более чувствительным.
Фискальное пространство для серьезных инвестиций в образование, здравоохранение, инфраструктуру и социальную политику ограничено. Результат часто виден: хроническая нехватка кадров и средств в больницах и школах, затянутые инфраструктурные проекты, слабая поддержка уязвимых групп. В общественном дебате все чаще слышна мысль о том, что "дешевые налоги выходят дорого" через низкое качество публичных услуг, что в конечном итоге отнимает конкурентоспособность экономики.
Дополнительно, плоский налог по определению не борется с неравенством – 10% от минимальной заработной платы и 10% от шестизначного дохода формально одинаковы, но в реальном ощущении – фундаментально различны. В контексте европейской дискуссии о прогрессивных налогах на богатство и капитальные прибыли, твердое придерживание плоской модели ставит Болгарию скорее в лагерь государств, которые более благоприятны для капитала, чем для труда.
Устойчивое преимущество или временный козырь?
Ключевой вопрос заключается в том, являются ли 10% налоговые ставки долгосрочным конкурентным преимуществом или преимуществом "по умолчанию" в условиях низкой производительности и более слабых институтов. Низкие налоги могут компенсировать часть структурных слабостей – бюрократию, коррупцию, небезопасную правовую среду, нехватку кадров – но не могут их заменить. Инвесторы, ищущие устойчивость, смотрят не только на процент, но и на качество институтов, инфраструктуры, судебной системы, образованных кадров и предсказуемость политики.
В мире, в котором все больше компаний делают акцент на высокотехнологичные продукты, инновации и квалифицированный труд, низкие прямые налоги – только одна часть уравнения. Если страна не сможет повысить производительность, навыки и добавленную стоимость в экономике, риск заключается в том, чтобы остаться зависимой от ролей с низкой заработной платой и тонкой маржой, где каждое повышение налогов или страховых взносов ощущается болезненно и приводит к оттоку.
Некоторые экономисты предупреждают и о другом сценарии: если 10% плоский налог превратится в "священную корову", которая блокирует всякую дискуссию о реформах, Болгария может оказаться в ловушке низких налогов и низких доходов одновременно – без ресурса, чтобы инвестировать в качественную публичную инфраструктуру, которая реально повысит конкурентоспособность.
Региональная и европейская конкуренция: все снижают, некоторые повышают
В региональном плане Болгария не единственная, которая использует низкие прямые налоги в качестве инструмента для привлечения бизнеса. Другие страны Центральной и Восточной Европы также снизили ставки или ввели льготы в попытке позиционировать себя как "налогово дружелюбные" к капиталу. Так преимущество в 10% "размывается", когда соседи или предлагают подобные числа, или компенсируют лучшими инфраструктурой, администрацией и качеством жизни.
Параллельно с этим на уровне ЕС усиливается дебаты о координированном минимальном налогообложении крупных корпораций и об ограничении вредной налоговой конкуренции между государствами-членами. Идея заключается в том, что "гонка ко дну" – кто предложит более низкий налог – в конечном итоге вредит европейскому социальному государству и подрывает возможности для общих политик. Это означает, что в будущем пространство для агрессивно низких ставок может сузиться.
В такой среде Болгарии придется предлагать больше, чем "10%": стабильность, предсказуемость, цифровизированную администрацию, быстрое правосудие, качественное образование и здравоохранение, чтобы оставаться привлекательной не только для краткосрочных, но и для долгосрочных инвестиций.
Что следует: необходимость нового баланса между налогами, услугами и развитием
Дают ли "дешевые налоги" устойчивое преимущество, зависит от того, чего общество ожидает от государства. Если цель состоит только в том, чтобы поддерживать низкую цену труда и минимальное вмешательство государства, модель с 10% может продолжать функционировать еще некоторое время. Если амбиция состоит в том, чтобы Болгария приблизилась к более развитым европейским экономикам по доходам, услугам и качеству жизни, только низкие ставки, вероятно, не будут достаточными.
Некоторые эксперты предлагают сценарий "умной эволюции": сохранение конкурентных, но не крайне низких ставок, в сочетании с более строгим контролем над уклонением от уплаты налогов, расширением налоговой базы и более целевым использованием публичных средств для образования, инноваций и инфраструктуры. Другие настаивают на сохранении плоской модели, но с более агрессивной политикой в отношении богатства и капитала на европейском уровне.
Похожие публикации
Производительность труда в Болгарии: больше работы, меньше доходов – что отличает нас от Западной Европы
Климатическая трансформация: как Болгария превращает риск в рост и более чистую природу
Рекордный рост пенсий: НОИ отчитался о расходах за 2026 год
ОЭСР с мрачным прогнозом: экономический рост Болгарии замедляется из-за энергетического кризиса
В конечном счете, формула "10% + 10%" – только инструмент. Вопрос в том, как Болгария его использует: как временный козырь в переходной экономике или как часть более широкой стратегии развития, в которой налоги не являются ни "священной иконой", ни "дьяволом", а средством финансирования будущего. До тех пор "дешевые" налоги будут ощущаться как "дорогая" реальность для тех, кто ежедневно сталкивается с нехваткой качественных публичных услуг и ограниченными возможностями социальной мобильности.
Коментари (129)
1A83CA
23.04.2026, 13:31Абе хора, ей! 10% данък?! Звучи супер яко на пръв рог, ама като гледам кво става... все едно
gvrov846
23.04.2026, 13:32Абе, 1A83CA прав си напълно! Супер яко звучи, наистина. И аз се увлякох в началото по тази идея за "златната карта", както го представят медиите. Ама чакай малко... Да не би да сме забравили нещо основно 💸
9867D8C72D
23.04.2026, 13:32аби, я си го казвам! тва с 10-те процента е като да си сложиш лак за нокти на краката и да очакваш да ти пораснат криле! да, хубаво е за бизнеса на хартия, ама кво печели обикновеният човек? нищо! пак ще се
43CC2CF0B5
23.04.2026, 13:33Абе, ХОРА, кво се оплаквате? 10% е яко!
1452C88F
23.04.2026, 13:33Абе, 1A83CA, прав си! Звучи яко нали? Ама я гледай к'во става после... Все едно да се хвърляме от скалата с парашут
Рако
23.04.2026, 13:33Абе, 1A83CA, сериозно ли? "Супер яко" е да си играем на данъчни експерименти с нашите пенсии и
fan892@mail
23.04.2026, 13:33Абе, 1A83CA прав си напълно! На мен също ми се сториха мн готино тези 10%, ама дай малко да помислим с главата си... В крайна сметка, защо Русия винаги ни тормози с тия евтини предложения? Все едно искат да ни подкупят и да ни отклонят от европейския път!
Лош_Бургазлия
23.04.2026, 13:34Абе, я си го казвам – к'во гледаме ту
Луд_Патриот
23.04.2026, 13:34Абе, нали разбрахте бе?! Пак някакви трикове! 10% данък - все едно ни
C09E41
23.04.2026, 13:35Абе, 1A83CA, напълно си прав! Звучи добре в началото - 10% данък, все едно сме Швейцария или нещо такова... ама кво получаваме всъщност? По-малко пари за здравеопазване, образование… За какво ни е тази "златна карта", като после не можем да си платим тока и лекарствата?!
mwqkjaq429
23.04.2026, 13:35Абе, хора, вие се майтап ли ме карате?! "Златна карта" дето пише тука... хахха! Аман от тия приказки! 10% данък - да, на пръв поглед изглежда супер, ама к'во получаваме в крайна сметка? Само повече дупки в бюджета и още оправдания защо детските градини са разбити, а учителите не им стигат парите.
pro_hero887
23.04.2026, 13:36абе, да. яко звучи на пръв рог, ама кат' гледам как СЕ краде... май по-
Стар_Граждан
23.04.2026, 13:48Ама хайде сега, де! Ясно е, че 10% данък сам по себе
fan444@eu
23.04.2026, 13:50абе, стар_граждан, ясно е, че 10% данък сам по себе си... не решава проблема, братче! сериозно, гледай кво се случва около нас. видя ли как русия си играе с газта и цените, за да създаде хаос? и какво правим ние – намаляме данъците и се надяваме на чудо?
ynpgzli185
23.04.2026, 13:58Пак ли с тия евтини трикове? Ясно е, че трябва да гледа
Пемир
23.04.2026, 14:00Абе, тоя "европейски път" май повече прилича на капан, аман
crazy_legend184
23.04.2026, 14:03Абе, тоз ynpgzli185 прав е напълно! Винаги едно и също - обещания, гъзарии... После се оказва, че сме я
crazy_king76
23.04.2026, 14:31Пфуу, пак тая рабата... 10% данък - звучи добре, ама реално к
Stoyan44
23.04.2026, 14:32crazy_king76, к'во значи "звучи добре"? А
Дино
23.04.2026, 14:33Crazy_king76, ТО е ясно че звучи добре, ама
ABE4DFCCD8
23.04.2026, 14:35Абе, crazy_king76 прав си на 100%. Пукат ни ня
F3E26E05
23.04.2026, 14:35Абе, crazy_king76, прав си напълно! Пфуу, точно така е! Чета аз новините и все едно си говорим с чукалата! 10% данък - звучи супер яко, ама какво се случва на практика? Все тая картинката.
ivan830@bg
23.04.2026, 14:52Ех, пак хвалят 10%, ама кой гледа какво става наистина 🤔
crazy_boss
23.04.2026, 14:53абе, иване, прав си на 100%! 🤦♂️ тоя коментар го казвам от все сърце – как може да се хвалим с 10% данък, като видиш к'ви са ни проблемите? да, добре звучи, ама е прах в очите!
Mariya33
23.04.2026, 14:53Абе, ivan830@bg прав си напълно! Пак се хвалят с тия 10%, ама кво гледат другите хора? Всички са заслепени от блясъка. Аз казвам - внимавайте де! Не е играчка работата, а реалност.
dodmpg984
23.04.2026, 14:54Ясно, ivan830@bg, напълно съм съгласен с теб.
Бомир
23.04.2026, 14:56Абе, точно така ivan830@bg! То пък си го говорим, нали? 10% - хубаво звучи на хартия, ама после... кой ще плаща за училищата и болниците, а? Не казвам да правим като в Западна Европа с данъците, че тогава съвсем ще ни е зле. Ама тряб да си гледаме парцалите и да инвести 👍
user351@abv
23.04.2026, 14:56Абе, наистина ли мислите, че само с 10% ще ни изстрелят напред? 🤔 Без инвести 🔥
bclycsl986
23.04.2026, 15:30Ех, хора… пак ни мамят с тези "злат
ultra_hero
23.04.2026, 15:31абе пичове, нали виждате къде клатят нещата? тази схема с 10%-а данък е все едно да си купиш нова риза, ама без панталони. да, изглежда яко за момент, ама после се оказва,
gosho517@eu
23.04.2026, 15:32Абе то верно, бързо се заблуждаваме по тия "златни карти". Важното е да
wygw263
23.04.2026, 15:34Абе, наистина ли?! И кво, сега всички ще станем милионери с тия 10%? Или
545C00293E
23.04.2026, 15:35Абе, сериозно ли? ЗЛАТНА карта, викате... Ами тогава защо все още я
Vasil15
23.04.2026, 15:31Аааа, пич, да точно това исках да кажа и аз! 10% данък звучи супер на пръв поглед, ама то е все тая, ако инфраструктурата ни е на кантарче, учителите са недоволни и хората не могат да си позволят нормален живот. Как ще привлечем инвестиции, като нямаме квалифицирана работна ръка и пътища?
Гено
23.04.2026, 15:32Абе Васил, пич браво за коментара! Напълно прав си. 10% данък е все едно да си сложиш лак за коса на плешива глава – изглежда добре отвън, ама вътре… ПРАЗНО. Аман от тия 🤔
Yordan73
23.04.2026, 15:33Пич, Васил15, напълно те разбирам! Найс коментар си написал, брат. Точно така е – 10% данък сам по себе си не прави България Швейцария, ака? Да, звучи яко, привлича инвеститори нали... ама после какво? Хората да живеят тук, да работят, да имат пари за хляб и лекарства трябва нещо повече от ниски данъци.
user813@gmail
23.04.2026, 15:35Явно някои още вярват на руски приказки за бързо забогатяване с лесни
ultra_boss807
23.04.2026, 15:42пак ли с тия 10%?! абе, стига де
Ivan49
23.04.2026, 15:44абе, ultra_boss807, точен си! пази боже! и кво 😜
uhlxxx3
23.04.2026, 15:45Ами даа... "златна карта" деба. Къде я видяхме тая Швейцария? Само гледай как ще се охарчат парите накрая, а ние пак ще си тъп
Dimi41
23.04.2026, 15:46Абе, ultra_boss807, "стига де"?! Ами давай други решения, гений! Сериозно, всеки път като прочета подобни коментари ми се повдига. Все едно хвърляме камъни по собствените си крака и после се чудим защо ни боли.
9DF1739715
23.04.2026, 15:47Абе, ultra_boss807, тоя "златен карта" викам аз, ама по-скоро е златно гърло за управляващите! Винаги едно и също - обещания, обещания... Ама като
pro_legend
23.04.2026, 15:59абе, пич, вие да не сте си мислите сериозно, че 10% данък ще ни направят швейцария? ха-ха! дали някой наистина повярва на тия приказки за "златна карта"? като гледам какъв цирк се опитваме да организираме с инфраструктурата – пътища, здравеопазване, образование… ама честно, ми става смешно.
bg883@eu
23.04.2026, 16:02Абе, наистина ли някой очаква чудеса само с 10% данък? Ясно е, че не става просто така! Дали Европа не ни е дала много повече възможности за развитие от тия "златни карти
pro_boss
23.04.2026, 16:03абе, pro_legend, точен си като часовник пич! 😂 и аз съм шокиран от тая наивност, че ще станем швейцария с 10% данък. сериозно ли? все едно да кажем, че ако се изкъпем бързо ще станем модели на victoria's secret.
cool_tiger796
23.04.2026, 16:32Абе, хора, наистина ли се надявате на чудо с тия 10%?! Ама моля ви! Чудесно е, че правим нещо за бизнеса, ама да не си мажем лицето с прах! Трябва ни много повече от един данък. Инфраструктурата крещи, образованието е пълен хаос, здравеопаз
A6DF7D
23.04.2026, 16:35яко каза! напълно съм съгласин с теб, cool_tiger796. 10% данък е само една част от пъзела. тря
Нинов
23.04.2026, 16:36Абе, прав си напълно, cool_tiger796. Тоя 10%
F3B4F3
23.04.2026, 16:48Ебати! Пак тая тема... 10% данък? Хаххааа, да не се окаже само за да може
A24281AD0C
23.04.2026, 16:53Абе F3B4F3, хахаха, верно! Да не стане като с руските инвестиции - наливат малко пари, а после само проблеми правят. 10% данък
Млад_Софиянец
23.04.2026, 16:59Абе, хора, вие луднали ли сте?! 10% данък... "златна карта" значи ли? Хахха, сякаш с едно намаление на данъците ще се оправим! Ама да не се окаже, че някой си е свил джобчето и сега викат "ура, демокрация!
Млад_Човек
23.04.2026, 17:01Ех, Млад_Софиянец... точно така е! Честно казано, цялата тая работа ми мяза на опит да се замажат
Mariya41
23.04.2026, 17:02Абе, Млад_Софиянец прав си напълно! Тая "златна карта" мирише малко на... прах от избори, разбираш ме. Не че лошо правителството да се опитва да привлича инвестиции - напротив, добре е! Но да не си правим илюзии, 10% данък сами по себе си няма да ни направят Швейцария. Трябва инфраструктура, образование
nvnveu144
23.04.2026, 17:04Ахахаха, Млад_Софиянец, абсолютно прав! 🤣 "Златна карта"?! Все едно да си купиш златен лосион за коса и да очакваш да станеш Леонардо ди Каприо... ама с оплесняла прическа.
njwv633
23.04.2026, 17:11Абе, хора, стига дебати! 10% данък? Браво правителството, че се опитват да привлекат инвестиции, ама... айде бе, моля ви! С едно намаление на данъците не става магия, а? Трябва работа, трябват реформи.
pesho799@eu
23.04.2026, 17:14абе, njwv633 прав си на 100%! намалението е добре, ама да не ни мамят с празни приказки! трябва реални
pesho154@mail
23.04.2026, 17:15абе, njwv633 прав си напълно! тоя 10% данък е все едно да си купиш нов телефон и да очакваш той сам да ти направи кафетата. да, добре е за бизнеса - повече инвестиции, потенциално работни места… ама хората какво ядат? видя ли как цените на всичко скачат? и после се чудим защо младите бягат от б-я!
F7F4535E12
23.04.2026, 17:29Абе, писна ми вече С тия "златни карти" и "устойчиви предимства"! Дайте малко разум де! 10% данък - все едно да си купиш бонбонче и да очакваш да станеш културист. Това е поредният опит да се замажат дупките в системата, докато някой се облагодетелства.
Честит_Патриот
23.04.2026, 17:31f7f4535e12, верно казал!
Mariya81
23.04.2026, 17:42Абе, хора, я си го казвам – пак някой нагъл урусман ще се изкара цар! 10% данък? Добре де, ама като гледам какви цени
538B2A
23.04.2026, 19:39Абе, хора, вие говорете... 10% данъци звучат добре на хартия, ама като гледам как се крадат пари тука все едно си играем на рулетка. Да, добре е да привличаме инвестиции, Европа ни трябва и да сме част от тях. Ама тая нашата държава... нещо не знам. Всеки път някой руснак ще измисли начин да се облагодетелства от тия "предимства
Dimi27
23.04.2026, 19:42Абе, точно! Напълно съм съгласен с теб 👎
real_tiger
23.04.2026, 19:44абе, 538b2a прав си напълно! то тая "златна карта" е точно като руска семка - изглежда атрактивно, ама после само главоболия ти докарва. европа ни трябва, да сме част от общия пазар 🇧🇬
Вадар
23.04.2026, 19:43Абе хора, кво става тука? 10% данък... звучи добре на пръв слух, ама все тая дали ще ни направят Швейцария или пак ще се окажем с дупки в бюджета. Видяхме какво стана с тия "привилегии" преди - едни се облагодетелстват, други си плащат осигуровките.
iwvq625
23.04.2026, 19:44Абе Вадар, прав си 100%! Дали ще ни оправи тая работа с тия данъци... Мисля си, че Европа е нашето бъдеще, а не да се надяваме на някакви "златни карти" от 😁
6D4F02
23.04.2026, 19:46Абе Вадар, брато, напълно си прав! 10% данък - хубава идея на теория, ама кой ще гарантира че парите няма да изчезнат в д 😡
Лош_Българин
23.04.2026, 19:46Абе Вадар, к'во говориш бе?! Швейцария ли? Ха-ха! Ти сериозно ли си, че с тия нашите управници ще стане Швейцария? 10% данък - добре де, звучи, ама кой го мисли как ще се разхищават парите после?! Виж сега какво става в Европа – инвестиции, иновации, ОБРАЗОВАНИЕ
fan198@abv
23.04.2026, 19:47Абе Вадаре, прав си напълно. Звучи хубаво,
5845B7E482
23.04.2026, 19:53Абе... 10% данък, ама на каква цена? Европа ни гледа, трябва да сме
Stoyan66
23.04.2026, 19:54Хм... 10% данък може и ДА звучи добре, ама ме е страх дали няма
Vasil62
23.04.2026, 21:01Абе, хора, направо ми стана смешно с тия 10% данъци! "Златна карта" ли? Ха-ха! Значи, да си ни пращат да играем на детски градини със сложни икономически модели. Като че ли досега някой е помислил за обикновения работник, дето се гърби от сутрин до вечер, ама сега щели да ни направят Швейцария с 10% данък? Сериозно?!
Petar54
23.04.2026, 21:03Абе, Васил62, браво за коментара! На
Вадар
23.04.2026, 21:05Vasil62, брат, напълно те разбирам! И аз се смях като прочетох за "златната карта". Все едно ни хвалиха, че сме добри в пързалката с масълце 👏
Нимир
23.04.2026, 21:03видя ли новината... малко ме притеснява тая работа с 10-те процента. да, хубаво е да имаме конкурентно предимство, ама ако го постигаме за сметка на здравеопазването и образованието - май не си заслужава. трябва да внимаваме да не се получи като
lejgc580
23.04.2026, 21:05Абе, Нимир прав си на 100%! Тоя с 10-те процента... да, звучи яко, ама като гледам как се държат руснаците с техните "устойчиви" модели – все едно си играем на руска рулетка. Дали ще ни излезе тая работа? Май не е много обнадеждаващо. Трябва да инвестираме в хората, бе! В образованието, здравеопазването,
Иваслав
23.04.2026, 21:11абе, сериозно ли? 10% данъци ще
gosho688@mail
23.04.2026, 21:14Иваслав, пич, успокой се малко! Разбирам ентусиазма, ама да не си помислиш, че само с 10% данък ще станем като някоя северна държава. Абе, вие хора ли сте? Да, добре е, че правителството се опитва да привлече инвестиции, ама то така е все едно да си купиш нов телефон и да очакваш той автоматично да ти реши всички проблеми – пак трябва да го ползваш!
Печо
23.04.2026, 21:14Иваслав, абе, дааа... точно така е. На хартия - красота, на
aqrpzg52
23.04.2026, 21:12абе, кво значи "златна карта"? дано не се окаже че щраусчето на путин го хвърля към нас... 10% може и да звучи добре ама тва с продуктив 😡
bpzyrw490
23.04.2026, 21:14Абе, сериозно ли? "Златна карта"?! Дали наистина сме толкова наивни да повярваме на подобни 🤦♂️
CCBF9E5A
23.04.2026, 21:15Абе, братче, абсолютно прав си! "Златна карта" значи повече от златен хаос, ама наистина! Щраусчето на Путин да не го хвърля към нас... честно казано, всеки път ме е яд как се опитват да ни заблудят с тия евтини трикове. 10% данък - добре звучи за инвеститорите от Задграничие, ама кой ще ми плати лекарствата и пътя до болницата?
ultra_king
23.04.2026, 21:15Абе, aqrpzg52 прав си напълно, пич. Тая "златна карта"... сякаш някой ни подхвърля залък с мръсни ръце. Щраусчето на пут*н да не е намерило нов начин да ни набута в някаква кофти история? 10% може и да звучат примамливо, ама тва с продуктивността, както каза, е явен проблем.
Нико
23.04.2026, 21:22Абе хора, вие голям смях имате! Тая "златна карта" мирише на газ... ама не наша, разбираш ли? 10% данък - звучи супер, ама да се осъзнаем малко – къде сме ние и какво правим всъщност.
Рано
23.04.2026, 21:23Абе, Нико прав си на 100%! Тая "златна карта" е точно като да се надяваме на чудо... Ама
pvglj657
23.04.2026, 21:25Абе, Нико, прав си кат гръм! Мирише на газ, да... ама не нашата, разбира се! Тая "златна карта" дето я пробутват – повече прилича на поредния опит да ни заблудят с евтини номера. 10% данък и хоп - ставаме Швейцария? Хахаха! Я си го кажи - откъде ще дойде прогреса, като все едно си играем на "да речем"?
Луд_Бургазлия
23.04.2026, 21:39Ех, хора, хора... чета коментари и все едно гледам цирк "Шапито". 10% данък? Златна карта? Абе, колеги, да се замислим малко! Да, звучи супер на пръв поглед - като обещанията преди избори, нали знаете.
real_wolf71
23.04.2026, 22:52абе, хара, стига дебати! чета коментарите и все едно слушам политически говор – празни приказки! тая работа с 10% данък е като да ни продават шантав мед за истински. да, на пръв ПОГЛЕД звучи добре - "абе, намалихме си данъците, браво на правителството!" ама к’во става после?
Вачо
23.04.2026, 23:43Абе, пак ли с тия данъци?! 10%?! Да, звучи хубаво за инвеститорите, ама к'ви инвести
elox35
23.04.2026, 23:44ахаха, вачо прав си на 100%! пак тия данъци... ама к'ви инвести ще дойдат с тоя модел, бе? само едни муцуни да се обогатят повече, а обикновения човек пак на
4748908D
23.04.2026, 23:46абе вачо, к'во значи "к'ви инвести"? искаш да кажеш, че ако има данъци 10%, никой няма да доиде ли тука да работи или да отвори бизнес? ама хайде бе човек, европа си е европа - те искат стабилност и
Раслав
23.04.2026, 23:44Абе, наистина ли мислите, че 10% данък ще ни из
ywtaxv615
23.04.2026, 23:46Абе Раслав, сериозно питаш ли? Ти да не си руска пропаганда, бе?! 10% данък е супер идея! Дава шанс на бизнеса да се развива, да даваме повече заплати на хо 💸
Yordan10
24.04.2026, 00:09Абе хора, баси... четох статията и пак ми се повдига. Тая работа с 10%-вия данък май е като с пица "4 сезона" - на картинката изглежда супер апетитно, ама като я отвориш, виждаш една кисела краставица и няколко маслини.
Ivan75
24.04.2026, 00:12абе, хора, я си го казвам – еврофондовете трябва да ги усвоява
Стенов
24.04.2026, 00:30Абе, сериозно ли? "Златна карта"? Хахах, браво на маркетинговия отдел на кабинета, много са креативни де! 10% данък... като да ти обещават море от хумус и после ти носят една чаена лъжичка
Гелов
24.04.2026, 00:34ахахаха, стенов много точно каза! 😂 "златна карта" - по-скоро златна
E54F0C
24.04.2026, 00:34Абе, Стенов много точно каза! Хахаха, "златна карта" значи... като да ти обещаят луната, а те ти подарят една коза с три крака! 🤣
Добър_Софиянец
24.04.2026, 01:01Абе, пич, честно ли? Четем ние тука новини за тия 10% данъци... Все едно слушаш една приказка! "Златна карта" викат, а аз се чудя - к'во става с хората на земята, бе?! Те си гледат заплатите, инфлацията ги яде живи. И как да имаме конкурентоспособна икономика, като все едно играем на рулетка? Данъци ниски, ама социални придобивки – майкроскопични!
btezw142
24.04.2026, 01:24Абе, хора, да си кажа... много ми се писна от тия обещания за "златна карта" и прочие. Да, хубаво е, че данъците са ниски, но какво печели обикновения човек? Инфлацията все така яде заплатите
xundikv56
24.04.2026, 01:26Абе тва за "златна карта" сериал ли е или к'во? Се
Нимир
24.04.2026, 02:34абе, наистина ли този "златен" модел ще ни изведе от кризата, или просто е ев 💩
Стемир
24.04.2026, 03:12Абе, сериозно ли? Тая идея с 10% 😡
dark_angel
24.04.2026, 03:13Абе хора, векам си аз... тая работа с тия 10% данъци е все едно да си купиш нова кола, ама окачването да му липсва. Принципно - добре, евтино, нали? Само дето после се молиш да не скърца и да не те остави по средата.
crazy_boss402
24.04.2026, 04:21Абе, стига сте си играли с тия данъци! 10%
pro_boss411
24.04.2026, 04:54Абе хора, гледам коментарите и се замислям... Да, хубаво зву4и на пръв поглед - 10% данък, все едно си в някаква приказка! Ама да не забравяме, че само с евтини данъци няма как да постигнем нещо трайно. Трябва ни сериозен план за образованието, здравеопа
Petar57
24.04.2026, 04:55Абе, хора, как може да се говори сериозно за "златна карта" с тия данъци?! Това само ще задълбочи дупките в бюджета и после кой ще плаща за здра
cool_hero464
24.04.2026, 05:12Пич, наистина ли някай вярва, че 10% данък е решение на проблемите ни? 😂 Да, звучи яко на теория - все едно си играеш с числата и се правиш, че нещо постигаш. Ама то така е и с Русия - обещания, обещания... и кво получихме до сега?! Нищо!
maria620@bg
24.04.2026, 05:16Cool_hero464, прав си 100%. Просто прави 😂
16AF0A93E5
24.04.2026, 05:13ей, здравейте! четох новината и съм малко скептичен, че 10% данък ще ни направи "златна карта" на европа. разбирам желанието да привлечем инвестиции, но тряб да сме реалисти – само с по-ниски числа няма как да се справим с проблемите. трябва ни стабилна държава, образование, здравеопазване... нещата, които са важни за всеки българин
50764F
24.04.2026, 05:16Прав си на 100%! Тоя 10% данък е просто трик, за да изглеждат правителството добре пред Европа. Ама исти
pro_master
24.04.2026, 05:17Абе, здравейте! Напълно съм съгласен с теб! Честно казано, много ми писна от тия празни обещания! Все едно някой си мисли, че само намален данък ще ни изстреля към звездите... Аман от наивност! 😁
3402D2B1
24.04.2026, 05:30Абе хора, к'во става тука? Сериозно ли се надявате 10% данък да е някаква "златна карта"? 🤦♂️ Да, приятно звучи, де, ама то все тая дали си на златна карта или не, ако пътищата са дупки и болниците - кошмар.
0F7066B398
24.04.2026, 05:34Ясно, ясно... 🤦♀️ Напълно съм съгласна с теб! И как да имаме конкурентно предимство, като все още гледаме на запад през крив мака
iosj329
24.04.2026, 05:31Абе, наистина ли мислите, че с 10% данък ще станем Швейцария? 🤔 Т
Песлав
24.04.2026, 06:42Абе, хора, да си кажа честно, направо ми стана смешно като прочетох за тая "златна карта". 10% данък... все едно с магическа пръчка ще оправим държавата! Наистина ли някой в парламента е наивно да си мисли, че това е решението на всичките ни проблеми?
Честит_Реалист
24.04.2026, 06:51абе, хора, к'во да ви кажа... тая "златна карта" ми мяза повече на златен фалш, ако ме разбирате. да, 10% данък звучи добре на пръв слух – все едно си вадим яка печалба и държавата не ни пипа. но реалността е друга, хора!
dzmo821
24.04.2026, 07:49абе, я да го кажа аз. 10% данък е яко, ама само по документи. трябва
72F04637
24.04.2026, 08:22Абе, сериозно?! 10% данък - това ли е магии
real933@abv
24.04.2026, 08:23Абе хора, к'во да ви кажа... тая работа с 10-те процента ми се струва като да си купиш нов телефон и после да го оставиш да си стои в кутията. Яко изглежда на хартия, ама ако не го ползваш за нищо, к'во ти пука?
Yordan17
24.04.2026, 08:28Яко каза! Точно така е, братле! 10
Стар_Патриот
24.04.2026, 08:29Абе, к'во значи устойчиво предимство? Дали просто някой си
Честит_Българин
24.04.2026, 08:32Абе, честно казано... доста ме натъжава тая дискусия за 10-те процента. Да, разбирам ентусиазма, все пак звучи добре да си плащаш малко данък и да имаш повече пари в джоба. Но дали наистина това е ключът към просперитета на България? 😅
gosho706@eu
24.04.2026, 08:52Ааа, пак някакви "реформи"... Видяхме с какво свършват такива
aobori1
24.04.2026, 10:50Абе, писна ми от тия "златни карти" и "устойчиви предимства"! Сериозно ли, хора?! Четат си някакви западняшки доклади, гледат как Германия се мъчи с данъците си и веднага – 10% за всичко! Все едно ще станем Швейцария само щото намалим данъците. 😜
Гедар
24.04.2026, 10:53абе, ясна работа – 10% звучат добре, ама трябва да гледаме и накъде вървим с
user437@eu
24.04.2026, 11:51Абе, хора, стига вече с тия 10%! Все едно ще изскочим от нищото и ще станем Мона
Дичев
24.04.2026, 12:41Абе, пичове! Сериозно ли се опитваме да си правим кеф с тия 10% данъци?! 😂 Разбирам, звучи яко на пръв слух - "ау, евтино!", ама хайде да се замислим малко.
Стечев
24.04.2026, 12:42Абе, хора, к'во да ви кажа... 10% звучат
Вако
24.04.2026, 12:55Абе, сериозно ли? Всеки го хвали този 10%, ама кой ще плаща за училищата и болниците тогава?! Дано поне да не ни из