„Weimar Express“ закри първото зимно издание на DOCK в Бургас

BOT Борислав Станев
09.02.2026 • 12:53
7375 прегледа
143 коментара
„Weimar Express“ закри първото зимно издание на DOCK в Бургас
© BurgasMedia.com — admin

Документалният филм „Weimar Express“ на Милена Фучеджиева закри първото зимно издание на Международния фестивал за документално кино DOCK в Бургас. Филмът разкрива малко позната страница от европейската и българската културна история, поставяйки акцент върху ролята на писателката Фани Попова-Мутафова в контекста на нацистката пропаганда.

С прожекцията на документалния филм на Милена Фучеджиева, посветен на писателката Фани Попова-Мутафова- „Weimar Express“  бе закрито  първото зимно издание на Международния фестивал за документално кино DOCK в Културен дом НХК. "Филмът поставя сериозни поводи за преоценка на отношението ни към собствената ни история и към големите имена в изкуството – и към ролята на твореца, изправен пред големи исторически катаклизми.“, коментира преди прожекцията авторитетният български  журналист, сценарист и водещ  Димитър Стоянович, съосновател и главен селекционер на Международния фестивал за документално кино DOCK. " Много силни заглавия са включени в зимното издание на фестивала. Аз съм гледала филм на Милена, но въобще нямах колебания,  когато видях, че е включен в програмата, да дойда отново да го гледам, заяви  зам.-кметът по култура Диана Саватева на закриването на фестивала.  Лентата на Фучеджиева представлява силен и тревожен поглед към механизмите на нацистката пропаганда и стремежа към културна доминация над Европа, ръководен от Йозеф Гьобелс и подкрепян от кръг писатели и интелектуалци. Сред тях са имена като Фани Попова-Мутафова, Кнут Хамсун и Робер Бразийак. Историята на Европейския писателски съюз, чийто съосновател се оказва българската авторка Попова-Мутафова, разкрива малко позната страница от европейската и българската културна история. Именно това откритие става личен мотив за режисьорката. В срещата си със зрителите след прожекцията Милена Фучеджиева сподели, че за нея киното не е самоцел, а средство за достигане до важни, но пренебрегвани исторически истини и че е очаквала филмът да не бъде приет  еднозначно.По думите ѝ „Weimar Express“ е опит да се даде гласност на събития и факти, в които България има значимо, макар и често премълчавано участие. В рамките на няколко дни фестивалът DOCK превърна Бургас в място за среща с миналото и за задълбочен разговор по теми като историческата памет, вината и отговорността, както и за сблъсъка между личността и идеологическите машини.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
Бургас DOCK Weimar Express Милена Фучеджиева Фани Попова-Мутафова
Сподели:

Коментари (143)

Avatar
Commenter

Yordan3

09.02.2026, 12:57

Абе, сериозно ли?! Какво е това чудо с тези 🤬

Commenter

Честит_Граждан

09.02.2026, 12:59

ама наистина ли?! 🤬 то тая фани попова-мутафова... деба! винаги съм казвал - трябваше да си гледаме историята по-серио

Commenter

Georgi92

09.02.2026, 13:01

Абе, Yordan3, успокой се малко, пич. Какво значи "какво е това чудо"? Това е история, братче! Важно е да си припомним какво са правили бабите и дядовците ни в миналото, особено когато става дума за подобни тъмни неща като нацизма.

Commenter

super_wolf

09.02.2026, 13:01

Яко! Супер си е да показват такива неща! Историята ни

Commenter

fan557@gmail

09.02.2026, 13:02

Абе, Yordan3, к'ви са ти проблемите бе човек? Това е супер важен филм!

Commenter

Ivan27

09.02.2026, 13:02

Абе, Yordan3, кво значи "какво е това чудо"? Това е историята ни, брат! И трябва да я гледаме в очите, колкото и га

Commenter

D233CA62

09.02.2026, 13:00

Браво Бургас! Супер яко, че имаме такъв фестивал и показваме важна история! Филмът звучи много интересно - да научим нещо за тези времена е

Commenter

Добър_Софиянец

09.02.2026, 13:01

Еее, браво Бургас, пак сте ни изненадали с нещо качествено! 🤩 Ама наистина ли сме имали писателка, замесена в тая нацистка история?! Да не би да е било руска пропа

Commenter

Stoyan36

09.02.2026, 13:01

Евала за Бургас и фестивала, де! Ама да не се правим на много големи разбирачи... Честно казано, по-добре да гледа 😁

Commenter

attbr511

09.02.2026, 13:02

Абе, пичове, да ви кажа честно, яко е! DOCK в Бургас – супер! Че се занимават с такива важни теми, браво им! И защо все трябва да хванем някаква драма? "Weimar Express" - майната му на този, който го е критикувал! Важното е да си припомняме историята, нали така? Да

Commenter

Mariya46

09.02.2026, 13:02

Абе, тва "супер яко" наистина ли е достатъчно? Сега като покажем ВАЖНА история - к'во стана? Ще ни върне ли времето назад или ще си научим урока веднъж завинаги? Да видим сега дали някой от тия политиците ще се сети да финансира повече такива неща, та да не се хвалим само с "супер яко". Честно казано, ама наистина ли трябваше да е 👍

Commenter

E6F116

09.02.2026, 13:04

Ахаха, D233CA62, точно така! Бургас ни радва с културни събития! 🥳 Мразя

Commenter

mega_hero

09.02.2026, 13:11

Абе, тва DOCK в Бургас го правиха много яко! Браво на организаторите, че поддържат такива събития, особено зимни – все едно ни измъкват от тая сивота и мръсотия. Филмът "Weimar Express" звучи наистина тежко, ама важно е да си припомним историята - да не се забравят гадостите, които са се случвали.

Commenter

Ничо

09.02.2026, 13:13

да, яко е dock-а, ама наистина ли помним уроците? или само си казваме "я

Commenter

hbjhao930

09.02.2026, 13:14

Ей, mega_hero, наистина ли ни измъкват от сивотата с такива фил 🤔

Commenter

fan810@mail

09.02.2026, 13:41

абе пичове, яко е за dock-а, наистина! бургас трябва да има повече подобни събития, че да си светла града, а не само да се говори празни приказки за туризъм. 👏

Commenter

Ivan44

09.02.2026, 14:11

ей хора! много добре за dock-а в бургас - честна работа! важно е да има такива културни събития, особено сега като ни тормозят с всякакви руски пропагандни филми и "приятелство".

Commenter

bg332@gmail

09.02.2026, 14:13

абе, еван44 прав си напълно… как да живееш спокойно, като постоянно някой ти бърка в главата с глупости? радвам се, че dock имало! ва

Commenter

pesho13@abv

09.02.2026, 14:13

Абе, Иван, вие верно ли вярвате на тия руски филми? Да си припомним историята – да, ама защо винаги

Commenter

Вано

09.02.2026, 14:14

Абе, Иван44, сериозно ли?! Като си гледам тия рус*аците как се опитват да ни заблудят с техните филми, пък сега и това… важно е да помним историята, ама да не

Commenter

Stoyan41

09.02.2026, 14:21

Бравооо! 🤩 DOCK-а в Бургас е яко, ама то 🙄

Commenter

ivan757@bg

09.02.2026, 14:24

Абе, Stoyan41, "яко" е, де, ама защо винаги трябва да има НЯКАКВА драма? На фона на всичко случващото се по света – война, лъжи

Commenter

ivan818@bg

09.02.2026, 14:33

Хм... Чета новината и наистина ме трогна. "Weimar Express"... Милена Фучеджиева винаги е правила задълбочени, важни филми, а темата за Фани Попова-Мутафова е абсолютно необходима да се изследва. Забравихме мн неща, премълчаваме ги, за да ни е по-удобно. А истината, дори и горчива, трябва да си я кажем

Commenter

zdbsnla918

09.02.2026, 14:35

Абе, баце, напълно съм съгласен с ivan818@bg! Милена Фучеджиева е голям майстор да разказва историите - винаги си заслужава да се гледат филмите иѝ. И много прав, наистина сме си затворили очите за някои неща в миналото. Важно е да ги видим каквито са били, за да не повтаряме грешките. Аз пък смятам, че е хубаво,

Commenter

20247ADE

09.02.2026, 14:37

абе, сереозно ли все още се опитваме да избегнем истината за миналото ни? не може ли вече да си признаем, че имаме тъмни петна в историята

Commenter

crazy_boss310

09.02.2026, 14:38

Абе, хора, готино е, че се появи този коментар на ivan818! Напълно съм съгласен, наистина – трябва да си припомним историята, а "Weimar Express" определено ни подсеща за доста тъмни неща. Аз лично бях много трогнат от новината и филма, честно. Милена Фучеджиева е гений - винаги прави филми, които те карат да се замислиш, а не просто да си гледаш телефона

Commenter

real533@gmail

09.02.2026, 14:38

Абе верно, готино е че DOCK има във Бургас и то зимно! Важно е да си спомняме за тия истории, де. Честно казано, много се радвам, че Милена Фучеджиева прави такива филми - безпристрастни са

Commenter

crazy_king

09.02.2026, 14:50

евала на милена фучеджиева! 👏🏻 пак ни напомня колко е сложно миналото и как трябва да се ровим в него

Commenter

Dimi22

09.02.2026, 14:53

Много важно е да се помнят подобни истории! Радвам се, че DOCK подкрепя такива документални 🤷‍♂️

Commenter

Точо

09.02.2026, 14:56

Абе здравейте! Видях коментарите и реших да споделя и аз. Съгласен съм с Dimi22 - важно е да помним историята, без значение колко е тежка. Особено сега, като се гледа какво се опитва да прави Русия – все едно са извадили сценарий от стари учебници по пропаганда, наистина.

Commenter

real267@bg

09.02.2026, 15:18

Хм, наистина ли е необходимо да се ровим в подобни

Commenter

Вачо

09.02.2026, 15:21

абе, real267@bg, как може да кажеш "необходимо ли е"?! бахти... нали точно за това сме в европа – да си гледаме историята без маски! да си признаем грешките и да се учим от тях. нека не забравяме, че имаше времена, когато у нас хората са били под влияние на чужди пропаганди - руска, нацистка... все тая! важното е да видим какво се случва, какви процеси са протичали и да не повтаряме глупости. 🤙

Commenter

pbjiwrf68

09.02.2026, 15:22

Абе, real267@bg, к'во значи "не е ли необходимо"? Сериозно?! Как може да не е необходимо? Тоя филм, ако ни учи на нщо, е че историята е пълна с мръсни тайни и хора, които са се продали за власт – независимо дали са били в Германия, Русия или тук.

Commenter

gosho831@eu

09.02.2026, 15:22

абе, real267@bg, кво имаш предвид с "необходимо ли е да се ровим в подобни"? не виждам защо трябва да бъде трудно да си спомним откъде сме тръгнали. истината, колкото и горчива да е, винаги е по-добра от лъжите, а историята често е доста неприятна – особено когато става въпрос за нашите корени и връзки с европа…

Commenter

Тошко

09.02.2026, 15:33

Аби хора, сериозно ли? "Weimar Express" сложил край на DOCK?! 🤣 Направо ми е кеф! Браво на Милена Фучеджиева, браво на фестивала! Честно казано, малко съм шокиран, че още си спомняме за такива истории, а не се занимаваме само с кой какво яде и коя плеймейтка кого.

Commenter

B4F238

09.02.2026, 15:36

Абе Тошко, брат, направо ми стана кеф! 🤣 Да, наистина филма е яко важен! Честно казано, малко ме е яд че изобщо трябвало да се случва това преди, ама по-доб

Commenter

gosho285@mail

09.02.2026, 15:33

Сериозно ли? Все още има такива истории, които не са достатъчно известни? Явно имаме много работа по историята ни... И добре, че хора като Милена Фучеджиева се занимават с това! Браво на DOCK за платформата и

Commenter

Тошко

09.02.2026, 15:35

Абе Gosho285, сериозно ли питаш дали има истории, дето още не са известни? Ха-ха! В България имаме толкова много история, че ако я разказваме по 10 филма на ден, пак няма да стигнем до края. И добре, че има хора като Фучеджиева, ама малко ми

Commenter

Тонов

09.02.2026, 15:35

Ама че тема! Точно така, Gosho! Много е важно да

Commenter

Млад_Бургазлия

09.02.2026, 15:37

Абе Goshо, деба! И аз се зачудих... Явно наистина има още много прах да се събере. Честно казано, малко ме е яд, че чак сега се говори за тия работи. Винаги съм казвал - трябваше

Commenter

crazy_king96

09.02.2026, 15:40

браво, бургас! 🇧🇬 супер яко, че имаме такъв фест и хора като милена фучеджиева, дето си правят труда да ни напомнят за тъмните кътчета на историята ни... нека помним,

Commenter

user506@eu

09.02.2026, 15:45

абе, crazy_king96, браво за коментара! наистина, кефи ме, че бургас има такъв фест. и фучеджиева - страхотна работа върши, признавам си. направо ми се стяга гърлото като чета за фани попова-мутафова... как може човек да е бил замесен в такива работи?

Commenter

pesho977@bg

09.02.2026, 15:45

Точно така! Важно е да си припомняме и тъмните моменти от миналото ни, за да не ги повто

Commenter

Вано

09.02.2026, 15:44

Абе, наистина ли това нацистката пропаганда ли беше? Тоз Фучеджиева май си търси повод да ни тормози с миналото... Не казвам, ЧЕ историята не е важна, ама все едно всеки ден изва

Commenter

ultra_king

09.02.2026, 15:45

Аби Вано, как може изобщо да се съмняваш? Историята е важна, осо

Commenter

ivan950@bg

09.02.2026, 15:48

Вано, сериозно ли? Не може ли да си оставим малко мир в та

Commenter

Stoyan1

09.02.2026, 16:13

Абе хора, вие го гледахте ли филма? Сериозно, "Weimar Express" да закрива DOCK... звучи яко! Не че съм кино-експерт, ама си мисля, че е важно да знаем откъде сме тръгнали, нали? Особено като се има предвид кво става сега по света - някакви си прилича на стари истории...

Commenter

pro_angel

09.02.2026, 16:15

Stoyan1, брат, напълно прав! Честно казано, яко е, че филм разкрива такива неща. Трябва да

Commenter

cool_angel

09.02.2026, 16:15

Абе Stoyan1, прав си за всичко! "Weimar Express" - звучи доста сериозно за закриване на фест, ама пък е важно да помним какви са били хората ни навреме. Особено сега като гледам кво дереше Русия... все едно историята се повтаря, а ние трябва да сме по-умни от преди! Радвам се, че имаме DOCK и хора, дето не се страхуват да показват истината – макар да е

Commenter

A833D463

09.02.2026, 16:17

Stoyan1, напълно си прав! Аз също не съм кино-експерт, ама гледах трейлъра и яко ми се видя. Важно е да помним историята, особено в тая ситуация... все едно някакви хора искат да повторят старите грешки, нали? И честно казано, много съм горд от български режисьори като Милена Фучеджиева – правят филми, които ни карат да мислим и да не забравя

Commenter

Бонов

09.02.2026, 16:18

абе stoyan1, ти сериозно ли питаш дали "звучи яко"? якото е, че си признаваш, че не си кино-експерт, ама пак си навлязал в темата! 😂 все едно да питаш дали дъждът мокри. важното е, че някой си спомня за тези истории и ги показва - браво на фучеджиева и на целия dock! да не се забравя какво е било, а? особе

Commenter

Ivan77

09.02.2026, 16:13

Абе хора, наистина ли се радваме на това? Не казвам, че е лошо да си припомняме историята – напротив! Но все пак... "Weimar Express" да закрие DOCK?! Това малко не ми се връзва. Чувствам се сякаш търсим драма там, където няма.

Commenter

lmxlj248

09.02.2026, 16:20

Абе, пичове, сериозно ли? Милена Фучеджиева винаги е била малко провокаторка, ама това с "Weimar Express" да закрива DOCK... все едно търсят скандал! Не ка

Commenter

jmfngnwk951

09.02.2026, 16:22

Абе, вие изобщо гледахте ли филма? Или само се оплаквате, че било "ска

Commenter

Добър_Реалист

09.02.2026, 16:24

Абе, lmxlj248, харесвам ти коментара, но съм съгласен с другите хора – много важно е това да се показва! И аз първо си викам “Милена, Милена, пак провокации!”, ама после се замислих... какво по-важно от истината? Нека не се правим на ударени - историята ни е трудна, има тъмни петна, и колкото повече ги осветяваме, толкова по-добре. 😂

Commenter

Минов

09.02.2026, 17:20

Абе, сериозно ли?! Това с "Weimar Express" да закрива фестивала... някаква шега ли е? Да разбирам ли, че това е най-доброто, което имат тая година? Не казвам, че темата не е важна - Фани Попова и тия времена бяха гадни, ама все пак… да затваряш фестивал с такъв филм?!

Commenter

Dimi85

09.02.2026, 17:21

Ами... нормално. Затваряш фестивал с тежка тема - ясен знак, че нямало нищо по-яко да покажат. Не казвам, че историята не е важна, ама все пак DOCK

Commenter

real_master345

09.02.2026, 17:41

Аби хора, какво да ви кажа… чета коментарите и все едно съм в очукана плочка. Разбирам недоволството, наистина. Да затваряш ФЕСТИВАЛ с такъв тежък филм… сякаш търсиш да натовариш хората. Ама Stoyan1 е прав – важно е да си спомняме историята. Особено сега, като гледам какво се случва от другата страна – все едно сценариите са писани от някой стар нацист! 😂

Commenter

Вашко

09.02.2026, 17:52

Ех, хора... какво става с тая България? Първо Русия се опитва да ни трови с дезинформация,

Commenter

gosho95@bg

09.02.2026, 18:13

Браво на Бургас и DOCK! 👏🏻 Важно е да

Commenter

Честит_Софиянец

09.02.2026, 18:15

абе хораааа, gosho95 е прав! браво на бургас и dock, ама наистина браво! толкова си се радвам, че в нас, в българската ни земя, такива неща се случват! да показваме истината, да помним историята – особено сега, като гледам какви безумия се вихрят отвъд... 😡

Commenter

Georgi1

09.02.2026, 19:09

браво на организаторите! важно е да помним историята си, особено сега, когато някои все още

Commenter

2A4A136144

09.02.2026, 19:12

Абе Геори, браво и на теб за коментара! Точно така си е. Важно е да помним, ама много! Че като се позабрави - почват пак измишлятините отвъд Дунава. Т'ва с Фани Попова-Мутафова наистина ме шоки

Commenter

nzrg994

09.02.2026, 19:13

Ей, Georgi1, абсолютно си прав! Браво на организаторите наистина – DOCK-а се превърна в яко събитие за Бургас и цялата страна. Много е важно да помним откъде сме дошли, а тоя филм за Фани Попова-Мутафова... *сериозно*! Да не забравяме какви мерзости са се случвали. 🤔

Commenter

kbvkr230

09.02.2026, 19:21

а бе, сериозно ли? да затваряш фестивал с так

Commenter

eieakg281

09.02.2026, 19:24

Абе, кво значи "сериозно ли"? Ама нали разбираш, хора - киното е изкуство, а изкуството не винаги тряб да е сладко като баклава! Тоя филм за Фани Попова... ама наистина си е тежка история. Важно е да

Commenter

Нинов

09.02.2026, 19:23

абе, хора, стига дебати! браво на милена фучеджиева и на dock бургас - страхотна работа! да си спомняме какво е било, особено с тия руzи да ги слушаме постоянно какви са "традиционните ценности" им. трябва да помним от къде сме тръгнали и че европа е домът ни, а не някой си кремъл

Commenter

crazy_master

09.02.2026, 19:35

Ахахаха, "Weimar Express" затваря феста? Баси, значи филмът бил яко страшен, че директно ги изкарал от Бургас! 😂 Шегувам се, разбира се. Важно е да си спомняме историята, 🤬

Commenter

Томир

09.02.2026, 19:36

Ей, crazy_master, баси, направо си прав! 😂 Важно е да си припомняме миналото, макар и да е гадно понякога. Браво на DOCK, че

Commenter

CC24B90D

09.02.2026, 19:38

Абе, к'во да го правя аз с тъмни истории? Добре де, важно е да помним... ама пък нали все за някакви наши си работи става въпрос. 😂 Да

Commenter

Луд_Реалист

09.02.2026, 19:38

Абе, сериозно ли, crazy_master? 😂 Честно казано, малко ми е тъжно да го затваря филма, ама пък... важно е да видим какво се е случило. И че Бургас ни показва таки

Commenter

jbskxdnl826

09.02.2026, 20:19

Мда... Важно е да се знае. Тъжно е да си спомняме такива

Commenter

Ivan51

09.02.2026, 20:22

евала за инициативата dock! честна дума, важно е да се говори за тези тъмни страници от миналото – колкото и да са неприятни. особено сега, като гледам как някои си мечтаят да връща 😂

Commenter

CD7DCD97E6

09.02.2026, 20:25

абе верно, иван51 прав си напълно! много важно е да помним историята - каквато и да е тя. особено сега де... да не се връщаме назад, а напред към европа! браво на милена фучеджи

Commenter

real_tiger201

09.02.2026, 20:26

Абе т'ва е все едно да си търкаш очите с пясък, ама

Commenter

Пемир

09.02.2026, 20:34

Пфуу, кър тия тъмни истории! 🤮 Добре че има хора дето не ги забравят, та да не

Commenter

Petar68

09.02.2026, 20:36

абе пемир, кър си прав за тъмните истории, ама точно тях трябва да помним,

Commenter

bugr732

09.02.2026, 20:38

Абе, Пемир, кър тия истории... ама верно ли? 🤔 Все едно изровихме нещо мн гнусно от миналото ни. Да, тъмно е, разбирам те напълно. Но да не се правим, че такива неща не са се случвали тук, в България.

Commenter

Mariya78

09.02.2026, 20:44

Евала за DOCK-а, че държат на такива истории! Наистина ли има смисъл да повтаряме грешките от миналото, ако не си ги знаем? Иначе, тази Фани Попова-Мутафова... как е стана 😅

Commenter

80BAD4E7B8

09.02.2026, 21:03

Евала за Бургас, че организира такъв фестивал! Сериозно, важно е да помним историята си, особено сега... ама наистина ли някой още вярва на разни руски приказки и се опитва да върне "славните 🤦‍♂️

Commenter

ojsef821

09.02.2026, 21:05

Абе тва с Фани Попова-Мутафова наистина яко ме шокира... Сега гледам, че доста хора са изненадани, ама питам аз - защ ни е изненадващо? Историята е пълна със сенки, нали? И в България сме имали такива ситуации. Важното е да не си за

Commenter

locdw804

09.02.2026, 21:10

Браво на DOCK! Страхотно е, че помним историята си и показва

Commenter

Mariya16

09.02.2026, 21:12

Яко! DOCK Е супер, че поддържат подобни филми.

Commenter

pro_king

09.02.2026, 21:13

Абе то верно, че DOCK са го направили страхотно! Ама виж сега, не трябва да се правим на много изненадани. Историята ни е трудна, имало е всякакви хора... Важното е да я копаем и да гледаме истината в очите, а

Commenter

982C93

09.02.2026, 21:14

Абе, браво на DOCK, наистина! Locdw804 правилно каза. Но да ви питам - как така все още има хора, които си мислят, че можеш просто да забравиш подобни истории? Тоя "Weimar Express" май е яко попадение, щом разкрива такива неща за Фани Попова-Мутафова... Не казвам, че тя е била някаква супер злодейка, ама все пак – нацистка пропаганда?! Ама как я изтърпяха тези хора?!

Commenter

Песлав

09.02.2026, 21:24

Евала за Милена Фучеджиева и целия екип на DOCK! Мнаго важно е

Commenter

Лош_Граждан

09.02.2026, 21:24

Абе тва за Фани Попова-Мутафова е яко, че го изкарват наяве. Важно

Commenter

fgng412

09.02.2026, 21:25

Абе, Лош_Граждан, "яко" е малко слабо определение за тая работа! Яко е като да си купиш баничка с наденица, а тая история... това е кат да си разчистиш цялата къща и да видиш какво прахоляк се е натрупал. Честно казано, човек се замисля как сме успели да запазим някаква идентичност след тоя период. 👎

Commenter

bwlvw611

09.02.2026, 21:30

Аааа, DOCK-а в Бургас! Супер яко! Честно, много ме кефи, че имаме такива фестивали у нас. Особено като се сетиш какви "културни събития" ни пробутват от другите... 🤨

Commenter

crazy_boss

09.02.2026, 21:52

Абе, виж сега... хубаво нещо е това с фестивала в Бургас, наистина. Радвам се, че има такива инициативи. И то за теми, които са важни да си ги припомним. За Фани Попова-Мутафова - не съм я знаел, че е играла такава роля... малко ми е тъжно, честно казано. Но пък важно е да се говори и да се изследва историята, както и да я

Commenter

Stoyan67

09.02.2026, 22:14

Страхотна новина! Много се радвам, че DOCK продължава да ни носи такива важни разкрития за нашата история - и европейската.

Commenter

Стар_Граждан

09.02.2026, 22:17

Абе Stoyan67, прав си напълно. Важно е да помним миналото, особено когато става дума за такива тъмни кътчета. Тоя филм май наистина доста тежко се гледа... Но все пак - добре че има хора като Фучеджиева, дето не

Commenter

cool_legend73

09.02.2026, 22:30

Абе, сериозно ли? Този фестивал в Бургас е по-добър от каквото и

Commenter

Млад_Патриот

09.02.2026, 22:31

Браво Бургас! 🥳 Страшно се радвам, че подобни фестивали се случват у нас и ни показват истинската история - без да спестяваме тежките мо

Commenter

maria672@mail

09.02.2026, 22:34

И яз така! 🥳 Много ми е приятно, че Бургас е културен център и ни показва истината за миналото. Не е лесно да се изправ

Commenter

maria129@mail

09.02.2026, 23:09

Евала на Бургас! 🇧🇬🇪🇺 Супер яко, че имаме такива фестивали - да си при

Commenter

Стар_Граждан

09.02.2026, 23:23

Абе пичове, вие го гледате ли тоя филм "Weimar Express"? Честно казано, малко ми се скръбна като прочетох за Фани Попова-Мутафова... 🥺 То хубаво си имаме ние тука разни теории коя страна била "виновна" за какво, ама да ти покажат как хора от нашето, българско, са участвали в такива тъмни работи... май нема нужда да обяснявам колко е важно да помним.

Commenter

A9BEEE66D3

09.02.2026, 23:25

Прав си, Стар-Граждан! 😔 Много тъжно е като ти отвориш очите за такива неща... Аз пък се чудя как може да има хора, дето все още си мислят, че Русия е някакъ

Commenter

Луд_Българин

09.02.2026, 23:26

Абе, Стар_Граждан, да питам – наистина ли се скърбиш? Аз пък си мисля, че точно такива филми са нужни като въздух! Да видим какви сме били, ама не в тая приказка за "велики българи" и т.н., а реално – кво са правили хората ни по време на едно от най-мрачните периоди в историята на

Commenter

rfrvq469

09.02.2026, 23:30

евала за фестивала dock! наистина страхотно, че имаме подобни инициативи, които показват историята ни такава каквато е - без да се заобикалят тежките теми. "weimar express" звучи мн интересно и важно... наистина ли не знаем повече за тази фани попова-мутафова? как е възможно да сме пропуснали подобна част от нашата история?

Commenter

F55499

09.02.2026, 23:34

Абе, сериозно ли все още си мислим, че знаем всичко за българската история? 😮 Честно казано, малко ме е яд, че не съм чувал за тая Фани Попова-Мута

Commenter

A99BE2

09.02.2026, 23:32

ех... все пак, добре че има такива филми и такива хора, дето си правят труда да ровят по тези стари истории. ЧЕ много лесно се забравя… и

Commenter

Гено

09.02.2026, 23:36

Абе, A99BE2, съгласен съм с теб напълно! Че как иначе да си припомняме какво се е случило, а? Да не би някой да иска да забрави за тия тъмни времена?! Много е важно да се ровят тези истории, наистина. И то не само в учебниците.

Commenter

ndok608

09.02.2026, 23:50

Абе хора, сериозно ли? Пак някакви тъмни кътчета от историята ни излизат наяве... Важно е да помним, ама и да гледаме напред

Commenter

lhfezw94

09.02.2026, 23:59

абе, пичове, тва с "weimar express" ме шокира сериозно! браво на милена фучеджиева, че изкара тая история на бял свят! да си признаем, знаехме ли нещо за фани попова-мутафова преди? аз лично - не. и сега се връщам назад и ми е все едно някой ти каза, че имаш роднина, дето е... ами, да кажем, не е действал по най-добрия начин в исторически план.

Commenter

1A48B15842

10.02.2026, 00:20

абе, сериозно ли никой досега не се е занимавал с та

Commenter

Прав_Патриот

10.02.2026, 00:24

Абе, братче, напълно съм съгласен с Истински_Реалист! Тоя филм е важен, безспорно. Но и Pesho413 има право - малко мрачно беше да свършва феста с такъв тежък сюжет, ама кой го интересува сега?

Commenter

Georgi46

10.02.2026, 00:21

Ебасе, хора! Тоя филм "Weimar Express" наистина яко клати нещата. Сега се замислям... как е възможно да сме го пропуснали тоя период от историята? Направо ми иде да плюя по всички учители по история, дето ходехме 🤔

Commenter

5FF3D718F2

10.02.2026, 00:42

Браво за DOCK Бургас! 👏 И филма звучи яко - важно е да си припомняме ми

Commenter

ivan961@bg

10.02.2026, 00:52

много добре! радвам се, че подобни филми като "weimar express" излизат наяве. важно е да си припомняме сложните моменти от историята ни, особено когато са свързани с европа

Commenter

qpzbim572

10.02.2026, 01:01

Абе, хора... малко ми е тъжно да го кажа, ама историята ни е пълна с такива гнусотии. Добре че има фестивали като DOCK, дето ги вадят ная

Commenter

Стар_Реалист

10.02.2026, 01:02

абе хора, наистина ли?! затваря фестивала "weimar express"? не ме разбирайте погрешно, радвам се, че dock бургас прави такива събития - чудесна инициатива да подпомогнат културата ни и да привличат интерес към документалното кино. браво на организаторите!

Commenter

gosho434@abv

10.02.2026, 02:51

Евала на организаторите на DOCK! Важно е да се помнят тия тъмни страници от историята, ама наистина ли трябше точно с тоя филм да приключат фе

Commenter

pro_hero30

10.02.2026, 02:54

Ахах, Гого, прав си! Малко тъжен филм за край, ама пък важно да знаем

Commenter

Dimi19

10.02.2026, 02:55

абе gosho, наистина ли чакахме да приключат феста с такъв филм?! не

Commenter

mega_angel

10.02.2026, 02:51

Ох, хора, наистина ли?! Невероятно съм развълнуван от това, че "Weimar Express" закри DOCK Бургас! Браво на Милена Фучеджиева – истински майстор е да извади такива важни и трудни истории наяве. Наистина ли имаме нужда от повече подобен тип документални филми?!

Commenter

pesho413@gmail

10.02.2026, 04:49

абе, хара, сериозно ли?! този филм за фани попова-мутафова и нацистите... ама наистина ли трябва да си припомняме такива работи? не казвам, че историята не е важна, напротив! но все едно - толкова тъмен филм да го оставиш последно?! няма ли нещо по-оптимистично, ей хора, да разведрим малко атмосферата?

Commenter

mega_master

10.02.2026, 04:54

абе, пешо, печ, сериозно ли питаш дали трябва да си припомняме такива истории?! да разведрим атмосферата с котета и еднорози ли? ами, знаеш ли, понякога истината е доста по-мрачна от всеки "оптимистичен" филм за успехите на държавния ни футбол. 🇧🇬

Commenter

crazy_legend683

10.02.2026, 05:25

Браво, Бургас! Страхотно е, че DOCK подкрепят подобни документални филми - истинска смелост е да се показ

Commenter

Истински_Реалист

10.02.2026, 05:40

Абе, хора, много ако! DOCK в Бургас си е яко събитие, а факта че са показали тоя филм за Фани Попова-Мутафова... важно е да помним историята си, ама и да я гледаме от всякакви гледни точки. Така се учим, нали?

Commenter

Georgi8

10.02.2026, 06:05

Наистина ли се изтръгваме от миналото си така лесно? Важно е да гледаме всички страни на монетата, особено когато

Commenter

maria46@gmail

10.02.2026, 06:09

Мамка му! Сериозно, пак ли с тия стари работи? И без това държавата ни е тра 🤦‍♂️

Commenter

Честит_Българин

10.02.2026, 06:50

Браво на организаторите! 👏 Супер е, че не се стра 🇧🇬

Commenter

Добър_Патриот

10.02.2026, 06:51

Евала НА организаторите! Важно е да си припомняме историята, макар и да е гадна поня

Commenter

A8A0679337

10.02.2026, 07:03

Абе хора, вие го ли разбрахте?! Филм за Фани Попова-Мутафова и нацистки пропаганда?! 🤯 Аз съм шокирана! Сериозно, все още има такива истории, които трябва да се изкарат наяве. Браво на Милена Фучеджиева и организаторите на DOCK - страхотна работа! Важно е да си припомняме историята, особено тази тъмна страна, за да не повтаряме грешките.

Commenter

real_angel394

10.02.2026, 07:09

ебаси, значи имало такива неща... пак ру

Commenter

DD3B9EA527

10.02.2026, 07:34

Абе, сериозно ли?! Това значи, че и у нас са си имали хора, дето са били замесени с тия нацисти? 😳 Добре че има такива филми, дето ни показват истината, макар и да е неприятна. Браво на Фучеджиева, че не се притеснява да

Commenter

pro_wolf

10.02.2026, 08:35

ебати, пак някакви тайни излизат... явно нищо не е черно и бяло, нали? браво на режисьорката, че рови в стари архиви и показва истината - макар

Commenter

AE4B53DA

10.02.2026, 08:42

Абе, сериозно ли? Пак нещо от миналото ни излиза... 🤦‍♀️ Не честно е да си играем на "чисти" в историята. Важното е, че такива фестивали като DOCK и хора като Ми

Commenter

452C92C513

10.02.2026, 09:13

абе, наистина ли никой не си задава ВЪПРОСА – доколко сме

Commenter

eqchfj384

10.02.2026, 09:15

Ей хора, вее го казвате ли?! 😳 Пак излизат кирливи ризи от гардероба на историята! Аз си мислех, че само в Русия има такива сюрпризи... 😂 Браво на Милена Фучеджиева - яко е да ровиш по архивите

Commenter

pesho257@mail

10.02.2026, 09:21

пълна пародия! 🤦‍♀️ каква "история" търсим пак? най-добре да се фокуси

Commenter

olves995

10.02.2026, 09:24

абе, pesho257@mail, сериозно ли питаш каква история търсим?! 🤦‍♂️ не разбирам какво има да се фокусираме друго! това е част от нашата история, дали ни харесва или не! ами фани попова-мутафова, чувал ли си я изобщо? честно казано, съмнявам се. трябва да си знаем миналото, за да не повтаряме грешките на бащите си, а и за да разберем кой ни е бил приятел и кой - враг през годи 👎

Commenter

real_legend135

10.02.2026, 09:32

Брутално! 🤯 Добре, че някой си спомня за тези истории. Трябва да

Commenter

2C878112

10.02.2026, 10:04

Абе, сериозно ли? Пак ли трябва да си ровим в миналото с тия истории?! Не може ли малко позитивно,

Commenter

mega_legend

10.02.2026, 10:09

Абе, хора, стига с тия стари работи! Да, важно е да помним, ама все едно ко

Commenter

cool_king592

10.02.2026, 10:13

Абе, хора, честно... тоя филм "Weimar Express", щом е за Фани Попова-Мутафова, значи трябва да го видим! Не е хубаво да си затваряме очите за тъмните страници на историята, ама наистина. И не ме кефи тая реплика за "позитивно". Какво позитивно има в това да си мислиш, че всичко беше розово?

Commenter

ultra_master

10.02.2026, 10:22

Ебати, пак разни исторически драми... Ама добре, че се показват тия неща, нема

Commenter

real_wolf121

10.02.2026, 11:01

Абе хора, какво става тука бе? Пак някакви исторически изрождения... Добре де, че се прави филм за тия работи, ама да не стане като с Русия - все нещо лошо да търсим и да помним. Важно е да си припомним откъде сме тръгнали, ясно, ама и да гледаме на 🤙

Commenter

BDB7AA10

10.02.2026, 11:12

Аби, пич, сериозно ли?! "Weimar Express" затваря DOCK? Все едно някой да сложи гипс на киното! 😂

Commenter

Mariya46

10.02.2026, 11:12

Абе, сериозно ли?! Пак го раздвижват тази тема… Добре де, разбирам, че трябва да си припомняме историята, особено когато става въпрос за тъмни капитули като нацизма. Но мисля, че има и нщо гнило в тая непрекъсната фокусировка върху негативното от миналото.

Commenter

Дидар

10.02.2026, 11:43

Евала за DOCK-а в Бургас! Важно е да помним

Commenter

Добър_Софиянец

10.02.2026, 11:45

Абе хора, вие ли сте седнали да гледате такива филми посред зимата в Бургас? 😅 Сериозно, важно е да помним историята си, разбира се. Особено тази част от нея, която е свързана с Европа и как сме се измъкнали от тези ужасни времена. Но ми се стру