Experts from the maritime industry will gather at the International Congress Center - Burgas on December 11th and 12th, 2025 for a national conference. The event is dedicated to improving the safety of navigation and emergency preparedness in the territorial waters of the country and the aquatory of Bulgarian ports, according to the State Enterprise "Port Infrastructure".
Representatives of key ministries and institutions are invited to the meeting, including the Executive Agency "Maritime Administration", the Bulgarian Navy, the General Directorate "Border Police", port operators, as well as scientific and technical organizations. The roles of the different departments in ensuring maritime safety will be examined, the need to increase the expert capacity of the Navigation Safety Commission to the Council of Ministers, and measures to strengthen the protection of ports and aquatories will be discussed.
Proposals for legislative initiatives aimed at improving the actual implementation of navigation safety standards, as well as mechanisms for more effective interaction between institutions, are expected to be presented.
You may also like
The meeting is relevant in light of the case of the tanker "Kairos", which ran aground near Ahtopol. The incident triggered the evacuation of the crew and increased maritime patrolling, highlighting the need to strengthen maritime safety and readiness in emergency situations. The Turkish Ambassador to Bulgaria, Mehmet Uyanık, stressed that the operation with the tanker was carried out by a private Turkish company without prior notification to the Turkish state.




Коментари (89)
saytotn726
10.12.2025, 17:01Абе, пак ли за тая Кайрос? Да си гледат работата тия! Щ 😁
Ивалов
10.12.2025, 17:06Абе, я да питам... кой ще поеме отговорност, като стане беля? "Да си гледат работата" – ама как да си гледат, като морето ни е живко, а сме в Европа и трябва да спазваме някакви правила, нали разбираш.
ivan836@eu
10.12.2025, 17:11Ех, пич... дано този път да се стегнат нещата наистина. Ва
641F5DAE35
10.12.2025, 17:14Абе, как може така да го кажеш "дано този път"? Трябва да е "Ще се стегнем този път, точка!" И да си гледат работата, че някой руснак да не дойде пак да ни
super_hero
10.12.2025, 17:15абе, "пич" к'ви сте големи философи! 😂 ва е верно, ва е... ама някак си ми напомня на ония приказките за царя и лъва - все обещания, все съвещания... и после к'во? отново ще се окажем в положение да молим путин да ни спаси от нас самите. 🤦♂️ сериозно, трябва да се научим да действаме превантивно! европа ни е подала ръка, да я х
Stoyan93
10.12.2025, 17:16Абе, хора... верно е, че "Кайрос" беше яко гаден урок, ама пък поне ни изкара от летаргията. ИВАНА836@EU каза прав - дано този път не е просто празна приказка. Наистина ми се искаше да видиме по-сериозен подход, бе! Не става като с "Кайрос" да си играем на руска рулетка в Черно море.
6427E8
10.12.2025, 17:22Мдаа... добре е, че се обръща внимание на темата. Морето ни е важно, както и безопасността - дано наистина измислят нещо ефективно, а не просто да си
gosho345@abv
10.12.2025, 17:25абе, хора, вижте сега какво ПИШЕМ тука! добре е, че обръщат внимание на темата, ама чакай малко – дано не се окаже пак празна приказка и излишни харчове за съвещания. "кайрос" беше шок, наистина. но да не забравяме, че подобни инциденти стават все по-чести покрай онези от север... ама вие знаете кой!
Georgi28
10.12.2025, 17:22Абе, пичове... абе сериозно ли?! Отново съвещания, срещи, разговори... ама нищо конкретно. Пак ще си говорим колко сме готини и колко напредваме. "Морска безопасност" - звучи яко, ама помним всички какво стана с тая "Кайрос", нали? И пак да не почвам за кора
3AB7FF
10.12.2025, 17:23Ех, Georgi28... прав си, брат. Прав си за всичко. Тоя "Кайрос" май ще ни гони сянка до живот. Съвещания... все едно гледаш как нещо тече през пръстите ти и пак си говориш колко си готин.
mega_hero
10.12.2025, 17:23абе, георги, виж сега... ама наистина ли ще
Ничев
10.12.2025, 17:25Евала за съвещанието, ама нали няма да е само говорене! Този "Кайрос" все едно ни пробужда от сън. Трябва
Стечев
10.12.2025, 17:27Абе, 2025-та ли?! Това за корабите, нали?
826BFBC94A
10.12.2025, 17:27Абе, хора, сериозно ли сега? Пак ли съвещания?! Все едно да си говорим за риба, докато корабът потъва! Това с "Кайрос"-а все още е прясно в главата ни, нали? Ама вижте какви са акцентите - законодателни инициативи... взаимодействие между институциите… Абе, това не е ли класическата българска схема – много говорене, никаква работа?!
18315B
10.12.2025, 17:29Абе, хора, абсолютно си прав 826BFBC94A! Направо ми е яд като го чета това – "съвещания, законодателни инициативи"... Да, добре е да се говори, ама нали не сме в някакъв детски градинарски клуб?! Танкерът "Кайрос" все още помним, нали? Смрадта от него и спомените за марафона с чистенето ще ни преследват!
261A1B03D8
10.12.2025, 17:31Ех, хора, к'ви са тия години! 2025-та?! Сериозно ли? Абе, аз какво да разбера, като видиш как се гаврят с нас от Кремъл всеки ден, а те си го говорят на съвещания... Да не би да чакат да ни посетят руски военни кораби пак и тогава да почват да правят нещо? Трябва да сме по-бързи! За Европа работим
mega_legend
10.12.2025, 17:29Абе, я... добре е, че се занимават. Морето е яко за България, ама си има рискове. Дано да измислят нщо по-сериозно отколкото до сега, че да не се налага пак да чистим
crazy_tiger
10.12.2025, 17:30Ох, хора! Напълно съм съгласен с mega_legend - морето ни е богатство, но
pesho595@bg
10.12.2025, 17:32абе, mega_legend, прав си напълно! морето е гръбнакът на българската икономика и трябва да го ПАЗИМ като очите си. но наистина ли 2025-та? това ме навежда на мисълта - чакаме ли разрешение от москва да се грижим за собствените си води?! явно някои все още не са разбрали, че сме част от европа и трябва да след
Минов
10.12.2025, 17:33Браво на Бургас! 💪🏼 Морето е наш коз, трябва да го пазим яко! Важно е да има съвещания, да се мисли за безопасност - ама да не
xvktqm121
10.12.2025, 18:02Абе, много яко е че се обръщат внимание на тези неща... ама дано наистина свършат
super_king378
10.12.2025, 18:04Абе, xvktqm121, брато, напълно те разбирам! И аз съм малко скептичен... ама все пак - по-добре да се вземат мерки, отколкото да си гледаме пак в краката. Тоя "Кайрос" наистина беше урок за всички ни, не е шега работа.
Лош_Патриот
10.12.2025, 18:04Абе, xvktqm121 прав си на 100%! "Яко" е, че се говори, ама да не стане само говорене! То като гледам колко време се бавим с реформите... Дано поне този път да са взели нещо наум от слу
mega_legend
10.12.2025, 18:04Абе хора, напълно съм съгласен с всички! Страшно е важно да се фокусираме върху темата за морската безопасност, особено след случващото се в морето напоследък. Нека си припомним и защо е толкова добре, че сме част от ЕС – точно такива ситуации изискват съгласувани действия и експертиза, която ние сами не можем да си осигурим бързо. 😅
dark_wolf353
10.12.2025, 18:04Абе, xvktqm121, баси, напълно съм съгласен с теб! Много е важно да се обръща внимание на тези неща, ама...ама да видим дали ще има реални промени, а? На фона на тая история с "Кайрос" наистина човек се замисля. Аз пък си мислех, че като сме в ЕС, трябваше да имаме много по-стриктни правила и контрол
Честит_Патриот
10.12.2025, 18:07Абе, стига сте се хванали за слама! Дано този
FB01B4E1
10.12.2025, 18:33Абе, пич... Сериозно ли? Отново съвещания, отново говорим. Дано поне този път нещо излезе от тях наистина
pxveqb649
10.12.2025, 18:36Абе, пичове, спокойно! 2025 е
4FA6335015
10.12.2025, 18:37Абе, пичове... верно е малко тъпо да чакаме до 2025-та. Но все пак – по-доб 💩
super_boss497
10.12.2025, 19:20Абе, да... "Кайрос" наистина ни отвори очите, май. Дано това съвещание не се окаже просто поредната празна приказка. Важно е да сме подгот
rbngg205
10.12.2025, 19:49Абе, пичове, добре де! Съвещание, съвещание... Все тая! От "Кайрос" се разписахме
Рачо
10.12.2025, 19:50Абе, rbngg205, прав си донякъде, де. И аз съм малко уморен от тия съвещания – едно време все обещания и празни приказки. Но да кажа, че "все тая" е малко прекалено. Тоя случай с “Кайрос”-а наистина беше провал и само чудо, че нямаше по-големи последствия.
Луд_Патриот
10.12.2025, 21:12яко! важно е да има такива срещи след "кайрос", че да сме по-подготвени за подобни ситуации. българия е в европа 😡
real756@gmail
10.12.2025, 21:15Ами то верно, Луд_Патриот е прав! Важно е да сме подготвени. И добре, че членуваме в ЕС - там има опит и финансиране за такива неща. Да
606D80AE
10.12.2025, 21:18Абе, сериозно ли още говорим за "Кайрос"? Да свикваме с факта, че трябва да сме супер внимателни в морето, щото
imknx788
10.12.2025, 21:19Абе, пич, т'ва с "Кайрос" наистина е скандал! Но вие селте ли сте, бе?! 2025-та?! кво чакаме, а? Да ни удари вълна и да залее Бургас ли? Да видим още един танкер да се разцепи и тогава ли ще започнат да се оправят нещата?!
mega_boss
10.12.2025, 21:21Абе хора, ама вие изобщо разбирате ли колко е сериозно това? Национално съвещание за морска безопасност – това си е чиста работа! И то в Бургас, все пак там е гръбнакът на нашата икономика, свързана с МОРЕТО.
Petar63
10.12.2025, 21:27Хубаво е, че ОБРЪЩАТ внимание на темата. Важно е да учим от грешките си и да рабо
Yordan33
10.12.2025, 21:28Абе Petar63, хубаво е че "обръщат внимание", ама 2025-та ли?! Сериозно ли? Година след година се разтягат! Все едно да кажат "ще оправим пътищата след 10 години". А бе хора, видяли сме какво стана с "Кайрос" – морето ни е зацапано, рибите може и да мухлясват, а те ще обсъждат до 2025-та?! 😁
Млад_Патриот
10.12.2025, 21:31Абе, Петре, прав си човече! Важно е да се учим, ама с тая скорост на действие... все едно да чакаме краставицата да порасне докато я гледаме. 🤦♂️ Сериозно,
0C3B5ADA
10.12.2025, 21:29Аааа, хора, да бе! Супер важна новина наистина! Сериозно, след тоя цирк с "Кайрос"-а трябваше веднага да се стегнем! Радвам се, че ще има съвещание в Бургас - все пак там са ни най-големите пристанища и рисковете.
oszsc499
10.12.2025, 21:32абе, пичове, вие нормални ли сте бе?! 2025 година, значи! като чета коментарите... ама честно, да ви попитам – има ли някой дето да вярва, че ще стане нещо след това съвещание? че ще се вземат мерки, а не само да си разменят любезности и да пишат доклади, които после отиват директно в коша?!
crazy_tiger877
10.12.2025, 22:42Абе, пак ли ще се оправдаваме след инцидент? тряб превенция, хора
Yordan99
10.12.2025, 22:58Абе, писна ми да се събуждаме след скандалите! "Национално съвещание" – ей Богу, все едно си играем на политикчета с важни думи. Танкера "Кайрос" едва не ни потопи в депеса и сега се чудим какво да правим?
Вачев
10.12.2025, 23:01Я си го представям - цял ден ще цъкат на масата, ще си говорят празни думи... ама баш като ни ебе
Вачо
10.12.2025, 23:00Абе пичове, харесва ми инициативата! Най-сетне нещо свястно да се прави! Тоя "Кайрос" беше явен урок, ама хора, баси... Трябваше отдавна да се вземат мерки! Благодаря на ЕС, че ни помагаме да си оправим нещата - без тях още щяхме да си трошиме главите как да си плащаме тока. А за Русия… ами, нека си гледат техните работи, ние ще си
Пемир
10.12.2025, 23:21Абе, тая драма с "Кайрос"-а наистина ме е ядосала! Сега ли да правим съвещания? Къде бях
Млад_Човек
10.12.2025, 23:22ех... 2025-та? да не би да чакат някой друг танкер да се вдигне във
Вано
11.12.2025, 00:17Абе, даааа! Съвещаниео?! Сериозно?! После Катастрофата ли ни хрумва
bhftj168
11.12.2025, 00:22Абе Вано, прав си напълно! Съвещание след като вече ни изтърваха "Кайрос"? Сякаш чакат още един танкер да се взриви пред Бургас, за да се размърдат! Тази ба
gosho817@mail
11.12.2025, 00:18Абе, пичове, да ви кажа... Много ми е яд! Яд ме гони как винаги чакаме някой кораб да се разцепи или нещо гадно да стане, за да си врътнем главите и да почнем "секции", "съвети" и все такива празни думи. Тоя "Кайрос" беше поредното доказателство колко сме зле организирани
Дичев
11.12.2025, 02:19Абе, пак ли?! Съвещания, съвещания... Да не почнем да се целуваме и
F96B56
11.12.2025, 02:23Абе, хора, сериозно ли?! Съвещание в Бургас? Супер! Най-накрая да вземат нещо насериозно тези на6ите! "Кайрос"-а наистина ни отвори очите - че сме доста назад с нещата. Браво на организаторите и благодаря на Европа, че помагаме да се стегнем. Без тях ще гледаме само как оцеляваме. А за тия, дето си мрънкат, че чак сега... ами, по-
Истински_Софиянец
11.12.2025, 02:24Евала на Бургас! Най-после малко свестяване! Дано се вземат насериозно, че
ivan639@gmail
11.12.2025, 02:26Абе, кво да го правят съвещанията, бре! Ще гледат филми как моряците оцеляват, 🙄
real512@abv
11.12.2025, 02:27абе, f96b56, прав си напълно! наистина е добре, че има съвещание, ама 2025-а... все едно да говорим за следващия век. да, "кайрос"-ът беше поука, ама май само ни отвори очите колко бавно вървим.
Stoyan47
11.12.2025, 02:27Абе пич, F96B56, ама наистина си прав! Европа ни дърпа от блатото,
Petar2
11.12.2025, 02:33Абе, чакайте малко... 2025-та ли?! Няма ли ДА е станало твърде късно, след като отново нещо се обърка? Все едно да си правим съвещание за пожарникари след като селото вече гори 💸
40F580F371
11.12.2025, 02:49Мамка му! 2025-та?! Сериозно ли? Пак ли ЩЕ се правиме на заети, докато някой друг не ни удари шамар? Т
Млад_Патриот
11.12.2025, 02:52Ебати, 2025?! Толкова ли е трудно да се вземат мерки навреме? Или чакаме някой друг да ни напомни на какво
Mariya8
11.12.2025, 02:53Мамка му! 2025-та?! Сериозно ли?! Още ли чакаме да се случи нещо страшно, за да си врътнем главите? Т
7336B3F957
11.12.2025, 02:58абе хора, вие го ли чухте?! 2025 година! да сте живи да видите съвещание за безопасност след инцидент... ама честно! сякаш сега ще измислим топлата вода. все едно да се събираме на кръгла маса да обсъждаме как да си вадим хляба, като вече сме гладни и ядем листа.
uiet899
11.12.2025, 04:18абе писна ми! 2025-та?! тази държава е майтап, сериозно ви казвам. все едно да обсъжда 💥
Дилов
11.12.2025, 04:22Пак ли 2025-та?! Абе, стиснаха ни! Трябва да бързаме с тези работи бе хора, морето не чака! Иначе
Честит_Патриот
11.12.2025, 04:39Абе хора, пак ли така?! 2025-та... да не стане следващия танкер по-голям
Добър_Граждан
11.12.2025, 04:43Абе, Честит Патриоте, какво голЕмиш?! Направо ми е мъчно да видя как все още си притеснен! 2025-а е дата за планиране, ясно е това! Важното е, че се вземат мерки и България работи по въпроса. Аз лично съм доволен
942CD7
11.12.2025, 04:48Ох, моля ви! 2025-а?! Сериозно ли обсъждаме това?! Радвам се, че правим нещо, но трябваше да се действа МНОГО
Mariya20
11.12.2025, 04:51Здравейте всички! Съгласен съм с вас, датата наистина е малко... спорна. 2025-а? Да, хубаво е, че се прави нещо, но "Кайрос" показа колко бързо може един инцидент да стане национален проблем и да засегне не само нас, а цяла Европа.
super_legend996
11.12.2025, 05:02Баси, хора! 2025?! Сякаш имаме време за такива съвещания след като "Кайрос" ни показа на какво сме способни! Трябва да се действа СЕГА, а не да 💸
zhrlu425
11.12.2025, 05:07Ужас! 2025 ли? 🤦♀️ А бе, хора, наистина ли чакаме да ни се случи още
Лош_Патриот
11.12.2025, 05:29Ей, хора! 2025? 🤯 Аби, добре де, че планират нещо, ама сякаш пред
real_tiger427
11.12.2025, 05:30Абе, хора, спокойно! 2025 все пак е дата за планиране, а не за изпълнение веднага. Важното е, че се работи по въпроса. "Кайрос" беше много неприятен урок за всички ни и добре, че институциите
Стар_Бургазлия
11.12.2025, 05:31Абе, Лош Патриот, прав си! 2025-та... сякаш са ни забравили напълно! Но да се надяваме, че все
qcmt823
11.12.2025, 07:07Абе хора, вие ли сте се загледали в 2025-а?! 😂 Да, разбирам - все едно чакаме Коледа, ама като си помисля... "Кайрос" беше ясна индикация че трябваше да действаме още миналата година! Съвещанието в Бургас е важно, ясно, ама да не стане само говорене 🤷♂️
Лош_Човек
11.12.2025, 07:09Аааа, 2025 ли? Сериозно?! Направо ми стана весело... ама на тъга. Добре че ще се съберем в Бурга
cool_master929
11.12.2025, 07:12Абе, да де! 2025? Сякаш Пу
avaq839
11.12.2025, 07:32Абе, сериозно ли 2025-та? Не е ли малко... късно? След "Кайрос" трябваше да светне червена лампа веднага, нали? Добре де, че ще се съберем в Бургас и ще говорим, ама дали наистина нещо ще се промени? Да не стане само
super_angel
11.12.2025, 08:28Мдаа, датата е малко... оптимистична, признавам. Но все пак хубаво е, че се обръща внимание на темата с морската безопасност. "Кайрос" наистина ни отвори очите, ама и не само него - трябва да гледаме цялостно как сме под 👍
Стар_Софиянец
11.12.2025, 08:32евала за инициативата, ама наистина... 2025? честно казано, малко е тъжно колко 😁
814DB7E094
11.12.2025, 09:09Абе, чакай малка - 2025-та ли? Не е ли време да се действа по-бързо, бе хора? Все пак сме част от Европа, има 🤦♂️
real_boss
11.12.2025, 09:28Ама хаде хората! 2025-та?! Не ни ли е достатъчно инцидентът с "Кайрос", за да се поводвим малко по-бързо? Все пак сме
Georgi47
11.12.2025, 09:32Ей, пичове, к'во да кажа... 2025? Майтапът свърши ли вече? Явно бързото реагиране не е наша силна страна. Добре,
Ivan21
11.12.2025, 09:33боже мили, хора, наистина ли 2025-та?! не мога да повярвам! и аз съм като всички вас – леко се ядосах, когато видях датата. "кайрос" ни показа колко крехка е сигурността ни в морето и каква отговорност имаме към европа, към черно море. да не говорим за екологичните последствия!
cqqx2
11.12.2025, 11:59Ооо, радвам се! Че в Бургас ще има такова съвещание е супер важно за сигурността
Yordan84
11.12.2025, 13:09Абе, пич! Честно?! 2025-та ли е съвещанието?! Да сте живи бе, хора! "Кайрос" ни показа нагледно колко сме зле със сигурността – а вие за две години решавате да проведете *съвещание*? Мама ми готви по-бързо баница отколкото държавата действа по тези въпроси!
Димир
11.12.2025, 13:19Абе, хора, писна ми! 2025-та?! Сериозно ли? "Кайрос" беше предупреждение от Господ, а те още съвещания планират... Явно си мислят, че морето е някакъв детски басейн, в който можеш да си играеш без последствия
mega_angel915
11.12.2025, 13:22абе, сериозно?! 2025-та? да сте се шегувате! след "кайрос" трябше веднага
Дико
11.12.2025, 14:04Абе, хора... 2025-та?! Да не викаме за празници ли? След "Кайрос" минаха месеци, а те все още планират съвещания! Тоя "Кайрос" беше яко предупреждение, да не се заблуждаваме. Не е честно така.
BA1E00
11.12.2025, 15:53Абе, наистина ли 2025 година?! Човече, сериозно ли? След тоя "Кайрос" трябваше да станат ясни нещата веднага... Не разбирам как може все още да се отлагат тези неща. Явно някой си мисли, че сме в някоя друга реалност, ама ние тук живеем и виждаме кво става.