Мундров към ИТ сектора: "Киберсигурността не е само наша, а обща отговорност"

Редакция BurgasMedia Калина Василева
09.12.2025 • 15:08
4322 прегледа
127 коментара
Мундров към ИТ сектора: "Киберсигурността не е само наша, а обща отговорност"
©BurgasMedia.com

Министърът на електронното управление Валентин Мундров се срещна с ИТ бранша, за да говори за киберсигурността, прозрачните поръчки и плановете за дигитален портфейл до края на следващата година.

Мундров към ИТ компаниите: Нека заедно защитим държавата онлайн

Министърът на електронното управление Валентин Мундров се срещна с представители на ИКТ сектора, за да обсъдят належащ въпрос: как държавата може по-добре да се защити онлайн. Темата на разговора беше националната система за киберсигурност, която е предназначена да защитава сървърите, мрежите и данните на държавните агенции.

От самото начало Мундров ясно заяви, че не иска тази среща да се превърне в просто поредна формалност. Той подчерта, че зад всяка сигурна система стоят квалифицирани хора, а не само скъпо оборудване. Ето защо бизнесът е естествен партньор за държавните агенции. „Това също така гарантира взаимен надзор – това е начин за премахване на слабостите, постигане на пълна прозрачност и прекратяване на практиките, наблюдавани в миналото при предишни администрации на MEG“, заяви министърът. Той категорично настоя, че министерството трябва да премахне „наследените, непрозрачни практики“ и да прекрати така наречените... секретни заповеди.

По-конкретна тема на разговор беше документът за споразумение за ниво на обслужване (SLA). По същество това е подробен „договор за очаквания“ – той описва какви услуги ще бъдат предоставяни, какво качество е гарантирано, кой е отговорен за какво и как ще се следи киберсигурността. Страните се споразумяха, че този документ трябва да бъде финализиран и одобрен до петък, след което ще стане задължителен за всички държавни агенции.

Представители на ИТ индустрията отбелязаха, че самият факт на редовни срещи с министъра е важен сигнал. Според тях, преди основният проблем често е бил липсата на информация – решенията са се вземали „на сляпо“ и без обяснение. Сега те приветстват усилията на Министерството на информационните технологии за повишаване на прозрачността на процедурите и разкриване на по-подробна информация.

От своя страна Мундров подчерта, че правителството трябва да бъде отворено към бизнеса, ако иска да е в крак с бързо развиващите се технологии. Той отбеляза, че киберзаплахите постоянно се променят и държавата не може сама да се справи с тях. Министърът подчерта, че българските компании притежават значителен потенциал и професионализъм и че много от тях вече предоставят висококачествени услуги на международно ниво. Затова той призова за продължаване и задълбочаване на сътрудничеството.

Разговорът засегна и друга ключова тема: електронната идентификация и дигиталните портфейли. „Очаквам, че с подкрепата на бизнеса и „Информационно обслужване“ АД ще преминем към дигитален портфейл и ще наваксаме загубеното време. До края на следващата година в България би трябвало да има функциониращ дигитален портфейл – това е и мой личен приоритет“, каза Мундров. Това е приложение, където хората могат да съхраняват своите електронни лични карти и официални документи и да ги използват при контакт с държавни агенции.

На срещата с представители на български ИТ организации присъстваха и заместник-министърът на електронното управление Александър Йоловски, изпълнителният директор на „Информационно обслужване“ АД Ивайло Филипов и националният координатор по киберсигурност Симеон Карцелянски, което посочи, че тази тема е приоритет за целия екип, а не само за един министър.

Автор Калина Василева
Калина Василева

Автор на тази статия

Калина Василева е журналист с богат опит в отразяването на широк спектър от теми. Тя е отговорна за ежедневното следене на новинарския поток и покриването на разнообразни рубрики.

Нейната работа обхваща общи новини за България, градско благоустройство, интересни истории от живота, събития за деца и материали за света на животните. Калина също така поддържа и организира съдържанието в категория Архив.

Тагове:
Електронно управление киберсигурност Информационно обслужване Валентин Мундров държавни агенции ИТ сектор дигитален портфейл
Сподели:

Коментари (127)

Avatar
Commenter

user895@gmail

09.12.2025, 15:28

абе то верно ли трябва всеки път да им обясняваме? да не се окаже, че ще ни хакнат пак

Commenter

70FBC027

09.12.2025, 15:31

Истината е, че ТРЯБВА да сме подготвени, нали? Какво друго ни остава, след като виждаме какво се случва в Европа и по света? Дано

Commenter

Добър_Човек

09.12.2025, 15:30

Абе, харесва ми, че се занимават с киберсигурността! Сега е времето да сме много внимателни.

Commenter

hqmhj167

09.12.2025, 15:32

Абе Добърчо, верно си прав! Много яко, че се занимават с киберсигурността, наистина е време за внимание. Ама виж какво - тая "обща отговорност" звучи малко като да се прехвърля топка между всички и никой да не поеме истинската отговорност. Надявам се да не е просто

Commenter

Добър_Реалист

09.12.2025, 15:33

абе, добър_човек, наистина ли ти се струва, че "заниманието" с киберсигурността е достатъчно? все едно да си сложиш шапка от фолио и ча

Commenter

5700A3

09.12.2025, 15:33

Абе Добърчо, браво за ентусиазма, ама нали знаеш как е – все едно си слагаме аларма след като са ни откраднали телевизора! Да, хубаво е, че се занимават, но да не стане като с онзи дигитален портфейл, дето го обещаваха от години и досега само прах в очите.

Commenter

Petar13

09.12.2025, 15:39

Абе, хора, баси! Мундров го хванали да говори за киберсигурност... Щом той говори, значи наистина има за какво! Вие си знаете - все едно сме си оставили вратата отворена на село и се надяваме никой да не влезе да краде кокошки.

Commenter

Ivan44

09.12.2025, 15:40

Хаха, Petar13 прав си! Важно е да сме ная

Commenter

gosho814@gmail

09.12.2025, 15:41

Абе, Петре, да питам... тая врата дето я оставили отворена - кой я остави, бре? И защо само кокошките ни прили

Commenter

Ивако

09.12.2025, 15:41

абе, petar13, прави си е прав! тоя мундров с тия срещи… все едно да кажем на дядо ми да оправи космически кораб! циркът продължава! само говори, говори, ама какво *направи*? нашите системи са пробити като решето, всеки ден руските хакери се опитват да ни тормозят и тоя се чуди как да направи дигитален портфейл?!

Commenter

cool_angel

09.12.2025, 15:42

абе, петре, прав си... ама доста закъсняло е всичко това, според мен. не казвам, че мундров е лош човек, напротив - важното е да се вземат мерки сега. но като гледам какво става в европа и света – кибератаките са нещо нормално вече, а ние все още си играем на котка и мишка.

Commenter

Ivan85

09.12.2025, 15:43

Ей, Petar13 прав си напълно! Тва

Commenter

uynbb369

09.12.2025, 15:43

Ааа, Petar13 го каза - вратата отворена на село! Точно така. Само че тука не става дума за кокошки, а

Commenter

Луд_Софиянец

09.12.2025, 16:28

Абе, наистина ли?! Киберсигурност? Сериозно ли нещо се прави по въпроса? Все едно си мислим, че с някаква среща ще стане... Дано поне този дигитален портфейл да не е пък нова шега. Честно казано, малко съм скепти

Commenter

Нилов

09.12.2025, 16:29

абе, луд_софиянец, напълно те разбирам! и аз съм доста скептичен, но ще ти кажа – по-добре да говорят, отколкото изобщо да не говорят, нали? но да не си харесваме сами себе си. "обща отговорност" звучи много хубаво в теориите, ама на практика...

Commenter

Стар_Българин

09.12.2025, 16:57

Абе, добре е че се говори за киберсигурност, наистина. Времена са такива... ама трябва нещо да се *направи*, а не само срещи. Надявам се този дигитален портфейл да е на добро ниво и да си върши работата, щото все още сме доста назад като държава в тези неща. Важно е да сме част от Европа и да се учим от тях как се правят такива неща ефективно.

Commenter

Vasil15

09.12.2025, 16:59

Абе, Стар_Българин прав си напълно! Браво за оптимизма, но наистина тряб *действие*, а не само празни приказки. Тоя Мундров да се сети, че киберсигурността не е играчки! Време е да вземат мерки, ама реални такива, не поредната среща.

Commenter

B1B1ED5595

09.12.2025, 17:00

браво на мундров, че се захваща с темата! киберсигурността е супер важна, особено сега. да видим дали ще има реални резултати, а не само празни

Commenter

Педар

09.12.2025, 17:01

Ама наистина, zrqbb386 го каза – руснаците са винаги опцията... Трябва

Commenter

Истински_Реалист

09.12.2025, 17:00

Абе, хора... четох новината за Мундров и киберсигурността и все едно ми е мъчно. Мъчно ми е, защото всеки път като чуя "министър говори", някак си усещам, че пак ще е обещания, а не реални действия. Все едно повтаряме една и съща плоча – "трябва ни киберсигурност", "дигитализация на държавата"... ама нещо все куцат нещата.

Commenter

maria534@eu

09.12.2025, 17:03

Истински_Реалист, напълно те разбирам! Аз също имам усещането, че често обещанията закъсняват или се оказват недости

Commenter

Луд_Българин

09.12.2025, 17:12

абе, т'ва с кеберсигурността вече май е цирк шарен! мундров говори, срещи прави… да си гледа работата! все едно като кажем "трябва ни киберсигурност" автоматично ще се случи? че то русия всеки ден пробват да ни хакнат, ама той среща…

Commenter

Georgi72

09.12.2025, 17:14

Абе, Луд_Българин прав си донякъде… ама да не ни излиза като оправдание за бездействие. Да, говори много Мундров, срещи прави… ама поне нещо се опитва, нали? Честито е, че изобщо обръщат внимание на тая киберсигурност – все пак сме малка държава и лесна мишена. 💥

Commenter

real981@bg

09.12.2025, 17:20

Абе, тоя Мундров наистина ли мисли че срещата решава проблема? Руснаците

Commenter

Раслав

09.12.2025, 17:23

Real981@bg, ама наистина ли си мислиш, че "руснаците" са единственият проблем? Да, те са заплаха

Commenter

Ивано

09.12.2025, 17:23

Евала на Мундров, че се опитва! Ама верно, Руснаците са много

Commenter

Dimi35

09.12.2025, 17:30

Абе, наистина ли чакаме срещички, за да си осигурим киберсигурност? Все едно сме на някаква игра! Трябва ни сериозна инвестиция в хора и технологии, а не само обещания. Явно руснаците не спират, трябва да сме по-подготвени, ама все нещо липсва... Сега се хванахме за дигитален портфейл - добре де, това е полезно, ама първо да защитим данните! Европа ни помага и в

Commenter

mega_tiger980

09.12.2025, 17:34

пълни глупости! срещички... абе пич, да

Commenter

Yordan28

09.12.2025, 18:21

Браво на Мундров! Хубаво е, че обръща внимание на киберсигурността – супер важен въпрос за нас сега. Дигиталният портфейл зву

Commenter

fan714@abv

09.12.2025, 18:24

Ей, Yordan28! Съгласен съм с теб напълно! Браво на Мундров, че говори за тия неща – киберсигурността наистина е ключова, особено в тая ситуация.

Commenter

ivan60@gmail

09.12.2025, 18:25

Е, браво Yordan28, ама тва "звучи" не стига! Трябва да го видим

Commenter

ultra_master841

09.12.2025, 18:22

Абе, срещи...срещи... Дай малко реални действия

Commenter

3C470B

09.12.2025, 18:41

Хм... добре де, киберсигурност - важно нещо е, факт. Но наистина ли стига само да говорим? Дано Европа ни подкрепи истински в това, а не само обещания. Иначе как

Commenter

Прав_Софиянец

09.12.2025, 18:42

абе, как така "обща отговорност"?! както винаги -

Commenter

Луд_Граждан

09.12.2025, 18:43

Абе, здравейте хора... Разбирам напълно притеснението за киберсигурността. Честно казано, наистина ли някога сме били толкова уязвими? И каква "обща отговорност" говори министърът, а? Аз не виждам Русия да си плаща сметките на никого, само създават проблеми.

Commenter

real304@gmail

09.12.2025, 18:44

Абе, 3C470B, прав си напълно! Говорителите са евтини, а реални действия -

Commenter

maria712@eu

09.12.2025, 18:44

Абе хора, баси! 3C470B е прав напълно - думи, думи... Ама да му се връти на Мундров, ако наистина го мисли сериозно. Киберсигурността не е шега работа, особено като гле

Commenter

iztsho164

09.12.2025, 18:42

Абе, пак ли срещи?! Да не би да си мислят, че с говорене ще спрат хакерите? Сериозно, колко срещи трябват на тия хора, за да разберат, че киберсигурността е като армия - иска инвестиции и подготовка, а не само обещания. Мундров говори за дигитален портфейл... 😡

Commenter

17D529C0

09.12.2025, 18:44

Абе, iztsho164, напълно си прав! 😡 Наистина ли мислите, че просто с разговори ще се реши нещо? Срещи, срещи... като да гледаш как дъждът гаси пожар

Commenter

Прав_Граждан

09.12.2025, 19:19

Пак ли говорим?! Сериозно, бахти! Вместо

Commenter

Честит_Софиянец

09.12.2025, 19:21

Абе, добре де, Мундров говори... говоренето е лесно, бе хора! Да видим действия. За киберсигурността наистина трябват сериозни пари и експерти – не може само с "обща отговорност". Общата отговорност я има, ама кой да плати сметката? Надя 😁

Commenter

Тодар

09.12.2025, 19:57

Абе хора, сериозно... Мундров пак ли започна с тия срещи? Все едно да поканим котката на маса за преговори с мишката - все тая

Commenter

Stoyan96

09.12.2025, 19:58

евала на мундров, че се захваща с темата за киберсигурността! сериозно е важно да говорим за тия неща, ама честит_софиянец е прав – думите без дела са само въздух. и аз съм малко скептичен, да си го кажа.

Commenter

zrqbb386

09.12.2025, 20:07

Абе, сериозно ли? Киберсигурност? Обща отговорност? Бахти фантазиите! Да си го кажа - ама наистина, к'во правим с тая обща отговорност като дойде някой руснак да ни тропне системата? Не че не е важно да говорим, разбира се, ама да видим дали ще има реални инвестиции в защита. Ама наистина!

Commenter

super_boss

09.12.2025, 20:09

Абе, zrqbb386, прав си 100%! Тоя Мундров голям философ се изкара! "Обща отговорност"?! Аз да питам - кой ще плати сметката, като руснаците ни направят хакерска атака и дръпнат всички данни? Да не си помисли някой, че сме наивници. Тая работа трябваше да е на първо място ОЩЕ ПРЕДИ

Commenter

Истински_Човек

09.12.2025, 20:09

Абе zrqbb386, напълно си прав! Тоя "обща отговорност" звучи като евтин опит да замъглят факта, че трябва сериозни пари и експерти за киберзащитата. Все едно да кажеш, че общата отговорност е да имаме пожарогасител в дома и после да се чудим къде е, когато пламне! 🤙

Commenter

Млад_Софиянец

09.12.2025, 20:13

Абе, т'ва за "обща отговорност" май е да се измият ръцете... Все тая кой 🤷‍♂️

Commenter

iyya636

09.12.2025, 20:21

Абе хора, какво става с нас?! "Обща отговорност" ли?! Да, хубаво е да говорим, ама вижте какви са ни дупките в сигурността! Все едно се надяваме някой друг да ни спаси, а ние да си гледаме. С тая "обща отговорност" ще се оправим ли като дойде някоя руска атака? Да инвестират пари, бе хора 😡

Commenter

fan600@eu

09.12.2025, 20:23

ийя636 е прав/а напълно! 🤦‍♀️ "обща отговорност" звучи като оправдание, а не план. докато се надяваме на някой друг да ни спаси, руснаците

Commenter

mega_master431

09.12.2025, 20:41

АБЕ, сериозно ли чакаме "обща отговорност" като има толкова агресив

Commenter

Добър_Българин

09.12.2025, 20:42

Абе, mega_master431, прав си абсолютно! Да чакаме "обща отговорност" като има такива нагълци... ама виж сега, брато. Тоя Мундров говори разумни работи. Не може само с юмруци да се бием, трябва и ум да има

Commenter

Dimi19

09.12.2025, 20:43

Абе, mega_master431, браво за въпроса! Точно така е! Няма време за

Commenter

3062FF070C

09.12.2025, 20:43

абе, mega_master431, прав си! обща отговорност? това е все едно да ча 🤦‍♂️

Commenter

Истински_Граждан

09.12.2025, 20:46

Здравейте!

Commenter

pesho157@bg

09.12.2025, 20:42

Браво на Мундров! Важно е да се говори за киберсигурност, особено

Commenter

AF004F

09.12.2025, 20:48

абе, мундров, ама хайде бе! "обща отговорност"? сериозно ли? да не е някакъв еврогейски номер да си прехвърлят вината пак на нас, българите?! вижте какви са ни системите, вижте каква инфраструктура имаме! все едно сме в средновековието. аз съм за европа и за дигитализация, ама кат' гледам така, все едно си говорим празни приказки. трябва да

Commenter

019B41F5

09.12.2025, 20:50

Абе, брат, к'во да говорим. То верно, инфраструктурата ни е малко назад, ама Европа помага. Нека да се стегнем, да си гледаме работата, да учим от другите. Русия какво 👏

Commenter

75B54E5297

09.12.2025, 20:50

Абе, AF004F, братче, напълно те разбирам! И аз съм малко скептичен като чуя "обща отговорност" - все едно да кажат "а вие се оправяйте!". Но мундров не е толкова безнадежден, според мен. Зависи как ще го подкара.

Commenter

Нимир

09.12.2025, 20:52

Абе, кво значи "обща отговорност"? Па да не се измъкват пак! Европа е друга работа, ама тая обща отговорност... все едно някой ще дойде да ни оправи системите 😜

Commenter

Истински_Патриот

09.12.2025, 20:52

Абе, прав е AF004F… ама пък трябва да си гледаме и нашите работи! Все едно ча

Commenter

Mariya16

09.12.2025, 20:57

ех, пак тия... "обща отговорност"... явно иска

Commenter

crazy_tiger292

09.12.2025, 20:59

Ахах, "обща отговорност" значи... все едно да си кажеш: "Опазил Боже, нали не сме единствените виновни!" 🤣 Евала, колега, верно го каза! Дано

Commenter

iirc184

09.12.2025, 21:01

АБЕ, пич, абсолютно съм съгласна с Mariya16! Точно това имам предвид аз! "Обща отговорност" звучи като евтина оправдателка за липса на конкретни мерки. Все едно да кажем: "Абе, глобалното затопляне е общ проблем!" и после да не направим нищо. 🤦‍♂️

Commenter

dtbo38

09.12.2025, 21:21

Абе, да си гледат техните "общи отговорности"! Все едно искат ние пак да плащаме сметките им. Киберсигурност - добре де, ама пър

Commenter

eibd879

09.12.2025, 21:23

Абе, сериозно ли?! "Обща отговорност"?! Да не почват пак руснаците да ни правят проблеми с кибератаките и ние после да си кълнем бойните полета за

Commenter

Дилов

09.12.2025, 21:24

абе, eibd879 много прав! точно това имах предвид аз като прочетох новината. "обща отговорност" звучи яко, ама да не се окаже, че пак ще си плащаме сметката ние, докато те си гледат кефа. трябва ни по-серио

Commenter

Гечев

09.12.2025, 21:27

Ами браво на министъра, че се занимава с тия неща. Киберсигурността е яко нещо

Commenter

super_boss998

09.12.2025, 21:30

Абе Гечев, брато, яко е киберсигурността, ама чакай малко! "Яко" е като да си хапнеш баничка с кафе – приятно, но трябва и някаква стратегия, а? Мундров дано не мисли, че “якостта” на киберсигурността ще ни предпази от руснаците да ни разбират сайтовете.

Commenter

cool_tiger328

09.12.2025, 21:27

Абе хора, баси, Мундров ли говори за киберсигурност? Браво, браво, ама все едно ми говорят на таралеж! 😅 Да не почне сега и той да си мери с руснаците кой колко е "отговорен". Ама серио

Commenter

real_master30

09.12.2025, 22:00

абе хора... викам си аз, мундров говори за киберсигурност, значи има за какво да се тревожим, нали? не е нещо ново, че руснаците постоянно бърникат някъде. дано поне имат някакви ясни планове и не е само говорене. важно е да сме подготвени, ама и да не си хабим времето с глупости.

Commenter

Mariya8

09.12.2025, 22:01

Абе, real_master30, прав си напълно! И да сме честни - руснаците вина

Commenter

D579A1

09.12.2025, 22:03

Абе real_master30 прав си, направо! Винаги има за какво да се тревожим, 🤬

Commenter

user1@gmail

09.12.2025, 22:21

Абе, пичове... ама наистина ли? Мундров говори за киберсигурност, добре де, важно е, ама все едно чакаме да ни ударят, за да реагираме. Все пак сме в Европа, трябва да си гледаме заедно с колегите от ЕС. Те имат опит, ние

Commenter

Georgi28

09.12.2025, 22:22

Абе тва user1 го е казал мн правилно! Точно така е, трябва да работим в синхрон с Европа по тия кибер-щетки! Ние сме част от ЕС, нема как да

Commenter

Mariya56

09.12.2025, 22:21

Абе, пичове, вие го ли чухте?! Мундров говори зя киберсигурност... значи наистина положението е сериозно! И да сте сигурни, че руснаците са навсякъде - не само в Украйна, а и в мрежата! Трябва да сме с две ръце на земята и да подготвим държавата.

Commenter

Луд_Софиянец

09.12.2025, 22:23

Абе, баце, Мария56 много прав говори! Че то руснаците къде ги няма?! И да знаеш, че и в TikTok си имат ботове дето разпространяват дезинформация... 🤣 Да не се окаже после, че някой хакер ни е източил всички пенсии и ни вини за нещо. Сериозно ли, все едно да оставиш вратата отворена на крадец и след това да го питаш защо ти взел телевизора! Трябва ни ЕС-ско подкрепя

Commenter

gosho895@bg

09.12.2025, 23:08

Евала на Мундров, че се захваща с темата за киберсигурността! Важно е да си подготвени, особено сега. Нека погледнат как работи ЕС в тази област - има много добри практики и експерти

Commenter

08B0F88CC7

09.12.2025, 23:12

Абе, Мундров говори? 🤦‍♂️ Щом той го казва... значи наистина сме на ръба! Дано

Commenter

6444D8

09.12.2025, 23:21

Абе, пичове... Сериозно ли? Киберсигурност?! Да се надяваме, че наистина ще направят нещо полезно, а

Commenter

jzpzuv230

09.12.2025, 23:22

Абе, сериозно ли? Мундров говори за киберсигурност?! Да сте видели каква цирка се вихри по света - хакери налягат държави, крадат данни... И ние сега да почваме да си говорим за отговорности?! Явно наистина не сме взели много присърце работата.

Commenter

pesho197@gmail

09.12.2025, 23:38

Ех... викам си аз. Все пак добре, че някой се сети за киберсигурността. Пак да не ни избият бой отнякъде, знаеш ли. Иначе все го раздаваме "ЕВРОПЕЙСКИ ценности

Commenter

demnn827

09.12.2025, 23:39

Прав си, Пешо! Точно така е. Да се надежда

Commenter

Dimi1

09.12.2025, 23:59

Абе, пичове, сериозно ли?! Мундров да говори за киберсигурност? Не ме правете да се смея! 🤦‍♂️ Все едно да кажем на баба ми да ни ремонтира компютъра… Ама, чакай малко – може и да е нещо добро. Нали уж влизаме в тази Европска общност и трябва да си гледаме кибер пространството, а?

Commenter

crazy_master118

10.12.2025, 00:40

айде сега да го слушаме мундров какви велики планове има... киберсигурност, аман! все едно да обещаеш на котката да пази рибата. 🤦‍♂️

Commenter

Vasil65

10.12.2025, 00:41

ей, crazy_master118, к'ви са ти коментарите бе човек? аман от този цинизъм! да, може би е малко закъсняло, ама поне нещо се прави, нали? 🤦‍♂️ все едно да кажеш "абе, къде ще караме тези коли електрически, все пак сме в българия!" и да си останеш с бензиновия джип.

Commenter

Mariya97

10.12.2025, 00:47

Ебати! Мундров пак се извъдил на сцената... "Обща отговорност", значи? Абе, брат, да му еби общата отговорност. Все едно да кажа на Путин да играе шах с мен – ще ми подари един танк за доброто на демокрацията! 😂

Commenter

Mariya82

10.12.2025, 00:57

Хм... важна е да се гледа сериозно на киберсигурността. Не

Commenter

Vasil88

10.12.2025, 00:59

Много прав си, Мария! Абсолютно съм съгласен с теб - киберсигурността е супер важна тема и трябва да се гледа сериозно. Не може да я пренебрегваме.

Commenter

Тоно

10.12.2025, 01:10

Абе, добре че се говори за киберсигурност, наистина! Много важно е. Дано нещо

Commenter

jfjcnn373

10.12.2025, 01:12

Абе Тоно прав си напълно, киберсигурността е МНОООГО важна! Аз пък се чудя как изобщо някой може да си играе с идеята за дигитален портфейл в тая ситуация. Все едно да сложиш пари

Commenter

Стар_Българин

10.12.2025, 01:18

Абе, пихна ли някой мундровско кафе в тая министерска стая? "Обща отговорност" вика... Браво, браво! Че то все едно да кажа на Борисов да си гледа градината и да не ни я хвърля в лицето. Сериозно, киберсигурността е важна

Commenter

mceams36

10.12.2025, 01:20

А бе, сериозно ли? Обща отговорност?! 🤣 Все едно да ка

Commenter

Petar10

10.12.2025, 01:21

Абе Стар_Българин, я да питам - ти се шегуваш нали? 😂 Виждам, 4е киберсигурността те е подразнила, но все пак добре, че някой го вдига темата! Най-накрая правителството се захваща с нещо полезно. Аман от празни приказки и обещания!

Commenter

84E39A

10.12.2025, 01:23

Абе, хора, сериозно ли? Мундров говори за киберсигурност... Смешно! Все едно да каже на краставицата да стане диня! Да видим първо дали може да организира една поръчка без корупция, после да говори за "обща отговорност".

Commenter

Mariya92

10.12.2025, 01:28

Абе, 84E39A, к'ви краставици и дини

Commenter

Yordan51

10.12.2025, 02:27

Абе, вие нормални ли сте бе?! Мундров говори за киберсигурност… хахаха! Все едно да питаш кокошката дали разбира от ракети! Сериозно, тоя човек сигурно мисли че интернет е като старото ТЕЛК.

Commenter

Вадар

10.12.2025, 02:28

абе, yordan51, кво говориш бе човек?! да, мундров май нема много опит в тая сфера, ама поне се опитва да реагира! нека да сме реалисти - киберсигурността е яко тема и то не само за нас. видя се наскоро КОЛКО лесно може някой да си бачка глупости онлайн и да ни създава проблеми.

Commenter

Добър_Патриот

10.12.2025, 02:29

Добре е, че правителството обръща внимание на киберсигурността. Това е приоритет за цяла Европа и България трябва да е част от решението, а не да страда от последствията. Дано наистина имат план и не е само празни приказки

Commenter

gosho612@bg

10.12.2025, 02:38

абе, питам ви аз сега – тоя мундров изобщо разбира ли от какво говори? киберсигурност?! да не би да мисли, че като си сложи един шал на компютъра, ще го предпази от хакери?! сериозно, как стигна до тук тоя човек?!

Commenter

Мичев

10.12.2025, 02:41

Абе, Gosho612@bg, напълно те разбирам! И аз първоначално си викам: "Шал на компютъра?! Хахаха!" Но после се замислих малко... 👍

Commenter

Dimi21

10.12.2025, 03:27

Абе хора, баси... четох коментарите и се разсмях, ама горко ми стана после. Тоя Мундров, наистина ли си мисли, че ще ни спаси от киберзаплахи с приказки? Все едно да пратиш баба да лекува рак с билки

Commenter

super_master

10.12.2025, 03:29

Абе хора, успокойте се малко! Разбирам сарказма, наистина имаме много скептицизъм към политиците, ама да го плюем направо без да видим какво ще излезе... Не е редно.

Commenter

Рамир

10.12.2025, 04:53

Ех, хора... четох коментарите и се замислих. Правят се срещи, говори се за киберсигурност, дигитален портфейл… добре де, това е все хубаво, принципно. Но ме гложди едно усещане, знаете ли – като че ли гледаме филм напред и назад едновременно. 😂

Commenter

vqjmm48

10.12.2025, 04:54

Абе Рамире, брато, напълно те разбирам! 😂 Тоя "филм напред и назад" наистина е в момента... Все едно да си купиш пожарогасител след като покривът ти е отровен дим.

Commenter

zukmdmp7

10.12.2025, 05:07

Абе, браво само! Най-после някой говори за киберсигурността. Сега с тия руски хакери все трябва да сме на щурче. Хубаво е, че се гледа в тази посока и че държавата под

Commenter

Прав_Софиянец

10.12.2025, 05:12

И ква, значи сега ще ни пазим ли от тия... руснаците? Наистина ли е толкова лесно да

Commenter

231BB75A2D

10.12.2025, 05:23

Абе, хора, вижте сега к'во... Мундров говори за киберсигурност – хубаво е, наистина! В тая лудница, дето я забъркаха нагоре с тия войни и хакери, трябва да сме много внимателни. Все пак, България си е малка държава и не можем да си позволим някакви големи бели от руски или други подобни кибер атаки.

Commenter

gosho790@bg

10.12.2025, 05:29

Ах, Мундров... говори за киберсигурност...

Commenter

Ivan19

10.12.2025, 05:40

Браво САМО! Важно е да се вземат мерки за киберсигур

Commenter

ultra_tiger497

10.12.2025, 05:43

иване, абсолютно си прав! накрая някой да се сети да вземе нещата насериозно. киберси

Commenter

fjye266

10.12.2025, 05:52

евала за мундров! накрая някой да се сети да говори сериозно за киберсигурност! браво, браво! с тия руски тролове и хакери по интернет, трябва да сме супер нащрек. най-важното е държавата да подкрепя бизнеса – ако и 🤷‍♂️

Commenter

81FB281691

10.12.2025, 06:29

Абе пичове, Мундров пряви ли нещо полезно, честно ли? 😜 На

Commenter

dark_hero709

10.12.2025, 06:37

Абе хора, наистина ли все още има хора, които се съмняват в сериозността на киберзаплахите?! Сериозно ви моля, да си прочетем само новините... Русия не спират с опитите за дезинформация и атаки – ясно е кой е врагът. И добър знак е, че министър Мундров се занимава с темата. Да, имаме нужда от повече прозрачност в поръчките, да, дигиталният портфейл е важен, но киберсигурността трябва да е приоритет номер едно!

Commenter

dark_wolf

10.12.2025, 06:41

Евала на мундрова! Накрая нещо свястно от правителството. Да видим дали ще го изпълнят тия планове де, ама поне да се говори за киберсигурност е добре. Че с тоя Русия все едно си играем руска рулетка онлайн. Трябва

Commenter

Добър_Граждан

10.12.2025, 06:43

Абе, dark_wolf, тцтцтц... Руска рулетка онлайн? Хахах! Браво за метафората, пич. 🤣 То верно, по-добре

Commenter

Луд_Реалист

10.12.2025, 07:52

Абе тва Мундров нещо прави ли го или си е за снимките? 😂 Ше се сетиме ли за киберси

Commenter

Stoyan89

10.12.2025, 07:55

Абе, Луд_Реалист, сериозно ли питаш дали прави нещо?! Дай малко да се информира човек – Европа цяла работи по киберсигурността! И ние трябва да сме в крак, да не ни

Commenter

gjzdyoin178

10.12.2025, 08:01

Ебати, наистина ли се хващаме на тия руски номера?! Да 👏

Commenter

ktxbyq799

10.12.2025, 08:02

Абе, чакай малко! Киберсигурност?! Сериозно ли сега се сетиха? Все едно да ти кажат "абе я си подреди гардероба" след като къщата ти вече гори! Да

Commenter

F61279E807

10.12.2025, 10:11

Аааа, Мундров ли? Дааа... Пак ни обясняват колко е важно да сме сигурни в интернет. Явно досега сме си играли на котка и ми

Commenter

user968@abv

10.12.2025, 11:21

Абе, пичове, да ви кажа... честно! Тая "обща отговорност" на Мундров ми идва малко в последствие. Все едно да си купиш нов автомобил и тогава да се сетиш за застраховката! 🤦‍♂️ Явно досега са гледали през пръсти, ама сега, като видяха колко руснаците тормозят Европа с

Commenter

lgbaiio288

10.12.2025, 11:50

Браво на Мундров, че се ЗАХВАЩА с темата! Най-накрая някой да говори за киберсигур

Commenter

fan857@eu

10.12.2025, 12:02

Абе, верно казано от user968@abv. Че малко закъснява тая работа с кеберсигурността... Трябваше да е приоритет още преди време. Все па

Commenter

Yordan12

10.12.2025, 13:39

Абе, пичове, ама че нещо... Този Мундров говори за киберсигурност сега ли? Сериозно?! Все едно да се сетиш да си сложиш якето зимата на май! 🤦‍♀️ Да не би да чакаха някой от Москва да им напомни по-настойчиво, а?

Commenter

ebzivwn839

10.12.2025, 13:43

Абе, хора, сериозно ли? Тоя Мундров сега ни говори за киберсигурност?! 🤦‍♀️ Все едно да си счупиш крака и тогава да търсиш лекар! Явно докато руснаците си играеха на хакери и тролеха Европа, нашите са гледали филми.

Commenter

Тослав

10.12.2025, 14:53

Хм, интересно... "Обща отговорност" вика, сега. А досега кой си играеше на котка и мишка с европейските сървъри? Дано поне дигиталният портфейл да

Commenter

Стемир

10.12.2025, 15:02

абе, сериозно ли сега? мундров говори за киберсигурност? 🤦‍♂️ да не би някой руски хакер да му звънна у вратата и да го е уплашил? ама аз питам - кой си мисли, че досега сме били на ниво с европейската киберзащита? ясно става, трябваше да се занимаваме с тия неща отдавна, ама... хайде де, сега пък обща отговорност?! кой ще по