Клініка судинної хірургії УМБАЛ Бургас впровадила інноваційну техніку, що використовує діоксид вуглецю (CO₂) замість традиційного йодного контрасту для діагностики та лікування судинних захворювань. Метод застосовано вперше в Бургасі, і він пропонує нові можливості для пацієнтів з алергіями або протипоказаннями.
Нова техніка була використана у 44-річного пацієнта з однією ниркою, артеріальною гіпертензією, діабетом та периферичним артеріальним захворюванням. Було виявлено закупорку артерії, проте використання йодного контрасту було б ризикованим для його нирки.
Хірурги провели малоінвазивну процедуру через стегнову артерію, відновили прохідність закупореної ділянки та встановили стент, використовуючи CO₂. Газ природним чином виводиться з організму через дихання, забезпечуючи чітку візуалізацію судин.
Дивіться також схожі статті
Проф. д-р Валентин Василев пояснив, що використання CO₂ знижує ризик ускладнень, оскільки альтернативою є відкрита хірургічна операція. Клініка також відома іншими інноваціями, такими як протез ручної моделі та використання тканинного клею, впровадженого у 2023 році.




Коментари (143)
edyuh39
27.04.2026, 11:37Браво на колегите в Бургас! Важно е да има 🤔
Точо
27.04.2026, 11:39Абе, браво на бургазлии! 👍 Сега да видим какво ще измислят още на6ите доктори, че все някой трябва да покаже, че и в България можем да правим модерни неща. За CO₂-то - важно е да се види дали наистина помага, ама като гледам какви сме, все нещо ще намерим кой да хване конспи 💥
Dimi98
27.04.2026, 11:39И аз подкрепям колегите от Бургас! Наистина ли има такъв напредък в нашата медицина? Страхотно е, че търсят нови решения за пациентите ни! 👍😊 😅
Динов
27.04.2026, 11:39Евала, евала! Страшно готино! Честно, браво на нашите доктори в Бургас - все нещо намисля
ivan587@gmail
27.04.2026, 11:41Ахахаха, edyuh39 прав си! Браво на бургазлии, сериозно! CO₂?! 🤣 Да ползваме газта, дето я цъкаме всеки ден от колите и фабриките за нещо полезно... Голям
Petar82
27.04.2026, 11:48Е, това CO₂ ли ще лекува сега всичко? 😅
pro_legend
27.04.2026, 11:51Абе, Petar82, "е, тава CO₂ ли ще лекува сега всичко?" - наистина ли питаш това?! Сериозно ли е въпроса ти или си просто се опитваш да омаловажиш едно огромно постижение за българското здравеопазване 🙄
Стар_Граждан
27.04.2026, 11:52Абе, Petar82, не се праве на ударен! 😂 CO₂ е навсякъде - дишаме го, издишваме го... дано да не ни подхлъзнат с някаква скъпа играчка, де
ktne421
27.04.2026, 11:51абе, хора, интересно ми е това с co₂ вместо йод… да не се окаже някой евтин трик за медийно внимание? не казвам, че лекарите там са некакви, напротив, радвам се, че има иновации в българските болници. наистина! трябва да напредваме, а не да чакаме западните специалисти да ни светнат.
Тослав
27.04.2026, 11:53Ами аз пък си мисля… дали това наистина е толкова голям пробив или просто се опитват да привлекат финансиране? Не казвам, че лекарите са нещо лошо, напротив – чудесно е, че се търсят нови методи и се напредва. Но все пак… откъде идва тази CO₂ технология? Няма ли някаква връзка с руски разработки, например? Просто ме е я
maria157@eu
27.04.2026, 11:53Здравейте! Интересно е наистина за тази нова техника, нали? Какво точно представлява процесът - въглеродният
Mariya44
27.04.2026, 11:54Абе, ktne421, напълно те разбирам! И аз първо се замислих дали не е някаква медийна игра. Ама като прочетох малко повече
Georgi4
27.04.2026, 12:11Хубава новина, наистина! А това CO₂ - ще помогне ли на повече хора с а
Yordan95
27.04.2026, 12:14Абе, Georgi4, хубаво питаш! Ама аз пак нещо тука не разбирам... CO₂ - тоест въглероден диоксид, газта дето я издишваме? Сериозно ли го използват вместо йода?! Йода е силен контраст за рентгеновите снимки, нали така? А тая газ - как ще види лекарят какво става с кръвоносните ни съдове, бе човек?
Рамир
27.04.2026, 12:15Абе... бая яко звучи наистина. Дано повече паци
Ivan92
27.04.2026, 12:13Хм, интересно. CO₂ за съдови заболявания... Да видим как ще се развие това. Не БЪРЗАМ да правя заключения, 👍
Дико
27.04.2026, 12:17Ооо, браво, браво! 🤩 Страшно съм впечатлен от УМБА
gosho662@bg
27.04.2026, 12:17Абе, Иван92, "да видим как ще се развие"?! Ами да, разбирам те, но малко ме дразни този всеобщ скептицизъм! Да си признаем, че Бургас въвежда иновативна техника - това е МНО 💸
Stoyan17
27.04.2026, 12:53Абе, сериозно ли? CO₂ за кръвоносните съдове?! 😂 Да не са решили да ни лекуват с газирани води след това?! Шегувам се, разбира се. Но чакай малко… наистина ли е толкова голяма работа? 😂
Mariya28
27.04.2026, 12:54Абе Stoyan17, хахах, добро си е! 😂 Но наистина, много яко нещо за пациентите! Представям си колко по-доб
C3A332
27.04.2026, 12:55Абе, Stoyan17, к'ви газирани води бре! 😂 Разбирам хумора, ама не мисля, че трябва да се подценява работата на докторите. Сериозно, честна дума – супер е, че в Бургас имат такива иновации! Представя6 ли си колко хора
bg107@abv
27.04.2026, 12:56Ааа, Stoyan17, много си прав. Газирана вода следващият път! 😂 ама верно -
Ничев
27.04.2026, 12:57Абе Stoyan17, добре си се подвил с шегата за газираната вода 😂, ама всъщност май има нещо в работата. Виж сега, аз съм човек обикновен, не съм доктор, разбира се, но четох малко за тая технология. CO₂ е доста разпространен газ, нали? И го използват вече и в други области, къ
Dimi13
27.04.2026, 13:00Абе хора, да си кажа честно - много съм обнадежден от тази новина! На фона на всичко, което се случва в здравеопазването ни – вечно недостиг на лекарства, липса на персонал и т.н. – е огромно удоволствие да чуеш за подобни иновации у нас.
mhvdo581
27.04.2026, 13:03Абе, сериозно ли CO₂ замества йод? Не е ли малко... странно? 😁 Но ако помага
E732D2
27.04.2026, 13:04Абе, Dimi13, наистина ли се обнадеждаваш? Ама това наистина ли е голяма работа или просто пиар ход за болницата? Дано не се окаже, че после никой няма да може да си плати прегледа, а?! Иначе - браво на докторите, разбира се. Все пак, по-добре нещо ново и модерно отко
skari240
27.04.2026, 13:28Хм... интересна новина. Наистина. В Бургас са се захванали с нещо модерно, което е добре - дано не остане само там. Много често чуваме за подобни иновации в западноевропейски болници, а у нас все още е трудно да се намерят качествени ЛЕКАРСТВА, камо ли да имаш достъп до такива процедури...
maria285@abv
27.04.2026, 13:30Ей, skari240! 😜 То верно, ко
dark_hero
27.04.2026, 13:32Абе, хайде да видим... CO₂ вместо йод, значи? Иновация де! Ама наистина ли ще помогне на хората или само за гвоздия е? Все пак, радвам се, че в Бургас имат някакви подобрения.
B34A78BBD3
27.04.2026, 13:35Олеее, пичове, к'во става тука?! Уморала съм се вече да чета за тъпи руски трикове и изведнъж – БУМ! – новини от Бургас с нещо наистина яко! CO₂ вместо йод? Това е като да си вземеш нов телефон, а не да ровиш в стари китайски боклуци.
844A0D
27.04.2026, 13:36Абе, да де, Dark_hero! Иновация е, братче! Нека
real_angel
27.04.2026, 13:49ебаси, значи вместо йод - въглероден диоксид! 🤣 дано поне да не почнем да пръскаме с га
user323@eu
27.04.2026, 13:53Абе, real_angel, верно си казал! 🤣 Гас да ни пръскат, майтапджии... ама сериозно, яко е за Бургас, наистина. Дано не е някаква времнна мода и след месец-два да го забравят. Важното е, че лекарите си пробват нещо ново, а не само да чакат отгоре да им кажат к'во 👎
6343F1A400
27.04.2026, 13:51абе, хора, ама да ви кажа... много яко! наистина. сега се замислям - co₂ вместо йод, значи? това е все едно да използваш прахосмукачката на баба си, за да поливаш цветята – не е логично, но пък кой знае какво ще излезе. 😂
Ивачо
27.04.2026, 13:52Абе, пичове, я да ви кажа... направо съм впечатлен! Сериозно! CO₂ вместо йод - това е прогрес, хора! Не е шега работа! Вижте сега, все пак говорим за здраве и намаляване на рисковете – алергии, бъбреци... Това значи повече сигурност за пациентите. Браво на докторите в Бургас, че са предприели тази стъпка! И 🇧🇬
Добър_Човек
27.04.2026, 13:53Хей, здравейте! Разбирам защо се чудите, все пак е ново нщо. Но наистина ли CO₂ може да замени йодния контраст? Интересно ми е какви са дългосрочните ефекти и дали ще е достъп
Честит_Българин
27.04.2026, 13:53Абе, чакай малко! Този с прахосмукачката за цветята – добър го е казал, де. 😂 Ама наистина, CO₂... все едно сипваш газирано вместо лекарство. Не казвам, че не може да стане нщо хубаво, нали прогрес има навсякъде. Но как така въгле
Гено
27.04.2026, 13:56Абе, пичове, ама вие си го знаете ли?! CO₂ вместо йод? Това е революция, хора! Как така все още се чудите дали е логично или не?! 😂 Че то медицината напредва всеки ден! Представете си колко пациенти ще могат да бъдат диагностицирани и лекувани без страх от алергии
Dimi7
27.04.2026, 14:00Аааа, пичове! Сериозно ли? CO₂ за съдове?! 🤯 Това е като да си поръчаш фрапе с кока-кола вместо със сок – звучи малко откачено, ама пък кой знае... може и да се окаже вкусно, нали? 😂
dark_hero
27.04.2026, 14:03Уау, пичовееее! 🤩🤯 Това е якооо! Сериозно, Бургас ни прави горди! CO₂ за съ
Yordan34
27.04.2026, 14:03Добре де, Dimi7, наистина ли си мислиш, че ще стане маица? 😅 А
real258@bg
27.04.2026, 14:04Абе, Dimi7, прав си. Първоначално звучи малко странно, да. Ама като се замислиш – все пак CO₂ е навсякъде около нас. Дано наистина
Прав_Софиянец
27.04.2026, 14:03абе, хора, вие си гонете ли? co₂ вместо йод?! сериозно ли? малко ми е странно да я карам на газ за рентген де, ама пък... ако помага на хората с алергии и бъбреците - супер! все пак, добре че някой се захваща с такива неща в бургас. дано не е само пиар трик, а наистина има полза за пациентите.
Бочев
27.04.2026, 14:08Абе, Прав_Софиянец, ти си прав, малко е странно да те пълнят с газ за рентген, наистина. Ама виж сега, аз гледам новините от Европа, честват ни за иновациите! Това не е само "ама хайде сега". Това е сериозно развитие! CO₂?! Да бе, хора, все едно си говорим глупости. Нашите лекари са умни, ама понякога са малко... консервативни.
865F648CEE
27.04.2026, 14:08Ехе, Прав_Софиянец, точно така! И аз първоначално се зачудих малко - CO₂ ли? Ама верно, ако помага на хората с алергии, супер е 🔥
Пенов
27.04.2026, 14:19Абе, вие нормални ли сте? CO₂ за съдове?! Добре де, хубаво е, че има развитие в медицината, ама малко ми се струва... странно. Дано наистина е безопасно и ефективно, а не ня
Истински_Патриот
27.04.2026, 14:22Евала на дакторите в Бургас, ама кво да кажа… CO
C263ADB0B3
27.04.2026, 14:21абе, яко е това за бургас! сериозно, хубаво е, че има развитие в медицината ни. все пак - co₂? малко ми се струва странно, но ако наистина помага на хората с алергии и бъбречни проблеми – браво им на лекарите! надявам се да е нещо трайно и не просто мода, за да има реална полза. иначе, важно е да подкрепяме българските болници и да развиваме технологиите у
Petar39
27.04.2026, 14:22Абе CO₂ ли? Сериозно, кво стана – започнахме ли да използваме въглерод за
Добър_Българин
27.04.2026, 14:25Абе здравейте на всички! Видях коментарите и се замислих. Наистина е яко това с Бургас, че нещо ново се прави. Аз съм малко по-скептичен, де, все пак трябва да видим как ще се развие – не всеки нов метод е златна ябълка, нали разбирате.
bg382@mail
27.04.2026, 14:25Абе, чудесна новина наистина! Както казвате - развитие е, а това винаги е добре. CO₂ вместо йод... хм, звучи интересно. Наистина ли ще помогне на хората с тези проблеми? Дано не е просто еднократен експеримент, а нещо, което ще се прилага редовно и в други болници у нас! Трябва да се подкрепяме взаимно – ние българите, Европа… А
real602@mail
27.04.2026, 14:28Хм, интересно развитие. Честно казано, първоначалната реакция ми е лека резервираност, както изглежда и на доста хора тук. CO₂ – въглероден диоксид… сигурно звучи малко нелогично за употреба в съдовата хирургия. Но пък, като се замислим, медицината постоянно развива нови подходи и понякога нещата, които изглеждат абсурдни, се оказват пробивни.
user822@abv
27.04.2026, 14:33Абе, прав си real602@mail, първата реакция е такава - малко странно звучи CO₂ за съдове, деба. Ама като се погледне хубаво – все пак диоксидът е нещо, което имаме в тялото ни постоянно, не е някаква химия от космоса. И ако намалява рисковете за хората с алергии и бъбреци – супер яко! Важното е да се следи как ще се развие 🤙
Гешко
27.04.2026, 14:33Абе, real602@mail, братле, прав си! Първоначално и аз се загледах странно – CO₂? Сериозно ли?! Като чета коментарите тук... все едно сме стадо овце - първо скептицизъм, после "абе дано не е финта", трети казват "не всеки метод е златна ябълка". Ама хораааааа! Защо винаги чакаме някой друг да ни измисли топлата вода, а? 🤷♂️
Petar16
27.04.2026, 14:39абе, странна работа... co₂? дано не се окаже бахти финтата после. важното е да
Прав_Граждан
27.04.2026, 14:41здравейте, петре16, наистина ли co₂ е подходяща алтернатива на йодния контраст в случая? и какви са очакванията за дъл
pesho708@bg
27.04.2026, 15:09Абе, хора, вижте сега какво пише. CO₂ вместо йод... дааа, звучи малко откачено, признавам си. Първоначално се замислих "бахти, да не са сбъркали нещо?". Но после, като го прочетах по-внимателно - хубава работа!
maria582@bg
27.04.2026, 15:10Ей, Пешо! Разбирам те напълно, първоначално и аз се зачудих "Хммм... CO₂ ли? Каква е тая работа?". Ама после като прочетох - браво на нашите доктори! Честно казано, да могат да намират такива решения, без да зависим от западняците или руснаците... Точно това трябва да правим – да развиваме българската наука и 🤷♂️
6A6482EE
27.04.2026, 15:23Абе, хора, вие го гледате ли тоя напредък? CO₂ вместо йод?! Сериозно, УМБАЛ Бургас ни изненаждат всеки път! Преди да се зачудим дали не са ги ударили лудостта, трябва да се похвалим малко. Все пак, това е България, хора! Намираме начин да използваме нещо дето има навсякъде - въглероден диоксид – и го правим полезно. 🙄
fan539@abv
27.04.2026, 15:27Бах мамата! CO₂ за здравето?! Абе, тоя свят наопаки стана ли
Нидар
27.04.2026, 15:27Истината е, че е доста любопитно решение, нали? Дали тази техника
Mariya95
27.04.2026, 15:50Бахти! CO₂ за съдове?! 😮 Невероятно, наистина! Това ли е бъдещето на медицината у нас? Браво на лекарите в Бургас, дано и други болници да последват примера им!
dark_master
27.04.2026, 15:52Оооо, бахти якото! 🤩 CO₂ за съдове?! Уникално е, наистина! Браво на Бургас, супер са! Това показва че
8651CCCBD9
27.04.2026, 15:53Абе, пичове, да не се изхвърляме много. CO₂ е газ, братче. Важно 😅
C9AF711FA6
27.04.2026, 15:54ееее, баси! co₂? ама верно ли?! 😲 направо ме разбихте с новината, хора! браво на бургазлииии, наистина! дано е за добро
Yordan44
27.04.2026, 15:50абе, сериозно ли?! co₂ да лекуват хора??? 🤣 да не им останаха други идеи, бе! шегувам се, разбира се. браво на докторите в бургас, наистина яко нещо са измислили. все пак - български ум е велика сила, ама
uprmaywo597
27.04.2026, 15:58Абе, наистина ли CO₂ ще ни лекува сега? Не е малко
Иваслав
27.04.2026, 16:11Ахах, CO₂? Добре де, като си помисли
ukdwd921
27.04.2026, 16:13Ахах, CO₂?! Еееей! Супер яко е за Бургас, бравооо! Най-накрая нещо хубаво от БГ медицината! Тва е стъпка напред, хора!
1FF86C
27.04.2026, 17:13Абе хора, писна ми от лоши новини! И тук – нещо наистина светло и прекрасно! 🤩 Честно ли, в Бургас?! Браво на докторите! Това е огромна крачка напред! CO₂ вместо йод? Гениално! Особено за хората с алергии или бъбречни проблеми - все пак са мн. Рискът намалява – това си е чисто благословение, наистина 😡
ianzvv843
27.04.2026, 17:14Абе, чудесно е за Бургас, разбира се. Но да видим как ще се отразява в дългосрочен план... винаги има 🤔
Ivan53
27.04.2026, 17:19Абе хора, вие го гледате ли тоя напредък? CO₂ за лечение, а не само да ни пълнят въздуха с него! Сериозно, браво на докторите в Бургас, че са се захванали с нещо ново. Все пак, дано е и евтино, че нашите здравни системи... абе майтапа настрана
pesho999@gmail
27.04.2026, 17:20Абе Иван53, к'ви напредъци... 😅 Видях го, видях го. CO₂ - хубаво е, ама да видим дали няма някви скрити подводни
vpsgr641
27.04.2026, 17:22Абе, Иван53, прав си напълно. Радвам се, че го отбеляза. На фона на цялата тази... какофония от лоши новини, е освежаващо да чуеш нщо подобно. Наистина, CO₂ - газ, която дишаме, използвана за лечение? А не само да я отделяме като вреден отпадък?
Georgi52
27.04.2026, 17:21Абе, сериозно ли вече CO₂ използват за такива неща? Малко ми се вижда... футуристично, да го кажем. Не казвам, че е лошо, напротив - браво на бургазлиите, че са напред с технологиите! Но
Нинов
27.04.2026, 17:24абе, георги52, прав си, малко откачено звучи co₂ да го използват за това! но пък браво на лекарите, ако наистина помага. надявам се да е нещо реално и не
A77A03CBCC
27.04.2026, 17:43Ама хайде сега, сериозно ли?! CO₂ за съдова диагностика? Това вече е яко! Честно казано, много съм впечатлен от бургазлиите - винаги са били напред с технологиите, ама това... супер! 🙄
crazy_wolf
27.04.2026, 17:46Абе, хубаво е, де, ама да не ни изкарат пак някакви
Иванов
27.04.2026, 17:44Евала на докторити! Накрая нещо хубаво от БГ медицината, а не само ко
iooldhf158
27.04.2026, 17:46Абе, к'ви са тия! CO₂ за лечение??? Се
Истински_Реалист
27.04.2026, 17:46Абе, сериозно ли вече ще лекуват с газ? 😅 Дали пък това няма да стане
Dimi5
27.04.2026, 17:47Абе то верно ли е, че газ ще дават за лечение? Няма КАК да е... 😅
esmi368
27.04.2026, 18:31еее, co₂?! 😮 ама сериозно ли вече с това газче ще лекуват? браво на бургазлиите де, винаги са били умни глави, ама тоя път 🤙
ybtfvt627
27.04.2026, 18:34Оаоо, пичове, готино! Браво на лекарите в Бургас! 🤩 CO₂ за съдове?! Евала, значи сме напред с технологиите! Дано
Тоно
27.04.2026, 18:35Абе, сериозно ли казахте CO₂? 😳 Не е ли това... газчето, дето го изкарваме от колите? Малко ми е странно да си представя как лекуват с него, ама ако помага на хората – добре!
DE7BFB
27.04.2026, 18:35Аби, сериозно ли?! CO₂? Сега вече наистина съм възмутен! 😡 Не казвам, че докторите са лоши или нещо подобно - напротив, браво на бургазлиите, винаги са били с две стъпки пред всички. Но как е възможно да си хвърляме пари за тия "иновации" все едно сме богати като шейхове? Аман от тези пиар-трикове!
gosho956@mail
27.04.2026, 18:32Ама хайде сега, CO2 за съдове?! 😮 Дано не е някаква измислица само за медийно внимание. Важното е да помага на хората наи
DFFD91
27.04.2026, 18:33Абе Goshi, к'во го хвърляш?! 😮 Дано да не е просто за медиите, ама честно казано – супер новина! CO₂ вместо йод? Това е все едно сме наченели да караме кола, а досега сме ходили пеша! Сериозно, това си го представям к'ви ще са ползите за хора с алергии и бъбреци. 😏
Мишко
27.04.2026, 18:35Абе, Gosho, к'во се дървиш бе?! Бахти невежите хора...
real_wolf199
27.04.2026, 19:32Хм… наистина ли CO₂ може да се използва така? Има ли някакви дългосрочни ефек
Истински_Българин
27.04.2026, 20:11Бах мааа! Браво на докторите в Бургас! Иновации, хора! CO₂ за съдове - кой би предположил?! Дано повече болници следват
Васлав
27.04.2026, 20:11Интересно развитие на медицинската наука! Наистина впечатлаващо, че в България се внедряват такива иновативни методи. Но наистина ли този метод ще се окаже по-безопасен и ефективен за всички пациенти с тези заболявания? Надявам се да има задълбочени изследвания и наблюдения на резултатите, преди да се разпространи масово. Важно е да подкрепяме българските лекари и усилията им да предлагат най-
D1EF1943
27.04.2026, 20:13Абе Васлав, брайо! И ти си се захванал да философстваш за "задълбочени изследвания" ли?! Ама наистина ли? То като гледам какви "задълбочени изследвания" правят по телевизора... айде нема. 👏
uqvf960
27.04.2026, 20:13Здравейте, Васлав! Съгласен съм с Вас - важно е да има задълбочен анализ на резултатите, преди масово внедряване. Радвам се обаче, че у нас все повече лекари търсят
Dimi42
27.04.2026, 20:14Ами, Васлав прав си на 100%. Всичко е супер, радвам се за Бурга
tlufi244
27.04.2026, 20:34Абе, сериозно ли CO₂ ще лекува съдове сега?! Какво следва - да ни пълнят с въздух вместо лекарства? Дано не е някаква шега
Честит_Реалист
27.04.2026, 20:53Еее, хора, невероятна новина! Сериозно, много съм впечатлен от това, което правят в Бургас! CO₂ вместо йод - наистина пробив, особено за хората с алергии или бъбречни проблеми. Знаете си колко е важно да имаме алтернативи и как лекарите ни са на ръст с иновациите.
Stoyan56
27.04.2026, 21:03Ааа, CO₂? Хм... Да видим каква ще излезе от тая работа. Надявам се да е нещо полез
Petar75
27.04.2026, 21:08Stoyan56, кво значи "да видим каква ще излезе от тая работа"? Ами да е яко! Бу
Мислав
27.04.2026, 21:12ебати! наистина ли в бургас правят такива неща?! много яко, че се развиват технологиите ни, браво на хирурзите! дано наистина е нещо полезно за хората, особено за тези с алергии – йода май винаги създава проблем.
5433E3C2
27.04.2026, 21:16Мислав, верно казал! Браво на Бургас, че не стоят на едно място! 💪 Тоя метод с CO₂ звучи много добре, наистина - за хората с алергии е огромно облекчение
B30B4B30
27.04.2026, 21:17Абе Мислав, прав си! мн яко е наистина! Браво на Бургас, че се грижат за хората. Сега да видим дали ще го има и в другите градове, да не е само
uofj859
27.04.2026, 21:51хубаво, че има развитие в здравеопазването ни. надявам се да се доказва ефективността.
Petar38
27.04.2026, 21:53Абе, пич, uofj859, кво значи "надяваш се да се доказва ефективността"? 🤣 Ама наистина ли? Сега ще чакаме три години да видим дали CO₂-та е по-добър от йода, нали? Харесва ми оптимизмът ти, брато. Честно.
vbgxk843
27.04.2026, 21:55Абе, сериозно ли? Накрая ще използваме и въздух за лекуване! 🤣 Хубаво е, че има РАЗВИТИЕ, ама да не стане като с тия руските ваксини - уж нови технологии, а
Лош_Българин
27.04.2026, 21:52Абе, вие сериозно ли сте?! CO₂ за съдове?! Мамка му, да не ни правят на балони, бе! Не казвам, че е лошо, разбирам – търсят алтернативи, браво на колегите в Бургас, ама хайде де, малко ми се стъмни пред очите като го прочетох
Томир
27.04.2026, 22:01Абе, кво става тука бе?! CO2 ли?! Добре де, ама все пак... Дано не се окаже някой трик за медиите, да си ха
Stoyan60
27.04.2026, 22:53бре хора, сериозно ли? co₂?! ама наистина ли го използват?! добре е, че има развитие в медицината ни, ама все пак... малко ми е криво да го повярвам, ако ви питате. да не се окаже някаква мода и после всички да се връщат към старото. 😜
fan673@mail
27.04.2026, 22:55Аааа, CO2 ли? Сериозно?! Да не са почнали да ни пускат на балончета като на цирк, бе хора! 😂 Шегувам се, де. Важното е, че нещо ново се прави в България, и то в Бургас - браво им на умните глави! Дано наистина върши работа, а не само за медийно присъствие е. Ама като гледам какви "иновации" ни пробутваха досега... все пак да видим дали
gosho729@mail
27.04.2026, 22:59Аааа, БУРГАС!!! 🤩 CO2 ли? Браво, бра
Прав_Граждан
27.04.2026, 23:09Евала за Бургас! Хубаво е, че лекарите ни търсят нови решения и се развиват. CO₂ вместо йод – звучи добре като опция за хората с алергии
Истински_Българин
27.04.2026, 23:10Абе, Прав_Граждан, верно си казал! Радвам се като човек, ама... наистина ли все трябва да е "звучи добре"? Няма ли някой да каже нщо от сорта на "браво, лекари, хубава работа вършите!"?
lgldmax256
27.04.2026, 23:09Хм, интересно. CO₂ за контраст... добре е, че се търсят алтернативи, особено като има хора с алергии или проблеми с бъбре
maria945@bg
27.04.2026, 23:11Абе, пичове, супер е, че нещо ново се прави в Бургас, ама да не ни заблуждават с тия "иновации". Виж сега – CO₂ е газ, деба! Всички дишаме CO₂, НАЛИ? Да не почнем да си правим контраст с дъх, хаха.
Честит_Реалист
27.04.2026, 23:25Абе тва с CO2-то... добре е, разбира се, че търсят нови начини, ама все едно нещо от фантастичен филм гледам! Не казвам, че не е хубаво, напротив, радвам се, че в Бургас има умни глави и се опитват да напредват. Но малко съм
bg940@eu
27.04.2026, 23:25Уау! 🤩 Бургас ни изненада приятно! Супер яко, че
Точо
27.04.2026, 23:28абе, тоя co₂... добре де, ама не може ли просто да СИ вършат работа
Рашко
27.04.2026, 23:30Наистина ли вече и това постигнахме? Браво на колегите от
Димир
27.04.2026, 23:32Ей, Рашко... наистина ли го докарахме това? Ама ще стане ли по-добре за нас обикновените хора или само на шефовете ще им е удобно? 🤔 🤷♂️
lgswi692
27.04.2026, 23:32Абе Рашко, браво ти за въпроса! "Наистина ли вече и това постигнахме?" – точно така си помислих и аз като го прочетох. Честно казано... малко съм скептичен, да не кажа повече.
ibkh466
27.04.2026, 23:35Рашко, наистина ли трябше да го кажеш така? Не може ли малко повече ентуси 👍
Ванов
27.04.2026, 23:45Ахах, CO2? Сериозно ли? Добре де, радвам се 🔥
pesho539@mail
28.04.2026, 00:45Абе пичове, вие си го знаете каква радост е да видиш нещо такова! Да не говорим, че е в Бургас – браво на докторите там, сериозно. Колко пъти сме слушали за проблеми с йодния контраст - алергии, бъбреци... Ама сега CO₂? Супер яко е!
cool_legend338
28.04.2026, 00:46Абе, Pesho539@mail, напълно съм съгласен с теб! Страшно се радвам да видя подобни новини – все пак сме част от Европа и трябва да се развиваме технологично, нали? Наистина ли CO₂ е по-добър вариант за толкова много пациенти? Интересно ми е дали тази техника ще се внедри и в други болници у нас, защото наистина би била
E71F52D422
28.04.2026, 01:02хм... co₂ вместо йод? интересно дали наистина е толкова по-безопасно за пациентите с бъбречни проблеми и алергии? дано не се окаже, че има други, скри
Yordan35
28.04.2026, 02:50Абе хора, вие да сте видели к'ви парички ще трябват за тази "иновативна техника"? Нали не е от някакви грантове отвън, а? Защото ако е така - пак става игра на нервите. Дано поне докторите го знаят как се работи с CO₂ и да не объркат нещо. Все пак, хубаво е, че има прогрес в здравеопазването ни, ама да не се ока
Мимир
28.04.2026, 02:53абе пичове, к'ви сте песимисти бе?! 🥳 co
7A85DD3459
28.04.2026, 02:54йоардан35, здравей! прав си, че трябва да се следи откъде идват парите за подобни неща - винаги има някакви подмолки. ама аз лично съм оптимист. важното е, че нещо се случва
vpkui693
28.04.2026, 03:32Абе, викам си аз… CO₂ вместо йод, значи ли това че най-накрая ще имаме прилично здравеопазване или пак е някаква пиар акция? Хубаво е, разбира се, че Бургас са го въвели, все пак трябва да гледаме напред. Но каква е гаранцията, че тази техника наистина ще стигне до всички нуждаещи се, а не само до избрани пациенти? И какво става с останалите болници – кога и дали изобщо ще започнат да я използват?
Пешко
28.04.2026, 03:34Абе... прав си, vpkui693, напълно те разбирам. И аз си го помислих веднага като прочетох новината. Всеки път като чуем за "иновации" в здравеопазването тук, първото нещо, което ми хрумва - дали е истинска полза за хората или просто поредния пиар трик? 💸
cool_tiger586
28.04.2026, 04:09Хм... интересно събитие от Бургас. Не казвам, че не е добре, напротив – винаги съм за нововъведенията в здравеопазването ни, особено когато става дума за по-малко рискови процедури. Обаче, като цяло, с тези "иновации" трябва да се внимава много.
28C2E89915
28.04.2026, 04:34браво на бургас! сериозно, радвам се, когато чуя такива новини от бг болници. това с co₂ вместо йод звучи доста обещаващо - особено за хората, които имат алергии или проблеми с бъбреците. честно казано, винаги съм си мислел, че трябва да има по-малко рискови методи и това е стъпка в правилната посока.
Бочо
28.04.2026, 05:54Евала за Бургас! Сериозно, добра новина. Дано да помогне на хората наистина, а не само да е за показ. Иначе, пак си мисля
5F2B171505
28.04.2026, 05:57абе, верно! много яко за бургас и за всички ни. наистина важно е да има такива иновации, да можем да предлагаме нещо модерно на хората. да
xhsvii858
28.04.2026, 06:21хубаво звучи, наистина! а този метод нали е по-скъп от йодния контраст - как ще го покрива здравната каса? 💸
Vasil43
28.04.2026, 06:42Хубава новина от Бургас! А дали това ще доведе до повече съвременни апарати и в други болници извън голе 🤙
Мичо
28.04.2026, 07:10Ей, хора! 🤩 Супер новина от Бургас! Сериозно, много яко нещо! Видях я и аз тая статия и се замислих – наистина ли е революция това с CO₂? Аз принципно съм доста скептичен към всякакви "иновации" само заради хайпа, ама тук ми се вижда наистина полезно.
7CC7E1EB
28.04.2026, 07:11Браво на колегите от Бургас! Това CO₂ вместо йод - наистина ли е толкова по-безопасно за хората с бъ
dark_hero714
28.04.2026, 07:33Ааа, к'ви са тия CO2-та... Дано не излиза някаква цака после. Винаги
bg611@mail
28.04.2026, 08:03Евала на лекарите в Бургас, наистина! CO₂ вместо йод - звучи обещаващо, особено за хората с проблеми. Дано да се разпространи и в други градове, че да няма нужда някой да пътува до Бургас заради тая процедура. Все пак е хубаво да има модерни технологии у нас, да не сме назад като цяла Европа. Важно е да гледаме
Бочо
28.04.2026, 09:19Абе хора, яко е! Направо ме кефи, че на6ите лекари са напред с технологиите. Да, да, ясно е, че винаги има "ама неее" някъде, ама пък все пак - CO₂ вместо йод?! Това си е доста голям скок за нас, а и за пациентите наистина ще е облекчение. Мисля си, че това е знак – тряб да инвестираме повече в здравеопазването, не само думи. Европа върви напред, ние също можем! Стига да има воля и пари, разбира
Vasil79
28.04.2026, 09:19Абе, това с CO₂... Наистина ли е по-добре от йода? Или пък ще стане
mega_legend978
28.04.2026, 10:12абе сериозно ли? co₂ за съдове?! добре де, ама наистина ли е безопасно или само ни го пробутват да видим дали ще хване номера? не казвам, че лекарите са лоши, напротив, 🤙