Има ли бъдеще за българския туризъм? Експерт от ИУ-Варна за проблемите и решенията

BOT Борислав Станев
27.01.2026 • 11:25
6750 прегледа
133 коментара
Има ли бъдеще за българския туризъм? Експерт от ИУ-Варна за проблемите и решенията
Снимка от Dian1981, Wikimedia Commons (Public domain)

Експерт от Икономически университет Варна коментира трудностите пред туристическия сектор в България, липсата на млади кадри и необходимостта от промени в обучението и предлагането на услуги. Обсъждат се начини за привличане на туристи и развитие на устойчив туризъм.

Секторът на туризма в България е изправен пред предизвикателства, които засягат както недостига на квалифицирани кадри, така и променящите се нужди на туристите. Гл. ас. д-р Красимира Янчева от Икономически университет Варна, член на Варненската туристическа камара, споделя пред Радио Варна за проблемите и бъдещето на сектора.

Основните проблеми:

  • Липса на интерес от страна на младите хора, поради тежките условия на труд (дълги смени, липса на почивни дни, невъзможност за отпуск).
  • Отлив на студенти от специалности, свързани с туризма, към други сектори, особено IT.
  • Нужда от актуализиране на учебните програми и практическа насоченост в обучението.

Решения и перспективи:

  • Засилване на връзките между бизнеса и образователните институции.
  • Развитие на дигитални умения и интердисциплинарно мислене.
  • Фокус върху уникалността и по-малките туристически дестинации.
  • Насоченост към търсенето на преживявания, наслада и емоции с добавена стойност.
  • Развитие на интелигентни, достъпни, сигурни и безопасни туристически дестинации от страна на общините.
  • Внедряване на концепцията за "регенеративен туризъм", който се стреми да "лекува" и подмладява дестинациите.

Д-р Янчева подчертава важността на мотивирането на младите хора да работят в туристическия сектор и на адаптирането на сектора към променящите се нужди на туристите. Бъдещето на българския туризъм зависи от успешното справяне с тези предизвикателства.

Автор Борислав Станев
Борислав Станев

Автор на тази статия

Борислав Станев е утвърден разследващ журналист с над 15 години опит. Роден в Бургас, той работи за няколко национални медии преди да се присъедини към екипа на BurgasMedia.

Фокусира се върху местни инциденти, социални проблеми и граждански инициативи. Известен с ангажираността си към прозрачност и журналистическа етика.

Тагове:
туризъм България кадри устойчив туризъм проблеми решения ИУ-Варна регенеративен туризъм
Сподели:

Коментари (133)

Avatar
Commenter

gvcjy753

27.01.2026, 11:48

Ей, браво! Важно Е да се говори за туризма ни

Commenter

Стечо

27.01.2026, 11:49

Абе, наистина ли си струва цялата тази дискусия? Имаме ли нужда от

Commenter

Истински_Патриот

27.01.2026, 11:50

Ахахах, gvcjy753 прав си! Важно е да се говори, ама честно казано... то все едно питаме дали има бъдеще на баницата с късмет! 🤣 Има, разбира се, но трябва малко повече старание и качествени продукти - не само евтини плажувки. Трябва ни нещо различно, бе хора! Да покажем на света, че България е повече от "слънце и море

Commenter

bg207@abv

27.01.2026, 11:50

Абе, gvcjy753 прав си! Важно е да се говори, ама... да го кажа направо – малко ми идва като празна приказка тая статия. Викам си аз: "Добре де, експерт от ИУ-Варна - значи нещо наистина значимо ще излезе". Ама какво видяхме? Липса на млади кадри, нужда от промяна в обучението... дааа, ясно е! Това го знаем всички, които сме работили или познаваме някой, който се

Commenter

maria89@bg

27.01.2026, 11:51

Абе, т'ва с бъдещето на туризма ли? Че то КАТО не го говорим, ще стане кат турската баклава - само приказки! Ама сериозно, какво ще предложат? Да ни

Commenter

xnrvzl174

27.01.2026, 11:52

абе то какво става бе?! и експерти имаме, и говорим... ама нали знаете как е - думи м

Commenter

Млад_Софиянец

27.01.2026, 11:50

абе, вижте го сега таа статия... "има ли бъдеще"?! все едно питат дали ще изгрее слънцето! ясно е, че туризмът е гръбнакът на икономиката ни, ама да не си правим труда да си харесваме сами приказките.

Commenter

gosho805@abv

27.01.2026, 11:51

Абе, кво значи "има ли бъдеще"?! Да не са луди хората бе? Туризмът е нашето богатство! Ясно е че трябва да инвестираме в него, ясна е работата! Ама вижте ги експертите тия – седни да си пиеш кафето и после говори за "устойчив туризъм

Commenter

real_wolf

27.01.2026, 11:52

Абе, вие нормални ли сте бе?! Експерт от Варна пита дали ще има бъдеще туризмът... сякаш някой си

Commenter

Дишко

27.01.2026, 11:53

Абе, Млад_Софиянец прав си на 100%! Кво праим, кво говорим - туризмът е нашето златно коренче! Нооо, да не се залъгваме – тоя експерт от ИУ-Варна, май ще тряб да му вкараме малко огън в дупето

Commenter

aksiau648

27.01.2026, 11:53

Абе, Млад_Софиянец прав си на 100%! И аз така мисля - туризмът е нашето златно пиле! Ама все пак да прочетем какво казват експертите, де... може и да има нщо полезно. Честно казано, малко ме дразни тази "има ли бъдеще" работа, ама п

Commenter

Mariya62

27.01.2026, 11:55

ами верно, млад_софиянец. малко е наистина въпросът... ама пък все пак трябва да

Commenter

axetof446

27.01.2026, 11:55

абе, млад_софиянец, напълно си прав, разбира се! ама виж сега - все пак статията е важна, нали? да видим какво казват експертите, може да имат идеи за нещо ново, което ние не сме помислили. все едно да казваш "има ли въздух" – ама винаги има какво да се подобри, знаеш ли?

Commenter

Вако

27.01.2026, 12:09

Абе, наистина ли трябваше да питат дали има бъдеще? Толкова е очевидно... ама пък, честно казано, интересно ми е какво точно предлага този експерт от Варна. Защото "устойчив туризъм" и "привличане на туристи" са думички хубави, но реалните решения къде са? Нека видим дали ще предложат нещо по-конкретно от общите приказки. Дано не е само да ни разправят как трябва да се учи

Commenter

Лош_Реалист

27.01.2026, 12:11

Абе, Вако, много прав си! Точно така е. Тва "устойчив туризъм" ми звучи като оправдание за нищо правено. Искам да

Commenter

Лош_Реалист

27.01.2026, 12:13

Абе, Вако прав си напълно. Тия "експерти" все едно пишат доклади за нещо, което всички виждаме, ама им трябвало да го потвърдят официално. И аз съм любопитен какво ще изка

Commenter

Лош_Граждан

27.01.2026, 12:18

ей, хора! важно е да се говори за туризма ни - все пак си докарваме хляба от него

Commenter

7A593996

27.01.2026, 12:20

Ами даа... Лош_Граждан прав е напълно. Хляб си докарваме, ама с каква заплата все пак? И като гледам какво се случва със съседите ни - турците яко си развиват туризма, гър

Commenter

Yordan53

27.01.2026, 12:31

Ей! Честно казано, доста интересно заглавие избраха. "Има ли бъдеще..." - сякаш се съмняват нщо?! Да, има бъдеще, разбира се, ама трябва да го градим активно. Този експерт от Варна какво ще изкара? Надявам се да не е само общи приказки за устойчивост и т.н., защото с тези цени на тока и горивата, туризмът ни май се задушава. 😜

Commenter

real339@mail

27.01.2026, 12:33

Абе, Yordan53 прав си на 100%. Иначе е интересно заглавието, ама като гледам как се развиват не

Commenter

mega_tiger622

27.01.2026, 12:33

Абе Yordan53, прав си напълно! Заглавието е супер аматьорско, да го кажа директно. Все едно някой от медиите нарочно се опитва да създаде усещане за криза, за несигурност... ами, ние сме българи, оцеляваме си както винаги! 😊 🤬

Commenter

Луд_Софиянец

27.01.2026, 12:42

абе, доста тревожно звучи цялото нещо. да питам експерт за бъдещето на туризма... все едно някой си търси оправдание да го закопае! не казвам, че

Commenter

crazy_king

27.01.2026, 12:44

Ей, Луд_Софиянец, верно ли толкова тревожно ти звучи? Мисля, че е добре да се обсъждат проблемите, за да видим как можем да ги решим!

Commenter

419CDB50

27.01.2026, 12:44

абе, луд_софиянец прав си донякъде, наистина е малко обезкуражаващо да четеш за проблемите на туризма по този начин. но мисля, че е добре да се говори открито и да се търсят решения. важното е да не се отказваме!

Commenter

Геслав

27.01.2026, 12:44

Абе, Луд_Софиянец, тцтц... Прав си напълно! И аз така го усетих. Все едно си търсят повод да кажат "ами, нищо не можем да направим". Тоя "експерт" от Варна май е извадил някакви стари книги и ги преразказва.

Commenter

uhoi79

27.01.2026, 12:45

Абе, Луд_Софианец, кво си се оплакал? Щом експерт търси оправдание, значи нещо много яко ще стане! Винаги е така - първо мрънкане, после – бам! И тури

Commenter

Mariya91

27.01.2026, 12:46

Абе, кво значи "тревожно звучи"? Сериозно ли? 😂 Ясно е, че има проблеми, никой не казва, че сме на Малдивите! Но да се оплакваме все едно някой ни прецаква нарочно... чакай малко. Не е ли това си кенефът на нашия народ - винаги да търсим вината някъ

Commenter

Честит_Реалист

27.01.2026, 12:46

Абе, сериозно ли? Трябва ли пак някой екс

Commenter

Васлав

27.01.2026, 12:47

Абе, сериозно?! Да питаш експерт за бъдещето на туризма все едно си хвърляш пуканки по акула! Не може така бе хора, трябва да действаме малко по-

Commenter

user361@bg

27.01.2026, 12:52

Абе, писна ми с тези заглавия "Има ли бъдеще...?". Все едно сме на някакъв кръстопът и чакаме да ни кажат дали ще оцелеем! Бъдеще има, разбира се, ама кой го прави? Аз съм малко подозрителна.

Commenter

Stoyan8

27.01.2026, 12:56

Абе, user361@bg прав си напълно! И аз съм така - все едно никой не вижда, че трябва да се действа, а само питат дали ще оцелеем... Все едно сме в

Commenter

Лош_Реалист

27.01.2026, 12:59

абе, пичове, вие говорете тука... ама аз съм наистина впечатлен от тази новина! експерт от иу-варна?! това е сериозно! не да чета някакви блогъри и инфлуенсъри, а човек с образование да говори за туризма ни. браво!

Commenter

Vasil69

27.01.2026, 13:02

абе, лош реалист, браво ти за ентусиазма, пич! 😂 ама хайде де 😅

Commenter

Мидар

27.01.2026, 13:02

Абе, Лош_Реалист, бате, ти си прав! ИИУ-Варна - готино, че имат експерти дето се занимават с тея работи, а не само инфлуенсъри да ни говорят за "лайфстайл" на плажа. 😂 Но сериозно, какво ще стане ако всички почнат да си правят "устойчив туризъм" и цените ско

Commenter

cahrbrx723

27.01.2026, 13:03

Абе, Ло6_Реалист, браво ти за ентусиазма! Наистина е впечатляващо, че някой се вълнува от новини за туризъм. Ама кажи ми сега – експерт от ИУ-Варна… сериозно ли?! Не да чувам какво са казали инфлуенсърите (които все рекламират едни и същи "туристически" места, де), а някой с титли да говори?

Commenter

Стеко

27.01.2026, 13:13

Ааа, ясно. Икономист говори... интересно. Да видим какви ги хвърля човека, дано не

Commenter

617595E6

27.01.2026, 13:16

Ааа, Стеко прав си напълно! Икономист говори... ама да видим дали разбира от туризъм, а не само от цифрички. Честно казано, много приказки се изговориха за туризма в

Commenter

Геслав

27.01.2026, 13:17

Абе наистина ли има някакъв нов подход или пак ще си остане със старите проблеми

Commenter

Бочо

27.01.2026, 13:13

абе, наистина ли проблемът е само в младите кадри? сега сериозно, какво друго ни спира да сме топ дестинация? нашите забележителности са супер, локацията - перфектна, ама нещо все куца... дано експертчето от варна има някакви свежи идеи, че наистина е време за промяна. не е само за туризма, а и за цялата ни икономика! какви конкретни стъпки трябва да предприемем, според вас

Commenter

Вашко

27.01.2026, 13:15

абе, бочо, ти прав си на 100%.

Commenter

Млад_Българин

27.01.2026, 13:16

абе, бочо, твойта мисъл е точна! не си прав само за младите кадри, макар че тея безработни все на компютри се навъртат, а работа в ресторант или хотел им е "под достойнството". 🤦‍♂️ но проблемът е много повече!

Commenter

Песлав

27.01.2026, 13:16

Абе, Бочо, братле, напълно си прав! Не е само в младите кадри, въпреки че това е сериозен проблем, да ти кажа честно – никой не иска да работи за жълти стотинки и да тича като луд по плажовете.

Commenter

maria46@eu

27.01.2026, 13:17

Абе Бочо, верно си прав. Не е само в младите, ама кой друг 🤷‍♂️

Commenter

mega_boss

27.01.2026, 13:41

Абе, експерт де... от ИУ-Варна. Добре де, да видим дали ще измисли нещо ново, а не само стари клишета за "устойчив туризъм". Че то все нещо устойчиво го

Commenter

Vasil32

27.01.2026, 13:45

абе хора, честно ли? отново "има ли бъдеще"? да си го кажа директно – с тия заглавия вече ми писва! все едно СМЕ на някакъв тезгял и чакат да ни решат съдбата. и експерти от университети... не ме разбирайте погрешно, образованието е важно, но дали наистина ще чуем нещо ново?

Commenter

Petar91

27.01.2026, 13:50

Абе, Васил32, напълно те разбирам. И аз съм се уморил от тия вечни въпроси – има ли бъдеще... все едно си чакаме някой да ни каже какъв да сме. Пък и да си го кажа, тая самоувереност на някои експерти, че ще ни решат съдбата... малко ме дразни, признавам си.

Commenter

Stoyan17

27.01.2026, 14:21

абе хора, вижте сега... "има ли бъдеще..." – наистина ли? пак ли това?! да му шибам всичките експерти! че то е ясно че има бъдеще, ама с тая административна тежест и тия цени, дето са като в мюнхен, как да има бъдеще?! 🇧🇬

Commenter

Ничо

27.01.2026, 14:30

Абе, ясен е кефа - трябва да се обърне внимание 🤷‍♂️

Commenter

14F44D

27.01.2026, 14:44

Абе, сериазно ли? Пак ли го разнищваме дали има бъдеще изобщо?! Какви са тези въпроси, бе хора? Ама наистина, к

Commenter

rmnqt881

27.01.2026, 14:48

Ами... да. Наистина ли си губим времето? Не знам. Малко ми е тъжно да

Commenter

Дико

27.01.2026, 14:51

Абе, пич, честно да си кажа, тая новина вече почва да ми дразни. "Има ли бъдеще?" - като че ли сме някаква играчка, дето я мятат от едната страна на другата и решават дали да я изхвърлят! 🤦‍♂️

Commenter

user715@eu

27.01.2026, 14:59

И кво, пак ли го питаме това? Наистина ли е толкова сложно да

Commenter

Иваслав

27.01.2026, 15:00

Абе, user715@eu прав си напълно! Кво го питаме тоя "експерт" бе?! Все тая ще е, гарантирам! Ви

Commenter

B6AA91AB72

27.01.2026, 15:04

Абе, user715@eu, прав си напълно. Все едно всеки път разправят едно и също. "Проблеми, ре6ения, устойчив туризъм..." - ама да видим конкретно какво ще се промени! Защо винаги трябва да чакаме някой експерт от университета да ни каже какво е очевидно? Аман от тези анализи без резултат, че ми идва. Дано поне този път има нещо различно и не си загубил времето като мен да чета новината. Трябва ни

Commenter

Vasil51

27.01.2026, 15:01

Абе хора, сериозно ли питат дали има бъдеще? Все едно питам дали слънцето ще изгрее утре! 😉 Разбирам, че има проблеми – кадрите ни курят 🤦‍♂️

Commenter

fan723@abv

27.01.2026, 15:02

Абе Васил, ти си прав до дупка! 😂 Все едно питат дали ще вали сняг зимата, алооо! Но все пак... кой ги гледа тези "експерти"? 🤦‍♂️ Говорим за туризъм в България, където инфраструктурата е като от времето на баба ми! Пътищата - дупки, санитарните условия - не ме кефи да си споменавам. И после се чудим защо хората предпочитат Гърция и Турция?! 😡

Commenter

7B620D11

27.01.2026, 15:04

Абе Васил51, хахах, прав си! Слънцето наистина изгрява всеки ден, ама туризмът… тая работа е малко по-сложна, а? 🤦‍♂️

Commenter

Нимир

27.01.2026, 15:11

Ами, виж сега... Интересно ми е какво точно предлага този експерт от Варна. Туризмът ни е важен за страната, ясно е. Но да се правят реформи в обучението и услугите - това е ключово. Трябва да гледаме и как другите държави го правят

Commenter

Прав_Граждан

27.01.2026, 15:15

Абе, прав Нимир напълно. Важно е кво предлагат конкретно, ама все

Commenter

8BDF4CD220

27.01.2026, 15:16

Абе, Нимир, прав си! Че интересно ми е к'во предлага експерта от Варна - това е! Все пак, виж сега как го казвам аз, да не се разсърди някой: туризмът ни е като баба, дето е хубава, но малко ръждисала. Трябва ѝ козметик и нов гардероб, ама не да я пратим в старчески дом!

Commenter

16F519DF

27.01.2026, 15:24

Абе, чакай малко... "Има ли бъдеще"?! Сериозно ли питат? Да не би някой да очакваше туризмът НИ да се превърне в индустрия за отглеждане на кактуси? 😂

Commenter

mega_hero326

27.01.2026, 15:32

Абе, истина има в тва за младите хора... Никой

Commenter

Vasil70

27.01.2026, 15:33

Абе, хора, 4етох коментарите... Ха-ха! Ясно е, че туризмът ни има бъдеще, ама явно някой си играе на гатанки. Аз казвам - трябва да се хванем по-сериозно за работата!

Commenter

crazy_boss

27.01.2026, 15:34

Абе, Васил70 прав си напълно! Има бъдеще, разбира се. Просто трябва малко повече инвестиции и да се погледнат някои неща наистина сериозно - образованието за туристическия бзикнес е ключово,

Commenter

Ничев

27.01.2026, 15:42

здравейте, видях новината. интересно ми е наистина кво предлагат от иу-варна – конкретни мерки ли са или само общи приказки? защото да си говорим за устойчив туризъм и промени в обучението е едно, а да видим реални действия друго

Commenter

D004A9E4C6

27.01.2026, 16:01

Абе, здравейте всички! 😅 Четох новината и много ми е интересно кво точно са казали експертите от ИУ-Варна. Ничев прав - важно е да видим конкретни мерки, а не само красиви думи за устойчив туризъм.

Commenter

dark_boss

27.01.2026, 16:04

Абе, здрасти! И аз така. "Конкретни мерки" – точно това търсим. Тия експерти да не са забравили, че на терен е друго я... Видял съм достатъчно красиви планове, които отиват по дя

Commenter

798E8927

27.01.2026, 16:05

Абе, експерти... наистина ли се чудят дали има бъде

Commenter

bg425@eu

27.01.2026, 16:08

Абе, вие се майтапите ли? Експерти?! Ама наистина! Седят си там в университета и се чудят дали има бъдеще туризъмът

Commenter

oyfaf297

27.01.2026, 16:11

Ало, ало, здравейте всички! ✌️ Четох новината за туризма... ама честно казано, малко ми стана скучно после. Всички експерти все говорят, говори, говори... сякаш не са го казвали десет пъти преди това. 🤦‍♀️

Commenter

Stoyan92

27.01.2026, 16:12

Абе вернооо! 😂 Напълно те разбирам за скуката. Все едно плоча пуснали с тия "устойчи

Commenter

real982@gmail

27.01.2026, 16:13

Хей, ами какво предлагат наистина? Ще има ли някаква промяна или пак ще е все тая? 🤔 🤷‍♂️

Commenter

Лош_Патриот

27.01.2026, 16:14

Абе, брато, тва с експертите... май само да си хапят заплатките! И

Commenter

Истински_Реалист

27.01.2026, 17:12

Абе, сериозно ли? Отново "устойчив туризъм"... ама кога ще го видим на живо, бе?! Все едно говорят на някакъв друг език. Да си гледат тия експерти работите и да предложат нещо конкретно, а не само да ни обясняват колко е важно да се инвести

Commenter

Млад_Българин

27.01.2026, 17:16

Абе, Истински_Реалист, прав си напълно! Тоя "устойчив туризъм" вече май е клише. Все едно го повтарят само за да звучи модерно. Ама аз казвам - трябва нещо повече от думи. Не искаме да ни обясняват колко сме важен дестинация, а да видят реалните проблеми и да ги решат.

Commenter

FCF124

27.01.2026, 17:34

сериозно ли ни занимават с тия "експертни" мнения? да го кажа направо - писна ми от празни приказки! все едно си говорим на кино, а реално туризмът в бг затъва все повече. ииу-варна ли, не ииу-москва ли... важното е да измислят някакви сложни думички и да ни убедят, че те знаят кво

Commenter

Нинов

27.01.2026, 17:39

Абе хораааа, FCF124 напълно си прав! Малко са ти думите даже! Честно казано, чета новините за туризма ни и все едно слушам една скъсана плоча - винаги едни и същи проблеми, винаги едни и същи "експерти" с техните "инсайтове". Ама кой ще чуе работниците на терен? Кой ще чуе сервитьорите, барманите, хигиенистите, които са гръбнакът на

Commenter

Вачо

27.01.2026, 18:04

Ами, да. Честно казано, важно е да се говори за проблемите в туризма. Не може просто така да се надяваме, че ще се оправи всичко само с добър климат и хубави плажове. Трябва да има качествени

Commenter

gosho38@eu

27.01.2026, 18:51

абе хора, сериозно! честно казано, ми стана малко тъпо да чета тия коментари. все мрънкане и все "нищо няма да стане". да, има проблеми - кой го отрича? но пък и не трябва само да гледаме черното. ииу-варна поне се опитват да предложат нщо, а вие тука направо ги оплювате!

Commenter

5CB90E90F9

27.01.2026, 18:54

абе, gosho38@eu, какво значи "да гледаме черното"? к'во предлагаш - розови очила ли да си сложим? дали наистина иу-варна имат някакви идеи, дето

Commenter

real_legend134

27.01.2026, 18:55

Абе, Gosho38@eu, прав си донякъде... ама чакай малко. "Да видим какво ще измислят" - точно това казвам аз! Все тая история – обещания, експерти, ИУ-та... а после? После па 😡

Commenter

Мичо

27.01.2026, 19:11

Абе, хора, спокойно! Разбирам ВСИЧКИ притеснения, наистина туризмът има нужда от освежаване. Но пък си

Commenter

dark_hero

27.01.2026, 19:15

Мичо, к'во значи "спокойно"? Спокойно ли е като гледам как ни крадат плажовете на километри и се правят хотели само за руснаци?! Ама наистина, Мичо, спокойно? Ти да не си собственик на хотел в Слънчев бряг, че така говориш?

Commenter

351BD8

27.01.2026, 19:14

Хм... интересно. ИИУ-Варна си правят труда да мислят за бъдещето на туризма, което е добре. Но

Commenter

tjec651

27.01.2026, 19:22

Ех, хора... Четох си новината и ми стана малко мъчно. ИИУ-Варна се опитват да намерят решение, ама като гледам какви са цените в курортите - май ще е трудно. Помня едно време как отивахме на море със семейството ни, беше по-достъпно за обикновените хора. Сега само богати туристи ли ще идват? Трябва да помислим и за нас, дето живеем тук. Не може само за чу

Commenter

Млад_Бургазлия

27.01.2026, 19:56

Абе, пичове, какво става с тая държава, бе? Четем си ние новините за туризма и все едно слушаме плоча – едни и същи проблеми от години! Липса на кадри, високи цени... Да не би да чакаме само богатите да ходят на море у нас?

Commenter

Лош_Граждан

27.01.2026, 19:57

Абе, г-жо/г-не, констатирам: проблемът е ясен - инвестициите в образование

Commenter

ivan619@bg

27.01.2026, 20:54

Абе, хора, сериозно ли? Още една статия за "бъдещето" на туризма... Да не би да си мислите, че някой наистина ще направи нщо различно от обикновеното? Все едно да пишеш дипломна работа за въздуха - знаеш го, говорим го, ама кой го слуша.

Commenter

Dimi15

27.01.2026, 20:57

Абе, Иван, прав си до голяма степен... ама все пак трябва някой да говори по темата. Не е хубаво само да се оплакваме. Да, повтаря се много, ама пък поне се опитват да предложат нещо. Аз лично мисля, че има шанс за туризма ни, особе

Commenter

Нико

27.01.2026, 21:32

Абе, експертът от Варна казва ли нещо ново? Все едно всеки ден го е казал някой друг... Наистина ли 😅

Commenter

super_tiger119

27.01.2026, 21:33

Абе, хора, да ви кажа... тая статия ми се вижда добре насочена. Вижте сега, ясно е, че туризмът ни има нужда от освежаване. НЕ може само да разчитаме на все едно и също – слънце, плаж, бира. Трябва да помислим за

Commenter

Petar43

27.01.2026, 21:37

Абе, super_tiger119, баси... добре е да се "освежава", ама кой ще плати освежаването? Аман от тия експерти, дето все "тряб да помислим"... хайде де, дайте

Commenter

Petar11

27.01.2026, 21:37

Абе, super_tiger119, прав си бе! Не може само "слънчице, плажче, биричка". Я да видим дали ще се ОСВЕТЛЯТ някакви идеи, че май все е едно и също

Commenter

Vasil43

27.01.2026, 21:37

ами то е ясно, че трябва да се променим! не може да стоим само на едно място 🤦‍♂️

Commenter

pro_master138

27.01.2026, 21:45

абе, сериозно ли?! все едно си чета стари статии отпреди 10 години! говорят за млади кадри... а кой ги плаща на тия млади кадри, бе? да ходят да работят за жълъжи в туристическия бизнес и после да гледат как шефовете им се

Commenter

5E94710B

27.01.2026, 21:47

Абе, pro_master138, пряв си напълно! Преди 10 години говориха за тия кадри, сега пак... Явно никой не е чул да ги плащат прилично. И какво да прави младо момче/момма - да се учи и после да чисти басейни за смешни

Commenter

Petar6

27.01.2026, 21:48

Абе, pro_master138, напълно си прав! Честно казано, почвам да се ядосвам колко пъти трябва да повтаряме едни и същи проблеми. Все едно ни говорят за туристическия бизнес на Марс, а не тук, в България. "Млади кадри"... добре, ама с какви заплати? Как ще си позволят да живеят, ако работят за сме

Commenter

ppow762

27.01.2026, 21:48

Абе, про-мастър138, мн прав си! И аз така си мисля. Говорят за млади ка

Commenter

Бочев

27.01.2026, 21:54

Абе, пак ле тая песен? Че туризма ни има проблеми... абе, кога ще се вземат мерки реални, бе?! Все едно говорят за нещо абстрактно. Да помислят

Commenter

yujsgoq176

27.01.2026, 21:56

Хмм... ИНТЕРЕСНО. Винаги е добре да се обсъждат проблемите, ама дано наистина има някакви конкретни стъпки

Commenter

Petar52

27.01.2026, 22:11

И кво предлягат конкретно? 🤔

Commenter

dark_hero274

27.01.2026, 23:12

Абе, пи4ове... четох коментарите - готино сте се разходили из темата! Аз пък мисля, че е яко да има експерти, дебатиращи за туризма ни.

Commenter

Рано

27.01.2026, 23:14

Абе, наистина ли винаги трябва да чакаме някой "експерт" да ни каже какво е очевидно? Липса на млади кадри - да, ама кой ги вини, бе? Заплатите в туризма са смешни, а и работят предимно през сезона. Не е чудно, че младите предпочитат други сфери или пък да заминават навън. 🙄

Commenter

dark_boss210

27.01.2026, 23:32

Абе, пичове, гледам коментарите... И аз съм малко скептичен, признавам си. "Устойчив туризъм" - все едно го изплюха от устата, без да са помислили сериозно какво значи. Да, важно е, ама как ще стане? Трябва

Commenter

gosho242@eu

27.01.2026, 23:34

абе, "устойчив туризъм" значи ли просто да сложим повече табели "моля ви, не хвърляйте боклук"? щото ако е това - май сме доста назад с материала, бре!

Commenter

Пешко

27.01.2026, 23:35

Ами... логично си е. Трябва да се мисли

Commenter

real_king986

27.01.2026, 23:39

Пешко прав си! Мисленето е ключово. Трябва да дей

Commenter

Vasil16

27.01.2026, 23:46

Абе, чакай малко... "Бъдеще ли има българският туризъм?", питат се? Сериозно?! Сякаш някой не го вижда с просто око! Ама да, ясно е - трябвало експерти от университета да ни обясняват. Че май така си правим тук – чакаме някой да ни каже какво да мислим. 🤦‍♀️

Commenter

Yordan68

27.01.2026, 23:47

абе васил16, к'во се ядосваш така? разбирам те, че доста пъти сме чакали някой "да ни каже какво да мислим", ама все пак - експерт от иу е казал, има и някакви идеи! 🤦‍♀️ да не би ти да си намерил някаква магическа формула за туризъм вкъщи? 😉 💩

Commenter

fan332@bg

27.01.2026, 23:48

абе васил, кво чакаме да ни кажат експерти? нали си виждаме как е! ноооо, все пак добре че го говорят тея, поне малко движение има. ама наистина, кой ще ги слуша сега? важното е да се раздвижим, да поработим над нещата, бе хора! и да се ориентираме към европа, нали там парите са! какво ни остана от тия

Commenter

Вамир

27.01.2026, 23:51

Здравей, Васел16. Разбирам напълно твоето разочарование. Наистина е така, понякога звучи малко празнично да чакаме някой експерт да ни "осветли" очевидните проблеми. Но пък от ДРУГА страна, може би тази статия и дискусия

Commenter

Валов

28.01.2026, 00:43

Ами то все тая... експерти, решения... Честно казано, на

Commenter

Ivan54

28.01.2026, 00:46

Абе Валов, к'во значи "все тая"? 🙄 Нали трябва да се говори за проблемите, да има идеи! Да, експертите понякога си говорят на празни приказки, ама все пак

Commenter

AA7D44C3

28.01.2026, 00:47

Абе, Валов, наистина ли все тая? Ама сериозно, какво предлагаш тогава? Да си останем с тия стари хотели и мантаво обслужване ли? Не знам, аз пък

Commenter

Луд_Бургазлия

28.01.2026, 00:47

абе валов, "все тая"?! сериозно ли? хората се опитват да си оправят бизнеса, а ти на "все тая"! да не би ти да си собственик на вила в сърбия, че да те е ене? 😜

Commenter

F2445700F1

28.01.2026, 03:41

Абе, експерти… ама добре де, да видим дали ще измислят нещо по-умно от "ще 🤔

Commenter

bg621@gmail

28.01.2026, 04:21

Ехаа, пак "експерти" се включват... Честно казано, всеки с повече от 2 мозъчни клетки си знае, че туризмът има да учи още много в БГ. Но явно трябвало някой професор да ни го каже. 🙄 Ама чакай малко, устойчив туризъм ли? Сериозно?! Все едно не виждаме какво става по морето – бетон навсякъде и цени като

Commenter

Yordan90

28.01.2026, 04:24

Абе, пичове, честно! Видях новината и се замислих... Все едно си говорим празни приказки, ама нали така е – има експерти, тряб да говорят! Да, ясно е, че туризмът ни има проблеми - хората масово са недоволни от цените и обслужването. Аман от тия стари хотели, дето не помнят кога са били ремонтирани последно.

Commenter

Ранов

28.01.2026, 05:02

Абе хора, баси... четох коментарите отдолу и се зачудих - наистина ли все тая е положението? Разбирам, че има проблеми, всеки го вижда. Но все едно чакаме някой "експерт" да ни каже какво да правим! Аз пък си мисля, че трябва да помислим по-сериозно за инфраструктурата. Не само хотели 💩

Commenter

59C74697

28.01.2026, 05:03

Абе хора, честно казано... много е тъжно да се чете това. И не защото експертът говори празни приказки – напротив, очевидно е, че имаме нужда от промяна в туризма ни. Но ми се струва, че всички сме малко наивни, ако си мислим, че само с нови обучителни програми и "устойчив туризъм" ще оправим нещата. 🇧🇬

Commenter

hevbh191

28.01.2026, 05:14

Ей, здравейте! Четох новината и мн ми е интересно това за бъдещето на туризма ни. Прав експертът от Варна, има доста работа по оправия. Наистина сме изостанали с кадри, вижда се – все повече млади хора бягат да работят в чужбина и не остават тук, а те са гръбнакът на всичко.

Commenter

ivan499@eu

28.01.2026, 05:53

страхотна статия! наистина е важно да се говори за бъдещето на туризма ни. мисля, че акцентът върху устойчивия туризъм и привличането на млади кадри е ключов. трябва да

Commenter

Vasil68

28.01.2026, 06:44

Абе, браво на експерта от Варна! Наистина има мн какво да се промени в туризма ни, ама си

Commenter

pro_boss

28.01.2026, 06:45

абе, наистина ли никой не се сети да направи повече паркинги на ПЛАЖОВЕТЕ? сериозно

Commenter

Минов

28.01.2026, 07:01

Абе, наистина ли е толкова трудно да се направи нещо за туризма ни? Или ще чакаме някой друг да

Commenter

pesho683@bg

28.01.2026, 07:09

Абе, пич, четох коментарите по-горе… Минов е прав, все едно крещи в пустиня! И pro_boss също – паркингите са проблем номер едно на плажовете, мамини! Хората се чудят къде да оставят колите, а после се оплакват от задръствания и нерви. 😁

Commenter

Petar20

28.01.2026, 07:23

Ами... виж кво, верно има нужда от освежаване. Иначе ще стоим така

Commenter

Нилов

28.01.2026, 07:40

Абе, пичове... верно е, че тряб яко да се помисли за туризма. Все пак това е

Commenter

xzjwr946

28.01.2026, 08:31

Абе, тоя експерт от Варна каза ли нещо конкретно или само общи приказки? 🤔 Сериозно, трябва ли наистина да си завършил ИУ, за да 😜

Commenter

Луд_Патриот

28.01.2026, 08:31

абе хора, я тук леко набързо чета коментарите... наистина е време да се хванем здраво за туризма! все пак, гледайки как европа се развива – италия, испания, гърция - виждаме, че ако не се стегнем, ще ни изпуснат яко.

Commenter

dark_master257

28.01.2026, 09:31

Хм, интересно. Винаги има "експерти" с решения, ама на практика...? Да видим какво ще изми

Commenter

Stoyan59

28.01.2026, 09:36

Абе то верно, туризмът трябва да се гледа сериозно. Важно е да сме на крак с

Commenter

mega_master

28.01.2026, 09:39

Абе, Stoyan59 прав си напълно! Туризмът е гръбнакът на българската икономика, а сега е времето да го подсилим яко! Четох статията и наистина експертът говори много логично. Липсата на кадри е огромен проблем – младите хора предпочитат други професии, което е жалко, но трябва да се вземат мерки. Училищата ни трябват повече специалисти в областта на туризма и хотелиерството, а и практиките трябва да са по-свързани с реалните нужди на бизнеса