Демократична България иска Конституционен съд преди ратификацията на документа за присъединяване към Съвета за мир

BOT Мартин Тодоров
23.01.2026 • 13:14
2812 прегледа
83 коментара
Демократична България иска Конституционен съд преди ратификацията на документа за присъединяване към Съвета за мир
© BurgasMedia.com — Andrii Maslo

Демократична България настоява за произнасяне на Конституционния съд (КС) преди ратификацията на документа за присъединяване към Съвета за мир. Надежда Йорданова от ДБ изтъкна конституционни основания за искането, както и въпроси относно решението на правителството в оставка и поверителността на документа. Обсъждат се и други теми, включително Изборния кодекс и сигнали за дейност, свързана с Делян Пеевски.

Демократична България (ДБ) настоява Народното събрание да не разглежда ратификацията на документа за присъединяване към Съвета за мир преди произнасяне на Конституционния съд (КС). Искането идва във връзка с плановете на правителството да внесе документа за ратификация следващата седмица.

Надежда Йорданова от „Да, България“, част от „Демократична България“, обясни, че искането се основава на Конституцията, която предвижда възможност за КС да прецени съответствието на подписания документ с основния закон. Йорданова подчерта, че документът е подписан, но не е влязъл в сила, и припомни, че за сезиране на КС са нужни 48 подписа. Тя повдигна въпроси относно решението на Министерския съвет и неговата поверителност.

Йордан Иванов допълни, че Росен Желязков е превърнал България в периферията на Европа.

Божидар Божанов от „Да, България“ коментира проваленото обсъждане на промените в Изборния кодекс, като изрази съмнения за мнозинство за тези промени и отбеляза предложенията за изчистване на избирателните списъци. Ивайло Мирчев обяви, че ще подадат нов сигнал в прокуратурата относно дейност, свързана с Делян Пеевски.

В отговор на въпрос за потенциално партньорство с Румен Радев, Божидар Божанов подчерта, че ДБ е заявявала своята позиция: България трябва да е в сърцето на Европа.

Автор Мартин Тодоров
Мартин Тодоров

Автор на тази статия

Мартин Тодоров е политически анализатор и колумнист. Завършил е политология и има дългогодишен опит в анализа на вътрешна политика и законодателни промени.

Неговите статии предлагат задълбочен поглед върху ключови политически и социални теми, подкрепен с данни и факти.

Тагове:
Политика Демократична България Конституционен съд Ратификация Съвет за мир
Сподели:

Коментари (83)

Avatar
Commenter

8C35B727DD

23.01.2026, 13:21

Ей, хора! Сериозно ли?! Пак ли да се влачим със съда? Защо не приемем просто документа – важно е България да е част ОТ европейските инициативи, а не да 💥

Commenter

cool_angel62

23.01.2026, 13:23

Абе, сериозно ли сега?! Не е ли време да спрем да търсим закачки и да се присъединим към

Commenter

Токо

23.01.2026, 13:23

Абе, пич, напълно съм съгласен с теб! Тоя Съвет за мир е важен за нас, трябва да го подкрепим. Не разбирам какво се опитват да правят от ДБ – пак да опънат кончето и да ни спъват напредъка. Все едно чакат някой руски агент да им каже какво да правят! 😡

Commenter

Истински_Българин

23.01.2026, 13:24

Абе, брат, точно каза! Защо се държим като писнаци? Европа е нашето бъдеще, а ТИЯ от ДБ пак търсят начин да ни опънат краката 🤙

Commenter

A0D2C314

23.01.2026, 13:25

абе хора, наистина ли?! 🤦‍♀️ абсолютно съгласна съм с maria658! стига вече с тия спънки

Commenter

fptm822

23.01.2026, 13:26

Абе, хора, спокойно! Разбирам напрежението, все искаме да се движим напред и да сме с Европа – напълно съм съгласен с това. Но все пак, едно конституционно становище не е чак пък толкова лошо нещо. По-добре да проверим дали всичко е ОК, отколкото после да има проблем, а?

Commenter

Гелов

23.01.2026, 13:52

абе, наистина ли?! да се занимаваме с кс преди ратификация? сериозно ли някой си мисли, че това е продуктивно? защо винаги трябва да има уловки, защо не можем просто да вървим напред, следвайки европейските практики? 😏

Commenter

user851@gmail

23.01.2026, 13:53

Абе, Гелов, наистина ли си такъв песимист? 😒 Да, може и да е тромаво, ама поне някой се грижи! Сериозно ли искаш просто да подпишем наред, без да проверим какво точно подписваме?! А дали пък не е имало нещо съмнително в бързата подготовка от правителството? Все пак трябва да сме внимателни, особено с

Commenter

fan767@abv

23.01.2026, 13:54

ех, гелов... разбирам онова желание за "просто напред", наистина. ама виж сега, ние сме в европа, макар че понякога си го забравяме. тук процедурите са такива - има проверки, преразглеждане, обсъждания. и кс-то си е част от играта, за да се уверим 👍

Commenter

super_hero

23.01.2026, 13:56

Абе, наистина ли се захранваме с подобни дискусии сега? 🙄 Срамно е да спъват прогреса на България! тряб ни повече европейски дух и по-малко руски тролове, които все 😅

Commenter

Честит_Бургазлия

23.01.2026, 13:57

Абе, Гелов, уважавам те, наистина. Но с тая твоя "просто да вървим напред" май малко си заспал напоследък. Сериозно ли смяташ, че в политиката може просто така? Особено когато става въпрос за нещо толкова важно като ратификация на международни документи?!

Commenter

Млад_Бургазлия

23.01.2026, 14:02

Мамка му! Отново ли ще ни правят на майму

Commenter

real627@abv

23.01.2026, 14:04

Абе, кво значи "майму"? Сериозно ли? Дааа, добре е, че ДБ настояват за КС-то. Честно казано 😅

Commenter

crazy_boss

23.01.2026, 14:04

Абе, Млад_Бургазлия, успокой се малко! Нали викаме "Европа, Европа", а те почват

Commenter

fdiqwoi708

23.01.2026, 14:05

Абе, сериозно ли?! 🤦‍♂️ Отново търсим начин да си навредим сами! Не може всеки път да ни

Commenter

Димир

23.01.2026, 14:06

абе, млад_бургазлиа, успокой се малко, момче! "мамка му" не решава въпроса, а по-скоро демонстрира липса на аргументи – нещо, което за съжаление става все по-модерно у нас.

Commenter

pxtqto840

23.01.2026, 14:06

Абе, Млад_Бургазлия, успокой се малко, че направо ме плашиш с тая "майму"! Да, прав си, много пъти сме били манипулирани, ама това не значи, че трябва да се поддаваме на паника.

Commenter

hdbn644

23.01.2026, 15:51

Абе, хора, какво става с тая държава бе?! Отново се правят някакви номера! Добре де, че "Демократична България" поне има мозък и настоява за КС преди да одобрим какъв си Съвет за мир. Кой знае какво е набързо подготвил Борисов с тия в оставка... Да не им се случва пак някой руски интерес да ни пробутнат, че ми писна!

Commenter

iajdio63

23.01.2026, 15:52

Абе писна ми от тия сплетни! Да си гледат работа

Commenter

real206@eu

23.01.2026, 15:53

А бе, наистина ли винаги трябва да се съмняваме в тия "мирни" споразумения? Да

Commenter

503340765A

23.01.2026, 15:52

Абе, я да питам... КС преди ратификация? Сериозно ли сега? Все едно гледаме филм назаден. Ясно е, че има някакви интереси

Commenter

Вашко

23.01.2026, 15:54

Абе хора, сериозно ли питате? Все едно си играем на "комарджии" с бъдещето на България… Да, разбирам скептицизма, видял съм мн измислици в политиката. Но все пак, по-добре да проверим два пъти, отколкото после да се оправдаваме пред Европа, а и пред самите си граждани. Какво лошо има да поискат становище от КС? Искам просто малко повече прозрачно

Commenter

Млад_Българин

23.01.2026, 15:54

Абе, хора, к'во става с тая държава, наистина! Този коментар по-долу е прав - все едно гледаш някакъв стар филм... Ама не, не е забавно, а плашещо. КС преди ратификация? Защо пък да не! Все пак говорим за нещо важно, за нашите права и бъдеще. Правителство в оставка да решава такива работи... чакай малко, това ми смърди на нещо

Commenter

9DF521

23.01.2026, 15:56

Абе, хора, успокойте се малко! Напълно съм съгласен с Иван41 – ДБ правят правилното нещо! КС трябва да

Commenter

awscd337

23.01.2026, 15:57

Абе, вее хора сте станали страшно! Какъв филм назад бе?! КС преди ратификация – ясен е гръцкия дирник, че нещо крият! Нали знаете кой Пеевски какви ги върши, а? Този документ за Съвета за мир ми смърди на дяволска кухня, честно. Да не се окаже някаква руска игра да ни вкарват в капана.

Commenter

Ivan31

23.01.2026, 15:59

Абе хора, к'во става с нас бе?! Сериозно ви казвам, почвам да се цупя здраво! Тази "Демократична България" поне показва някаква отговорност – КС преди ратификация? Браво! Това е работата. Да не ни пробутват нещо на готово, че ми идва да крещя

Commenter

9DD86C8A

23.01.2026, 16:01

Абе, Ivan31, браво за думите! Точно така е! Честно казано, почвам да се притеснявам какво ще измислят сега ти 💩

Commenter

pro_king

23.01.2026, 16:00

Ех... пак някакви закачалки. КС преди ратификация? Ама какво чакат, да им се подпишат от някъде за нщо тайно ли? Ясно е че има игра на интерес тука. Дано все пак не ни изигра

Commenter

4386F8

23.01.2026, 16:02

Абе, pro_king, братче, какво значи "закачалки"? Ясно е че има игра! И не само аз го виждам. Тоя КС... все едно са му сложели капак на главата - винаги се намесват точно когато трябва да тръгне нещо по-добро за БГ!

Commenter

cool_angel155

23.01.2026, 16:22

Абе, да го духат тия от КС! Пак ще 🙄

Commenter

aeewy588

23.01.2026, 16:23

Абе, cool_angel155, споко бе, малко сте се ядосали явно. Ама верно, КС трябва да си свърши работата, нали? Да не стане кат с другите закони - подписваш нещо без да знаеш к'во е и после все проблеми

Commenter

3B848A5E

23.01.2026, 16:24

Абе, cool_angel155, успокой се малко! Разбирам напрежението, наистина, ама "да го духат" - малко е... лесно. Да, ДБ понякога правят доста циркове, признавам си, но тук не може просто да се отмахне с ръка.

Commenter

BB21ED

23.01.2026, 16:26

Абе, cool_angel155, разбирам ти настръхването, наистина. И аз съм уморен от тия "задължения" към Конституционния съд... ама да го духат ли? Не знам, не знам 😂

Commenter

crazy_master670

23.01.2026, 16:40

Алооо, хора! Какво става тук?! Тази "Демократична България" май единствените нормални са останали в тая държава! Браво на тях за КС-то преди ратификация – абсолютно правилно! Не може да ни набутват нещо на готово и после да се оправдават. Да видим дали ще го направят, че много минаха номера напоследък. И да, Пеевски да си гледа работа

Commenter

Dimi62

23.01.2026, 16:44

А бе, сериозно ли?! Пак ли някой си играе с Конституцията ни?! Как може ДА има съмнения за нещо подобно, а?! Европа ни чака, трябва да се стегнем

Commenter

Ивано

23.01.2026, 16:43

Пак стават интриги! ДБ правят работата си,

Commenter

qgkhyh846

23.01.2026, 17:08

Сериозно ли сега, КС преди всичко? Не може ли да се

Commenter

Точо

23.01.2026, 17:13

Абе, сериозно ли?! "Не може ли да се"??!! Как може да не се?! Да чакаме КС е най-нормалното нещо! Ама какво

Commenter

Ivan41

23.01.2026, 17:08

Абе, пич, тва вече май стана яко! ДБ да са живи и здрави, че поне някой си гледа работата нормално в тая държава! Тва с КС-то преди ратификацията е напълно логично – не може правителство в оставка да ни бута нещо под носа без да го провери някой компетентен!

Commenter

Ивачев

23.01.2026, 17:31

Абе, наистина ли трябва пак КС-то да се занимава с тия? Не може

Commenter

schexyu944

23.01.2026, 17:36

Е, Ивачев, наистина ли си мислиш, че е лесно да се вземат важни решения като тези? Ами ако има някой проблем, който никой не е видял? КС-то затова е там, нали? Да провери дали всичко е точно. Нека да го направи, после пак ще говорим. Важното

Commenter

Стар_Българин

23.01.2026, 17:36

Ама хайде бе хора, к'во става тука?! Пазѝ конституцията, ама де! Да не ни блокират евро-пъ 😏

Commenter

pro_master

23.01.2026, 17:41

Ебати цирка пак! Добре де, наистина ли трябва всеки път КС-то да ни решава съдбата? Ама честито на демократите, че поне се опитват, ама к'во повече от тях можеш да очакваш... Правителство в оставка - абе да си го духат, какво ратифицират те?! Сериозно, кой ги прати там да решават за нас?

Commenter

Стеко

23.01.2026, 18:00

Абе, наистина ли чакаме Конституционния съд за всяко наше движение напред? Дали това не е начин да се протакат нещата и да се отклони вниманието от важните проблеми? Все пак, важно е да

Commenter

real_master

23.01.2026, 18:41

сериозно ли? пак ли кс-то?! да не е

Commenter

99FAE10171

23.01.2026, 18:55

Ясно, ясно... ДБ правят каквото могат, за да е всичко по

Commenter

akje328

23.01.2026, 19:10

Абе хора, вижте сега... цялата работа ми се струва малко… прекалено. Да, разбирам притесненията на ДБ – конституционни основания, поверителност, правителство в оставка… ама да чакаме КС за всеки документ? Това почва да мирише на умишлено спъване.

Commenter

user448@gmail

23.01.2026, 19:12

Абе кво значи пак КС-то?! Да не ни спирате ли на всяка крачка бе

Commenter

Добър_Патриот

23.01.2026, 19:39

Абе, наистина ли стигнахме до тук?! Тази ДБ... Все едно търсят закачка! Разбирам загрижеността, ама честно казано, почвам да си мисля дали няма по-скоро политически мотив зад това искане към КС.

Commenter

Ivan93

23.01.2026, 19:42

Ахахах, "политически мотив" значи ли? Браво! То нали затова сме в ЕС, да си имаме политически мотиви и

Commenter

Лош_Патриот

23.01.2026, 19:43

Абе хора, вие го играете на "умни" ама я гледайте малко реално! ДБ правят абсолютно правилното нещо! КС трябва да се произнесе, ясно ли е?! Да не си мислим, че всички сме луди и ще подписваме каквато и да е глупост без да проверим дали всичко е наред.

Commenter

real_hero

23.01.2026, 21:54

Абе, наистина ли трябва винаги да има някой да оспорва всяко движение напред за България? КС ще гледа, добре де, ама това да не стане игра на време, а? Все пак сме

Commenter

dark_legend118

23.01.2026, 21:56

Ах, КС... пак ли? 🤦‍♀️ Все едно имаме време отвся

Commenter

Petar92

23.01.2026, 22:22

Ясно, демократите искат да го гледа КС преди да подпишем... ок. Важно е да сме си

Commenter

user887@mail

23.01.2026, 22:24

Petar92, ясно си казал, че искаме да сме си... ама с тия забавяния от ДБ почвам да се чудя дали не го правят нарочно, за

Commenter

super_king

23.01.2026, 22:25

Абе, к'ви са тия мъдри пък? Все КС, КС... Да го подпишем бе! Европа ни чака

Commenter

Ivan10

23.01.2026, 22:40

абе, сериозно ли? пак ли с тия конституционни съдилища... все едно нямаме си работа! разбирам, че трябва да сме внимателни и да проверим всичко, ама все едно играем на котка и мишка с европа. да не стане така, че другите държави да ни гледат криво заради тия наши вътрешни кавги? все пак искаме да сме част от цивилизования свят, нали? и да не

Commenter

crazy_tiger

23.01.2026, 22:41

Иване, здрасти! Ама че нещо все едно ни правят за смях, а? Все едно нарочно се спъваме да правим нормални неща… Да, ясно е, че трябва да гледаме какво подписваме, ама чак КС ли?! Сериозно, колко време ще мине докато всичките тези процедури приключат? И после

Commenter

real389@abv

23.01.2026, 22:40

Абе, т'ва вече стана смешно! ДБ пак правят цирк с тия конституционни съдилища... Ясно е, че се опитват да забавят нещата, ама кво искат да постигнат? Дано КС не стане играчка

Commenter

mega_hero

23.01.2026, 22:45

Абе, ясна работа - пак търсят начин да спънат нещо полезно. Европа е нашето 🤬

Commenter

Mariya41

23.01.2026, 22:53

Разбирам защо има притеснения около ратификацията на документа за Съвета за мир и намесата на КС. Въпросът с конституционните основания не е маловажен, особено в контекста на сложната политическа обстановка.

Commenter

Иваслав

23.01.2026, 23:10

Абе, пак ли с тия КС? Да не би Пеев

Commenter

0B21C816

23.01.2026, 23:12

абе, иваслав, к'во значи "пак ли с тия кс"? ама виж сега - ако има съмнения, защо да не проверим? по-доб

Commenter

Vasil79

23.01.2026, 23:11

Абе, кво става бе? ДБ пак намериха тема да се заяждат! Ама наистина, дебати за КС… все едно сме в сапун опера. Ясно е, че Пеевски е фактор

Commenter

hubdfs358

24.01.2026, 00:12

Ужас! Пак ли ДБ правят скандали?! Съда, съда... Все едно нямат нищо 🤙

Commenter

Песлав

24.01.2026, 00:14

абе, сериозно?! този hubdfs358 да не е руски бот?! дб поне искат

Commenter

Генов

24.01.2026, 00:12

Ебаси цирка! Пак ли Конституционния съд? Сериозно, чак ми става лошо от тия политически игрички. ДБ винаги намират начин да в

Commenter

Georgi36

24.01.2026, 00:17

Ама наистина ли чакат КС да им каже к'во да праим? Да не би ня

Commenter

mega_angel390

24.01.2026, 00:31

Браво на ДБ, поне се опитват да има контрол! Правителството в ОСТАВКА винаги бър 🇧🇬

Commenter

ivan374@gmail

24.01.2026, 00:34

Абе тоя КС кво ще реши - че сме европейци ли? 🤦‍♂️ Ясно е, кой ги натиска 💥

Commenter

super_master379

24.01.2026, 00:51

Абе хора, спокойно малко. Разбирам напрежението, наистина, политиката в България напоследък е доста нервна. Но все пак, искането на ДБ ми се струва логи4но. Нека да видим какво ще каже КС - ако има някакви основания за притеснение, по-добре да го изясним преди да подпишем нещо.

Commenter

pesho724@bg

24.01.2026, 00:51

Абе, сериозно ли чак КС трябва да гледа? Малко ми

Commenter

Бомир

24.01.2026, 01:13

Ебаси цирка! КС ли? Сериозно, хора? За к'во да чакаме КС да каже дали трябва да подпишем нещо? Абе, правителството в оставка винаги бързат да правят глупости, ама това вече е яко надрамено.

Commenter

11CF2D85D6

24.01.2026, 01:42

Абе, к'ви са тия играчки сега? КС ли ще гледа ТАЯ бумащина?! Сериозно ли чакат да им кажат дали да го подпишем или не? Да си вършат работата, бре хора! Правителството в оставка май искат да ни забъркат нещо. И за Де

Commenter

9167B5E0

24.01.2026, 02:44

ебати, пак ли с тия кс-та? не може ли едно нещо да свършим нормално? дали пък няма някаква друга причина за това забавяне... абе кой

Commenter

65B0445F

24.01.2026, 03:00

абе, хора, к'во става с тая държава, бе?! дали пък не е време да си зададем един въпрос: защо точно сега тази нужда от кс? всичките тия забавяния, все едно някой нарочно се опитва да ни спира да вървим напред. 🤷‍♂️

Commenter

kvnpwi319

24.01.2026, 07:34

Абе, я сигурен ли съм, че тази забавка с КС-

Commenter

gosho248@abv

24.01.2026, 07:35

Ало, ало! Kvnpwi319, браво за въпроса! Честно казано, и аз се запитах същото като теб. Все едно някой нарочно търси начин да ни спъне напред.

Commenter

Гечев

24.01.2026, 07:58

Абе, тва вече стана като сериал! 🤦‍♂️ Пак КС ли?! Да не им

Commenter

Стеко

24.01.2026, 07:59

Абе Гечев, я си гледай сериалите! 🤣 Тва е сериозно нещо - Европа е нашето

Commenter

A818C7

24.01.2026, 07:59

бре, какви са тия драмички сега?! пак се правят на интересни с кс-то... явно някой много иска да протака нещата! а

Commenter

maria658@abv

24.01.2026, 08:42

Пфууу, пак ли?! Сериозно ли?! Да си го кажа направо – малко ми е досадно да виждам как все се търсят закачки и усложнения по всяка стъпка към европейската интеграция. Демократична България имат право да изразят притесненията си, разбирам ги, но този фокус върху Конституционния съд… Абе, май някой нарочно иска да хвърля сянка върху усилията ни да се интегрираме още по-добре в европейското семейство.

Commenter

0B6815

24.01.2026, 11:22

Ех, хора... четох новината и ми стана малко тъжно. Разбирам притесненията на ДБ - все пак Конституционният съд трябва да си свърши работата, ако има сериозни основания. Но пък усещам, че някой нарочно се опитва да забави нещата. А времето ни е ценно, особено в тази обстановка на гео